Gå til innhold

Venninne som er frekk og kommer med «stikkende» kommentarer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring og råd til hvordan jeg kan håndtere det? 

Tror ikke hun har det særlig bra eller er særlig fornøyd med seg selv. 

Mye av det hun sier til meg er «skjult» kritikk, typ at hun med et smil sier: «jaja, vi får se hva som er galt med han her da, noe må d være med din dømmekraft, hehehe» (når jeg har møtt en type jeg liker) .

Ellers ganske ovenfra og ned, liker å fortelle meg «hvordan jeg er», og det kan hun gjerne også gjøre med andre til stede, selv folk jeg ikke kjenner... 

Tips til hvordan jeg kan få henne til å skjønne at jeg trekker meg unna henne pga dette, uten at jeg må si det direkte? For når jeg tar opp noe får jeg: «å, Beklager at du føler det sånn» og deeeeet gidder jeg ikke flere ganger... (Hersketeknikk)

 

Anonymkode: 446a7...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør samme mynt tilbake, her gjelder det å overvinne det onde. Fordi mennesker ser, og de sier det de ser, dermed har mange evnen til å utnytte situasjonen til fordel deg. Men i lengden tror jeg ikke det er nødvendig å bruke tid med veninnen din, hold deg til andre som har bedre oppførsel og holdning. 

Jeg er glad jeg er mye alene da slipper jeg all dritt som finnes i mennesker. 

Anonymkode: bf4de...aef

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to venninner som var sånn., Kuttet de ut og slettet fra sosiale medier. Slike endrer seg aldri. Jeg er diagnostisert med moderat-alvorlig depresjon og har et veldig dårlig selvbilde. Tør ikke legge ut bilder av meg selv fordi jeg føler meg stygg, og tør enkelte dager ikke sitte på lesesalen fordi jeg er redd for at de som sitter der tenker at jeg har lavere verdi enn dem og dermed ikke kan sitte der. Altså dårlig selvbilde, og ikke glad i meg selv. Men har jeg behov for å komme med stikk eller subtile spydige kommentarer til andre? Det kunne aldri falt meg inn. Og jeg tenker at hvis man som venninne har et slikt behov (selv om man har det dårlig med seg selv), så er det ingenting å spare på. 

Anonymkode: 610aa...f93

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar. Jeg er selv en person som ALDRI og da mener jeg aldri, er spydig mot andre, og jeg unner andre alt godt. Jeg mener at man ikke trenger å si noe dersom man ikke har noe hyggelig å si. Det verste jeg kan tenke meg er at noen skal bli lei seg av noe jeg sier, derfor er det så rart for meg at noen føler at de kan eller vil oppføre seg sånn. 

Har også gått gjennom en del tøffe ting selv de siste årene, men har aldri følt behov for å være slem mot andre for det. 

Har vurdert å kjøre samme løp tilbake men klarer det bare ikke 🙈 

Feks er hun ganske overvektig og det kunne jeg ha «fleipet» med, eller at hun har vært singel i «hundre år». Men, jeg får meg bare ikke til å stikke der det gjør mest vondt. Har ikke lyst til å være en sånn person heller.

Anonymkode: 446a7...8d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Min venninne begynte nøyaktig slik du beskriver det og nylig fikk hun diagnosen frontallappdemens. Klar sammenheng mellom manglende hemninger og demens altså

Anonymkode: 2c38f...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme taktikken som når folk forteller «vitser»/tuller med noe som ikke er morsomt. Virker veldig forvirret, og later som jeg ikke forstår slik at de må forklare. «Får se hva som er galt med han her da, hehe ;)» «hva mener du?» «han forrige var jo klin kokos» «ja, Det var leit det ikke fungerte. Det var det du mente, sant?»

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring og råd til hvordan jeg kan håndtere det? 

Tror ikke hun har det særlig bra eller er særlig fornøyd med seg selv. 

Mye av det hun sier til meg er «skjult» kritikk, typ at hun med et smil sier: «jaja, vi får se hva som er galt med han her da, noe må d være med din dømmekraft, hehehe» (når jeg har møtt en type jeg liker) .

Ellers ganske ovenfra og ned, liker å fortelle meg «hvordan jeg er», og det kan hun gjerne også gjøre med andre til stede, selv folk jeg ikke kjenner... 

