Gå til innhold

Voldtatt analt

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen som har skrevet at alle opplever ting likt. Hva er greia med å ro seg unna det som faktisk snakkes om og vri om på bord? 

FØLER SEG VOLDTATT er noe helt annet enn BLE VOLDTATT ANALT. Er det så vanskelig å forstå? Det blir ikke det samme som å si til noen som er deprimerte at de må ta seg sammen. Det blir det samme som å si til noen som er deprimerte at de må reflektere grundigere over livssituasjonen sin og innse hvor mye makt de faktisk sitter med, at livet ens har en i sine egne hender og en kan forme det som en vil, man må lete fram de dypt begravde ressursene i bakhodet. At det er greit å være lei seg og såret, men at man må holde hodet kaldt. 

Ingenting blir ferdig snakka i en slik diskusjon. Jeg er provosert fordi trådstarter bruker ord feil. Hadde hun derimot skrevet "føler meg voldtatt", hadde jeg ikke en gang svart i tråden. Men nå hun bastant sier hun ble voldtatt der definisjonen på voldtekt ikke ligger til grunne, da blir jeg irritert. 

Anonymkode: 94844...32b

Ro deg ned, voldtekt - overgrep, hva du enn velger kalle det er uvesentlig. At du blir provosert på grunn av et ord i så stor grad at du ikke klarer se problemstillingen får være din greie, det er likevel fullt mulig å svare TS på det hun spør om uten å dra det hele ut av proposjoner som noen i denne tråden gjør. 

TS sine følelser er reelle for henne, hvorfor er det så viktig for andre å fortelle henne at hun tar feil?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo nesten som jeg mistenker tråden for å bare være tull, for hun spør om folk har forslag til hvordan hun kan bearbeide det, og sier at hun har prøvd psykolog men det fungerer ikke. Det er to år siden dette skjedde, og om hun gikk til psykolog rett etter hendelsen (noe som er usannsynlig) har hun ikke vært i behandling lenge. Å bearbeide traumer er ikke gjort på en uke. 

Det handler litt om man motsetter seg hjelp, ønsker å hjelpe seg selv, i det hele tatt prøver. Igjen, jeg tolker innlegget til trådstarter på min måte. Jeg har ikke sagt at hun IKKE kan ha traumer, at hun må skjerpe seg. Jeg sier at det der er ikke voldtekt og at det blir feil ovenfor de som opplever voldtekt at hun skal sette seg i samme bås som de. 

Folk her skriver til henne at hun må få hjelp osv, men trådstarter har jo i utgangspunktet motsatt seg det. Så da er det ikke noe annet å gjøre enn å diskutere situasjonen fra ulike hold. Kanskje det åpner nye dører for trådstarter, hvem vet. Det er viktig å høre andres synspunkt i en sak, det åpner for evnen til å reflektere. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Carrot skrev:

Ro deg ned, voldtekt - overgrep, hva du enn velger kalle det er uvesentlig. At du blir provosert på grunn av et ord i så stor grad at du ikke klarer se problemstillingen får være din greie, det er likevel fullt mulig å svare TS på det hun spør om uten å dra det hele ut av proposjoner som noen i denne tråden gjør. 

TS sine følelser er reelle for henne, hvorfor er det så viktig for andre å fortelle henne at hun tar feil?

Du leser ikke innleggene mine så da leser ikke jeg dine, ser du siterte meg. Jeg har ikke sagt at hun tar feil om sine følelser. 

Skrevet

https://www.politiet.no/rad/voldtekt-og-seksuelle-overgrep/hvor-gar-grensene/

Det er heller ikke lov å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs, sover eller er så full at de ikke er i stand til å vise at de ikke har lyst.

Voldtekt er:

• å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs, sover eller er så full at de ikke er i stand til å vise at de ikke har lyst

per definisjon ble TS utsatt for voldtektsforsøk om han ikke penetrerte henne, klarte han penetrere henne er det voldtekt.

Anonymkode: da8cf...3eb

• Liker 3
Skrevet

Objektivt sett er ikke dette voldtekt, men om noe er det et forsøk på voldtekt. 

Subjektivt sett kan derimot Ts ha følt seg voldtatt. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du leser ikke innleggene mine så da leser ikke jeg dine, ser du siterte meg. Jeg har ikke sagt at hun tar feil om sine følelser. 

jeg stilte et spørsmål - ikke bare til deg, beklager om jeg ikke var tydelig på det etter avsnitet hvor jeg svarte på det du skrev.

Skrevet (endret)

Slettet fordi premissene for svaret mitt har blitt endret underveis i tråden.

Endret av vintage
  • Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Carrot skrev:

Noe så ufattelig kunnskapsløst.

Anonymkode: 8e578...417

Skrevet
4 minutter siden, Carrot skrev:

Nei, det er faktisk ikke uvesentlig om TS ble voldtatt eller ikke. Det er viktig å fortelle henne at det er feil bruk av ordet fordi det er et hån mot dem som faktisk har vært utsatt for voldtekter.

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, The Kitten skrev:

Nei, men TS syter jo over noe som faktisk ikke engang har skjedd.

Ikke har skjedd? En fyr prøvde å dytte pikken sin inn i analen til TS mens hun sov. Det er et helt klart overgrep og forsøk på voldtekt. 

Du vet heller ikke forhistorien til TS. Svært mange kvinner blir utsatte for overgrep i en eller annen form i ung alder. Så mange reagerer derfor sterkere på nye overgrepsforsøk enn de som aldri har blitt utsatt for sånt før. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, The Kitten skrev:

Nei, det er faktisk ikke uvesentlig om TS ble voldtatt eller ikke. Det er viktig å fortelle henne at det er feil bruk av ordet fordi det er et hån mot dem som faktisk har vært utsatt for voldtekter.

virkelig - vi er der? bruk av ord skal definere en voldtekt - viser til at det å ha sex med noen som sover er defiert i loven som voldtekt om den andre ikke syns det er OK.. TS syns ikke det var ok, hun føler seg misbrukt, jeg klarer ikke skjønne behovet fra deg, og andre for å dra inn annet enn akkurat det i en tråd som denne? 

