Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, J.. skrev:

Det vet du jo ingen verdens ting om.

Dere kan jo umulig ha opplevd det når dere klarer å klandre SoMe kjendiser for en fremtidig massebølge av deprimerte og suicidale unge mennesker! Det er helt sinnsykt at det er lov å skrive de tingene dere skriver!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Lexii skrev:

Dere kan jo umulig ha opplevd det når dere klarer å klandre SoMe kjendiser for en fremtidig massebølge av deprimerte og suicidale unge mennesker! Det er helt sinnsykt at det er lov å skrive de tingene dere skriver!

Nå er det jo faktisk slik at anerkjente psykologer forteller at pasienter som strever med spiseforstyrrelser drar fram blant annet bloggere som noen de sammenlikner seg med og har som forbilder. 

Vi har også mange kjendiser som har fortalt om hvordan SoMe kjendiser har påvirket dem negativt når det gjelder tanker om seg selv. Selv de bloggerne som kritiseres her på Rampelys har fortalt hvordan egne forbilder påvirket dem negativt da de var yngre. Egentlig er det siste relativt ille, når de ikke selv ser sitt ansvar når de sitter meg tilsvarende negative erfaringer. 

Endret av CecilieX
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Lexii skrev:

Det kan du da virkelig ikke mene!?! At vi som er kritiske til some-kjendiseriet og den kunstige verden som blir fremstilt der, at vi ikke har erfaring med den mørke siden av livet? Kanskje vi har såpass erfaring at vi er i stand til å reflektere rundt hva som påvirker oss mennesker og på hvilken måte. 

Endret av Pust
  • Liker 17
Gjest hulillerunde
Skrevet
1 time siden, Lexii skrev:

Hvis du virkelig tror det finnes mennesker som er blitt varig uføre og fått skadet livet sitt for alltid som følge av kroppspress og psykiske lidelser på grunn av SoMe-kjendiser, så burde du kaste whiskyen i veggen å komme deg ut! Verden er FULL av monstere som dreper, voldtar, som VIRKELIG skader psykisk og fysisk og ødelegger liv - og her sitter dere å kommenterer på rampelyset, hvor dere klandrer kjendiser som Sophie Elise for å være med på å ødelegge fremtidige liv? Jeg kan faktisk ikke fatte det, det er URETTFERDIG at dere som virkelig mener SoMe kjendiser tar liv faktisk ikke blir utsatt for virkelig monstere her i verden!

DETTE er ufattelig stygt sagt! Du kan gjerne være uenig i det som diskuteres her, men å synke til et lavmål hvor du ønsker at andre skal bli utsatt for "virkelige monstre" er faktisk på grensen til å være en trussel. Om du er uenig i det som diskuteres her så får du finne andre argumenter for å få frem meningen din. 

Om du googler social media og suicide får du opp en lang rekke artikler som omhandler akkurat dette. Så å blankt avvise at SoMe IKKE har noe med det ene eller det andre å gjøre er en urett mot den oppvoksende generasjonen. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, hulillerunde skrev:

DETTE er ufattelig stygt sagt! Du kan gjerne være uenig i det som diskuteres her, men å synke til et lavmål hvor du ønsker at andre skal bli utsatt for "virkelige monstre" er faktisk på grensen til å være en trussel. Om du er uenig i det som diskuteres her så får du finne andre argumenter for å få frem meningen din. 

Om du googler social media og suicide får du opp en lang rekke artikler som omhandler akkurat dette. Så å blankt avvise at SoMe IKKE har noe med det ene eller det andre å gjøre er en urett mot den oppvoksende generasjonen. 

Skjerp deg, jeg har da ikke truet noen! Herregud snakk om å utnytte et så sterkt ord!

Flesteparten av de tilfellene som handler om suicidale mennesker pga. SoMe, så har personene som oftest psykiske lidelelser fra FØR av - som selvfølgelig IKKE blir bedre av å f. eks bli utsatt for SoMe mobbing!

Endret av Lexii
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest hulillerunde
Skrevet
12 minutter siden, Lexii skrev:

Skjerp deg, jeg har da ikke truet noen! Herregud snakk om å utnytte et så sterkt ord!

Og flesteparten av de tilfellene som handlet om suicidale mennesker pga. SoMe, så har personene som oftest psykiske lidelelser fra FØR av - som selvfølgelig IKKE blir bedre av å f. eks bli utsatt for SoMe mobbing!

Jeg sa ikke AT du truet noen, men at det var på grensen til trusel! Det er alltid lurt å faktisk lese det som står skrevet, og ikke bare ta ord ut av kontekst. Vær saklig i stedet for å komme med slike utsagn som "skjerp deg". Igjen, vær gjerne uenig, men hold deg for god til å opptre uforskammet. 

Nja, en del av artiklene handler om det, men en del handler også om at mange opplever et perfeksjonspress som ikke er oppnåelig, og som får psykiske lidelser på grunn av det. Det er en lang rekke psykologer som sier at de behandler unge som sliter nettopp på grunn av det enorme presset de opplever fra SoMe. I tillegg er SoMe fortsatt såpass nytt av man ikke kan vite hva langtidsvirkningene av det faktisk er, og da MÅ man faktisk ta stilling til det som rapporteres her og nå. 

