Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg er snart 21 år og har aldri følt særlig på dette med kroppspress. Har tenkt at sånn eller sånn hadde jeg likt å se ut, men det har alltid blitt med tanken. Så har det gått vekk av seg selv etter en stund. Føler nesten jeg er et unntak, men jeg er glad jeg slipper den utfordringen. Jeg tenker at så lenge kroppen ser sunn og frisk ut og den funker slik den skal uten smerter, så er jeg glad. 

Bra! Men alle tenker dessverre ikke slik om seg selv og egen kropp. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Bra! Men alle tenker dessverre ikke slik om seg selv og egen kropp. 

Nei, dessverre... Synes det er trist at det er så mye fokus på det overfladiske generelt i samfunnet. Jeg bare hopper over det, følger ikke med på alt hva folk gjør for å fikse kroppene. Synes det hele er så ufattelig uinteressant at jeg ikke orker å bruke tid på dette kroppsfokuset som er i samfunnet. Falt av lasset for en haug av år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg håper virkelig SE får hjelp med dette. Forstår hun må ha det veldig vondt med seg selv, og det er trist og urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Nei, dessverre... Synes det er trist at det er så mye fokus på det overfladiske generelt i samfunnet. Jeg bare hopper over det, følger ikke med på alt hva folk gjør for å fikse kroppene. Synes det hele er så ufattelig uinteressant at jeg ikke orker å bruke tid på dette kroppsfokuset som er i samfunnet. Falt av lasset for en haug av år siden. 

Skulle ønske at flere unge jenter hadde din holdning til dette. 

Bloggere bør virkelig slutte fremme kosmetiske operasjoner og begynne å fremsnakke mennesklige kvaliteter. De kan begynne med å reflektere over;»hvilken effekt har jeg på unge lesere?»

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
16 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Skulle ønske at flere unge jenter hadde din holdning til dette. 

Bloggere bør virkelig slutte fremme kosmetiske operasjoner og begynne å fremsnakke mennesklige kvaliteter. De kan begynne med å reflektere over;»hvilken effekt har jeg på unge lesere?»

Jeg har brukt litt tid på å reflektere over dette nå. Jeg tenker at kroppen viser et levd liv; med arr, merker og det som er. Jeg tror kroppen vår også preges av det livet vi har hatt på godt og vondt, også psykisk. Alle arrene jeg har; både fra selvskading, hjerteoperasjon og vekst osv er med å fortelle historien om hvem jeg er og hvem jeg har blitt. Jeg trenger ikke fjerne dem. De taler for mine indre og ytre sår, de har formet meg og de forteller at livet kan være brutalt; det er slik det er å være menneske. Jeg ønsker ikke å fremstille livet mitt som perfekt; for livet mitt har langt ifra vært en dans på roser. Det har vært mange torner på veien, og kroppen har vært vitne til dette og etterlatt seg sine spor. Kroppen forteller min og alles historie. Å ha merker, skrammer og arr viser at man har levd, og at man har kjempet. Det i seg selv er en styrke og noe man burde være stolt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har brukt litt tid på å reflektere over dette nå. Jeg tenker at kroppen viser et levd liv; med arr, merker og det som er. Jeg tror kroppen vår også preges av det livet vi har hatt på godt og vondt, også psykisk. Alle arrene jeg har; både fra selvskading, hjerteoperasjon og vekst osv er med å fortelle historien om hvem jeg er og hvem jeg har blitt. Jeg trenger ikke fjerne dem. De taler for mine indre og ytre sår, de har formet meg og de forteller at livet kan være brutalt; det er slik det er å være menneske. Jeg ønsker ikke å fremstille livet mitt som perfekt; for livet mitt har langt ifra vært en dans på roser. Det har vært mange torner på veien, og kroppen har vært vitne til dette og etterlatt seg sine spor. Kroppen forteller min og alles historie. Å ha merker, skrammer og arr viser at man har levd, og at man har kjempet. Det i seg selv er en styrke og noe man burde være stolt av. 

❤️

Dette burde bloggerne satt sitt fokus på! Ikke trutmunn, operasjoner og plastikk. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med brukeren som sier boikott sophie Elise. Ikke hør podden. Ikke kjøp bøkene. Ikke les bloggen. Ikke følg på insta. Ikke se serien! Det er ingen tvil om at ho faktisk kan være et direkte skadelig forbilde, la oss slutte å gi ho makt!

