Gå til innhold

Tinder eksperiment


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, annelis said:

Dette er myte. Jeg tjener mine penger selv og sorry, men jeg blir ikke kåtere dersom en lav tjukkas har fantastisk humør og sosial status om jeg først tenner på høye veltrente menn 🙄

Du setter det veldig på spissen når du tegner et bilde av en "lav tjukkas" med penger. Poenget er vel at menns sosiale status betyr mye for kvinner. Det betyr at den jevne kvinne vil velge en som har høy sosial status og middels utseende over en mann med middels sosial status og høy score på utseende. (Mens menn her vil velge motsatt.)

Men ingen sier uansett at dette gjelder alle. Så det kan være riktig selv om det ikke gjelder deg.

Anonymkode: 6bdca...ee0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan du spørre noen voksne om å forklare deg.

At du er kraftig overvektig og derfor ikke for noe oppmerksomhet fra menn trenger du ikke å projisere over på andre. Det gjør ikke situasjonen noe bedre for deg selv. Slutt å spise så mye så ordner det seg nok for deg også til slutt.

Anonymkode: 88610...3db

Jeg har ikke noe med denne diskusjonen (som for øvrig er off topic) å gjøre, men jeg klarer ikke å holde med fra å kommentere din usedvanlig dårlige diskusjonsstil. Diskuter sak og ikke person, vær så snill!

Anonymkode: 6bdca...ee0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en allmenn oppfattelse innen psykologien. Et raskt google-søk bekrefter dette, her et en av mange undersøkelser om emnet: https://forskning.no/psykologi-seksualitet-evolusjon/neandertaler-sjekking/1012145

"Mennene syntes å basere sine valg stort sett på kvinnenes utseende."
"Kvinnene, på sin side (...) var tiltrukket av materiell rikdom og sikkerhet, og satte standarden i forhold til hvor fysisk attraktive de oppfattet seg selv."

I artikkelen fremkommer det dessuten at man sier man er ute etter andre egenskaper enn de man faktisk velger. Noe som er morsomt siden du så hardnakket påstår at dette ikke gjelder deg.  "Forskerne bak den nye undersøkelsen er opptatt av spørsmålet om hvorfor de teoretiske forutsigelsene om partnervalg og uttalte partnerpreferanser stemmer såpass dårlig overens."

Anonymkode: 6bdca...ee0

Det er gammel vits. I moderne verden hvor kvinner klarer opp på karriere stigen fortere enn menn betyr sosial status såklart noe, men ikke så mye for at man skal ignorere utseende. Jeg driter aldri i utseende hos menn. Det gjør INGEN av mine venninner heller. Just deal with it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan du spørre noen voksne om å forklare deg.

At du er kraftig overvektig og derfor ikke for noe oppmerksomhet fra menn trenger du ikke å projisere over på andre. Det gjør ikke situasjonen noe bedre for deg selv. Slutt å spise så mye så ordner det seg nok for deg også til slutt.

Anonymkode: 88610...3db

Haha du er bare tragisk 🤣 jeg er veldig fin og slank. Men så du bare vet så kan kroppen trenes opp. Dine holdninger, pessimisme og elendig kommunikasjon med kvinner kan neppe det  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du setter det veldig på spissen når du tegner et bilde av en "lav tjukkas" med penger. Poenget er vel at menns sosiale status betyr mye for kvinner. Det betyr at den jevne kvinne vil velge en som har høy sosial status og middels utseende over en mann med middels sosial status og høy score på utseende. (Mens menn her vil velge motsatt.)

Men ingen sier uansett at dette gjelder alle. Så det kan være riktig selv om det ikke gjelder deg.

Anonymkode: 6bdca...ee0

Kjøper ikke at det er fortsatt slik. Menn i moderne samfunn vil mer og mer ha damer som tjener og da vil dem velge kul rik dame fremfor ei bimbo som bør forsørges. Kvinner ble mer bevisste på menn som tar vare  på kroppene sine. Det du poengterer nå er gammel lære. Gjelder vel 30-40 åringer som vokste opp med gammeldagse verdier. Vent og se, det blir ikke slik på sikt

Endret av annelis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør droppe tinder? Den riktige dama for deg finner deg kanskje selv i "den virkelige verden".  Det er så mye rart som tar kontakt, har jeg og flere kjente erfart. Skal man ha en bra mann, så må man som dame ta initiativ selv.

Er man ikke på jakt, er det typisk at det dukker opp en som virkelig kan passe.

