Gå til innhold

Tinder eksperiment

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det min tur å fortelle. 

Mann, 34, utseende - gjennomsnittlig kjekk, nyskilt 

Har hatt en tinder profil med mine bilder - 0 match i 4 dager. 

Ny profil med en "handsome instagram influencer" - over 100 match innen en time. 

Jeg forstår at det er mye fokus på bildekvalitet på tinder. Men hva skal en nyskilt man skal gjøre da? Alle bildene mine er relatert til familie liv, barn, jobb. Ønsker ikke å dele slike bilder på tinder og derfor havner med selfies. 

Må bare ventilere frustrasjonen: helt seriøst, går det an? Er det virkelig så pass mye fokus på utseende og bilder på tinder? Selv om dette høres arrogant ut, kan jeg ikke tro at det finnes ingen kvinner som liker meg eller bildene mine 🤦‍♂️ Må man virkelig ha en proff fotograf som kan hjelpe med kule bilder og Instagram konto? 

Kan dere dele noen erfaringer, både menn og kvinner? 

Anonymkode: 1541a...583

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke en profesjonell fotograf til å ta gode portretter. Hvis du kjenner noen med talenter innen portretter, kan du jo bruke dem.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er viktig at bildene er ekte. Er du på fjellet minst en gang hver sommer, så er det greit med fjellbilder. Har du vært på fjellet en gang for 5 år siden, så er det ikke noen vits, for da frastøter du damer som ikke liker å gå på fjellet. Samme med bilder med øl på. Jeg liker ikke å drikke, men har ikke problem med et glass til maten, men med et bilde med øl på (i de fleste former) sveiper jeg rett til venstre. Hvis du har et bilde av at du var ute den ene gangen, så mister du flere som meg. Festbilder med artige antrekk og sånn kan jeg heller like, for da er du en artig type som ikke har mistet barnet i deg. Men som sagt, det aller aller viktigste er at du er ærlig. Har du bare bilder av deg selv i bilen, så greit, så har du bare det da. Har sett en fyr som skrev et par ord om det i profilen, og da var det helt greit.

Dessuten, jeg sveiper til venstre på alle som ikke har en form for beskrivende profiltekst. Altså mer enn høyde og antall barn.

• Liker 9
Skrevet

Jeg liker vanlige menn på tinder, men klart bildene har mye å si. De må være sånn at jeg faktisk ser hvordan du ser ut, ikke uskarpe, rar vinkel, bare halve ansiktet etc. om jeg er usikker på om jeg syns du er kjekk fordi bildene er dårlige så blir det nei. 

Få noen til å se over bildene dine? 

Klart jeg liker de superhotte instagram fyrene også, men det er jo fordi jeg får en liten boost i selvtilliten om vi matcher 😂 

• Liker 3
Skrevet

Sveiper du vekk mange damer fordi de er FOR pene?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Nuith said:

Sveiper du vekk mange damer fordi de er FOR pene?

Ikke i det hele tatt......velger damer jeg synes er pen og muligens har en personlighet som kan matche meg 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke i det hele tatt......velger damer jeg synes er pen og muligens har en personlighet som kan matche meg 

Men allikevel synes du det er rart at kvinner ikke sveiper vekk en modellkjekk mann?

• Liker 11
Skrevet

Syntes du høres ut som en for meg jeg 😘

Anonymkode: 23ed7...956

• Liker 1
Skrevet

Nei man må ikke ha proffe bilder, men ett par er greit. Så man virkelig ser hvordan du ser ut. Men om det står 34 år - nyskilt - to barn i profilen. That's it, så er ikke det akkurat noe høyresveip. Si gjerne at du har barn, vis ikke bilde av dem. Dropp å si du har vært gift, uviktig detalj. 

Ikke legg ut bilde av deg og kompiser er det flere på bildet vet man ikke hvem som er deg. 

Selv droppet jeg alle som hadde bare selfies, enda værre om bildet var tatt på badet. Typiske "show off" bilder ble tatt bort. Ja jeg er kritisk, men jeg liker naturlige menn. De som er seg selv. Et godt smil var alltid en vinner for meg. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Nuith said:

Men allikevel synes du det er rart at kvinner ikke sveiper vekk en modellkjekk mann?

At kvinner ikke sveiper vekk en modellkjekk mann er det helt naturlig, synes jeg. 