Endret av miaw
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å vente på ett nytt grineinnlegg da.

Kristin tar ordene rettut av munnen på meg,tommel opp 👌🏻

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Det var på tide at noen stilte Sofie Elise til veggs. Bra gjort av Kristin! Nå er det bare å vente på et tårevått innlegg fra SE der hun beklager for å ha kringkastet sine komplekser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, sannhet skrev:

På tide at media som også elsker henne, begynner å bli bevisst sin bit av dette. Jeg er imot Sophie Elise som offentlig påvirker, jeg hater henne ikke eller ønsker vondt, men jeg er lei å gå på internett og se henne i media og artikler, lei å gå på snap og få annonse med henne i bildet med swip "les min blogg", lei å skru på tv-en og se henne. Jeg er lei hennes fremstillinger av unormalt og ikke, og hva løsningen er gjennom produkter, klinikk og penger. Jeg er lei hennes påvirkning fordi jeg bevisst unngår henne på offentlige plattformer som jeg kan. Nettopp fordi hun som fenomen (må bruke Kristin Gjelsvik sine ord dette da det sier så mye) er overalt og du kan velge ikke å følge henne, men likevel dukker hun opp i papirutgave i magasin som står ved kassen når du skal gå og betale mat.

Jeg er meget lei media som bevisst bruker Sophie Elise til å fremheve et image, selge en historie og for å få folk til å bite på og kjøpe.

Jeg er lei. Jeg hater ikke. Jeg er oppriktig lei og trist av denne utviklingen.

 

Takk for at du delte link @sannhet. Stiller meg ved siden av Kristin Gjelsvik, sier meg enig at nå er det nok og nå skal jeg gjøre mitt og tale imot denne usunne normaliseringen, ikke minst manipuleringen.

Endret av Fragmentet
Glemte noen ord/skrev Kristin Gjelsvik feil
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som hun mister litt følgere nå. Var på 407k i går å nå på 406k. Har sluttet å følge henne. Er med på å boikotte det hele da hun virkelig har dratt det for langt nå. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det ikke om hodebunntatovering. Jeg driter i det, og det er en uskylding behandling i seg selv om man virkelig føler for det. Men det i tillegg til aaaalt det andre av "behandlinger" hun finner på at hun trenger å ta er ille. At en person som finner nye ting å fikse hver gang hun går forbi et speil har så stor påvirkningskraft er skremmende. Hun er åpenbart syk, og trenger hjelp. Hun burde ikke få lov til å ha en offentlig stemme før hun er frisk. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leser ikke bloggen (jeg er altfor gammel) Men hun er jo ikke lenger "bare en blogger", hun er en stor kjendis og den største påvirkeren vi har - alle får med seg noe om SE. 

Norges mektigste mediekvinne (eller hva de kalte det) 

Nå må hun begynne å bry seg om hva hun påvirker TIL, hun er ikke ung og dum lenger .Tvert imot så er hun svært dyktig og dreven i det hun gjør. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å buhu. Offer offer. Stå opp for deg selv kvinne. Å forherlige plastiske operasjoner er ikke greit. Friske jenter skal ikke ha behov for operasjoner. Hele verden er gått av hengslende. Stopp plastisk kirurgi! ( ikke til de som virkelig trenger det etter sykdom og skader selvsagt) Å operere på friske og fine kvinner må stoppes.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun febrilsk sitter og fjerner kommentarer på siste blogginnlegg i dette øyeblikk.

Endret av queensnella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Gjelsvik sa i videoen: Manipulering. Hun har brukt gråtevideo tidligere, men folk (jeg nå) er mer bevisst hennes teknikker og metoder for å stilne kritikk.

Hat og hets skal hun ikke innfinne seg. Hun fortjener ikke hat. Men hun skal ikke få bruke det til å røyklegge kritikken.

Saklig og konstruktivt kritikk er på tide hun tar del av, som den profesjonelle pakken inneholder. Den er hun ikke frabedt, den er inkludert! Den er høyest nødvendig for etikk, utvikling, skjønn og ansvar som hun har rodd seg unna! Det er mange kritiske spørsmål i hvorfor og hvordan hun som influencer står hun til ansvar for hennes påvirkning og makt overfor lesere.

Endret av Fragmentet
fjernet sitering
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...