Gå til innhold

Bruker dere brødoppskjærings-maskinen på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter att mamma dæua kastet jeg ofte brød urørt, frøys ikke ned, ikke mat i skrotten hvær dag da,  -mye av  det andre jeg kjøpte og. Bruker den maskinen nå, -og regner med att evt. ¨basselusker¨ fryser glatt ihjæl.

Funker for meg, tar ut 2 til 6 skiver, -brød for en dag eller 3.  Flinkere til å spise dagelig nå, bla pga. oppkutta brød.

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt det fast siden de kom i butikkene, men etter at jeg kjøpte min egen maskin har jeg skjært opp hjemme.
Jevne, tykkere skiver er tingen for meg. Det er fremdeles litt trivelig å bruke brødkniv, så jeg gjør det av og til.
Da blir det litt nostalgiske skiver som ofte blir tykkere enn maskinen kan skjære og med smør, brunost og kakao
er det en nydelig reprise av barndommens brødskiver foran barne-tv. Brød er bare supergodt alltid. Blir aldri lei.  :spise: 

Upps...glemte å si at oppkuttet brød går porsjonert rett i fryseboksen og er ferskt hele tiden. 
Uhygieniske å bruke maskinene? Nei, det har jeg ikke tenkt en eneste gang. Litt må en tåle.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker den aldri. Når jeg ser noen skjære brød på butikken, tenker jeg at de er for late til å skjære brødet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å skjære brød er jo så vanskelig. 🤯

Anonymkode: 18664...451

Mine skiver blir alltid skeive og da får jeg høre det av mannen 😂 da jeg bodde alene brukte jeg ofte brødskjæremaskinen og har sikkert ikke fått noe god trening i å skjære brød av den grunn 🤔

Anonymkode: 8d648...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg aldri. Det ser veldig uhygenisk ut, og brødet blir tørt fortere når det er oppskjært.

Anonymkode: 18664...451

Jepp, siden vi ikke har brødskjærer hjemme så er det uaktuelt å ikke skjære opp brøet i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne å skjære brød helt til jeg ble 8-9 år gammel og vi fikk brødskjæremaskin hjemme, en sånn liten man har på benken. Så nå har jeg ikke skåret brød på 20 år, og det er IKKE som å lære å sykle. Jeg kan ikke lenger skjære fine brødskiver.

Anonymkode: 0d270...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bakterier i et brød helt uavhengig av håndvaskrutinene dine. Så håper inderlig de rengjør maskinene på et vis, hvis ikke så godgjør de seg der ganske lenge 😨

Men! En gang skjærte jeg opp brødet mitt og det ble stappfult av plastbiter. Noen duster hadde lagt plast i skjæremaskinen 😟 Og hvem vet hva annet som puttes oppi der. Jeg bruker ikke sånne maskiner mer.

Anonymkode: 4de33...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...