Gå til innhold

Bruker dere brødoppskjærings-maskinen på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg aldri. Det ser veldig uhygenisk ut, og brødet blir tørt fortere når det er oppskjært.

Anonymkode: 18664...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi bruker det. Brødet overlever aldri lenge nok til å bli tørt så det er ikke et problem for oss.

Uhygenisk.. nja.. jo... nå skal man ikke akkurat stappe fingrene ned i en brødkutter akkurat så jeg tror det går bra.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har brødet rett i fryseren når jeg kommer hjem, og foretrekker at det er ferdig oppskåret. 

Anonymkode: 0d270...943

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Hvorfor er det uhygienisk? Er jo bare brød der🤔 Enig om at det blir fort tørt, men her i huset går brødet fort unna, så det er ikke noe problem. Liker også å fryse ned oppskjært brød, og bare legge en skive i brødristeren. Eventuelt smøre brødet til matpakka når det ikke er tint, så kjennes det enda ferskere ut til lunsj.

Anonymkode: 33bb3...15f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fordi jeg suger til å skjære brød 😂 Får mer ut av brødet også. Jeg har alltid brødet i fryseren og tar ut brødskivene jeg skal spise og lar dem tine. Tar 5 minutt. Så da slipper jeg at brødet tørker ut og mugler før jeg kommer halvveis 👌🏼

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker den hver gang. Er ikke så prippen av men at jeg henger meg opp i "uhygenisk" ang dette.

Anonymkode: b3790...fb2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rosewood said:

Jepp, fordi jeg suger til å skjære brød 😂

For å skjære brød er jo så vanskelig. 🤯

Anonymkode: 18664...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For å skjære brød er jo så vanskelig. 🤯

Anonymkode: 18664...451

🤷🏼‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For å skjære brød er jo så vanskelig. 🤯

Anonymkode: 18664...451

Det kan det være for mange. Det finnes spesialutviklede kniver til dette.

Men det falt deg vel ikke inn.

Anonymkode: b3790...fb2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker den ikke, fordi brødskivene blir så tynne. Liker å skjære litt tykkere "blingser" som regel.

Det er også lettere for at brødet blir fortere tørt når det er oppskjært, så da dropper jeg det.

Synes ikke det er noe uhygienisk ved det, det er bare tørt brød alt sammen, som går gjennom knivene der. Ingen fingre eller noe som kommer nedi maskinen.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kutte brød selv om jeg må, men ofte blir skivene tynne på ene siden, og tykk på den andre.

Så jeg foretrekker å bruke brødmaskin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Kan love at den er full av bakterier, for bakterier flytter på seg. Hvem har ikke brukt sine egne hender for å ta imot brødet? Alle gjør det. Og når man legge brødet oppi så bruker mange hendene for å legge det rett oppi. Såklart det blir bakterier.

Men jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: 802ec...e71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tussi84 skrev:

Kan kutte brød selv om jeg må, men ofte blir skivene tynne på ene siden, og tykk på den andre.

Så jeg foretrekker å bruke brødmaskin. 

😂

Anonymkode: b3790...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert til sitt bruk. Bruker man lite brød er det mye mer økonomisk å kutte det opp på forhånd så man kan fryse det ned og ta ut det antallet man trenger. Når man fryser det ned kan man også benytte seg av 2 for ca 50 kr-tilbudene og få høykvalitetsbrød til omtrent halv pris selv om man bruker lite.

Anonymkode: df4f2...794

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Kan love at den er full av bakterier, for bakterier flytter på seg. Hvem har ikke brukt sine egne hender for å ta imot brødet? Alle gjør det. Og når man legge brødet oppi så bruker mange hendene for å legge det rett oppi. Såklart det blir bakterier.

Men jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: 802ec...e71

Men bakterier betyr jo ikke at det er uhygienisk? 

Anonymkode: 33bb3...15f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Ja. Husker ikke hvordan livet var før jeg kunne skjære opp brødet i butikken :fnise: Det var nok en hel del ujevne brødskiver, og mye svinn! 

Har overleve bakteriene til nå, så jeg tar sjansen på å fortsette med brødskjæremaskina. 

Jeg må også ha nytt brød annenhver dag, så det rekker uansett ikke bli så tørt før vi kjøper nytt og ferskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...