Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Hehosot
Skrevet
15 minutter siden, Littlewoman skrev:

Både enig og veldig uenig. Vi er mange m arr fra oppvekst som preger oss langt inn i voksenlivet. Hele livet er basert på læring, hvordan en ser på læringen og hvordan en evnt endrer ting basert på læringen. 

Utdannelse? Hun har ufattelig relevant utdannelse i bruk av sosiale medier til markedsføring som har stor relevans for bedrifter om hun evner å forstå målgrupperettet innhold og bruker kunnskapen på vegne av andre. 

Så der er jeg dypt uenig basert på det jeg ser mange andre bruker kunnskapen sin til. En må ikke ha 5 års høyere  utdannelse i dag men teknologien og utviklingen. Det SE kan forstår de ikke å lære bort på BI en gang hvor jeg kjenner flere som går og det lærer nesten ikke kan brukes når de er ferdig. Viktig å huske på 

Jeg ser hva du mener. 

Men denne utdannelsen er erfaringsbasert, ikke teoretisk, og har bare en case: henne sjøl. Jeg tror den er veldig lite verdt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Littlewoman skrev:

Både enig og veldig uenig. Vi er mange m arr fra oppvekst som preger oss langt inn i voksenlivet. Hele livet er basert på læring, hvordan en ser på læringen og hvordan en evnt endrer ting basert på læringen. 

Utdannelse? Hun har ufattelig relevant utdannelse i bruk av sosiale medier til markedsføring som har stor relevans for bedrifter om hun evner å forstå målgrupperettet innhold og bruker kunnskapen på vegne av andre. 

Så der er jeg dypt uenig basert på det jeg ser mange andre bruker kunnskapen sin til. En må ikke ha 5 års høyere  utdannelse i dag men teknologien og utviklingen. Det SE kan forstår de ikke å lære bort på BI en gang hvor jeg kjenner flere som går og det lærer nesten ikke kan brukes når de er ferdig. Viktig å huske på 

Den erfaringen fra some er alt for ensidig og smal, spiller kun på utseende og inneholder kun salg av henne selv som produkt. 

• Liker 16
Gjest Fru Hehosot
Skrevet

Jeg har selv medieutdannelse med fordypning i SoMe - vi er mange som har det, utdannet på universiteter og høyskoler. Så kan man tenke da, min søknad på ledig stilling og hennes søknad. Jeg er bevisst min fremferd i SoMe og jeg har gode papirer. SE har ingen papirer og en fremferd på SoMe som virker ustabil. Hvem velger arbeidsgiver? Tipper jeg får jobben. Kjedelige meg uten noe drama på internett. 

Skrevet

Tegnehanne får satt ord på det! 

BDDF83DF-3C7C-4BCA-8DD1-0CA84639D49F.jpeg

• Liker 23
Skrevet
1 time siden, Fru Hehosot skrev:

SE er 24 år gammel nå, og det synes. Hun har fått voksne trekk i ansiktet, på tross av injeksjoner. Dette tror jeg vil føre til problemer for henne nå, for hun slipper ikke unna med sipping. Det er lenge siden hun var en ensom og mobba tenåring i Harstad. Hun kan ikke bruke dette lengre, hun er en voksen forretningskvinne med luksusleilighet i Oslo. 

SE har vokst opp på internett, og jeg tror vi ender med en slag ny ABD her. Paranoid og motbydelig. Den voksne SE gruer meg til. Ingen utdannelse, ingen relevant kunnskap om verden rundt seg, alt hun gjør og tenker setter hun sikkert i en SoMe-ramme.

SE 37 år med tatovert hodebunn, operert nese, fyll i kinn, fyll i panne og sinnarynke, fett operert inn i leppene, tatovering inni leppa, operert kjeve, operert brystparti, tatovert under bryst, operert rumpe, tatoverte lår, fettsuging, parykk, masse sminke, operert vulva, og rasende på haterne. For en skjebne. 

Voksne trekk? Heller tatt med et bilde av fotballfruen til en plastikkirurg og sagt «slik vil jeg se ut».

ekkelt hvordan hun plutselig ser ut som Caroline Berg Eriksen, aka fotballfruen.

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, nyjenta skrev:

Voksne trekk? Heller tatt med et bilde av fotballfruen til en plastikkirurg og sagt «slik vil jeg se ut».

ekkelt hvordan hun plutselig ser ut som Caroline Berg Eriksen, aka fotballfruen.

Hvor i all verden ligner de på hverandre?

Forventer bildesammenligning.

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg skal innrømme at jeg aldri hadde tenkt på at det går an å ha komplekser for hårfeste bak ørene før S.E. gjorde meg oppmerksom på det. 

