Gå til innhold

Voldtatt analt

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

For 2 år siden ble jeg voldtatt analt. Så ikke på det slik da, da det var «kjæresten» min og jeg våknet av det på natten. Visste ikke hva jeg skulle si, vred meg unna til han omsider sluttet. Det var ikke snakk om mye penetrering, mer forsøk på. Nå, 2 år etter har jeg fortsatt mye sinne i meg for dette, sorg over hvor mye det fikk ødelegge for meg og skyld og skam for at jeg selv rotet meg opp i denne fyren mens andre sa jeg burde ta det mer med ro (mye kaos over lengre periode på kjærlighetsfronten, som er 99% av grunnen til at jeg ukritisk gikk rett inn i et forhold med denne mannen). Jeg føler det ligger et teppe av skam og mindreverdighet over meg etter dette, spesielt også siden jeg betrodde meg til min søster og hun fortalte det videre til sine venner. 

Aller verst er kanskje at jeg ikke takler å føle noe der bak, da ligger alle minnene og følelsene som et teppe over meg med en gang og jeg blir helt tullete. Noen som har tips til å bearbeide slikt og få fekk de psykiske traumene? Har gått til psykolog, men det hjelper ikke.

Anonymkode: 04d32...259

Ble utsatt for en overfallsvoldtekt for mange år siden og voldtatt analt så jeg revnet, så føler med deg!

Har du prøvd psykomotorisk fysioterapi?! Et tips bare mht traumer..

Anonymkode: a68e5...a30

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke hvordan historien har utviklet seg?

Anonymkode: 68342...c44

Nei. Beklager at jeg er litt grafisk her, men fra første stund tenker jeg at når noen presser på sånn, så vil tuppen være i åpningen. Man kan i at den er inne, eller at den ikke er inne. Begge deler er riktig og feil. Det burde vært åpenbart for alle som ønsker å forstå at det å prøve å trenge seg inn ikke er det samme som å bare ligge i skje og komme borti.

Selv om folk tviler på at det er sant, forstår ikke at de er så 100% skråsikre og går så hardt ut. Hva om hun faktisk snakker sant?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Isambard skrev:

Nei. Beklager at jeg er litt grafisk her, men fra første stund tenker jeg at når noen presser på sånn, så vil tuppen være i åpningen. Man kan i at den er inne, eller at den ikke er inne. Begge deler er riktig og feil. Det burde vært åpenbart for alle som ønsker å forstå at det å prøve å trenge seg inn ikke er det samme som å bare ligge i skje og komme borti.

Selv om folk tviler på at det er sant, forstår ikke at de er så 100% skråsikre og går så hardt ut. Hva om hun faktisk snakker sant?

Jeg er en av de som har fått en penis trykket mot analåpningen, og det kjennes faktisk ganske ekstremt ut. Skal ikke mye til for at det kjennes godt og er vondt en dag eller to etterpå. Og da trenger ikke tuppen være inne heller. Husker dette fra en som ville ta meg bakfra i fylla, og han støtet mot rumpa mi et par ganger, men hodet gikk jo ikke inn i det hele tatt. Men jeg hadde vondt der dagen etterpå husker jeg. 

Anonymkode: 94844...32b

Skrevet

Oi, her var det litt av hvert. Om man blir voldtatt eller ikke trenger ikke en gang være det største problemet. Merker du at partner du er glad i og stoler på forsøker gjøre noe mot din vilje, er det traumatiserende selv om han blir stanset. Å oppleve at noen nær er villig til å skade deg ville gitt de aller fleste et sjokk langt inn i sjelen, selv om han skulle blitt stanset i siste sekund. 

Ellers tenker jeg at det må være noen skadede sjeler i denne tråden som går så hardt ut mot noen som sliter. Selv om de "bare" syntes synd på seg selv, tenker dere at kjeft kurerer det? Da er i så fall oppmerksomhetsbehovet like sykelig som det er å ha depresjon eller angst. Hjelper det å kjefte på mennesker med depresjon eller angs? Nei? Hvorfor tror dere da at den startegien skulle hjelpe mot mennesker som har psykelig behov for oppmerksomhet?

Anonymkode: 38989...8ca

Skrevet

Voldtektsforsøk er vel straffbart?