Har aldri vært på tinder, men ser for meg at det både er overfladisk OG at folk fremstår som noe annet enn de er. Glansbilder liksom, ikke bare bildene av dem selv, men situasjonen bildene er tatt i.

Anonymkode: 62652...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp, kvinner er kresne når det de har å velge mellom er BILDER av menn. "In real life" har menn derimot mye mer å spille på. Alle undersøkelser viser at menn vektlegger kvinners utseende i svært høy grad når menn bedømmer kvinnens attraktivitet, mens kvinner vektlegger utseende i mindre grad (kvinner vektlegger utseende i noen grad, men menn kan i større grad enn kvinner spille på intelligens og sosiale ferdigheter). Det betyr at man som mann med uheldig utseende, kan jobbe med å forbedre andre sider ved seg selv! Hvor heldig er man ikke da?

Anonymkode: 6bdca...ee0

Jeg er enig i at menn har mer å spille på "in real life". Hvor vidt det er riktig å si "mye mer" kan diskuteres. Det stemmer forøvrig at kvinner vektlegger utseende noe mindre enn menn når de skal vurdere hvor attraktiv det motsatte kjønn er, men utseende er fremdeles den viktigste faktoren når det kommer til å forklare en mann sin attraktivitet. Dette viser ikke bare statistikk fra nettdatingsider og datingapper, men også studier gjort om speeddating. Man lever et helt annet liv om man er blant topp 20% mennene, det er det liten tvil om. 

Dette med at menn kan spille på intelligens, og sosiale ferdigheter opplever jeg er delvis riktig. Man må uansett kombinere dette med bruk av gode strategier hvis man skal få det til å virke. Tingen er at selv om man opparbeider seg veldig gode sosiale ferdigheter, så vil man fremdeles oppleve å bli avvist ganske ofte dersom man er en helt gjennomsnittlig mann. Med gode sosiale ferdigheter, har man kanskje en suksessrate på mellom 10-25% per initiativ man tar alt etter som. Problemet til mange menn er at psyken ikke tåler avvisningene. Derfor er det ikke så enkelt, og rett fram når det kommer til å bygge opp gode sosiale ferdigheter, og sjekkeferdigheter med damer. Det er ikke alle som klarer å stå løpet ut. 

Noe jeg synes kvinner har god grunn til å "klage over" er at menn i langt større grad kan øke sin attraktivitet gjennom status. Kjendisstatus troner på toppen, og bare det å være leder for et eller annet i en liten subgruppe kan øke attraktiviteten til menn mye spesielt i øynene til damene som er en del av det miløet/subgruppen. Jeg har ikke sett at kvinner kan øke egen attraktivitet på samme måte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Minesveiper said:

Noe jeg synes kvinner har god grunn til å "klage over" er at menn i langt større grad kan øke sin attraktivitet gjennom status. Kjendisstatus troner på toppen, og bare det å være leder for et eller annet i en liten subgruppe kan øke attraktiviteten til menn mye spesielt i øynene til damene som er en del av det miløet/subgruppen. Jeg har ikke sett at kvinner kan øke egen attraktivitet på samme måte.  

Jepp! Hvis man som mann har verv i en veldedig organisasjon eller et (ungdoms)parti, eller er "høyt" oppe i diverse subkulturer (feks en litt kul undergrunns-DJ eller lignende), så får man såå lett dame. Kvinner vinner derimot få attraktivitetspoeng på dette.

Anonymkode: 6bdca...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe med denne diskusjonen (som for øvrig er off topic) å gjøre, men jeg klarer ikke å holde med fra å kommentere din usedvanlig dårlige diskusjonsstil. Diskuter sak og ikke person, vær så snill!

Anonymkode: 6bdca...ee0

Jeg har bare lagt meg på samme nivå som annelis begynte med jeg:

13 timer siden, annelis skrev:

Nei darling. Her må jeg se KRITERIA som ble brukt da for vurdering som "normal" attraktive. Det er kjent at samfunnet har umenneskelig press på kvinner mtp utseende.  Så hva er "normalt mtp utseende når man vurderer ei kvinne? Som regel ganske mange krav. Slutt å være så butthurt gutter. Det er bare slik at kvinner ble lei av bullshit og ønsker fine velstelte menn. Siste norsk forskning viser at menn som tar være på utseende, studere, leser og utvikler seg er populære hos kvinner og sjeldent går barnløse

 

