Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 time siden, hulillerunde skrev:

Ja, det har jeg når hun påfører skade i så stor grad som hun gjør! Det er mange måter å definere suksess på... 

Påfører skader?  Personen tjener for godt til å påføre skader rundt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Theo_1 skrev:

Har du i det hele tatt fått med deg alle skandale artiklene om SE? Hun treng ikke å begå fysisk skader på folk. Digitalt skader er det hun påfører rundt seg.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at personer som tjener godt ikke kan påføre skade? SE har lagt seg under kniven rundt 15 ganger for å gjennomføre kosmetiske operasjoner. Hvilket signal tror du det sender til unge jenter og gutter i sårbar alder? Tror du ikke at hennes handlinger har ringvirkninger? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MaleficentAurora skrev:

Har du i det hele tatt fått med deg alle skandale artiklene om SE? Hun treng ikke å begå fysisk skader på folk. Digitalt skader er det hun påfører rundt seg.

Hva eksakt mener du med det?  Er det slik at alle unge jenter Ikke har egne vurderingsevne og umyndiggjøres ved å skylde på bloggeren? Jeg er rett og slett ikke sikker på hva du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hulillerunde skrev:

Så du mener at personer som tjener godt ikke kan påføre skade? SE har lagt seg under kniven rundt 15 ganger for å gjennomføre kosmetiske operasjoner. Hvilket signal tror du det sender til unge jenter og gutter i sårbar alder? Tror du ikke at hennes handlinger har ringvirkninger? 

Jeg mener at de signalene hun sender er at jenter står fritt til å gjøre hva de vil med kroppen sin uten å bli offentlig tuktet av moralister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt mener du med det?  Er det slik at alle unge jenter Ikke har egne vurderingsevne og umyndiggjøres ved å skylde på bloggeren? Jeg er rett og slett ikke sikker på hva du mener? 

Da får du ta og Google deg opp så finner du svar på det. For hun er ei kynisk å kalkulert influencere som vet å spille og skape mer usikkerhet hos de unge. Dine forsvars taler for henne når ikke langt. Vi er for mange som vet nøyaktig hvordan hun er og gjennomskuer hvert eneste trekk å trinn hun tar. Det er de unge som ikke klare å se det så klart som vi litt eldre gjør.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Da får du ta og Google deg opp så finner du svar på det. For hun er ei kynisk å kalkulert influencere som vet å spille og skape mer usikkerhet hos de unge. Dine forsvars taler for henne når ikke langt. Vi er for mange som vet nøyaktig hvordan hun er og gjennomskuer hvert eneste trekk å trinn hun tar. Det er de unge som ikke klare å se det så klart som vi litt eldre gjør.

Ikke undervurder de unge, kvinner er blitt tuktet under moralisering i 1000 år. Jeg stoler på at de unge vet hva som er best for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Theo_1 skrev:

Ikke undervurder de unge, kvinner er blitt tuktet under moralisering i 1000 år. Jeg stoler på at de unge vet hva som er best for seg selv. 

Det er dine ord, og har ingenting med min kommentar å gjøre:ironi:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Theo_1 skrev:

Det vet de unge på ingen måte, det er derfor det er viktig med gode rollemodeller. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Det vet de unge på ingen måte, det er derfor det er viktig med gode rollemodeller. 

Nøyaktig og rett👏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Theo_1 skrev:

Jeg mener at de signalene hun sender er at jenter står fritt til å gjøre hva de vil med kroppen sin uten å bli offentlig tuktet av moralister

Da er vi totalt uenige. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gasellen skrev:

Fordi det er dette hun lever av. Og hun mener vel at huden er så fin nettopp pga produktene hun bruker.

Greia er at Sophie Elise er en voksen kvinne i midten av 20åra som i ett tiår har følt på kroppspress og at hun ikke er fin nok. Pga dette har hun gjort drastiske operasjoner på seg selv. Løft, restilane, botox, silikonpupper, rompeoperasjon, kunstige negler, kunstige, øyevipper, kunstig hår og brukt trolig seksifrede beløp på hudprodukter om ikke mer. Hun har IKKE hatt det bra med seg selv og har hatt seriøse problemer med psyken. Dette selvbildet hadde hun FØR hun ble en offentlig person. 
Så fikk hun plutselig penger og kunne operere seg til å se ut slik hun ville. Målgruppa hennes, er jenter ned i 11-12 år og signalene hun sender er at "nesa di er stor. Du må operere den. Øyevippene dine er små. Sett på falske. Rumpa di er liten. Ta rumpeløft. Puppene dine er små, bruk konfirmasjonspengene på silikon. Du er blek i huden, kjøp selvbruningskremen min"..

I tillegg pusher hun vegansk kosthold på mennesker som er alt for unge til at de kan nok om kosthold og ernæring til at de kan gå over på en vegansk livvsstil. 

Det som gjorde at hun hadde det vondt når hun var yngre - skjønnhetspresset - er hun nå med på å forsterke og trer det ned over hodene på jenter som knapt har kommet i puberteten. 
Uansett hva du måtte mene om Sophie Elise, så må du jo være enig i at dette ikke er bra?

Det blir hyklersk. Jeg er enig at det blir mye piss i denne tråden. Men det skrives også veldig mye saklig kritikk. 

Og nei, unge jenter ned i 11-12 år har ikke vurderingsevnen til å stå imot dette. Ikke de som er 14-15 heller. Når jenter bruker konfirmasjonspengene sine på å kjøpe seg pupper så viser jo det at her er det noe som skurrer?

Altså, kunstige ØYEVIPPER har blitt helt vanlig blandt influencere. ØYEVIPPER. Hvor sykt er det ikke å sette på kunstige øyevipper?! 

