Gå til innhold

Tinder eksperiment

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 8/11/2019 at 5:06 PM, Nuith said:

Men allikevel synes du det er rart at kvinner ikke sveiper vekk en modellkjekk mann?

Hehe mannfolk logikk. Jeg skal gjerne ha ei hot sexy dame, men kvinnfolk bør ikke gå etter utseende. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 8/12/2019 at 10:46 PM, danbanan said:

Jeg kan bare skrive basert på det jeg har erfart på tinder de 2-3 årene jeg har vært der, av og på vell og merke. De aller fleste attraktive kvinner på tinder, da kanskje opptil 80%, skriver meget lite om seg selv og en veldig stor andel kommer med noen krav og skriver hva de IKKE liker. Typisk er: høyde, ikke ONS og at man må ha alt på "stell". Syntes personlig at slik profiltekst er veldig lite sjarmerende, skal jeg være ærlig. Dette gjelder da også mange mindre attraktive kvinner, så er vell ett felles trekk for alle kvinner på tinder egentlig. Men ett fåtall har en fin tekst som er hyggelig å lese. 😃

Nå er jeg såpass "heldig" at jeg får en del match på tinder, også innimellom med ganske attraktive kvinner, men de fleste attraktive er som regel gørr kjedelig å skrive med og gir meget lite av seg selv, så man kommer ingen vei. Virker rett og slett som at de har helt elendig personlighet, men er vell heller det at man er andre valget eller langt bak i rekken av alle de skriver med. Jeg også skriver med flere kvinner samtidig innimellom, men prøver alltid å vise interesse og ha en god dialog med alle, da det er vanskelig å si hvem som er mest interessant å bli kjent med bare via litt chatting. Man må jo som regel møtes først for å se om det er noe kjemi. Men de fleste veldig attraktive kvinner på tinder skriver veldig kort og "kaldt" og viser lite interesse i å bli kjent med deg som person.

Har også erfart at de aller aller fleste går etter utseende og ikke noe annet. Mange jeg har skrevet med har ikke engang lest profil teksten min, hvor jeg blant annet nevner hva jeg jobber med og mine interesser. Et godt bevis på hvor mye bilder har å si, er at jeg plutselig fikk mye mye mer matcher etter å ha oppdatert bildene litt, til tross for at de jeg allerede hadde var bra. 

Er godt mulig mange menn gjør det samme mot kvinner, men jeg kan bare dele mine egne erfaringer med kvinner der inne, da jeg ikke snakker med menn.😋

Men oppsummert, som mann med litt "attraktivt utseende" og gode bilder, så man fortsatt jobbe temmelig hardt for å få til en date, da det virker som kvinner er super skeptiske der inne(eller super overfladiske kanskje?). Mange kvinner skriver også veldig lite kreativt og man får ALLTID de samme spørsmålene tilbake, som feks "hva er du ute etter her", eller "vært singel lenge". Virker som alle kvinner tenker likt og at man blir intervjuet noen ganger🤣

Meget mulig at det er DEG som er meget kjedelig for veldig attraktive jenter 🤣 derfor gidder dem ikke gi av seg selv

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, annelis skrev:

Hehe mannfolk logikk. Jeg skal gjerne ha ei hot sexy dame, men kvinnfolk bør ikke gå etter utseende. 

100% i tillegg har de "lov" til å ha alskens høye krav men blir pissforbanna hvis vi stiller ett tilbake.

De skal ha den perfekte dame selvom de selv er 60kg overvektige og dusjer 1 gang i uka...Men det er jo seff VI som er kravstore fordi vi ønsker en som kan ta vare på seg selv😂😂😂

Anonymkode: 92e5f...2bc

• Liker 6
Skrevet
On 8/12/2019 at 4:10 PM, mlifjeld said:

Herregud for en grusomt ekkel fyr som gjør det her. Snakk om å trakassere en dame. Tipper han er en frustrert incel som hater damer fordi han har en såpass kjip personlighet at ingen liker han. So what om hun ville hooke opp med en kjekk fyr. Gutter går etter pene damer på byen heele tiden! Tipper de aller fleste menn ville hatt sex med en smellvakker modell selv om hun var kriminell eller batshit crazy.. 

Jeg har flere venninner (smarte utdannede damer) som sliter med å få seg type fordi de kanskje er litt store. Menn er like overfladiske som damer! 