Anonymkode: 88610...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her var veldig morsom å se, og kanskje du ts kan få et par små tips :) 

 

En mann som kommenterer andres menn profiler. Bra at det er flere som mener at bilder med andre og/eller barn ikke er bra 😄 

Anonymkode: 2d48e...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det er helt normal å ikke filtrere ut folk som skriver rett ut i profilen at de er pedofile? Dette er ikke den eneste videoen der ute. På youtube ligger det flere videoer hvor folk har brukt modellbilder og beskrevet seg som pedofile. Begynner med barn på 15, så 10, så 8, så 6 og de får fortsatt matcher. Helt ned til babystadiet får de matcher. Og mange matcher! De skriver at de har voldtatt babyer, akkurat har sluppet ut av fengsel og de verste ting du kan tenke deg, og damer skriver fortsatt med de og lurer på hvor fort de kan møtes.

Det er faktisk HELT SYKT! Helt sykt! De har til og med spurt om de har lest profilteksten, og de aller fleste damene bekrefter at det har de og at de også er "litt kriminelle fordi de stjal en tyggis da de var 7".

Ville folk her, og du spesielt, hatt sex med en pedofil som har voldtatt barn? Fordi han er kjekk? VIRKELIG???

Anonymkode: ef814...e51

Dette er fra USA da. Der borte finnes det jo litt av hvert av folk...Men er det bedre å bli sammen med en som har ligget med prostituerte som mange norske menn har? Kjøpte de på gata er det menneskesmugling og rett og slett voldtekt.

 

Anonymkode: 92e5f...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg er enig i at menn har mer å spille på "in real life". Hvor vidt det er riktig å si "mye mer" kan diskuteres. Det stemmer forøvrig at kvinner vektlegger utseende noe mindre enn menn når de skal vurdere hvor attraktiv det motsatte kjønn er, men utseende er fremdeles den viktigste faktoren når det kommer til å forklare en mann sin attraktivitet. Dette viser ikke bare statistikk fra nettdatingsider og datingapper, men også studier gjort om speeddating. Man lever et helt annet liv om man er blant topp 20% mennene, det er det liten tvil om. 

Dette med at menn kan spille på intelligens, og sosiale ferdigheter opplever jeg er delvis riktig. Man må uansett kombinere dette med bruk av gode strategier hvis man skal få det til å virke. Tingen er at selv om man opparbeider seg veldig gode sosiale ferdigheter, så vil man fremdeles oppleve å bli avvist ganske ofte dersom man er en helt gjennomsnittlig mann. Med gode sosiale ferdigheter, har man kanskje en suksessrate på mellom 10-25% per initiativ man tar alt etter som. Problemet til mange menn er at psyken ikke tåler avvisningene. Derfor er det ikke så enkelt, og rett fram når det kommer til å bygge opp gode sosiale ferdigheter, og sjekkeferdigheter med damer. Det er ikke alle som klarer å stå løpet ut. 

Noe jeg synes kvinner har god grunn til å "klage over" er at menn i langt større grad kan øke sin attraktivitet gjennom status. Kjendisstatus troner på toppen, og bare det å være leder for et eller annet i en liten subgruppe kan øke attraktiviteten til menn mye spesielt i øynene til damene som er en del av det miløet/subgruppen. Jeg har ikke sett at kvinner kan øke egen attraktivitet på samme måte.  

En kvinne kan kun spille på utseende og en mann kan spille på alt. Så menn har det desidert lettest i jakten på partner.

Dessverre er menn blitt mer og mer kravstore som gjør at færre og færre kvinner er "bra nok" for dem og de kjemper med andre menn om topp 10 damene noe som gir utslag i at ikke alle kan få..Dette liker jo ikke menn for de ble jo lovet å få en kjempedeilig dame for det har de krav på og ikke faen om de skal finne seg en vanlig jente. Deretter går de og sier at damer er vanskelige og de ikke får seg dame når de LETT kan få seg det så lenge de slutter å være så ekstremt kravstore.

Anonymkode: 92e5f...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fra USA da. Der borte finnes det jo litt av hvert av folk...Men er det bedre å bli sammen med en som har ligget med prostituerte som mange norske menn har? Kjøpte de på gata er det menneskesmugling og rett og slett voldtekt.

 

Anonymkode: 92e5f...2bc

Gå på youtube å se så ser du at sånne jenter finnes overalt, ikke bare i USA. 