Word! 👏

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Gasellen skrev:

Fordi det er dette hun lever av. Og hun mener vel at huden er så fin nettopp pga produktene hun bruker.

Greia er at Sophie Elise er en voksen kvinne i midten av 20åra som i ett tiår har følt på kroppspress og at hun ikke er fin nok. Pga dette har hun gjort drastiske operasjoner på seg selv. Løft, restilane, botox, silikonpupper, rompeoperasjon, kunstige negler, kunstige, øyevipper, kunstig hår og brukt trolig seksifrede beløp på hudprodukter om ikke mer. Hun har IKKE hatt det bra med seg selv og har hatt seriøse problemer med psyken. Dette selvbildet hadde hun FØR hun ble en offentlig person. 
Så fikk hun plutselig penger og kunne operere seg til å se ut slik hun ville. Målgruppa hennes, er jenter ned i 11-12 år og signalene hun sender er at "nesa di er stor. Du må operere den. Øyevippene dine er små. Sett på falske. Rumpa di er liten. Ta rumpeløft. Puppene dine er små, bruk konfirmasjonspengene på silikon. Du er blek i huden, kjøp selvbruningskremen min"..

I tillegg pusher hun vegansk kosthold på mennesker som er alt for unge til at de kan nok om kosthold og ernæring til at de kan gå over på en vegansk livvsstil. 

Det som gjorde at hun hadde det vondt når hun var yngre - skjønnhetspresset - er hun nå med på å forsterke og trer det ned over hodene på jenter som knapt har kommet i puberteten. 
Uansett hva du måtte mene om Sophie Elise, så må du jo være enig i at dette ikke er bra?

Det blir hyklersk. Jeg er enig at det blir mye piss i denne tråden. Men det skrives også veldig mye saklig kritikk. 

Og nei, unge jenter ned i 11-12 år har ikke vurderingsevnen til å stå imot dette. Ikke de som er 14-15 heller. Når jenter bruker konfirmasjonspengene sine på å kjøpe seg pupper så viser jo det at her er det noe som skurrer?

Altså, kunstige ØYEVIPPER har blitt helt vanlig blandt influencere. ØYEVIPPER. Hvor sykt er det ikke å sette på kunstige øyevipper?! 

Fantastisk godt skrevet👏👏

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gasellen skrev:

Silicon og diverse hjelpemidler dukket opp lenge før hun begynte som blogger, så tror nok det at hun er blitt en emneknagg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Theo_1 skrev:

Silicon og diverse hjelpemidler dukket opp lenge før hun begynte som blogger, så tror nok det at hun er blitt en emneknagg

Hun fant ikke opp silikonen nei. Men hun er en av de som i aller høyeste grad har vært mest framtredende når det gjelder normaliseringen av slike inngrep. Hun var knapt myndig før hun begynte å endre på utseende sitt. 

Silikon kan være fantastske hjelpemidler, feks i form av proteser etter brystkreft. Men ikke slik som Sophie Elise fronter dem. Det får bare jenter til å føle seg dårlig

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Theo_1 skrev:

Det er faktisk ikke poenget i det hele tatt. Poenget er at SE ikke har tatt lærdom når hun sier at hun har gjort den ene feil etter den andre. Hun har ingen sunn fornuft for hva som er rett å galt. Gjør folk gale ting mot henne så er det rett til purken med det. Men når hun tar med tv2 innpå operasjonstuen så må foreldre godta at deres barn blir utsatt for ei narrsistiske kvinnfolk i 20årene. SE er ikke noe barn, men ei godt voksen kvinne på 25år. Jeg er glad for at media ikke freder henne og ikke er redd for å ta tak i saker der hun virkelig prøve å vri seg unna. Er bare å ta denne fantastiske luftleiligheten i Tromsø som et godt eksempel på at hun løy.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det er faktisk ikke poenget i det hele tatt. Poenget er at SE ikke har lærdom når hun sier at hun har gjort den ene feil etter den andre. Hun har ingen sunn fornuft for hva som er rett å galt. Gjør folk gale ting mot henne så er det rett til purken med det. Men når hun tar med tv2 innpå operasjonstuen så må foreldre godta at deres barn blir utsatt for ei narrsistiske kvinnfolk i 20årene. SE er ikke noe barn, men ei godt voksen kvinne på 25år. Jeg er glad for at media ikke freder henne og ikke er redd for å ta tak i saker der hun virkelig prøve å vri seg unna. Er bare å ta denne fantastiske luftleiligheten i Tromsø som et godt eksempel på at hun løy.

Er det ikke menneskelig å feile og prøve?  Og det at hun går til politiet med hataktiviteten til enkelte skjønner jeg veldig godt. 

Endret av Theo_1
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Theo_1 skrev:

Er det ikke menneskelig å feile og prøve?  Og det at hun går til politiet med hataktiviteten til enkelte skjønner jeg veldig godt. 

Veldig malplassert det der var.. Hun har skapt hatet selv og ikke noen andre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gasellen skrev:

Hun fant ikke opp silikonen nei. Men hun er en av de som i aller høyeste grad har vært mest framtredende når det gjelder normaliseringen av slike inngrep. Hun var knapt myndig før hun begynte å endre på utseende sitt. 

Silikon kan være fantastske hjelpemidler, feks i form av proteser etter brystkreft. Men ikke slik som Sophie Elise fronter dem. Det får bare jenter til å føle seg dårlig

Nei hun fant ikke opp silikonen, derfor syntes jeg at hun ikke skal bli en enkel knagg der man henger alt av den aktiviteten på og gjør henne til syndebukk for alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...