Skrevet
7 hours ago, Nasse Nøff ❤ said:

Du tuller med meg nå, hun vurderer å skaffe seg enda et dyr?! Den dama der burde absolutt ikke skaffe seg et dyr, og ihvertfall ikke en voksen katt fra dyrebeskyttelsen! De har mer enn nok traumer fra før. Katter trenger stabilitet i livet sitt. Hun kan ikke skaffe seg en slik katt, for så å ha flere ukjente dyrepassere flere ganger i måneden for så å sende den avgårde til Harstad. Det er ufattelig dårlig gjort mot et dyr som allerede har blitt kastet rundt i livet. Nå må den dama begynne å tenke litt lengre enn sin egen nesetipp! Dyr er ikke noe man skaffer seg fordi du er sugen på et dyr!! Hun har et alt for ustabilt liv til å skaffe seg dyr.  
Det er tydelig at hun ønsker noe å skryte av, fordi hun vil ha en voksen katt som har vært lenge hos dyrebeskyttelsen. 

Gud jeg blir så provosert av den dama der. Nei til dyr, for henne!! Om hun ønsker noen å kose med når hun er sugen på dyr, så burde hun heller melde seg opp som frivillig hos dyrebeskyttelsen et par ganger i måneden. Så får hun skryte på insta og bloggen over hvor snilt og godt menneske hun er, samtidig som at dyrene får det stellet og kosen de trenger. Vinn - vinn for alle sammen! 

Eventuelt reise til Harstad for å hente de dyrene hun allerede eier... 

• Liker 18
Gjest Carina Maria
Skrevet
På 29.1.2019 den 20.36, Lexii skrev:

Alvorlig talt denne var alt for drøy kiomentar og jeg er enig med dem andre som har svart deg. 

Skrevet

Jeg hørte på podcasten med SE og Fetisha på vei til jobb i dag. Til å være deres første podcast synes jeg den var vel gjennomtenkt (det ligger research og manus bak) og den var forfriskende underholdende. Diksjonen til SE har blitt ekstremt mye bedre den siste tiden! De kan gjerne få underholde meg flere ganger på bussen altså. 

Skrevet
1 time siden, chiki skrev:

Har de ikke peiling på bilbeltebruk? ref sophies verden

Ser kulere ut uten,vett.

........til man ligger som en vrengt kjøttkake langs veien en dag.

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, chiki skrev:

Har de ikke peiling på bilbeltebruk? ref sophies verden

Noen som har sett allerede? Er den like navlebeskuende og tilgjort som den forrige?

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Justlooking skrev:

Noen som har sett allerede? Er den like navlebeskuende og tilgjort som den forrige?

Jepp.

Også interessant å se når vennene hennes prøver å fortelle henne at hun ikke alltid er en god venn å ikke alltid ser at også andre sliter til tider,hvorpå hun,ironisk nok,maser i vei om hvor mye hun sliter,innlagt på psyk 3 ganger,blabla..

Endret av J..
  • Liker 28
Skrevet

Hva skal til for at man blir lagt inn på akuttpsykiatrisk avdeling? Er det snakk om selvmordsfare eller kan det være «nok med bare angstanfall» feks?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AntiBullshit skrev:

Hva skal til for at man blir lagt inn på akuttpsykiatrisk avdeling? Er det snakk om selvmordsfare eller kan det være «nok med bare angstanfall» feks?

Psykose,trussel mot andre eller seg selv feks..

Man kan bli innlagt på vanlig sykehus ved feks kraftig panikkangstanfall,men ikke psyk..

Hun har jo,ifølge seg selv,gått i psykose før så..

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Det skal ganske mye til.... bare det å få komme inn til poliklinisk behandling i dps er vanskelig (sett bort ifra hvis man har tidligere selvmordsforsøk, eller rusproblemer... virker som det er enklere å komme inn da). 

Har nær familie som sliter og som har blitt avvist av dps flere ganger ila siste månedene. Innlagt nå, men det ble ekstremt ille før det tilbudet ble gitt

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, J.. skrev:

Jepp.

Også interessant å se når vennene hennes prøver å fortelle henne at hun ikke alltid er en god venn å ikke alltid ser at også andre sliter til tider,hvorpå hun,ironisk nok,maser i vei om hvor mye hun sliter,innlagt på psyk 3 ganger,blabla..

Så var det det med troverdigheten igjen da... 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Justlooking skrev:

Så var det det med troverdigheten igjen da... 

Jepp.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kjenner at dette er noe jeg ikke orker å bruke tid på å få med meg. Sist sesong var det bare "meg meg meg" skjønner ikke at hun tør å lage enda en sesong. Hun kom jo så dårlig ut av første sesongen.

Og er det vanlig at man krangler så mye med venner i voksen alder? Husker kanskje en eller to slike episoder fra ungdomskolen, men aldri som voksen har jeg kranglet slik med mine venninner. Virker jo kjemperart. 

Endret av deedee_
  • Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...