Tips til hvordan jeg kan få henne til å skjønne at jeg trekker meg unna henne pga dette, uten at jeg må si det direkte? For når jeg tar opp noe får jeg: «å, Beklager at du føler det sånn» og deeeeet gidder jeg ikke flere ganger... (Hersketeknikk)

 

Anonymkode: 446a7...8d1

Det er nå bare for deg gi henne en kald rugg ut i det blå. Ignorere henne på det meste. Så vil hun til slutt skjønne at det funker ikke og opptre slik som hun gjør i ditt nærvær. Ellers så kan du gi henne samme behandling med noen ekstra stikk. 

Anonymkode: 3c0e2...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fine svar. Jeg er selv en person som ALDRI og da mener jeg aldri, er spydig mot andre, og jeg unner andre alt godt. Jeg mener at man ikke trenger å si noe dersom man ikke har noe hyggelig å si. Det verste jeg kan tenke meg er at noen skal bli lei seg av noe jeg sier, derfor er det så rart for meg at noen føler at de kan eller vil oppføre seg sånn. 

Har også gått gjennom en del tøffe ting selv de siste årene, men har aldri følt behov for å være slem mot andre for det. 

Har vurdert å kjøre samme løp tilbake men klarer det bare ikke 🙈 

Feks er hun ganske overvektig og det kunne jeg ha «fleipet» med, eller at hun har vært singel i «hundre år». Men, jeg får meg bare ikke til å stikke der det gjør mest vondt. Har ikke lyst til å være en sånn person heller.

Anonymkode: 446a7...8d1

Men det er litt med å få henne til å få respekt til deg, da har du nødt til å ta noen u svinger for å se hvor mye hun egentlig tåler, eller om hun begynner å hyl grine. Iallfall du er nødt til å gjøre det for å sette en standard for din integritet. Til slutt vil hun stoppe med den ufine oppførselen, det kan jo være vennskapet deres vil utvikle seg til en bedre standard. Derfor kjør hardt mot hardt, så vil du se om endringer skjer. Uansett som du skrev innledningsvis så kan du også prioritere andre venninner slik at du får større utbytte av relasjon, at du ikke trenger å måtte være venninnen du snakker om nå hele tiden. Men fra en annen venninne får større utbytte på andre områder, som er flinkere med å ordlegge seg.

Anonymkode: bf4de...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hva skal man med fiender når man har sånne venninner :) Jeg synes du kan ta henne i det øyeblikket hun sier noe nedlatende til deg. Vet det er vanskelig, men snakker hun nedsettende om for eksempel klærne dine, kan du bestemt si: "Jeg elsker denne kjolen og føler meg fantastisk i den. Men så synd at du ikke har noen klær som får deg til å føle deg fantastisk, det hører jeg jo på kommentarene dine. Du setter deg selv i et dårlig lys, og alle rundt deg legger merke til det".

Anonymkode: 66cfc...9f5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutta ut to sånne. Da jeg fikk de på avstand så jeg hvor maniske de var. Hun ene sendte meg lange og mange meldinger om alt som var galt med meg og hun ble helt hysterisk.. Akkurat som et brudd hvor den ene virkelig ikke tålte å ikke bli tigget om å bli 🙄

Men vi ble tydelig enige om at vi ikke skulle være venner lenger etter hun hadde blåst ut.

Hun andre ga jeg opp etter jeg ga samme mynt tilbake og hun hylte i telefonen på høyttaler mens typen hørte på, og hans blikk sa alt.. 

Og hun er jeg «redd» for å møte på, for jeg vil ikke ha mer kontakt med henne. Har blitt sugd inn i det før, og blitt like sliten hver gang.

Anonymkode: c46f8...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutta ut to sånne. Da jeg fikk de på avstand så jeg hvor maniske de var. Hun ene sendte meg lange og mange meldinger om alt som var galt med meg og hun ble helt hysterisk.. Akkurat som et brudd hvor den ene virkelig ikke tålte å ikke bli tigget om å bli 🙄

(...)

Anonymkode: c46f8...4f8

"Fikk meg endelig type, og da kunne jeg endelig ditche venninnene mine som ikke var like flinke sosialt som meg. Jeg var jo bare sammen med dem fordi jeg ikke fant noe bedre, men hei, viste seg at de hadde trodd jeg var en ekte venn.  Sørga over vennskapet og greier. Tapere. Bra jeg bare kan holde meg til vellykka folk nå og slipper slike."