Anonymkode: 66d0e...5ca

• Liker 1
Skrevet

Har man blitt voldtatt så forandrer man ikke historien 3 ganger, da holder man til en

Anonymkode: 2396b...9b8

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her var det litt av hvert. Om man blir voldtatt eller ikke trenger ikke en gang være det største problemet. Merker du at partner du er glad i og stoler på forsøker gjøre noe mot din vilje, er det traumatiserende selv om han blir stanset. Å oppleve at noen nær er villig til å skade deg ville gitt de aller fleste et sjokk langt inn i sjelen, selv om han skulle blitt stanset i siste sekund. 

Ellers tenker jeg at det må være noen skadede sjeler i denne tråden som går så hardt ut mot noen som sliter. Selv om de "bare" syntes synd på seg selv, tenker dere at kjeft kurerer det? Da er i så fall oppmerksomhetsbehovet like sykelig som det er å ha depresjon eller angst. Hjelper det å kjefte på mennesker med depresjon eller angs? Nei? Hvorfor tror dere da at den startegien skulle hjelpe mot mennesker som har psykelig behov for oppmerksomhet?

Hvor leser du at hun får kjeft? Du kan aldri ha fått kjeft i livet ditt, for det er neimen ingen som kjefter her. Er du venn av ts eller hva er greia? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtektsforsøk er vel straffbart?

Anonymkode: 66d0e...5ca

Ja. Men ikke 2 år etterpå uten bevis, da går han fri og frank og hun med mer skam om hun forsøker å anmelde. Dessverre. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har man blitt voldtatt så forandrer man ikke historien 3 ganger, da holder man til en

Anonymkode: 2396b...9b8

Om historien er vanskelig å gjenforklare, så er det ikke så enkelt. Hva forventer du av ts? Jeg ble penetrert nøyaktig 4cm inn i analen i 3,5 sekunder". I halvsøvne så er det selvsagt vanskelig å vite i detalj. At man føler penis er litt inni men er usikker på hvor mye og hvor langt er helt naturlig. Hvem teller hvor mange ganger penis går inn eller er 100% klar over det når de er i halvsøvne, eller når de har sex generelt for den slags skyld. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir skikkelig lei meg på TS sine vegne her. 

Det er uvesentlig hvor mange centimeter denne drittsekkens kuk var inne i henne, hvor lenge osv. Når du står overfor et menneske som har det vondt, hvorfor tråkke på det i stedet for å forsøke å forstå? 

Nesten ingen her synes å forstå at det er svært vondt å bli svikta så grovt av noen som skulle være glad i en. Det å ligge og sove sammen med noen er i seg selv en tillitshandling, fordi man i søvne ikke er i stand til å forsvare seg. At kjæresten din benytter anledninga til å forsøke, eller fullbyrde, en voldtekt av deg mens du er i den tilstanden, er et svært tillitsbrudd. Legg til at man ikke vet noen ting om TS sin historie her. Selv har jeg relasjonstraumer som jeg lever med daglig, og et svik av typen TS skriver om, ville rokka ved den veldig skjøre tryggheten jeg har måttet bygge opp i mangel på den tryggheten hjemmefra. Slike ting kan spille inn - f.eks. Og om det ikke gjør det - TS forteller likevel om et overtramp fra en som stod henne nær og som hun stolte på. Å håne henne for hennes reaksjoner gjør ikke skammen hun forteller om bedre.  

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Ramona skrev:

Mange wackos i denne tråden. Av hensyn til TS, og andre som har opplevd overgrep og voldtekt, bør denne tråden stenges. 

Det kommer alltid en trådpoliti innom.

Anonymkode: 8e578...417

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig begynte jeg ikke å tenke på dette etter først 2 år.. men tenker at når det er like sterkt idag som for 2 år siden, så er det et problem for meg.. 

Han får stor betydning i livet ditt da, når du har latt denne hendelsen definere 2 år av livet ditt til nå. 

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig begynte jeg ikke å tenke på dette etter først 2 år.. men tenker at når det er like sterkt idag som for 2 år siden, så er det et problem for meg.. 

Men hvorfor føler du skam? Jeg mener ikke å undergrave eller latterliggjøre din situasjon Ts, men vil prøve å forstå tenkemåten. For jeg tror det er hvordan du angriper tankene dine rundt hendelsen som gjør at den henger ved så lenge etter.