At en "average guy" har ingen match etter 4 dager er helt uforståelig

• Liker 4
Skrevet

Tinder er visuelt, sånn er det bare. At både kvinner og menn er 1. helt ekstremt naive og enkle å manipulere når det gjelder sminke, retusjering og profesjonelle bilder, og 2. tror helt ekstrem godt om sine egne sjanser med de deiligste av de deiligste, er funny, men ikke noe å bry seg nevneverdig om.

Anonymkode: a00a6...08b

• Liker 5
Skrevet

Bilder er viktige. Tinder handler mye om bilder, men for meg personlig er og profilen viktig.

MEN bildet er det første man ser, er ikke det bra, så er det nei. 

Hva må man tenke på? 

At man ser deg: ingen solbriller, ikke mange folk i bildet, absolutt ingen barn (de hører ikke hjemme på tinder), ikke bilder langt ifra. Viktig at man ser personen. 

Dette gjelder spesielt på første bilde. Om man har solbriller, evt. et bilde langt ifra som noen av de andre bildene, så kan det gå fint. Men viktig at du får frem deg.

Viktig er og å ikke ha for gode bilder. Høres kanskje merkelig ut, men mange fotografbilder har en ... duch-vibbe over seg. Så ha helt vanlige bilder.

Og veldig viktig: smil :) har sveiper bort flere da de ser ut som de er sure, kjeder seg ol. Et lite smil, men ikke se helt manisk ut 😅

Når første bilde er i boks. Ha med noen flere bilder, har du hund/katt, gjerne hiv med at bilde der, hobbier ol. Men igjen, absolutt ingen barn, de hører ikke hjemme på tinder. Skriv heller i profilen «har barn». 

Og ikke minst profiltekst. De som ikke ha profilteskt, de blir sveipa bort for de virker ikke seriøse. Er du seriøs, da bruker du gjerne 5 min på å skrive litt om deg og sine interesser. Gjerne skriv hva du er ute etter. Jeg personlig ser ikke etter ONS, men når en mann skriver at dette er hans mål, så trenger ingen av oss bruke tid på hverandre. 

Anonymkode: 2d48e...959

• Liker 2
Skrevet

Tror det er litt tilfeldigheter inne i bilde også. Dersom man treffer på algoritumen. Får noen treff og algoritmen trigges så utløses det visning til flere, 

Anonymkode: c14fc...119

Skrevet

Vel ble du overraska over det her da, det er vel ganske velkjent at tinder er for kvinner og de kjekkeste mennene. Har du ikke det rette utseendet finner du deg andre jaktmarker.

Anonymkode: 933f8...a9f

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel ble du overraska over det her da, det er vel ganske velkjent at tinder er for kvinner og de kjekkeste mennene. Har du ikke det rette utseendet finner du deg andre jaktmarker.

Anonymkode: 933f8...a9f

For eksempel? Sukker? Møteplassen? 

• Liker 1
Skrevet

Har du skrevet at du er nyskilt? Er selv skeptisk til de som hopper rett fra det ene til det andre forholdet. Betydde det så lite liksom. 

Anonymkode: a8cd0...645

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om dette høres arrogant ut, kan jeg ikke tro at det finnes ingen kvinner som liker meg eller bildene mine

Jo nettopp det er tilfellet.

Som undersøkelser har vist så vurderer faktisk kvinner hele 80% av et representativt utvalg av menn som under middels attraktive. Kvinner har et så urealistisk syn på menn at det er helt sinnssykt.

Anonymkode: 88610...3db

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

Jeg synes du burde gi deg selv tid. Flertallet av Tinder-brukere er mellom 25 og 40 år gamle. I så fall er disse kvinnene på jakt etter mennesker i samme aldersgruppe, sikkert i din tilstand avklarer du at du er skilt. Det signaliserer et forhold som endte i fiasko. Så du etter andre måter å kontakte mennesker på?

Skrevet (endret)

Som gjennomsnittlig kjekk kommer du til p slitte betydelig på tinder. Har du i det minste en nisjegruppe du kan prøve å treffe? Så kanskje de sveiper til høyre av at de føler en connection

F.eks hvis du er veldig glad i kajakkpadling kan du ha ekstra sjanser hos damer som liker kajakkpadling

Ellers er six pack og eller søtt kjæledyr de beste slagerne. Men kjeledyr kan flre til jenter som bare vil ha bildet men ikke er interessert i deg 

Endret av Sykkelkopp
Skrevet

skriv en god og humoristisk tekst. vær ærlig om hva slags person du er, så matcher du med likesinnede.

Anonymkode: 18592...c32

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...