Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Emmy_H
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Herregud..

Ja for et flott forbilde 🙄 ingenting er naturlig.

Skremmende at hun har så mange visninger og fans som tror at dette er «the real thing». 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes mye av det SE gjør er svært kritikk verdig, og det er svært bra om videoen til KG får øynene opp hos flere. Jenta er svært manipulerende og igrunn en svært dyktig business kvinne. Hun vet hva, hvordan og når hun skal trykke på de forskjellige knappene. 

Med det sagt synes jeg svært lite om flere av kommentarene her som går direkte på hennes utseende. Og spesielt din, @Emmy_H, "ingenting er naturlig, ikke engang underlivet hennes". Vi burde ikke spekulere i om det er medisinske årsaker eller ikke, hun sier det medisinsk, og da burde vi gå utifra det, og ikke komme med smålig kommentarer.

Jeg er dog enig i at hun ikke burde nevnt noe om det i førstegang, men det har hun gjort, og jeg synes det er ordentlig fælt å snakke om underlivet til en ungkvinne. 

Videre så håper jeg inderlig at media slutter å dyrke SE, og at SE får hjelp for sine problemer. Og ikke minst, at hun får nesen opp fra sin egen lille boble og ser hva hun gjør mot andre hun er forbilde for. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
21 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Jeg synes mye av det SE gjør er svært kritikk verdig, og det er svært bra om videoen til KG får øynene opp hos flere. Jenta er svært manipulerende og igrunn en svært dyktig business kvinne. Hun vet hva, hvordan og når hun skal trykke på de forskjellige knappene. 

Med det sagt synes jeg svært lite om flere av kommentarene her som går direkte på hennes utseende. Og spesielt din, @Emmy_H, "ingenting er naturlig, ikke engang underlivet hennes". Vi burde ikke spekulere i om det er medisinske årsaker eller ikke, hun sier det medisinsk, og da burde vi gå utifra det, og ikke komme med smålig kommentarer.

Jeg er dog enig i at hun ikke burde nevnt noe om det i førstegang, men det har hun gjort, og jeg synes det er ordentlig fælt å snakke om underlivet til en ungkvinne. 

Videre så håper jeg inderlig at media slutter å dyrke SE, og at SE får hjelp for sine problemer. Og ikke minst, at hun får nesen opp fra sin egen lille boble og ser hva hun gjør mot andre hun er forbilde for. 

Takk for et konstruktivt svar. Jeg skal endre det innlegget. Jeg mener at det ganske så drøyt å fortelle på egen  blogg at hun har operert underlivet i en alder av 18? Troverdigheten hennes er ganske så tynnslitt mtp på at hun faktisk ikke snakket sant om den opererte rumpa si. Hun presenterte dette på bloggen som en rumpe hun hadde fått av trening, og solgte inn også noen produktet på denne løgnen, mange kjøpte den løgnen og blant de unge usikre jenter som trodde at de kunne trene seg til den opererte rumpa. Det er på tide at noen må sette foten ned for denne bransjen som faktisk sprer usannheter om hvordan en kvinne skal se ut. Man kan ikke unngå å kommentere kroppen hennes da den er den største delen av bedriften hennes. Ganske så snedig business strategi der altså..

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Takk for et konstruktivt svar. Jeg skal endre det innlegget. Jeg mener at det ganske så drøyt å fortelle på egen  blogg at hun har operert underlivet i en alder av 18? Troverdigheten hennes er ganske så tynnslitt mtp på at hun faktisk ikke snakket sant om den opererte rumpa si. Hun presenterte dette på bloggen som en rumpe hun hadde fått av trening, og solgte inn også noen produktet på denne løgnen, mange kjøpte den løgnen og blant de unge usikre jenter som trodde at de kunne trene seg til den opererte rumpa. Det er på tide at noen må sette foten ned for denne bransjen som faktisk sprer usannheter om hvordan en kvinne skal se ut. Man kan ikke unngå å kommentere kroppen hennes da den er den største delen av bedriften hennes. 

Jeg er helt enig med deg, troverdigheten hennes er helt borte, og det kan hun selvsagt bare takke seg selv for. 

Men hennes intim område og rumpen hennes er to helt forskjellige saker, og det tror jeg både du og de andre her egentlig er enig i. Intim området ble først nevnt på podcast, deretter på bloggen. Om jeg ikke husker feil har det ikke blitt nevnt i detalj i blogg heller, som hennes andre operasjoner har blitt. 

Rumpeoprasjonen og handlingene etterpå er rett og slett galskap, og en sak jeg ikke orker å begynne på. Så galskap synes jeg den er! 

Jeg er klar over at hun bruker kroppen sin som sex, jeg ville bare få frem at det er svært useriøst og fælt å snakke om underlivet til en ungkvinne, offentlig person eller ei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 minutt siden, Lillemorbare skrev:

Jeg er helt enig med deg, troverdigheten hennes er helt borte, og det kan hun selvsagt bare takke seg selv for. 