Tenk nøye igjennom det som skjedde. Hvorfor føler du skam? For ikke på noe sett og vis kan dette være din feil. Så hvorfor klandrer du deg selv? Prøv å se på det og forsøk å fortell deg selv at det som skjedde, ikke på noen måte er din feil. Bare ved å tvinge deg selv til riktig fokus kan du gå videre. Hvordan du tenker og hvordan du behandler det som skjedde, i hodet ditt, avgjør hvor raskt du kommer deg videre. Psyken kan utrette helt utrolige ting. If you put your mind to it you can do it, er det et ordtak som heter. Hvordan den psykiske helsen blir avhenger så mye av hvordan vi angriper problemene og traumene våre i tankene. 

Bare mine tips.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ville ha tips til hva som hjelper. Nå skal jeg forsøke å hjelpe. Ikke nødvendigvis fordi jeg tror på deg, men kanskje noen andre som er innom har nytte av tipsene. 

For meg hjalp det å fokusere på alt som er fint i livet mitt. Det hjalp å være med venner. De vet hva jeg har gått gjennom og har vært en kjempestor støtte, men det har vært viktig for meg å også være der for dem. Selvfølgelig hjalp det også å få ham dømt, men ikke alle voldtektsmenn blir dømt. Å opprettholde rutiner og å ha noe meningsfullt å gå til kan også hjelpe. 

Helt ærlig så tror jeg du må forsøke hardere å legge det bak deg, for livet går videre.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, HarryDotter skrev:

Men hvorfor føler du skam? Jeg mener ikke å undergrave eller latterliggjøre din situasjon Ts, men vil prøve å forstå tenkemåten. For jeg tror det er hvordan du angriper tankene dine rundt hendelsen som gjør at den henger ved så lenge etter.

Tenk nøye igjennom det som skjedde. Hvorfor føler du skam? For ikke på noe sett og vis kan dette være din feil. Så hvorfor klandrer du deg selv? Prøv å se på det og forsøk å fortell deg selv at det som skjedde, ikke på noen måte er din feil. Bare ved å tvinge deg selv til riktig fokus kan du gå videre. Hvordan du tenker og hvordan du behandler det som skjedde, i hodet ditt, avgjør hvor raskt du kommer deg videre. Psyken kan utrette helt utrolige ting. If you put your mind to it you can do it, er det et ordtak som heter. Hvordan den psykiske helsen blir avhenger så mye av hvordan vi angriper problemene og traumene våre i tankene. 

Bare mine tips.

Er nok mye sant her.. føler mye skam fordi jeg vet jeg kunne stoppet det før det gikk så langt, og fordi dette forholdet ødela mye for meg generelt, og jeg var nok heller aldri særlig forelsket, motarbeidet meg selv og mine følelser gjennom hele dette halvt års lange forholdet. Tror mye av traumene ligger i et slags selvhat i at jeg rotet meg bort i disse som ødela så mye for meg, så mye som kunne vært så fint, store og betydningsfulle hendelser i livet mitt. Er også sint på meg selv fordi jeg egentlig gjorde det slutt mange ganger før dette, og udmykelsen dette medførte samt den «wakeup callen» med at jeg aldri i utgangspunktet skulle vært sammen med han her og å vite hvor mye i livet mitt og hvor mye av meg selv som ble forandret etter dette, har gjort at det har satt seg helt fryktelig i meg.. har også blitt sånn at jeg tror alt det nye dumme som skjer i livet mitt, som jeg ikke kjenner igjen den gamle meg selv i, er resultat av alt dette sinnet, frustrasjonen og uroen jeg har fått i meg etter dette.. det er nok det som gjør dette så stort. Samt det at der henger over meg hver gang jeg er dotrengt og ikke får til å gå på do, osv.. høres sikkert dumt ut, og det irriterer meg noe fryktelig, aner ikke hvordan jeg kan forsone meg med det og føle meg bra igjen!!!

Skrevet
16 minutter siden, The Kitten skrev:

Du ville ha tips til hva som hjelper. Nå skal jeg forsøke å hjelpe. Ikke nødvendigvis fordi jeg tror på deg, men kanskje noen andre som er innom har nytte av tipsene. 

For meg hjalp det å fokusere på alt som er fint i livet mitt. Det hjalp å være med venner. De vet hva jeg har gått gjennom og har vært en kjempestor støtte, men det har vært viktig for meg å også være der for dem. Selvfølgelig hjalp det også å få ham dømt, men ikke alle voldtektsmenn blir dømt. Å opprettholde rutiner og å ha noe meningsfullt å gå til kan også hjelpe. 

Helt ærlig så tror jeg du må forsøke hardere å legge det bak deg, for livet går videre.

