Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #121 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke røyke inne under kjøkkenvifta da eller i peisen ( om det er pipe osv i blokka?) Anonymkode: 793cf...37e Hvorfor skal man røyke inne når man kan stå på balkongen man gjerne har betalt dyrt for? 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #122 Skrevet 4. januar 2021 Stump røyken en gang for alle- om ikke for naboens del, så for din egen 🙏 Røyking kan føre til så mye sykdom og lidelse senere i livet, det er ikke verdt det. På jobb ser jeg hver dag mennesker som sliter med å få puste pga. KOLS. Nytt år, nye muligheter. Grip den! Anonymkode: 9ee2b...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #123 Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal man røyke inne når man kan stå på balkongen man gjerne har betalt dyrt for? Fordi man ikke skal utsette andre for passiv røyking. Anonymkode: db5c9...d4a
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #124 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi man ikke skal utsette andre for passiv røyking. Anonymkode: db5c9...d4a Man utsetter ikke andre for passiv røyking dersom man røyker ute på balkongen. 2
fjær Skrevet 4. januar 2021 #125 Skrevet 4. januar 2021 Just now, Heatwave said: Man utsetter ikke andre for passiv røyking dersom man røyker ute på balkongen. Har du lest tråden?!!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #126 Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (4 minutter siden): Ja, faktisk. Det er nemlig ikke forbudt å røyke på egen eiendom. Det er derimot forbudt ved lov å mobbe og å utøve vold. Det er mye her i verden som er plagsomt. Derfor må man enten tilpasse seg eller ta grep selv. Å forvente at over 7 milliarder mennesker skal innrette seg ditt verdensbilde er særdeles navlebeskuende. Kanskje du bør sette deg litt inn i naboloven? https://www.jusstorget.no/naboloven-en-del-hovedpunkter/ Anonymkode: c3bde...1b6
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #127 Skrevet 4. januar 2021 fjær skrev (2 minutter siden): Har du lest tråden?!! Jeg har lest delen av tråden som er skrevet i år. Hva har det med passiv røyking på balkongen å gjøre? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje du bør sette deg litt inn i naboloven? https://www.jusstorget.no/naboloven-en-del-hovedpunkter/ Anonymkode: c3bde...1b6 Hvor i grannelova mener du det står at man ikke har anledning til å røyke en sigarett på egen balkong? 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #128 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 12.8.2019 den 15.57): Det er de som vil gjøre aktiviteter som plager andre som bør flytte på landet. Gjelder både røykeren og dunkdunkmusikkelskeren. Anonymkode: 3e7b9...8e3 Og den oversosiale kaklehøna som har besøk det meste av døgnet og snakker høyt i telefonen natta lang. Anonymkode: 18ca8...9ed
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #129 Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (Akkurat nå): Jeg har lest delen av tråden som er skrevet i år. Hva har det med passiv røyking på balkongen å gjøre? Hvor i grannelova mener du det står at man ikke har anledning til å røyke en sigarett på egen balkong? Du skrev at det er lov å plage naboene. Anonymkode: c3bde...1b6
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #130 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skrev at det er lov å plage naboene. Anonymkode: c3bde...1b6 Det er jo fullstendig lov å plage naboene, fordi setningen "å plage naboene" er altfor diffust. Kun handlinger som er kriminalisert er ulovlig, alt annet er lov. Røyking på egen eiendom er ikke kriminalisert, og derfor lovlig. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #131 Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (Akkurat nå): Det er jo fullstendig lov å plage naboene, fordi setningen "å plage naboene" er altfor diffust. Kun handlinger som er kriminalisert er ulovlig, alt annet er lov. Røyking på egen eiendom er ikke kriminalisert, og derfor lovlig. Heatwave skrev (4 minutter siden): Det er jo fullstendig lov å plage naboene, fordi setningen "å plage naboene" er altfor diffust. Kun handlinger som er kriminalisert er ulovlig, alt annet er lov. Røyking på egen eiendom er ikke kriminalisert, og derfor lovlig. Ok, du gadd ikke lese lenken. Anonymkode: c3bde...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #132 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, man må ikke tåle litt røyklukt!!! Anonymkode: c3bde...1b6 Dersom det ikke foreligger et spesifikt forbud mot å røyke på sin eiendom i borettslagets forskrift, så må du faktisk det, ellers kan man alltids finne seg et sted å bo som ikke ligger nærliggende andre. velger man å bo slik, så må man kunne akseptere både lukt og støy til tider. Det er ikke min mening men sett fra et juridisk ståsted. noe annet er selvsagt om røykingen foregår døgnet rundt. Anonymkode: 7a7e5...1fe 4