Som seksuelt misbrukt har jeg møtt mennesker som har sagt ting som "men hva gjorde du da" - og med det antydet i tonefall og påfølgende ordbruk at det var min feil at det ikke tok slutt - fra jeg var tre år, eller ble det det når jeg var 13 og det ikke hadde tatt slutt fordi da burde jeg visst at det ikke var OK og sagt fra eller når og hvor er grensen for hva som er og ikke er greit å si, og hvem definerer hva jeg føler som et overgrep kontra deg? Man kan med fordel ha litt fintfølelse syns jeg i alle diskusjoner men spesielt i en der TS er tydelig på at dette er noe som preger henne.

Endret av Carrot
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Carrot skrev:

virkelig - vi er der? bruk av ord skal definere en voldtekt - viser til at det å ha sex med noen som sover er defiert i loven som voldtekt om den andre ikke syns det er OK.. TS syns ikke det var ok, hun føler seg misbrukt, jeg klarer ikke skjønne behovet fra deg, og andre for å dra inn annet enn akkurat det i en tråd som denne? 

Som seksuelt misbrukt har jeg møtt mennesker som har sagt ting som "men hva gjorde du da" - og med det antyde at det var min feil - fra jeg var tre år, eller ble det det når jeg var 13 og det ikke hadde tatt slutt fordi da burde jeg visst at det ikke var OK og sagt fra eller når og hvor er grensen for hva som er og ikke er greit å si, og hvem definerer hva jeg føler som et overgrep kontra deg? Man kan med fordel ha litt fintfølelse syns jeg i alle diskusjoner men spesielt i en der TS er tydelig på at dette er noe som preger henne.

Du drar jo selv inn egne erfaringer. At du støtter TS gir ikke deg mer rett til det.

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, The Kitten skrev:

Du drar jo selv inn egne erfaringer. At du støtter TS gir ikke deg mer rett til det.

nå syns jeg du griper et halmstrå i argumentasjonen jeg bruker ikke mine opplevelser for å støtte TS, jeg bruker dem for å svare på problemstillingen "hvordan har du klart deg etter en vond opplevelse" ;) Det er slik jeg ser det en helt annen vinking enn den som går på "du må skjerpe deg" satt på spissen 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Carrot skrev:

nå syns jeg du griper et halmstrå i argumentasjonen jeg bruker ikke mine opplevelser for å støtte TS, jeg bruker dem for å svare på problemstillingen "hvordan har du klart deg etter en vond opplevelse" ;) Det er slik jeg ser det en helt annen vinking enn den som går på "du må skjerpe deg" satt på spissen 

Nei, jeg griper ikke etter halmstrå. Det er bare det av noen av oss mener dette ikke er noe å bearbeide. Det hadde vært mye bedre for TS å få fokuset over på andre ting i livet sitt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, The Kitten skrev:

Nei, jeg griper ikke etter halmstrå. Det er bare det av noen av oss mener dette ikke er noe å bearbeide. Det hadde vært mye bedre for TS å få fokuset over på andre ting i livet sitt.

Jeg er enig i at det ikke hjelper å dvele ved det som er vanskelig, men det hjelper vel heller ikke å få beskjed om å "skjerpe seg" når man har det slik - da tenker jeg det kan være en fin ting å ta tak i det som faktisk skrives og spørres om i stedenfor og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke flere klarer det og hvor dette behovet for å skulle pirke på noe som tydelig er vanskelig for den som starter en tråd osv.. Hvor mye medmenneske er man og hvilken empati har man da?

• Liker 3
Skrevet

Legger til for de som mener de har bedre svar på dette enn politiet at man faktisk også kan voldtas via internett etter loven:

Sitat

Voldtekt på internett

Voldtekt skjer også på internett, for eksempel via liveopptak på webcamera. I mange tilfeller har barn eller ungdom blitt kjent med noen på nett. Vedkommende overtaler dem til å dele et nakenbilde. Nakenbildet blir brukt til å true offeret til å ha seksuell omgang med seg selv eller andre foran webkamera.

Offeret blir ofte truet med at bildet vil bli delt med venner og familie hvis vedkommende ikke gjør det de blir bedt om. I slike tilfeller er det ingen fysisk kontakt mellom den som voldtar, og den som blir voldtatt. Det har fortsatt skjedd en voldtekt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger til for de som mener de har bedre svar på dette enn politiet at man faktisk også kan voldtas via internett etter loven:

Hva i alle dager har dette med TS sin problemstilling å gjøre?

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Hva i alle dager har dette med TS sin problemstilling å gjøre?

hun ble voldtatt - noen mener hun ikke ble det fordi de ikke syns det var fysisk nok bla bla bla 

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun ble voldtatt - noen mener hun ikke ble det fordi de ikke syns det var fysisk nok bla bla bla 

Du er så på bærtur at jeg ikke engang vet hva jeg skal si. Nettovergrep mot barn og unge har INGENTING med TS sin situasjon å gjøre...

Endret av The Kitten
  • Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, om dette er voldtekt har visst jeg blitt voldtatt i alle forhold når mannen har vært litt ivrig og trykka pikken litt mot rumpa. Shiiiiit. 

Jeg tror dette gjelder de fleste, alle i hele landet har blitt voldtatt uten å vite det.

Anonymkode: 5854a...9f8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...