Enig, han sier flere ganger ja, jeg vet hvordan dere kvinner er. DERE. Som om de fleste av oss ville datet en pedofil 😡

Anonymkode: 570dd...417

• Liker 4
Skrevet
På 12.8.2019 den 22.46, danbanan skrev:

Jeg kan bare skrive basert på det jeg har erfart på tinder de 2-3 årene jeg har vært der, av og på vell og merke. De aller fleste attraktive kvinner på tinder, da kanskje opptil 80%, skriver meget lite om seg selv og en veldig stor andel kommer med noen krav og skriver hva de IKKE liker. Typisk er: høyde, ikke ONS og at man må ha alt på "stell". Syntes personlig at slik profiltekst er veldig lite sjarmerende, skal jeg være ærlig. Dette gjelder da også mange mindre attraktive kvinner, så er vell ett felles trekk for alle kvinner på tinder egentlig. Men ett fåtall har en fin tekst som er hyggelig å lese. 😃

Tja, tykkjer det er greit at damene skriv dei krava for høgde, ikkje ONS og alt på "stell" har eg :) Og så vil eg no gjerne ha ei dame som oppfyller dei krava og.

Men ja masse ymse av tekstar å sjå på Tinder. Styrer unna profilar med bitre tekstar og der dama beskriv seg sjøl som 'sterk og uavhengig'. Det les eg som at ho alltid skal bestemme og vel, tja. det gidd eg ikkje.

Anonymkode: dba03...89d

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

100% i tillegg har de "lov" til å ha alskens høye krav men blir pissforbanna hvis vi stiller ett tilbake.

De skal ha den perfekte dame selvom de selv er 60kg overvektige og dusjer 1 gang i uka...Men det er jo seff VI som er kravstore fordi vi ønsker en som kan ta vare på seg selv😂😂😂

Anonymkode: 92e5f...2bc

Haha ja, 120 kg og 60år med ølmage,  null hår og uflidd og leste en avis ily hele livet. De skal ha velutdannet sexy blondine som lager mat og suger om hverandre.  Blondinen skal være glad i dem uten penger, utseende og forpliktelser 🤣🤣

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, annelis skrev:

Vel dataene fra verdens største dating side sier noe ganske annet. Kvinner har et helt latterlig urealistisk forhold til menns attraktivitet, mens menn vurderer kvinner etter en helt perfekt normalfordeling akkurat som forventet.

2MstAzl.gif

Kvinner rater 80 % av et representativt utvalg av menn som under middels attraktive, mens menns rating av kvinner har en fin normalfordelingskurve som faktisk er litt biased mot å rate kvinner mer attraktive.

Eller som Zuby så treffende skriver det:

zuby-zubymusic-women-men-have-unrealisti

Anonymkode: 88610...3db

• Liker 4
Skrevet
On 8/12/2019 at 5:24 AM, AnonymBruker said:

Tekst har ingenting å si. Det er gjort utallige forsøk på dette. Så lenge mannen er en modell så gir kvinnene blaffen i teksten. Om det så står at han er en massemorder eller rent av en pedofil som er gjentatte ganger dømt for overgrep mot små barn, har ingenting å si, så lenge det er et bilde av en modell. Kvinner bryr seg kun og bare om utseendet. Det er alt kvinner bryr seg om. Kvinner bryr seg ikke om deg, bryr seg ikke om din personlighet.

Anonymkode: 16d2e...f62

Interessant at man tror mer på et hjemmesnekra eksperiment på sosiale medier, enn på forskning. Alle undersøkelser viser at menn vektlegger kvinners utseende i svært høy grad når menn bedømmer kvinnens attraktivitet, mens kvinner vektlegger utseende i mindre grad (kvinner vektlegger utseende i noen grad, men menn kan i større grad enn kvinner spille på intelligens og sosiale ferdigheter). En lav og utrent mann kan være mer attraktiv enn en typisk billedkjekk type, dersom førstnevnte er smart og har sosial status. Menn bedømmer ikke kvinners attraktivitet på samme måte. Er hun ikke pen, er hun ikke attraktiv. En mindre pen kvinne kan ikke klatre ved hjelp av humor og sjarm like mye som en mann kan. Dette er ikke noe man er usikker på, men noe som er allmenn kjent og absolutt opp og vedtatt i psykologien.

På sjekkemarkedet har kvinnen og mannen ulike fordeler og ulemper. Det er kan si mye om balansen mellom kvinner og menn, og jeg skjønner noen av sidene ved dating som er kjipt eller vanskelig for (noen) menn. Men den videoen der er bare helt på trynet, og viser hvor vrangforestilte incels er. Jeg er faktisk oppgitt.

Anonymkode: 6bdca...ee0

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel dataene fra verdens største dating side sier noe ganske annet. Kvinner har et helt latterlig urealistisk forhold til menns attraktivitet, mens menn vurderer kvinner etter en helt perfekt normalfordeling akkurat som forventet.

2MstAzl.gif

Kvinner rater 80 % av et representativt utvalg av menn som under middels attraktive, mens menns rating av kvinner har en fin normalfordelingskurve som faktisk er litt biased mot å rate kvinner mer attraktive.

