Gå til innhold

Bruker dere brødoppskjærings-maskinen på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, om det er bakterier eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om. Har ikke blitt syk enda så så galt kan det da ikke være.

Skjærer opp i maskinen og legger brødene i fryseren når jeg kommer hjem. Tar opp ei og ei skive, da kaster vi aldri brød. Og det blir ferskt til skolelunsjen når det blir smurt på frosne skiver om morgenen.

Anonymkode: f44b6...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg alltid. Synes ikke det er spesielt uhygienisk. Vi bruker stort sett brødet så fort at det ikke blir tørt. Om barna skal til far så putter jeg det i fryseren. Veldig greit å slippe å kutte opp brødet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever farlig, mot er mitt mellomnavn. Jeg har ikke engang en liten antibac i vesken 😎 

Anonymkode: 3e8e8...bec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Emmelise said:

 

Uhygenisk.. nja.. jo... nå skal man ikke akkurat stappe fingrene ned i en brødkutter akkurat så jeg tror det går bra.

Er nok ganske ugyhenisk tenker jeg. Folk nyser og hoster oppi maskinen, du finner hår og hudrester og gud vet hva. I tillegg tar du selv på brødet etter å ha gått rundt å tatt på bærekurv/vogn/annet ikke i butikken.

Anonymkode: 18664...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid.

Brødpose innerst, plast utenpå = Holder seg ferskt lengre og blir ikke seigt som med plast innerst. Her går det ett brød i døgnet.

Anonymkode: 8139b...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid brukt den og jeg lever fortsatt. :P Og som noen har nevnt allerede så går brødet rett i fryseren når jeg kommer hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere som ikke bruker oppskjæringsmaskinen pga hygiene heller aldri spiser mat ute? Tviler på at det finnes bakterier i maskinen som ikke finnes ellers i verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lever vi i ett alt for renslig land, så tror ikke det er noe problem. Er en grunn til at Nordmenn er i toppen på å bli dårlig i magen på ferie... fordi vi ikke tåler normale bakterier.

Anonymkode: 8139b...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det når jeg kjøper brød, syntes det er praktisk og lettvint. Brødet blir ikke tørt siden jeg legger det rett i frysen, tar opp det jeg trenger og tiner i ovnen.

Anonymkode: b1871...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, knusktørre brødskiver klarer jeg meg uten. Jeg spiser ikke så mye brød og ser ikke problemet med å skjære brødskiver selv. Synes det blir veldig fort tørt om man bruker brødskjærer.

Akkurat det med det hygieniske orker jeg faktisk ikke å tenke på :) Har sikkert både spist og tatt på mye rart uten at jeg vil gruble over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker den ikke av to grunner:

1. Ungene må lære seg å skjære brød

2. Ungene må lære seg å skjære brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, JamesBlond skrev:

Nei, bruker den ikke av to grunner:

1. Ungene må lære seg å skjære brød

2. Ungene må lære seg å skjære brød

Hvor lang tid tar det å lære ungene å skjære brød og vurderer du å bruke den etter de har lært det?

Om ikke, hvorfor?

Anonymkode: b3790...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JamesBlond skrev:

Nei, bruker den ikke av to grunner:

1. Ungene må lære seg å skjære brød

2. Ungene må lære seg å skjære brød

Det praktiserte jeg også. 

Nå har de lært det og jeg bruker nesten alltid maskinen. Brødet går i fryseren samme kveld etter kveldsmat. Skivene smøres enten frosne (til matpakke) eller tines i brødristeren. Nå kaster jeg aldri brød lenger. 

Bakterier bekymrer jeg meg overhodet ikke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff er det rart folk blir syke i hytt å pine. Hvis man skal være redd for alt så kan man sitte hjemme i bobla si. 

Ja selvfølgelig bruker jeg brødmaskinen 🤦‍♀️

Anonymkode: cefd8...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...