Men hennes intim område og rumpen hennes er to helt forskjellige saker, og det tror jeg både du og de andre her egentlig er enig i. Intim området ble først nevnt på podcast, deretter på bloggen. Om jeg ikke husker feil har det ikke blitt nevnt i detalj i blogg heller, som hennes andre operasjoner har blitt. 

Rumpeoprasjonen og handlingene etterpå er rett og slett galskap, og en sak jeg ikke orker å begynne på. Så galskap synes jeg den er! 

Jeg er klar over at hun bruker kroppen sin som sex, jeg ville bare få frem at det er svært useriøst og fælt å snakke om underlivet til en ungkvinne, offentlig person eller ei. 

Jeg er enig i det hvis ikke denne personen selv hadde trukket dette frem i økonomisk øyemed. Bloggeren selger altså alt som er for å opprettholde bedriften sin, mens vi som er kritiske bør være sensitive når vi kritiserer? Hun har vært i gamet i mange år og vet hva som selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg gikk nesten på «stakkars jente som også får pes for operasjon av sitt medisinske problem» argumentasjonen din @Lillemorbare

Men ved nærmere ettertanke så må jeg si meg uenig. Fremming av et kroppslig problem der løsningen er operasjon er det okke som, med de konsekvenser det har for de unge leserne som hun har. Både kjeveoperasjon og underlivsoperasjon er I FØLGE Sophie Elise medisinsk motivert. Jeg synes det er usannsynlig at en ung frisk kvinne (med hang til å operere alt hun er misfornøyd med) skal ha vært så uheldig med sin helse at hun i løpet av få år må gjennomgå store operasjoner som tilfeldigvis også medfører at hun kosmetisk sett får korrigert utseende på selvsamme kroppsdel. Bakgrunnen for dette er st det er modus operandi. SE identifiserer et problem og løsningen er å operere. Da ha hun skaffet seg et troverdighetsproblem når hun påstår at problemet er medisinsk. Både fordi det statistisk sett ikke virker rimelig og fordi hun har vist igjen og igjen at hun er svært motivert for å endre på utseende sitt ved å operere. 

Om jeg føler meg slem når jeg skriver dette? Ja. Men det alle, og i hovedsak Sophie Elise må innse er hva slik identifikasjon av problem med påfølgende løsning medfører. Unge jenter begynner å kjenne etter. De vil se på sitt eget kjeveparti og kjenne på sitt eget underliv og de vil kunne se feil og oppleve ubehag. Og SE har, gjennom år, promotert løsningen. Operasjon. Trenger vi gråtende jenter på fastlegens kontor som ønsker seg operasjon? Hva hvis legen ikke anerkjenner problemet? Du får ikke innvilget operasjon, og sitter da igjen med et problem som etter all sannsynlighet må har vokst seg relativt stort mentalt sett. Fordi en ubetenksom blogger har plantet ideen om dette i hodet ditt. Fordi selvsamme blogger har normalisert det å studere kropp og psyke med forstørrelsesglass for å finne feil og mangler. SE har nemlig ikke bare normalisert det å identifisere fysiske skavanker. Sist det ble diskutert i tråden var det dokumenterte tallet på psykiske diagnoser hun hadde satt på seg selv kommet opp i et tosifret antall. Hvor sannsynlig er det at et ungt menneske har vært så uheldig både med sin psykiske og fysiske helse? Det som er mer sannsynlig er at hun sykeliggjør helt vanlige fysiske og psykiske utfordringer. 

Jeg er ikke lege, men jeg vil anta at de fleste unge jenter som følger den «moten» som Sophie Elise promoterer, vil oppleve at underlivet blir både hovent og vondt. Alt undertøy skal trekkes godt inn i rompa, med det som konsekvens at bakteriene fra anus har kort vei til skjeden. Legger du på trange jeans som gjør at området blir klemt og klamt så har du snart et Kinderegg av en forklaring. Det får du når du i tillegg har barbert bort kjønnshår som har en funksjon når det gjelder hygienen i underlivet. Ja, du vil få et underliv som ikke kjennes godt ut, men nei løsningen er ikke å operere det. Løsningen er å kjøpe deg et par Sloggi truser, en litt romsligere bukse og viktigst alt; avfølge Sophie Elise i alle kanaler. Det vil løse problemet i 999/1000 tilfeller. 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, korallrev skrev:

22? Hun er 24. Hun er ikke ungdom lenger, hun er voksen. Hun er ikke ny i gamet, hun har meget god kunnskap om hva hun gjør og hvordan hun skal gjøre det.

Dette! Jeg har ikke fulgt denne bloggeren tett, men har lagt merke til at dette med alder brukes av veldig mange i kommentarfelt ol. som en unnskyldning for å ikke kritisere henne! Hets og stygge kommentarer skal ingen tåle uansett alder. Kritikk derimot! Jeg er så enig med deg, hun er 24 år, en voksen kvinne, og bruke hennes alder som et frikort hvor hun kan skrive hva hun vil og være unntatt for kritikk, enda hun kanskje er den største påvirkeren av alle, mener jeg man må slutte med. Hun må taes på alvor som den påvirkeren hun er, og da er kritikk en del av bildet. Kristin traff spikeren, og det ser ut som hun har fått mange til å våkne av dvalen der bla SE ikke kan kritiseres uansett hva hun gjør! Forhåpentligvis er dette kommet for å bli nå, at disse bloggerne er forretningsfolk, og selvfølgelig må tåle kritikk på linje med andre bedrifter! Håper offerrollen, fosterstillinggråt osv er et tilbakelagt stadium snart. 

Og Kristin🙏👌👏 Takk for denne videoen, som tydeligvis vekket både den ene og den andre🙏

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Emmy_H skrev:

Ja for et flott forbilde 🙄 ingenting er naturlig.

Skremmende at hun har så mange visninger og fans som tror at dette er «the real thing». 

Det er idiotisk å legge ut slike rumpebilder.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom SE var en nyoppstartet blogger som opplevde å gå fra noen hundre lesere til flere tusen nesten over natta så kunne det vært litt mer forståelig at hun tråkker feil, men hun har vært stor lenge og gjentatt disse feilene flere ganger. Det kan nesten virke som om denne ekstreme selvfokuseringen over mange år har medført at hun er stoppet opp i utviklingen og at hun dermed ikke er en moden 24 åring. 

Men hun er 24, har en stor plattform og man kan ikke unnskylde henne lengre! Hun forteller feks i ett øyeblikk at hun går til frisør flere ganger i uka for å få vasket og stylet håret, og i neste øyeblikk forsøker hun å selge hestesjampo som hun påstår at hun elsker. Når noen da påpeker at hun går til frisøren for å få vasket håret så påstår hun at hun drar med seg denne hestesjampoen til frisøren slik at håret hennes kan vaskes med den. Hun må jo tro at folk er helt idiot! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg så videoen nå er det nok, av Kristin igår, kveld.

Jeg fikk litt sjokk når jeg så at Kristin reagerer så sterkt, på noe jeg selv ikke synes at var så galt, som resten av all utseendefiksering S.E holder på med. Men litt tatoverte hår, nei det var jo ikke så galt - tenkte jeg først. Og grunnen til min reaksjon på dette, var fordi at dette innlegget om å tatovere hår i hodebunnen/viker, traff en usikkerhet hos meg. Jeg var til og med inne på tanken om å google bilder/pris/info av dette - jeg, den voksne kvinnen, som liksom aldri blir påvirket. Det er mange norske kvinner som er litt tynne i håret, som gjerne må ha sideskill, da midtskill viser at det er litt tynt i toppen, og det er mange med høye viker, og viker bak ørene, så her traff jo S.E blink med komplekset sitt.

Så etter at jeg tok meg selv i å bli påvirket, så sjekket jeg S.E sitt tilsvar til videoen på instastory, og hjelpe meg. Her sitter hun og gråter - igjen. Og hun føler Kristin skal ta henne, til og med offentlig ! Ifølge S.E kunne Kristin sendt privat melding og S.E ville fjernet innlegget... Glemte S.E hva Kristin nevner i videon sin først? For S.E sier i den offentlige(!) poden sin, at Kristin burde bry seg om andre ting, sur og gravid som hun er. Dette er S.E i ett nøtteskall, hun skal heller få private meldinger, mens hun selv kan si offentlig hva hun vil.

Og ikke nok med det, Sophie tror selvsagt at det handler kun om dette ene stakkarslige innlegget, som kun handlet om noen tatoverte hårstrå. Vel som nevnt tidligere, så er det vel ikke så enkelt og så lite som noen tatoverte hårstrå. Og her helgraderer vel Kristin seg ganske bra, da hun tar opp hvordan S.E både lyver og manipulerer lerserne sine med produkter og operasjoner.

 

 

Ryddet for spekulasjoner. Kragebein, adm

 

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som blogger er du en bedrift. Sammenlign SE med Equinor da for å sette det på spissen. Equinor vil nå borre etter olje i Australia og får massiv kritikk for dette. Skal Equinor da gå ut å kalle det for uthenging? Ta det «personlig»? Nei fordi dette er business! Da blir det debatt og hard kritikk og det må Equinor både tåle og forvente! Når en blogger har seg selv som business må de selv være klar over og sette grenser på hva som skal være deres business og hva som skal være privatliv. Dette er det kun bloggeren selv som kan bestemme og regulere! Velger de å dele, ja da må de forvente og tåle kritikk for det de skriver som.! Tåler de ikke kritikk som kan komme om et tema, ja da får de la være å skrive om det da! Alt som deles offentlig i en bedrift MÅ kunne debatteres, spesielt når noen har så stor innflytelse som SE. Ja hun sliter psykisk, ja hun er bare et menneske, men hun har gjord seg selv til bedrift. Er det mer enn hun kan tåle, ja da får hun begynne for en annen bedrift.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, gjest- silje skrev:

Jeg så videoen nå er det nok, av Kristin igår, kveld.

Jeg fikk litt sjokk når jeg så at Kristin reagerer så sterkt, på noe jeg selv ikke synes at var så galt, som resten av all utseendefiksering S.E holder på med. Men litt tatoverte hår, nei det var jo ikke så galt - tenkte jeg først. Og grunnen til min reaksjon på dette, var fordi at dette innlegget om å tatovere hår i hodebunnen/viker, traff en usikkerhet hos meg. Jeg var til og med inne på tanken om å google bilder/pris/info av dette - jeg, den voksne kvinnen, som liksom aldri blir påvirket. Det er mange norske kvinner som er litt tynne i håret, som gjerne må ha sideskill, da midtskill viser at det er litt tynt i toppen, og det er mange med høye viker, og viker bak ørene, så her traff jo S.E blink med komplekset sitt.

Så etter at jeg tok meg selv i å bli påvirket, så sjekket jeg S.E sitt tilsvar til videoen på instastory, og hjelpe meg. Her sitter hun og gråter - igjen. Og hun føler Kristin skal ta henne, til og med offentlig ! Ifølge S.E kunne Kristin sendt privat melding og S.E ville fjernet innlegget... Glemte S.E hva Kristin nevner i videon sin først? For S.E sier i den offentlige(!) poden sin, at Kristin burde bry seg om andre ting, sur og gravid som hun er. Dette er S.E i ett nøtteskall, hun skal heller få private meldinger, mens hun selv kan si offentlig hva hun vil.

Og ikke nok med det, Sophie tror selvsagt at det handler kun om dette ene stakkarslige innlegget, som kun handlet om noen tatoverte hårstrå. Vel som nevnt tidligere, så er det vel ikke så enkelt og så lite som noen tatoverte hårstrå. Og her helgraderer vel Kristin seg ganske bra, da hun tar opp hvordan S.E både lyver og manipulerer lerserne sine med produkter og operasjoner.

Ryddet for spekulasjoner. Kragebein, adm

 

Godt skrevet! 👏

Endret av Kragebein
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, gjest- silje skrev:

 

Sophie burde kunne svare på videon til Kristin på en voksen måte, hun kan jo både skrive og snakke for seg, og da burde det ikke være nødvendig å prøve å manipulere lerserne/følgerne sine, med å sette seg ned å gråte igjen. Jeg håper at ingen tror på disse krokodilletårene, en må ikke glemme at tårene kommer fra en voksen person, som har drevet bloggen lenge, og har bygget opp en millionbedrift.

 

Jevnt over enig i det du skriver, men det jeg har hevet ut er det jeg er uenig i. Jeg synes ikke hun svarer godt for seg verken skriftlig eller muntlig, et syn som bare forsterkes av at hun besvarer kritikk med gråt igjen. Det er stort sett gråt, messing om at «det er jo gjort for lenge siden, jeg har endret meg nå!» eller «jeg er ung, jeg må få gjøre feil» som er måtene SE forsvarer seg på. 

Jeg synes hun formulerer seg klønete, umodent og dårlig. Hun bruker ord som «åpenbart» ofte, som for eksempel da hun bekreftet rumpeoperasjonen. Jeg oppfatter det som et hån mot de som faktisk trodde på henne i forkant og forsvarte henne, og et hån mot de som ikke trodde på henne, men som fikk høre at man kom med spekulasjoner. Hun har en ekstremt selvsentrert måte å opptre på, forventer mye av andre, men samtidig ikke å skulle yte det samme tilbake.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, J.. skrev:

Samme her.

Og her. Sophie Elise fortjener prisen for sin årelange innsats med å fremme et usunt/absurd kroppsideal for barn og unge. Håper hun vinner Gullbarbie 2020 :)

Endret av Spesialpedagog1
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Spesialpedagog1 skrev:

Og her. Sophie Elise fortjener prisen for sin årelange innsats med å fremme et usunt/absurd kroppsideal for barn og unge. 

Kunne ikke vært mer enig.

Burde faktisk få egen kreditering for innsatsen sin hvert eneste år.

Endret av J..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg aldri hadde tenkt på at det går an å ha komplekser for hårfeste bak ørene før S.E. gjorde meg oppmerksom på det. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...