Enig, og jeg er en voksen kvinne med god selvtillit. Jeg _ante_ ikke at det kunne være et problem og at det var mulig å gjøre noe med. Nå skal jo sies at jeg ikke orket å se bak ørene mine for å se om jeg fant noe unormalt. Men det hadde jeg gjort da jeg var 14-15! Så hadde jeg brukt de neste 20 årene på å bekymre meg over det, for det gjorde jeg som tenåring..

• Liker 12
Skrevet

Tv2 og NRK har invitert Kristin og SE til debatt,mem SE nekter å stille.

Kan ikke annet enn å le.

Kilde - Kristins Insta story.

• Liker 40
Skrevet (endret)
3 timer siden, CecilieX skrev:

Så bra at noen med stemme og plattform støtter Kristin og saken. Det er det vi trenger, fordi som Tegnehanne skriver, mediene omfavner Sophie Elise og gjør påvirkningen hennes bare enda større. Redaksjoner rundt omkring bør virkelig, virkelig se mindre på pengesekken og mer på sitt ansvar som samfunnsaktør. Og vi kan begynne med den statsfinansierte kanalen NRK (som altså ikke har et økonomisk motiv) som publiserte intervju med Sophie Elise på Torp der en av deres mest garvede journalister fremsto totalt uopplyst og uten en eneste kritisk vinkling. I tillegg til å vie henne sendetid i familieprogram på Lørdagskvelden. De er medskyldige i å gi henne den makten som hun forvalter så dårlig. 

Dette! NRK har et stort ansvar - et ansvar de hele tiden må være bevisst på - som en kanal betalt av staten og folket, og ikke av reklamekroner. Derfor ble jeg både overrasket og gretten når de henter fram en av kildene til norske jenter og gutters stadig synkende tro på egen normalitet, og «puseprater» på et så overfladisk plan. Der og da tenkte jeg at dette ble gjort fordi programleder Torp ikke var klar over hvem han inviterte inn i studio, noe jeg fremdeles tror, men hvorfor så lite research? Dette gjelder for så vidt også kosemose-holdningen i media til andre reklamebloggere, som CBE og ABD. Særlig sistnevntes ranting og fantasifortellinger i bokform, hvor hun liksom angriper hatet mot bloggere, men sannheten er at hun selv har skrevet utrolig stygge og anklagende innlegg om andre mennesker, mennesker som da ikke kan svare for seg fordi bloggeren har blokkert dem fra sine kanaler, og har brukt egne barns privatliv i reklameøyemed - og nå også slettet bloggen for ikke å kunne tas på tidligere utsagn (alt er dog lagret på nettet ...). NRK lar også disse bloggerne komme til orde på nett eller TV/radio, uten at de retter så mye som et mikroskopisk kritikerblikk på hva reklamebloggerne egentlig driver med. På samme måte som de ser ut til å tro, og derved viderebringer, at Sophie Elise er en liten ensom nordlandsdame som «skriver dagbok på nettet og får noen reklamekroner» for dette, viderebringer de budskapet om at en annen blogger er «en middelaldrende og hyggelig bakedame som får fryktelig mye hets&hat på nettet». 

Skamme seg, NRK.

Endret av Pust
  • Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, J.. skrev:

Kan ikke annet enn å le.

Får ikke sett story men er ikke forbauset. Det er mye lettere å styre egne kanaler enn å være i en debatt. Og dette er en debatt SE ikke har noe å forsvare seg med. Hun er ingen uskyldig tenåring men en voksen kvinne som er blitt mangemillionær på usikre jenter.

Kom over at Anette som er en god venninne av SE også takker Kristin http://www.anettemarie.no/2019/03/15/takk-kristin-gjelsvik-hilsen-mamma-til-9-aring/#comments

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, Justlooking skrev:

Får ikke sett story men er ikke forbauset. Det er mye lettere å styre egne kanaler enn å være i en debatt. Og dette er en debatt SE ikke har noe å forsvare seg med. Hun er ingen uskyldig tenåring men en voksen kvinne som er blitt mangemillionær på usikre jenter.

Kom over at Anette som er en god venninne av SE også takker Kristin http://www.anettemarie.no/2019/03/15/takk-kristin-gjelsvik-hilsen-mamma-til-9-aring/#comments

AM sine ord biter jeg ikke på,hun som SE,hiver seg som regel på andres saker for å være relevant.

Hun er jo knapt C kjendis i bloggverden.

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, Chenet skrev:

Enig, og jeg er en voksen kvinne med god selvtillit. Jeg _ante_ ikke at det kunne være et problem og at det var mulig å gjøre noe med. Nå skal jo sies at jeg ikke orket å se bak ørene mine for å se om jeg fant noe unormalt. Men det hadde jeg gjort da jeg var 14-15! Så hadde jeg brukt de neste 20 årene på å bekymre meg over det, for det gjorde jeg som tenåring..