Du har nok rett. Ønsker ikke at du som har opplevd voldtekt skal tro jeg bagatelliserer det. Jeg har laget en tråd om dette for en god stund siden, der jeg hadde overskriften at jeg våknet av at kjæresten tok meg i nummer to eller noe lignende. Der fikk jeg høre at det var voldtekt, og at jeg ikke måtte bagatellisere det selv, for å klare å akseptere og komme meg videre. Det er derfor jeg startet med denne overskriften denne gangen. 

Og igjen, med ikke mye penetrering mente jeg som ikke i et fullt samleie, selv om det var det han prøvde på. Om ha hadde lagt penis mot anus så blir jo det noe helt annet, det forstår jo jeg også.. 

og fram til rådene dine; jeg er nok litt rigid, og har lett for å grave meg ned.. tenker alltid «om alt var som det var før», isteden for å se fremover.. familiemedlemmer har alltid sagt til meg: du går baklengs inn i fremtiden du. Skulle gjerne fått til å snu dette, men det virker ikke som jeg har den psyken og den personligheten som trengs.. jeg kan prøve, men blir bare kjempesliten, frustrert og oppgitt, og faller ned i de samme grubleriene igjen..

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett. Ønsker ikke at du som har opplevd voldtekt skal tro jeg bagatelliserer det. Jeg har laget en tråd om dette for en god stund siden, der jeg hadde overskriften at jeg våknet av at kjæresten tok meg i nummer to eller noe lignende. Der fikk jeg høre at det var voldtekt, og at jeg ikke måtte bagatellisere det selv, for å klare å akseptere og komme meg videre. Det er derfor jeg startet med denne overskriften denne gangen. 

Og igjen, med ikke mye penetrering mente jeg som ikke i et fullt samleie, selv om det var det han prøvde på. Om ha hadde lagt penis mot anus så blir jo det noe helt annet, det forstår jo jeg også.. 

og fram til rådene dine; jeg er nok litt rigid, og har lett for å grave meg ned.. tenker alltid «om alt var som det var før», isteden for å se fremover.. familiemedlemmer har alltid sagt til meg: du går baklengs inn i fremtiden du. Skulle gjerne fått til å snu dette, men det virker ikke som jeg har den psyken og den personligheten som trengs.. jeg kan prøve, men blir bare kjempesliten, frustrert og oppgitt, og faller ned i de samme grubleriene igjen..

Er det den fra 2017 du mener? 
For den tråden sier jo noe helt annet enn det du sier her! 
"i natt våkna jeg derimot på nytt av dette her, å tenkte jeg skulle se hvor langt Han dro det om jeg ikke viste at jeg var våken. Og jeg fikk rett, han tok den helt ut. Det som dog sjokka meg mest var at han var rask til å ta den i 2ern. Noe han vet så alt for godt at jeg ikke vil uansett.. ligger her og får ikke sove Nå, angrer så veldig på at jeg ikke ble sint å dytta han unna da han gjorde det. Det var så ekkelt at jeg turde ikke si noe, bare vrei meg unna flere ganger, men han kom bare etter. Tilslutt fikk jeg lagt meg til slik at han "ga opp", og sov videre."
Det er noe helt annet enn du forteller her! Du lot han jo gjøre det, du lå der bare. Også sa du ikke engang nei eller dyttet han vekk. Du nevner ikke et dritt om smerter i dagesvis heller. noe du påstår her. 

Anonymkode: e121a...cc2

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den fra 2017 du mener? 
For den tråden sier jo noe helt annet enn det du sier her! 
"i natt våkna jeg derimot på nytt av dette her, å tenkte jeg skulle se hvor langt Han dro det om jeg ikke viste at jeg var våken. Og jeg fikk rett, han tok den helt ut. Det som dog sjokka meg mest var at han var rask til å ta den i 2ern. Noe han vet så alt for godt at jeg ikke vil uansett.. ligger her og får ikke sove Nå, angrer så veldig på at jeg ikke ble sint å dytta han unna da han gjorde det. Det var så ekkelt at jeg turde ikke si noe, bare vrei meg unna flere ganger, men han kom bare etter. Tilslutt fikk jeg lagt meg til slik at han "ga opp", og sov videre."
Det er noe helt annet enn du forteller her! Du lot han jo gjøre det, du lå der bare. Også sa du ikke engang nei eller dyttet han vekk. Du nevner ikke et dritt om smerter i dagesvis heller. noe du påstår her. 

Har du link til tråden?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til tråden?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...