Anonymkode: 6667f...34b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Fikk meg endelig type, og da kunne jeg endelig ditche venninnene mine som ikke var like flinke sosialt som meg. Jeg var jo bare sammen med dem fordi jeg ikke fant noe bedre, men hei, viste seg at de hadde trodd jeg var en ekte venn.  Sørga over vennskapet og greier. Tapere. Bra jeg bare kan holde meg til vellykka folk nå og slipper slike."

Anonymkode: 6667f...34b

:klo:

Anonymkode: da90e...d15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: da90e...d15

Det var det hun sa, i bunn og grunn..bare pakket litt penere inn.

Anonymkode: 6667f...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Fikk meg endelig type, og da kunne jeg endelig ditche venninnene mine som ikke var like flinke sosialt som meg. Jeg var jo bare sammen med dem fordi jeg ikke fant noe bedre, men hei, viste seg at de hadde trodd jeg var en ekte venn.  Sørga over vennskapet og greier. Tapere. Bra jeg bare kan holde meg til vellykka folk nå og slipper slike."

Anonymkode: 6667f...34b

Hmmm, sånn apropos dette, (som er skrevet på en veldig aggressiv og spydig måte og derfor også minner meg om henne) denne venninna jeg snakker om i hovedinnlegget går rundt og sier til folk at jeg har ditcha henne etter at jeg fikk meg kjæreste... Det faller henne ikke inn at hennes adferd mot meg er hovedgrunnen til at vi har så mye mindre kontakt i dag enn for et år siden... 

Hun er IKKE lite sosialt flink, og man Er ikke en god venn når man behandler «venner» dårlig. Så kan man sutre til de vennene man har igjen når noen trekker seg unna.

Når man får seg kjæreste og ellers har en hektisk hverdag så blir det mindre tid med alle venninner, men jeg vet at jeg holder meg unna HENNE fordi hun stikker sånn.

Anonymkode: 446a7...8d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det hun sa, i bunn og grunn..bare pakket litt penere inn.

Anonymkode: 6667f...34b

Her tror jeg du legger inn litt vel mye personlig erfaring.

Anonymkode: da90e...d15

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Fikk meg endelig type, og da kunne jeg endelig ditche venninnene mine som ikke var like flinke sosialt som meg. Jeg var jo bare sammen med dem fordi jeg ikke fant noe bedre, men hei, viste seg at de hadde trodd jeg var en ekte venn.  Sørga over vennskapet og greier. Tapere. Bra jeg bare kan holde meg til vellykka folk nå og slipper slike."

Anonymkode: 6667f...34b

Oisann 😂 Vel.. Dine ord, og det er helt Okei. 

Likevel var det du skrev underholdende i den forstand at det minnet mye om projiseringen de stadig kom med 😆

 

Anonymkode: c46f8...4f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Familytree
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fine svar. Jeg er selv en person som ALDRI og da mener jeg aldri, er spydig mot andre, og jeg unner andre alt godt. Jeg mener at man ikke trenger å si noe dersom man ikke har noe hyggelig å si. Det verste jeg kan tenke meg er at noen skal bli lei seg av noe jeg sier, derfor er det så rart for meg at noen føler at de kan eller vil oppføre seg sånn. 

Har også gått gjennom en del tøffe ting selv de siste årene, men har aldri følt behov for å være slem mot andre for det. 

Har vurdert å kjøre samme løp tilbake men klarer det bare ikke 🙈 

Feks er hun ganske overvektig og det kunne jeg ha «fleipet» med, eller at hun har vært singel i «hundre år». Men, jeg får meg bare ikke til å stikke der det gjør mest vondt. Har ikke lyst til å være en sånn person heller.

Anonymkode: 446a7...8d1

Du virker en veldig vennlig og øm person
 
😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Du virker en veldig vennlig og øm person
 
😊

Takk, så hyggelig sagt.

Jeg jobber med å hjelpe andre, og mener at vi bør løfte hverandre opp heller enn å trykke hverandre ned, det er nok av vanskelige ting som skjer i livet. Det krever lite å være hyggelig mot andre. 

Anonymkode: 446a7...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Hvorfor gidder du. Det finnes så mange gode mennesker der ute og du trenger ikke omgås sånne negative folk.

Anonymkode: 7e1bb...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...