Hun kan gjøre alt til et kompleks. 

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, J.. skrev:

AM sine ord biter jeg ikke på,hun som SE,hiver seg som regel på andres saker for å være relevant.

Hun er jo knapt C kjendis i bloggverden.

Det er jeg enig i men syntes det var litt spesielt (og bra) siden de er så gode venner. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Justlooking skrev:

Det er jeg enig i men syntes det var litt spesielt (og bra) siden de er så gode venner. 

Absolutt!

• Liker 2
Gjest no. 72
Skrevet (endret)

Noen som har latt seg inspirere? 

Blondinabella sitt innlegg er skrevet 16.03.2019 klokken 10:40 https://www.isabellalowengrip.se/2019/03/16/basen-till-kanna-lycka-tacksamhet/

Sophie Elise sitt innlegg er skrevet 16.03.2019 klokken 18:12 https://sophieelise.blogg.no/oh-my-god-hehe.html

Helt greit å la seg inspirere, og tenke at "ah, det er fint å skrive om, det vil jeg også!" og faktisk skrive en tekst ut fra inspirasjon. Og så vidt jeg klarer å se er det ikke kopiering av selve teksten. Samtidig syns jeg det er redelig å vise hvor inspirasjonen er hentet fra. Feks kan man skrive: "leste dette innlegget hos Isabella i dag, syns det var så fint og tenkte at jeg også vil skrive litt om det i dag og dele mine tanker rundt takknemlighet". Da er det ingen som kan sette spørsmål. 

Endret av no. 72
Skrevet
33 minutter siden, J.. skrev:

Kan ikke annet enn å le.

Jeg er ikke overrasket over at SE ikke vil stille til debatt. Det hadde kommet raskt frem hvor  umoden og lite reflektert og nyansert hun faktisk er. Tror ikke hun har så mye å vinne på å stille opp i debatt, men tror samtidig at hun har enormt å tape på å ikke gjøre det. Hun har jo også tidligere vært invitert til ulike debattprogrammer, men har valgt å flykte fra dem (reiste ut av landet en gang, om jeg ikke husker helt feil). 

• Liker 24
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
1 time siden, Littlewoman skrev:

Jeg tror hennes erfaring blir for snever og også utdatert. Hun var heldig og dyktig i form av å være en av pionerene når det gjaldt dagbokblogging. Det å slå seg opp som blogger med samme metode som SE er umulig, det ser du i form av at ingen nye rosabloggere kommer inn på topplista. Fenomenet Sophie Elises suksess er basert på henne som person. Det kan du ikke lære bort. Hun fikk en solid base følgere fordi hun var en av få, nå kjemper mange om den samme oppmerksomheten og får det ikke til. Hun lever fortsatt på denne gamle fanskaren. Og bloggleserne begynner å bli mette. De er lei, hvilket lesertallene har vist i lang tid. Fra gullalderen har pilene pekt nedover, både for henne og for hennes kolleger. Mange av hennes lesere har også vokst fra henne. Så jeg tror rett og slett ikke hun kan lære bort annet enn gammelt nytt. Hun har heller ikke evnet å fornye seg eller utvikle konseptet. Bøkene hun har gitt ut var blogginnlegg i bokform, samme metode som før. 

Endret av CecilieX
Skrevet
3 minutter siden, hulillerunde skrev:

Jeg er ikke overrasket over at SE ikke vil stille til debatt. Det hadde kommet raskt frem hvor  umoden og lite reflektert og nyansert hun faktisk er. Tror ikke hun har så mye å vinne på å stille opp i debatt, men tror samtidig at hun har enormt å tape på å ikke gjøre det. Hun har jo også tidligere vært invitert til ulike debattprogrammer, men har valgt å flykte fra dem (reiste ut av landet en gang, om jeg ikke husker helt feil). 

Tenker at det viser hvor redd hun er for å tape ansikt,når hun må svare direkte til motpolen,på tv.

Hun er så hinnsides feig når hun blir stilt til veggs på denne måten,hvor hun ikke kan gjemme seg på badet,grine en skvett på Insta,motta hyllest å gå videre som ingenting har skjedd.

En debatt krever både noe å komme med og at man klarer å svare for seg,uten 1 dags betenkningstid.

Rart hvordan hun alltid takker nei til slike diskusjoner.

• Liker 20
Skrevet
10 minutter siden, hulillerunde skrev:

Helt enig. I tillegg har Sofie ved flere anledninger innrømmet at hun har lett for å bli voldsomt sta i slike situasjoner som dette. Det går «en faen» i henne idet hun merker at folk flest ikke deler hennes side av saken. Som et trassig barn går hun fra «unnskyld, det var feil av meg» til å heller mene at «men jeg må få lov til å gjøre som jeg vil».

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...