Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Hehosot

Siden jeg plutselig dukker opp her: 

Jeg har lest rampelyset siden 2012 - nå hadde jeg lyst til å si noe. Jeg har lest SE for underholdningens del, en par ganger i måneden. Men i dag gikk rullegardina opp (leste kommentarfeltet på det sletta innlegget). Hun er en voksen kvinne som er en mediamanipulator. Jeg ser ikke en litt sjarmerende fjortiss som prater om mobbing fra pikerommet sitt i Harstad, men en voksen By/Oslo-kvinne som ikke har noen moralske skrupler for hvordan og på hva hun tjener penger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicecar
1 minutt siden, Keikolina skrev:

Kardashian generasjonen er skadelig.

Sofie Elises desidert største forbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sannhet skrev:

Ikke bra at SE er trist og gråter, men når hun spiller inn denne videoen i 2017, har hun visstnok akkurat operert rumpa si i Istanbul, i følge Kristins siste video?

Noen som vet om det stemmer med tidslinjen på alle operasjonene hun har utført?

Hvis det er tilfelle, så mister jeg fullstendig tilliten til det SE sier og uttaler seg om heretter. 

 

Hun opererte rumpa i februar 2016 i en alder av 21, under ett år før denne videoen. Så at hun snakker om operasjoner som om det ligger langt bak i tid, noe hun gjorde når hun var 18-19 år og angrer på og fortsatt må “svi” for mange år senere mister hun jo all troverdighet. 

Måtte bla litt tilbake i bloggen for å finne ut av når hun var i Istanbul for å operere, og kom over dette innlegget hun skrev mens hun var der for å komme seg etter operasjonen: https://sophieelise.blogg.no/1456761341_du_som_leser_har_makt.html

«Det eneste jeg vet er at jeg er 21 år, og jeg sitter her enda den dag i dag og må svare på spørsmål om ting jeg finner helt totalt uinteressant og som jeg på ingen måte ønsker å fronte. Jeg er FERDIG. Jeg har mine komplekser, men de er mine, private komplekser som ingen har godt av å høre noe om. Jeg kan snakke med venninner eller en psykolog, mens jenter som sliter fra før av og kanskje elsker meg, trenger ikke å høre det

Synes bare det var litt ironisk at jeg kom over dette akkurat nå, med tanke på at hun 3 år senere fortsatt sprer kompleksene sine som om det var ingenting når hun egentlig vet bedre (i følge det hun skrev den gangen i hvert fall).

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke  SE fortjener mange stygge meldinger på innboksen sin... nei! Men, jeg syns hun må forholde seg til noe av kritikken hun får på andre måter enn å si "unnskyld, jeg var så ung - nå vet jeg bedre". 

Gjør hun det? Vet hun bedre?

Og det er nå jeg vil nevne dette med dyr (for jeg jobber med dyr) - hvis jeg forstår det rett så vurderer hun å anskaffe seg ennå ett? Det er supert å ønske å hjelpe dyr i nød, eller å få seg et dyr som er veldig søtt. Men de dyrene hun har skaffet seg klarer hun jo ikke å ta seg av ? De havner hos foreldrene? Dette har skjedd FLERE ganger. Det er IKKE ok, dette er noe jeg reagerer svært negativt på! 

Et dyr har sin levetid, og hvis man tar til seg et dyr, så forplikter man seg til å følge opp med alt det det innebærer i alle de leveårene dyret har. Dyr er ikke en kosebamse, det er ikke en gjenstand eller et "prosjekt" i en begrenset periode. Et dyr er LIV. Man må tilpasse seg og ofre andre ting. Dyr er famile man tar til seg. 

Jeg syns mange meninger SE har er fine, og hun mener på ordentlig at dyr er "to die for", men hun gjennomfører ikke å ta vare på de hun tar på seg i praksis. Det er faktisk ikke bra! 

Jeg ønsker veldig sterkt at hun slutter å tulle med dyr! 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, K91 skrev:

Hun opererte rumpa i februar 2016 i en alder av 21, under ett år før denne videoen. Så at hun snakker om operasjoner som om det ligger langt bak i tid, noe hun gjorde når hun var 18-19 år og angrer på og fortsatt må “svi” for mange år senere mister hun jo all troverdighet. 

Måtte bla litt tilbake i bloggen for å finne ut av når hun var i Istanbul for å operere, og kom over dette innlegget hun skrev mens hun var der for å komme seg etter operasjonen: https://sophieelise.blogg.no/1456761341_du_som_leser_har_makt.html

«Det eneste jeg vet er at jeg er 21 år, og jeg sitter her enda den dag i dag og må svare på spørsmål om ting jeg finner helt totalt uinteressant og som jeg på ingen måte ønsker å fronte. Jeg er FERDIG. Jeg har mine komplekser, men de er mine, private komplekser som ingen har godt av å høre noe om. Jeg kan snakke med venninner eller en psykolog, mens jenter som sliter fra før av og kanskje elsker meg, trenger ikke å høre det

Synes bare det var litt ironisk at jeg kom over dette akkurat nå, med tanke på at hun 3 år senere fortsatt sprer kompleksene sine som om det var ingenting når hun egentlig vet bedre (i følge det hun skrev den gangen i hvert fall).

Det høres så fin og flott ut, hun vet hva folk ønsker at hun skal si. Alt er bare rosenrødt. Helt til leserne oppdager at kart og terreng ikke samsvarer, at liv og lære ikke henger sammen i rosabobla. Da er det greit å kunne ty til tårene når Kristin og co stiller ubehagelige spørsmål og urimelige krav.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat komplekser og kropp er Sophie Elise meget opptatt av. Hun burde holde det for seg selv. Kvinner og ikke minst unge jenter skal ikke oppfordres til å operere og fikse så voldsomt på utseendet. Det ser ikke naturlig ut engang! Det er ikke meningen at vi skal se ut som plastikkdukker, eller å etterstrebe å gjøre det! Kanskje Sophie Elise ikke forstår at hun oppfordrer til dette, og dermed ikke tar ansvaret for det. Får håpe hun en vakker dag innser hvilke tanker hun planter i hodene på ungdommen.. det er da ikke bra!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
44 minutter siden, K91 skrev:

Hun opererte rumpa i februar 2016 i en alder av 21, under ett år før denne videoen. Så at hun snakker om operasjoner som om det ligger langt bak i tid, noe hun gjorde når hun var 18-19 år og angrer på og fortsatt må “svi” for mange år senere mister hun jo all troverdighet. 

Måtte bla litt tilbake i bloggen for å finne ut av når hun var i Istanbul for å operere, og kom over dette innlegget hun skrev mens hun var der for å komme seg etter operasjonen: https://sophieelise.blogg.no/1456761341_du_som_leser_har_makt.html

«Det eneste jeg vet er at jeg er 21 år, og jeg sitter her enda den dag i dag og må svare på spørsmål om ting jeg finner helt totalt uinteressant og som jeg på ingen måte ønsker å fronte. Jeg er FERDIG. Jeg har mine komplekser, men de er mine, private komplekser som ingen har godt av å høre noe om. Jeg kan snakke med venninner eller en psykolog, mens jenter som sliter fra før av og kanskje elsker meg, trenger ikke å høre det

Synes bare det var litt ironisk at jeg kom over dette akkurat nå, med tanke på at hun 3 år senere fortsatt sprer kompleksene sine som om det var ingenting når hun egentlig vet bedre (i følge det hun skrev den gangen i hvert fall).

Dette er en fulltreffer som viser at hun lyver når hun sier at hun ikke skjønte. Jeg tenker å sitere deg hos Asti, håper det går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg er helt enig. At alle disse legene har gått med på å utføre alle disse operasjonene er etisk uforsvarlig. 

Så absolutt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nominert henne til  « den reklame og medieaktørene som får ungdom til å føle seg verst»

gullbarbie.no 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje vi endelig kommer til et punkt hvor kritiske røster får slippe gjennom? At søkelyset blir et annet enn «stakkars SE som påvirkes til å operere seg» (men forventer at følgerne på 13 «er oppegående nok» til å selv ikke bli påvirket (av det ei på over 20 stakkars fortsatt blir påvirket av og så videre)). Mye parenteser her, men det er for å understreke galskapen.

Vi trenger en rosaboblerevolusjon. Vi trenger at påvirkere ikke gråter og høster sympati bare fordi de er kvinner (stort sett) som gråter (fordi noen kritiserer dem). Vi trenger at påvirkere med millioninntekt settes til veggs når de fronter blant annet et kroppspress med sprengfylte kroppsdeler trykket mot kamera. Vi trenger en generasjon som skjønner at det er helt normalt - og greit! - med viker bak ørene, ikke en som tatoverer hodebunnen. Vi trenger en generasjon som skjønner at det er greit å være annerledes, selvsagt!, men ikke at en behøver å gis rom for å blant annet normalisere x antall operasjoner for å endre på eget utseende. 

Det MÅ tas en offentlig diskusjon av dette, og det er leit om privatpersonen Sofie Elise blir lei seg fordi hun er en av dem som går foran som et dårlig eksempel, men bedriften SE tjener millioner på nettopp (et sykt) kroppsfokus, normalisering og romantisering av inngrep av ulik art og hevder gang etter gang at «det må være lov å gjøre feil fordi jeg også gjør mye bra» (sier som @CecilieX: minn meg gjerne på hva). Det ene visker ikke ut det andre!

Endret av korallrev
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 22 hadde jeg ikke tid til å reflektere over hårfestet eller rumpa mi. Jeg studerte, jobbet, hadde kjæreste og venner. Trente litt og prøvde å gjøre det beste ut av hvem jeg var og hva jeg hadde. 

Synes det er trist at SE er så opptatt av seg selv og sitt. Hun trenger å rydde i hodet sitt og fokusere på noe annet enn seg selv. På tide at noen sa ifra. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinet
1 minutt siden, EllaSays skrev:

Da jeg var 22 hadde jeg ikke tid til å reflektere over hårfestet eller rumpa mi. Jeg studerte, jobbet, hadde kjæreste og venner. Trente litt og prøvde å gjøre det beste ut av hvem jeg var og hva jeg hadde. 

Synes det er trist at SE er så opptatt av seg selv og sitt. Hun trenger å rydde i hodet sitt og fokusere på noe annet enn seg selv. På tide at noen sa ifra. 

Dette!! 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, EllaSays skrev:

Da jeg var 22 hadde jeg ikke tid til å reflektere over hårfestet eller rumpa mi. Jeg studerte, jobbet, hadde kjæreste og venner. Trente litt og prøvde å gjøre det beste ut av hvem jeg var og hva jeg hadde. 

Synes det er trist at SE er så opptatt av seg selv og sitt. Hun trenger å rydde i hodet sitt og fokusere på noe annet enn seg selv. På tide at noen sa ifra. 

22? Hun er 24. Hun er ikke ungdom lenger, hun er voksen. Hun er ikke ny i gamet, hun har meget god kunnskap om hva hun gjør og hvordan hun skal gjøre det.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, korallrev skrev:

22? Hun er 24. Hun er ikke ungdom lenger, hun er voksen. Hun er ikke ny i gamet, hun har meget god kunnskap om hva hun gjør og hvordan hun skal gjøre det.

Beklager 🙈 jeg følger ikke så godt med tydeligvis. Men jeg hadde ca samme livet som 24-åring, studerte bare ikke. 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sannhet skrev:

Enig i det du skriver. Se denne videoen. Det hjelper ikke med tittelen... 

#nokernok 

 

Herregud..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...