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #133 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, du gadd ikke lese lenken. Anonymkode: c3bde...1b6 Nei, jeg gidder ikke lese diverse lenker. Det er din oppgave å redegjøre for din egen argumentasjon. Lenker skal brukes til å henvise til fakta som bygger opp under argumentasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #134 Skrevet 4. januar 2021 Det er veldig hensynsløst av deg å røyke, men dessverre er det vanskelig å slutte med. Jeg er selv en av de som er veldig plaget av røyk. Jeg merker røyk sikker i en radius på 25 m. Trenger ikke kjenne lukta, jeg kjenner bare at jeg blir litt kvalm, litt svimmel, og får et slags "trykk" i både bein og hode. En form for mild hodepine og en slags stivhet og urolighet i beina. For meg går det tålelig når dette er på dagtid. Syns derfor det er veldig hensynsløst å gjøre dette klokken 6 i morgenen eller sent på kveld/natt. Skulle ønske røykere virkelig kunne forstå akkurat dette, at å røyke er nå en ting, men å røyke sent på kveld/tidlig i morgen er ofte tilsvarende det å spille høy musikk på de samme tidspunktene. De fleste som røykere ville ikke gjort det. De forstår at det forstyrrer naboen. Skulle ønske de forsto at det samme gjelder røyken deres og var flinkere til å ta hensyn. Anonymkode: 35706...0ba 2
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #135 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men å røyke sent på kveld/tidlig i morgen er ofte tilsvarende det å spille høy musikk på de samme tidspunktene Nei, det er virkelig ikke det samme. At du er høysensetiv betyr at du må gjøre tiltak for å bedre din egen hverdag. 7 milliarder mennesker kan ikke tekkes deg og dine behov. 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #136 Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (8 minutter siden): Nei, det er virkelig ikke det samme. At du er høysensetiv betyr at du må gjøre tiltak for å bedre din egen hverdag. 7 milliarder mennesker kan ikke tekkes deg og dine behov. Det er klart det er det samme når det forstyrrer på samme måte. Det er ikke bare høysensitive som må lukke et vindu for å ikke bli plaget av røyken. Å oppfordre røykere til å ta hensyn med røyking på samme måte som andre tar hensyn når det kommer til høy musikk er vel ikke å be 7 milliarder mennesker tekkes mine behov. Det er strengt tatt røykere som ber oss 7 milliarder mennesker tekkes deres behov. Ikke glem det. Anonymkode: 6b08a...1d4 1
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #137 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er klart det er det samme når det forstyrrer på samme måte. Det er ikke bare høysensitive som må lukke et vindu for å ikke bli plaget av røyken. Å oppfordre røykere til å ta hensyn med røyking på samme måte som andre tar hensyn når det kommer til høy musikk er vel ikke å be 7 milliarder mennesker tekkes mine behov. Det er strengt tatt røykere som ber oss 7 milliarder mennesker tekkes deres behov. Ikke glem det. Anonymkode: 6b08a...1d4 Nei, det forstyrrer ikke på samme måte. Røyk og lydbølger fungerer vidt forskjellig. Alle mennesker gjør ting som noen andre finner irriterende. Deal with it. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #138 Skrevet 4. januar 2021 Her vedlegger jeg en tekst fra advokat, Så kan man se at de som røyker på sin balkong har fullt mulig lov til dette. Når der er sagt skal man respektere hverandre og begrense det som sjenerer naboene, men du kan ikke nekte folk å ta seg en røyk eller fem. Anonymkode: 7a7e5...1fe 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #139 Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (Akkurat nå): Nei, det forstyrrer ikke på samme måte. Røyk og lydbølger fungerer vidt forskjellig. Alle mennesker gjør ting som noen andre finner irriterende. Deal with it. Tobakk inneholder stimulanter som blant annet er oppkvikkende. Det gjør det vanskeligere med innsovning. Ja, det er vidt forskjellige ting. Lydbølger er som regel ikke høye nok til og samtidig påføre kroppen din langsikte skader som det røyk er. Anonymkode: 6b08a...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #140 Skrevet 4. januar 2021 Det er mye drittsekk-oppførsel som er lovlig. Hadde vært god karma om naboen din begynte å tyne grensene han også, og gjør alt mulig kjipt som senker din livskvalitet betraktelig men uten å være direkte ulovlig. Naboer som røyker er noe av det jævligeste som finnes. Muligens på delt førsteplass sammen med naboer med en haug oppdragne barn som hoier og skriker døgnet rundt, eller naboer som binder gneldrebikkja si i hagen så den får stå ute og bjeffe hele tiden. Anonymkode: 93610...c80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå