Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
53 minutter siden, K91 skrev:

Håper alle går inn og nominerer Sophie Elise til Gullbarbie 2020! Ingen som fortjener den prisen mer enn henne. https://gullbarbie.no/

Flott. Men jeg valgte CBE. Hun er farlig hun og.

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, blåbærpai skrev:

Nominert.

Til hva?

Skrevet

I en episode av «sophie Elise verden» så møter hun en gråtende Joakim i døren og det første hun sier når han begynner å gråte er: «med en gang jeg kommer?» Skjønner ikke at han orker å være venn med henne.

• Liker 20
Gjest Keikolina
Skrevet
1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

I en episode av «sophie Elise verden» så møter hun en gråtende Joakim i døren og det første hun sier når han begynner å gråte er: «med en gang jeg kommer?» Skjønner ikke at han orker å være venn med henne.

Nei. Det kan det ikke være noen andre som skjønner heller.

Skrevet

Hun skriver på bloggen at hun har lært etter videoen til Kristin, men hvor mye har man lært når det første man legger ut på sosiale medier er dette bildet?! HVA har hun lært da tror dere?! 

IMG_0450.jpg

• Liker 27
Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis tårene var falske, jeg tror hun ble oppriktig lei seg av videoen fra Kristin, og hun får nok mye stygge meldinger desverre (det er helt utrolig hvor drøye og slemme folk kan være mot andre...)  Jeg kan også begynne å gråte og bli lei meg, selv om det kanskje var jeg som har gjort noe dumt, uten at jeg prøver å være noe offer av den grunn.

Det jeg reagerer på er vel at hun faktisk tok det steget og posta den "forsvarsvideoen". For da vil hun jo at folk skal synes synd på henne? Også skjønner jeg ikke helt hvorfor det er så synd på henne?  (sett bort ifra at folk sender hat til henne, ikke greit!) Hva med å tørke tårene, rette seg opp og forsvare seg på en litt annen måte? Jeg er veldig uenig i det hun sier om at Kristin har lagt opp til at folk sende hat til ho, det synes jeg ikke ho gjør. Jeg synes Kristin er tøff som tør og ta opp dette!

Personen Sophie Elise har jeg absolutt ingenting imot. Jeg kjenner henne ikke, og jeg kan egentlig få litt vondt av ho, for ho har opplevd mye dritt, det er det ingen tvil om (ja jeg vet at ho er i rampelyset og folk som stikker seg fram må tåle kritikk og blablabla) Jeg synes bare at vi må boikotte kjente profiler som fronter et så usunt og skadelig kroppspress, på samme måte som jeg boikotter Israel på grunn av deres behandling av palestinerne. Jeg misliker jo ikke alle fra Israel, selv om jeg boikotter varer og selskaper fra Israel. Litt det samme blir det med Sophie Elise. Boikotter merkevaren SE.

• Liker 8
Gjest Keikolina
Skrevet

At hun aldri klarer å holde ræva si i bånd, slipper den ut hele tiden.

Skrevet

Jeg tenker provokasjon da jeg ser det bildet og hun fortsetter i samme produksjonsspor på sine egne sosiale kanaler. En endring som må til er media som gir henne spalteplass, at den kan dabbe av og gi henne mindre rolle som et fenomen. Tenker det må komme så Sophie Elise AS merker konsekvensene, og store deler av publikum ønsker en endring og strengere retningslinjer for influencere*.

* skriver jeg det riktig? Autokorrektur skal ha det til influensa 

• Liker 19
Gjest Mocchhaa
Skrevet
20 minutter siden, hulillerunde said:

Hun skriver på bloggen at hun har lært etter videoen til Kristin, men hvor mye har man lært når det første man legger ut på sosiale medier er dette bildet?! HVA har hun lært da tror dere?! 

IMG_0450.jpg

Da ser man resultatet av videoen, Kristin skulle gjort det på en anderledes måte uansett. 

Skrevet
34 minutter siden, hulillerunde skrev:

IMG_0450.jpg

Viser jo bare at hun virkelig ikke forstår problemet.

Evt - ikke bryr seg,som er enda verre.

• Liker 26
Gjest Emmy_H
Skrevet
2 minutter siden, J.. skrev:

Viser jo bare at hun virkelig ikke forstår problemet.

Evt - ikke bryr seg,som er enda verre.

Det skal sies at hun viser frem årsaken til hvorfor hun er et dårlig/farlig forbilde som er den opererte rumpa hun hadde «trent» seg til. 

Skrevet
1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Det skal sies at hun viser frem årsaken til hvorfor hun er et dårlig/farlig forbilde som er den opererte rumpa hun hadde «trent» seg til. 

Jeg tenker at det er alle inngrepene i sin helhet som gjør henne til ett elendig forbilde,ikke én operasjon alene.

• Liker 26
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
3 minutter siden, J.. skrev:

Jeg tenker at det er alle inngrepene i sin helhet som gjør henne til ett elendig forbilde,ikke én operasjon alene.

Enig! Er det noen som vet hva som skjedde med Hofstad-Helleland sine tanker om strengere regulering av bloggere mtp på kroppspress?

Endret av Emmy_H
Skrevet

Kommentarfeltet under bilde er jo til å grine av.

Ord som "ærlig,ekte,tøff,modig og KLOK" gir helt ekko.

...😂

• Liker 16
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 time siden, WhiteSwan skrev:

Jeg tror ikke det var ment slik, men mer at hun ble overrasket og bekymret. Det sa hun jo tydelig, at hun ble redd noe var virkelig galt, at noen var døde eller noe. 

Skrevet
14 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tror ikke det var ment slik, men mer at hun ble overrasket og bekymret. Det sa hun jo tydelig, at hun ble redd noe var virkelig galt, at noen var døde eller noe. 

Akkurat.

• Liker 6
Skrevet

Jeg blir helt matt, både av den Instagram-posten og det nyeste innlegget på bloggen. Hun har jo virkelig ikke skjønt hva det handler om. Sier at det er ett angrep på henne og spør «Hva kommer ut av denne diskusjonen? Får folk bedre selvtilitt?» når det ikke er poenget. 

Hadde virkelig håpet at hun skulle ta dette til seg en gang for alle og lære noe av det, men åpenbart ikke. Det var vel forsåvidt naivt av meg å tro.. Hun kommer til å fortsette akkurat som før. 

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, K91 skrev:

Jeg blir helt matt, både av den Instagram-posten og det nyeste innlegget på bloggen. Hun har jo virkelig ikke skjønt hva det handler om. Sier at det er ett angrep på henne og spør «Hva kommer ut av denne diskusjonen? Får folk bedre selvtilitt?» når det ikke er poenget. 

Hadde virkelig håpet at hun skulle ta dette til seg en gang for alle og lære noe av det, men åpenbart ikke. Det var vel forsåvidt naivt av meg å tro.. Hun kommer til å fortsette akkurat som før. 

.....Å slippe unna med det,igjen.

• Liker 19
Skrevet (endret)
47 minutter siden, J.. skrev:

.....Å slippe unna med det,igjen.

Jeg håper, tenker og ønsker at det har skjedd en endring - bevisstheten til aktører, media, lesere/følgere. Sophie Elise sin opptreden er forutsigbar og lite sjarmerende slik hun velger å fortsette frem og viser lite tegn til selvinnsikt, refleksjon og hensyn.

Om hun prøver å skape et egendefinert betydning og innehold til merkelappen "farlig forbilde" og gjøre det til en markedsføring, sier det utrolig mye om henne og hvordan hun velger å forvalte sitt ansvar og omdømme. Det gir ikke et pent inntrykk, eller er sjarmerende fra en voksen dame. Ikke kult eller edgy. Ikke profesjonelt.  Skummelt 

Endret av Fragmentet
  • Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...