Jepp, kvinner er kresne når det de har å velge mellom er BILDER av menn. "In real life" har menn derimot mye mer å spille på. Alle undersøkelser viser at menn vektlegger kvinners utseende i svært høy grad når menn bedømmer kvinnens attraktivitet, mens kvinner vektlegger utseende i mindre grad (kvinner vektlegger utseende i noen grad, men menn kan i større grad enn kvinner spille på intelligens og sosiale ferdigheter). Det betyr at man som mann med uheldig utseende, kan jobbe med å forbedre andre sider ved seg selv! Hvor heldig er man ikke da?

Husk at det å date gjennom sosiale medier er en mye større risiko for kvinner enn for menn. Kanskje kicker det da noe psykologisk inn hos kvinner som gjør dem kresne på hvilke menn som kommer gjennom nåløyet. Men hvem kvinner vurderer som attraktive på et bilde viser altså ikke hele sannheten. Menn som er humoristiske, forståelsesfulle og sjarmerende kommer laaaangt på det, og det er vanskelig å få vist på bilder. Altså er vurderingsgrunnlaget her ujevnt.

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Husk at det å date gjennom sosiale medier er en mye større risiko for kvinner enn for menn. Kanskje kicker det da noe psykologisk inn hos kvinner som gjør dem kresne på hvilke menn som kommer gjennom nåløyet

Så kvinner er nødt til å kun kontakte pene menn fordi det er for risikabelt å få kontakt med menn som ikke er pene? 

Anonymkode: 933f8...a9f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så kvinner er nødt til å kun kontakte pene menn fordi det er for risikabelt å få kontakt med menn som ikke er pene? 

Anonymkode: 933f8...a9f

Men forskning viser jo at man lettere stoler på pene mennesker, og at man anser mennesker med feks symmetriske ansiktstrekk som snillere og mer sympatiske. Men jeg vet ikke, det er bare en teori. 

• Liker 3
Skrevet
På 12.8.2019 den 16.10, mlifjeld skrev:

Herregud for en grusomt ekkel fyr som gjør det her. Snakk om å trakassere en dame. Tipper han er en frustrert incel som hater damer fordi han har en såpass kjip personlighet at ingen liker han. So what om hun ville hooke opp med en kjekk fyr. Gutter går etter pene damer på byen heele tiden! Tipper de aller fleste menn ville hatt sex med en smellvakker modell selv om hun var kriminell eller batshit crazy.. 

Jeg har flere venninner (smarte utdannede damer) som sliter med å få seg type fordi de kanskje er litt store. Menn er like overfladiske som damer! 

Så du mener det er helt normal å ikke filtrere ut folk som skriver rett ut i profilen at de er pedofile? Dette er ikke den eneste videoen der ute. På youtube ligger det flere videoer hvor folk har brukt modellbilder og beskrevet seg som pedofile. Begynner med barn på 15, så 10, så 8, så 6 og de får fortsatt matcher. Helt ned til babystadiet får de matcher. Og mange matcher! De skriver at de har voldtatt babyer, akkurat har sluppet ut av fengsel og de verste ting du kan tenke deg, og damer skriver fortsatt med de og lurer på hvor fort de kan møtes.

Det er faktisk HELT SYKT! Helt sykt! De har til og med spurt om de har lest profilteksten, og de aller fleste damene bekrefter at det har de og at de også er "litt kriminelle fordi de stjal en tyggis da de var 7".

Ville folk her, og du spesielt, hatt sex med en pedofil som har voldtatt barn? Fordi han er kjekk? VIRKELIG???

Anonymkode: ef814...e51

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

2MstAzl.gif

Nei darling. Her må jeg se KRITERIA som ble brukt da for vurdering som "normal" attraktive. Det er kjent at samfunnet har umenneskelig press på kvinner mtp utseende.  Så hva er "normalt mtp utseende når man vurderer ei kvinne? Som regel ganske mange krav. Slutt å være så butthurt gutter. Det er bare slik at kvinner ble lei av bullshit og ønsker fine velstelte menn. Siste norsk forskning viser at menn som tar være på utseende, studere, leser og utvikler seg er populære hos kvinner og sjeldent går barnløse

Endret av annelis
  • Liker 1
Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Interessant at man tror mer på et hjemmesnekra eksperiment på sosiale medier, enn på forskning. Alle undersøkelser viser at menn vektlegger kvinners utseende i svært høy grad når menn bedømmer kvinnens attraktivitet, mens kvinner vektlegger utseende i mindre grad (kvinner vektlegger utseende i noen grad, men menn kan i større grad enn kvinner spille på intelligens og sosiale ferdigheter). En lav og utrent mann kan være mer attraktiv enn en typisk billedkjekk type, dersom førstnevnte er smart og har sosial status. Menn bedømmer ikke kvinners attraktivitet på samme måte. Er hun ikke pen, er hun ikke attraktiv. En mindre pen kvinne kan ikke klatre ved hjelp av humor og sjarm like mye som en mann kan. Dette er ikke noe man er usikker på, men noe som er allmenn kjent og absolutt opp og vedtatt i psykologien.

På sjekkemarkedet har kvinnen og mannen ulike fordeler og ulemper. Det er kan si mye om balansen mellom kvinner og menn, og jeg skjønner noen av sidene ved dating som er kjipt eller vanskelig for (noen) menn. Men den videoen der er bare helt på trynet, og viser hvor vrangforestilte incels er. Jeg er faktisk oppgitt.

Dette er myte. Jeg tjener mine penger selv og sorry, men jeg blir ikke kåtere dersom en lav tjukkas har fantastisk humør og sosial status om jeg først tenner på høye veltrente menn 🙄

Endret av annelis
Skrevet
3 minutter siden, annelis said:

Dette er myte. Jeg tjener mine penger selv og sorry, men jeg blir ikke kåtere dersom en lav tjukkas har fantastisk humør og sosial status om jeg først tenner på høye veltrente menn 🙄

Så du mener din personlige oppfatning kan motbevise en tendens med sterk vitenskapelig støtte?

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du mener din personlige oppfatning kan motbevise en tendens med sterk vitenskapelig støtte?

Pff  sterk vitenskapelig støtte liksom. Jeg vet ikke hvilke land denne forskningen fant sted, men stemmer neppe for Norge hvor kvinner klarer seg selv fint og trenger ikke pengegriser. 

Skrevet
1 time siden, annelis skrev:

Nei darling. Her må jeg se KRITERIA som ble brukt da for vurdering som "normal" attraktive. Det er kjent at samfunnet har umenneskelig press på kvinner mtp utseende.  Så hva er "normalt mtp utseende når man vurderer ei kvinne? Som regel ganske mange krav. Slutt å være så butthurt gutter. Det er bare slik at kvinner ble lei av bullshit og ønsker fine velstelte menn. Siste norsk forskning viser at menn som tar være på utseende, studere, leser og utvikler seg er populære hos kvinner og sjeldent går barnløse

Nå skal du høre lille jentunge. Kriteriene er et representativt utvalg av bilder som har blitt vurdert etter en skala fra mest til minst attraktive. Dette kan du spørre noen voksne om hva betyr.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå skal du høre lille jentunge. Kriteriene er et representativt utvalg av bilder som har blitt vurdert etter en skala fra mest til minst attraktive. Dette kan du spørre noen voksne om hva betyr.

Etter hvilke kriterier ble bildene valgt ut? Trenger forøvrig ikke preiken fra gamle gretne gubber. Går du til gym istedenfor å sitte og sutre her så øker du dine sjanser på Tinder 😋 superenkel forskning

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, annelis said:

Pff  sterk vitenskapelig støtte liksom. Jeg vet ikke hvilke land denne forskningen fant sted, men stemmer neppe for Norge hvor kvinner klarer seg selv fint og trenger ikke pengegriser. 

Det er en allmenn oppfattelse innen psykologien. Et raskt google-søk bekrefter dette, her et en av mange undersøkelser om emnet: https://forskning.no/psykologi-seksualitet-evolusjon/neandertaler-sjekking/1012145

"Mennene syntes å basere sine valg stort sett på kvinnenes utseende."
"Kvinnene, på sin side (...) var tiltrukket av materiell rikdom og sikkerhet, og satte standarden i forhold til hvor fysisk attraktive de oppfattet seg selv."

I artikkelen fremkommer det dessuten at man sier man er ute etter andre egenskaper enn de man faktisk velger. Noe som er morsomt siden du så hardnakket påstår at dette ikke gjelder deg.  "Forskerne bak den nye undersøkelsen er opptatt av spørsmålet om hvorfor de teoretiske forutsigelsene om partnervalg og uttalte partnerpreferanser stemmer såpass dårlig overens."

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, annelis skrev:

Etter hvilke kriterier ble bildene valgt ut? Trenger forøvrig ikke preiken fra gamle gretne gubber. Går du til gym istedenfor å sitte og sutre her så øker du dine sjanser på Tinder 😋 superenkel forskning

Det kan du spørre noen voksne om å forklare deg.

At du er kraftig overvektig og derfor ikke for noe oppmerksomhet fra menn trenger du ikke å projisere over på andre. Det gjør ikke situasjonen noe bedre for deg selv. Slutt å spise så mye så ordner det seg nok for deg også til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...