Gjest HarryDotter Skrevet 25. september 2019 #141 Skrevet 25. september 2019 9 timer siden, Brutex skrev: Du kan ikke kritisere neste generasjon for at de er sosialisert inn i vår kultur og vårt forbruk og at de dermed ikke har rett til å kritisere oss. Mener du virkelig at for at et barn skal ha lov til å kritisere så må det fra det er født ha kunnskap om hele sammenhengen og fra det kan begynne snakke så skal barne protestere mot flyferie og overforbruk. Slike barn finnes ikke. Det du sier i praksis er at neste generasjon ikke skal ha liv til å kritisere oss med mindre de har stor kunnskap og har vokst opp under primitive forhold i skogen. De har selvsagt lov å kritisere. Men skal man det bør man ha uomtvistelige fakta å slå i bordet med. For meg er årsakene og konsekvensene på klima for uklare per dags dato til å rope dommedag. Klimapørsmålet er voksenproblematikk! Dette er sak for politikere, ikke barn! Er det rart barn vokser opp med angst når foreldrene involverer barna sine på slike ting. Klimaspørsmålet er for komplisert til at en irritert og priviligert 16 åring skal få sitte å fortelle voksne hva de skal gjøre i hverdagen sin. Det er noe fryktelig irriterende og belærende over mennesker som skal bestemme over andre og fortelle dem hvordan de skal spise og leve. Og det værste med dette er jo at de voksne i apparatet som gjemmer seg bak henne bruker henne for alt det er verdt! Uansett hvor konstruktiv kritikken mot henne er, hyles det om at "du kan ikke snakke slik til et barn!" Jo det kan man. Har man satt seg i søkelyset og kjefter og dirigerer voksne slik hun har, må hun takle å bli kritisert. Jeg kritiserer ikke Greta som person. Hun er bare skremt og styrt. Jeg liker bare ikke kyniske voksne som pusher barn foran seg i sin agenda.
NullHull Skrevet 25. september 2019 #142 Skrevet 25. september 2019 (endret) På 24.9.2019 den 6.28, youcancallmejune skrev: Hvis færre mennesker kjøper flybilletter setter de opp færre fly. De sender jo ikke tomme fly avgårde hvis passasjerene svikter. Nettopp!! Og dersom Greta Thunberg m/følge rettferdiggjør det å evt. fly hjem med påstanden jeg kommenterte, at "flyet kommer til å gå enten de er med eller ikke" er iallefall ikke denne klima-gudinnen med på å minske antallet flyavganger😏 Du skjønte kanskje ikke ironien i kommentaren min? Endret 25. september 2019 av NullHull
Brunello Skrevet 6. oktober 2019 #143 Skrevet 6. oktober 2019 4 minutter siden, Happy-Face skrev: Jeg tror nok alle de andre barna på bildene også vil hevde at barndommen deres er stjålet. De har dessverre ikke ressurssterke folk rundt seg som kan hjelpe til å formidle budskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå