Gå til innhold

Er det stusselig med bygder som " ikke har noe"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om alle mener at Oslo ikke har natur? Vi har den svære marka med bra fiske- og badevann  + Oslofjorden 

Anonymkode: 6734a...c2a

Jo..? Men sammenlignet med det massive fjordene på vestlandet, kan det ikke sammenlignes. Og de har også mark og skog.

Anonymkode: 9ec74...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SardintrollReturns skrev:

Jeg synes det er stusselig med slike steder. Greit å være der en helg eller en uke, men skulle jeg bodd slik hadde jeg blitt gal. 

 

Men kan det være fordi du ikke skjønner nærheten slikt gir? Roen og mangel på forurensing.

Anonymkode: 96f43...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Men kan det være fordi du ikke skjønner nærheten slikt gir? Roen og mangel på forurensing.

Anonymkode: 96f43...81a

Ro og mangel på forurensning er pluss selvsagt, men jeg er et bymenneske, jeg trenger litt liv og røre rundt meg selv om jeg noen ganger synes det er deilig med litt stillhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SardintrollReturns skrev:

Ro og mangel på forurensning er pluss selvsagt, men jeg er et bymenneske, jeg trenger litt liv og røre rundt meg selv om jeg noen ganger synes det er deilig med litt stillhet. 

 

Kan forstå det. Men da er du heller ikke en av dem som flytter til oss, og mener vi skal tilby det byen gjør. Du besøker oss, men velger byliv. Det er jo allright.

Anonymkode: 96f43...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 13.23, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo litt an på interessene dine, det. Om du er glad i friluftsliv, kan det være langt mer å gjøre på i en bygd enn i en storby. Liker du bedre fjellturer, fiske o.l. enn kino og uteliv, er det jo bedre tilbud til deg "på landet" enn i byen. 

Jeg er en jatakk-begge-deler. Jeg liker godt friluftsliv, men jeg liker også å ha tilgang til mer enn én butikk, og å kunne ta en tur i en møbelforretning uten å måtte kjøre i timesvis. Så jeg har valgt å bo i forstedene til Bergen, hvor jeg får i både pose og sekk. 

Søsteren min bor i type bygd hvor det er én matbutikk, en bensinstasjon, et apotek, vinmonopolet (!), power, en blomsterbutikk, og en frisør, og that's it. Ikke en kafe, nærmeste er en kaffekrok på bensinstasjonen. Ikke noe kino, ikke noe uteliv, ingenting, og ganske begrenset fritidstilbud til ungene. Hun stortrives der, og det gjør ungene også. De går mye i naturen, fisker, padler, går på ski om vinteren, turorientering, er med på sauesanking og whatnot. Jeg blir misunnelig hver gang jeg er der, men så går en lyspære på badet, og de må kjøre en time hver vei for å kjøpe en ny en, og da gir det seg litt... 

Anonymkode: ec826...758

Jeg er enig med deg. Jatakk begge deler. Bor på landet, i et boligfelt.  Gåavstand til skog og turmuligheter. Rolig, hører bare bjeffing fra hunder og motorsag til naboen. 1 butikk i gåavstand. 10 min til litt større sentrum med bil. 

Men bruker kun 20 min så er jeg i en by med stort utvalg av butikker  og restauranter. Og vil jeg til hovedstaden går det tog dit hver time. Jeg er storfornøyd med beliggenheten. 

Anonymkode: a8e52...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Kan forstå det. Men da er du heller ikke en av dem som flytter til oss, og mener vi skal tilby det byen gjør. Du besøker oss, men velger byliv. Det er jo allright.

Anonymkode: 96f43...81a

Ja, jeg ville selvsagt ikke kommet dit og prøvd å forlange det jeg savner i byen. Tar jeg en tur til en bygd en helg så vet jeg hva jeg får, og det er helt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SardintrollReturns skrev:

Ja, jeg ville selvsagt ikke kommet dit og prøvd å forlange det jeg savner i byen. Tar jeg en tur til en bygd en helg så vet jeg hva jeg får, og det er helt greit. :)

Da er du som meg. Jeg besøker gjerne Oslo en helg, men drar så hjem igjen og er fornøyd :)

Anonymkode: 96f43...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du som meg. Jeg besøker gjerne Oslo en helg, men drar så hjem igjen og er fornøyd :)

Anonymkode: 96f43...81a

En fin ordning det der. Greit med litt forandring en kort stund uansett hva man foretrekker. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...