Nå forsvarer ikke jeg voldtekt av noen, men å kjøpe en voksen prostituert fra gata ser jeg på som en mindre alvorlig handling enn å voldta en toåring. Uten at det betyr at jeg syns det å kjøpe ofre for menneskesmuglig er greit. Ville ikke sveipa høyre på en som skrev det i profilen sin heller.

Anonymkode: ef814...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå på youtube å se så ser du at sånne jenter finnes overalt, ikke bare i USA. 

Nå forsvarer ikke jeg voldtekt av noen, men å kjøpe en voksen prostituert fra gata ser jeg på som en mindre alvorlig handling enn å voldta en toåring. Uten at det betyr at jeg syns det å kjøpe ofre for menneskesmuglig er greit. Ville ikke sveipa høyre på en som skrev det i profilen sin heller.

Anonymkode: ef814...e51

Når du kjøper en voksen prostituert på gata går penger til bakmenn og hun gjør det ikke frivillig, ergo så er det voldtekt.

Kan du finne en link fra Norge da istedenfor å hente alt fra USA?

Vet det finnes kvinner som tenner på kriminelle og de er nok ikke helt gode i hodet sitt, men det er absolutt ikke vanlig slik du ønsker å fremstille det.

Anonymkode: 92e5f...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du kjøper en voksen prostituert på gata går penger til bakmenn og hun gjør det ikke frivillig, ergo så er det voldtekt.

Kan du finne en link fra Norge da istedenfor å hente alt fra USA?

Vet det finnes kvinner som tenner på kriminelle og de er nok ikke helt gode i hodet sitt, men det er absolutt ikke vanlig slik du ønsker å fremstille det.

Anonymkode: 92e5f...2bc

Jeg vet at det er voldtekt og jeg kan liksom ikke få uttrykt nok hvor grusomt jeg syns det er. Likevel er det enda mer grusomt å voldta et barn! en baby!

Anonymkode: ef814...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det er voldtekt og jeg kan liksom ikke få uttrykt nok hvor grusomt jeg syns det er. Likevel er det enda mer grusomt å voldta et barn! en baby!

Anonymkode: ef814...e51

Joda, men voldtekt er voldtekt.

Anonymkode: 92e5f...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et enda bedre forslag til Tinder eksperiment;

Slett tinder, og vend aldri tilbake.

Anonymkode: f799a...d4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da lettere å spille på utseende enn på status, som menn må ha.

 

cybod42hc9521.jpg.f9b984a330cf631700f9dcccf9428b30.jpg

Anonymkode: 16d2e...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp! Hvis man som mann har verv i en veldedig organisasjon eller et (ungdoms)parti, eller er "høyt" oppe i diverse subkulturer (feks en litt kul undergrunns-DJ eller lignende), så får man såå lett dame. Kvinner vinner derimot få attraktivitetspoeng på dette.

Anonymkode: 6bdca...ee0

Mhm, der er kjønnene ulike.

11 hours ago, AnonymBruker said:

En kvinne kan kun spille på utseende og en mann kan spille på alt. Så menn har det desidert lettest i jakten på partner.

Dessverre er menn blitt mer og mer kravstore som gjør at færre og færre kvinner er "bra nok" for dem og de kjemper med andre menn om topp 10 damene noe som gir utslag i at ikke alle kan få..Dette liker jo ikke menn for de ble jo lovet å få en kjempedeilig dame for det har de krav på og ikke faen om de skal finne seg en vanlig jente. Deretter går de og sier at damer er vanskelige og de ikke får seg dame når de LETT kan få seg det så lenge de slutter å være så ekstremt kravstore.

Anonymkode: 92e5f...2bc

Kvinner kan definitivt spille på mer enn utseende. Man ser helt normale damer ha kjæreste over alt. Det er på ingen måte uvanlig.

Jeg tror derimot at det er vanskeligere for en "normal" dame å kapre en av de mest attraktive mennene, enn hva det er for en normal mann å kapre en veldig attraktiv dame. De gangene jeg har sett en gjennomsnittlig dame rent utseendemessig sammen med en mann som tilhører toppen utseendemessig, så har ofte mannen enten vært sjenert, reservert, innadvent og eller hatt en kombinasjon av disse trekke. Damen på sin side har gjerne vært en mer utadvent, og en mer sosial type. Mennene av denne typen trenger damer som drar lasset for dem i begynnelsen, og som tar initiativ først. Det er ikke alle damer som er kapabel til det, og det gjør jo at konkurransen for disse mennene blir mindre selv om de er veldig attraktive. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...