AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #81 Skrevet 12. august 2019 3 timer siden, Whoisthere skrev: Ja men det er sikkert garantert ting som du gjør som irriterer andre naboer også, så igjen : Ingen kan bli fornøyd. Selv kan jeg ikke komme på hva det måtte være som jeg gjør som skulle plaget andre. Men - om en nabo hadde sagt at noe jeg gjør plaget hen hadde jeg SELVSAGT gjort mitt aller beste for å slutte med det. Tar alltid hensyn til de rundt meg. Og setter pris på at andre også gjør det. Anonymkode: 008a3...d0e 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #82 Skrevet 12. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Røyking blir stadig en del av husordensregler i borettslag og sameier. Hos oss er det ikke tillatt å røyke på balkonger eller utenfor vinduer. Heldigvis. Balkong er fellesareal. Anonymkode: 8880e...746 Er dette et gammelt eller nytt borettslag? Sliter selv med dette. Bor midt imellom 2 røykere og det er maks uflaks. Anonymkode: 1233c...075
Jr.Garcon Skrevet 12. august 2019 #83 Skrevet 12. august 2019 1 time siden, altflyter skrev: Det er det merkeligste argumentet jeg leser her inne. Er det sånn at alle tror at folk bor i blokk fordi de ikke har lyst på hus? Veldig mange som bor i blokk har ikke råd til noe annet og da må det være lov å være fortvilet over svært sjenerende atferd fra naboene. Røyklukt er plagsomt og naboer som fester annenhver dag er plagsomt. skal man bare finne seg i det fordi man ikke har råd til å flytte? Det er jo ikke et merkelig argument. Altså, jeg syns veldig synd på de som ikke vil (men må p.g.a økonomi) bo i blokk. Når det er sagt så ER det jo som tidligere ramset opp sånn det faktisk ER å bo i blokk. Hvis virkeligheten ved å bo i blokk var slik du ville da - ingen røyker, ingen fester, ingen bråker , ingen har høylytt sex osv - så bor en egentlig ikke i en blokk mer fordi det er så utopisk og virkelighetsfjernt i forhold til hvordan blokkliv faktisk ER. 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #84 Skrevet 12. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en blokk og røyker på min balkong. Røyker vel kanskje 5 røyk ila dagen. I starten da jeg bodde her ba naboen over meg om å åpne "vinduet"(balkongen er innglassert) når jeg skulle røyke, og det har jeg gjort hver gang siden. Nå i det siste har han begynt å kjefte å smelle hver gang jeg tar meg en røyk. Protesterer ved å stå å åpne og rive igjen sin egen balkongdør, roper "ÆSJ" og andre ting som viser misnøye. Dette skjer uansett om klokka er 6 om morgenen, 12 om dagen, eller midnatt. Hva kan jeg gjøre her? Vil gjerne ha mulighet til å røyke på egen balkong. Leiligheten er tilpasset meg siden jeg er handicappet, så det er ikke bare bare å få flyttet heller.. Anonymkode: 660b9...998 Ikke bry deg, du har lov og røyke hos deg selv. Jeg bor og i blokk der veranda er innglasset. Hver gang jeg går ut så kommer naboen ut og smeller med vinduene. Så ikke flytt inn blokk da. Styret blander seg ikke da det er lov og røyke. De fleste røyker ikke inne lenger. Jeg har sagt til flere at det er jo lov og de vet jo når de flytter inn at en bor tett på. Anonymkode: 12521...919 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #85 Skrevet 12. august 2019 2 timer siden, altflyter skrev: Det er det merkeligste argumentet jeg leser her inne. Er det sånn at alle tror at folk bor i blokk fordi de ikke har lyst på hus? Veldig mange som bor i blokk har ikke råd til noe annet og da må det være lov å være fortvilet over svært sjenerende atferd fra naboene. Røyklukt er plagsomt og naboer som fester annenhver dag er plagsomt. skal man bare finne seg i det fordi man ikke har råd til å flytte? Alle har råd til hus på landet 😊 Anonymkode: b5c60...731
tussi84 Skrevet 13. august 2019 #86 Skrevet 13. august 2019 Hvis man bosetter seg i en blokk eller feks et rekkehus,.så må enn faktisk tåle at noen evt røyker på verandaen sin. Det kan være mye annet Også isteden som feks ille luktene mat, støy på natta, barn som skriker, hunder som bjeffer mye osv. 5
Gjest envillen Skrevet 13. august 2019 #87 Skrevet 13. august 2019 Hei. Røyk med god samvittighet og ikke la deg påvirke av en sur nabo. Toleranse e vell et nøkkelord her? om man bor i blokk, tettbygd strøk, by eller der det er sjanse for å komme nært mennesker må man vell tollerere litt forskjellig i hverdagen, mener jeg. Nu er ikke 5 røyk så veldig mye heller og den tiden det tar å røyke 5 røyk, kontra resten av døgnet, ja du skjønner . Ta kontakt med personen eller styret og la konflikten bli kjent, for du gjør ikke noe feil.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #88 Skrevet 13. august 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: han som leier i kjelleren min røyker sikkert 15 per dag. Jeg sitter rett over han og merker nesten ikke lukta. Om jeg merker den lille sneven av lukta, så forsvinner den like fort. Når man røyker inne sørger lufteanlegget for at gammel luft blir dratt ut et sted der den ikke kommer inn igjen hvis det er laget riktig. Sitter man rett utenfor et vindu så blir røyken sugd inn i mye større konsentrasjon. Hvis hun røykte inne ville naboen antakelig ikke merket det. Anonymkode: 5202c...761 1
The Kitten Skrevet 13. august 2019 #89 Skrevet 13. august 2019 Kjøp en vifte til naboen så han kan blåse røyken tilbake til deg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #90 Skrevet 13. august 2019 https://www.naaf.no/aktuelt2/verdens-tobakksfrie-dag/ Anonymkode: 5e7e8...ca9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #91 Skrevet 13. august 2019 Røyk innendørs Ts. Anonymkode: 8880e...746 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #92 Skrevet 13. august 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal klage til styret. Du kan selvsagt røyke på din egen balkong. Jeg er selv styreleder i borettslag og hadde jeg fått en henvendelse fra deg, der du saklig hadde argumenter for at du synes kommentarene fra naboen ubehagelig, så hadde jeg tatt en prat med han for deg, dersom dette skjedde hos oss. Man skal ikke plage naboene unødvendig. Å røyke på egen balkong er ikke ulovlig, men å trakassere muntlig slik han gjør er det. Ellers så lukter det virkelig ikke så ille som alle dere vil ha det til (med mindre det regner). Man må slutte når man er klar for det selv, ikke når naboen vil det. Anonymkode: 0c543...1f3 Jeg er kjent for å ha dårlig luktesans. Men likevel lukter jeg veldig godt at naboen under røyker. Vi har glassveranda og soverommet er rett innenfor. Jeg må ha vinduet og balkongvinduet åpent fordi det er veldig varmt i leiligheten. Røyken siver inn til alle døgnets tider. Jeg prøver å ikke la meg irritere av det, likevel er det ganske ofte jeg ligger i sengen og kjenner røyklukten. Jeg kan bare tenke meg hvordan det er for de som har normal luktesans.. Håper røyking på balkonger blir forbudt. Anonymkode: 1e1be...443 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #93 Skrevet 13. august 2019 På 12.8.2019 den 21.41, AnonymBruker skrev: Herregud så overdramatiske enkelte er!! han som leier i kjelleren min røyker sikkert 15 per dag. Jeg sitter rett over han og merker nesten ikke lukta. Om jeg merker den lille sneven av lukta, så forsvinner den like fort. Og jeg har aldri tatt en eneste røyk i mitt liv. Hva med eksos da? Kan ikke dere gå ute der biler kjører? Hva med gatekjøkken lukt? Går dere omvei fordi det lukter? Hva om noen griller bål? Må dere løpe vekk? Nei mye man bruker unødvendig energi på nå til dags.... 🤦🏻♀️ Anonymkode: 18e18...d33 Dette. Jeg nekter å tro at folk omtrent får livene sine ødelagt fordi om det siver litt sigarettrøyk fra naboen inn gjennom et vindu eller en åpen dør. Hvor bor dere, alle dere som bryter sammen av litt sigarettrøyk? Bor dere alle langt ute på landet, fjernt fra biltrafikk og annen forurensing? Anonymkode: f1edf...231 7
NBA Skrevet 13. august 2019 #94 Skrevet 13. august 2019 Det kan da ikke være lenge før det blir ulovlig å røyke på balkongen sin eller ut av et vindu med tanke på hvor sjenerende det er for den som bor over deg. Det er en platting tilhørende borettslaget under soveromsvinduet vårt, og selv om vi bor i høy tredje etasje lukter vi det GODT om noen fyrer opp en sigg (eller joint for den saks skyld). 3
mmd Skrevet 13. august 2019 #95 Skrevet 13. august 2019 Jeg foreslår rett og slett at du røyker inne hos deg selv. Liker du ikke lukta? Ja, skjønner du hvorfor naboen blir så lei. 3
nirvania Skrevet 13. august 2019 #96 Skrevet 13. august 2019 Herregud nå måtte jeg le, ser dette scenarioet for meg. Naboen som står og lukter i luften, blir forbanna og lager en skikkelig misfornøyd mine og skriker ut æsj mens han smeller igjen døra si i protest😂😂😂 Men når det er sagt forstår jeg godt naboen din. For oss ikke-røykere er røyklukt faktisk heeeeelt forjævelig. Kan du ikke heller røyke inne under vifta på kjøkkenet? Da kan du jo sitte i din egen røyklukt uten å plage andre 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #97 Skrevet 13. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvor bor dere, alle dere som bryter sammen av litt sigarettrøyk? Bor dere alle langt ute på landet, fjernt fra biltrafikk og annen forurensing? Ingenting av det lukter i nærheten av like sterkt som noen som røyker utenfor vinduet. Anonymkode: 5202c...761 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #98 Skrevet 13. august 2019 På 13.8.2019 den 0.08, AnonymBruker skrev: Alle har råd til hus på landet 😊 Anonymkode: b5c60...731 Det er ikke billig overalt det heller. Og mange av de med dårlig råd har heller ikke et utall jobber å velge mellom, så de må bare klare seg der de er. Er det ikke i større grad folk sin rett å ha et godt inneklima enn for folk å røyke? Er røykerens behov viktigere enn naboen? Hva hvis det bodde et barn med asma som fikk anfall av røyklukten? Skal da foreldrene med dårlig råd bare leve med det fordi de ikke har råd til noe annet? EL-sigarett er vel et godt forslag, da? Eller snus? Anonymkode: 1da89...ff4 4
NBA Skrevet 14. august 2019 #99 Skrevet 14. august 2019 På 13.8.2019 den 0.08, AnonymBruker skrev: Alle har råd til hus på landet 😊 Anonymkode: b5c60...731 Da kan jo du som allerede bruker masse penger på å forpeste deg selv og andre flytte på landet der du ikke plager noen ;-) 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #100 Skrevet 14. august 2019 Da har jeg ordnet meg vifte, så jeg skrur på den når jeg tar meg en røyk, og røyklukten forvinner raskt fra min balkong ihvertfall.. Satt nettopp å tok en røyk nå, og hørte såvidt under lyden av vifta at naboen sa "faen assa" fra sin balkong. Har mulighet til å skru vifta på enda høyere, så da regner jeg med at jeg ikke hører naboen i det hele tatt 🙄🤭 Anonymkode: 660b9...998 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå