Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 19. juli 2018 #9301 Skrevet 19. juli 2018 3 timer siden, Berga skrev: Å dele med venner og familie er bare fint, men å dele offentlig, mens man er i en terapeutisk prosess, er noe helt annet. Det trenger ikke å være noe galt med det, men man må selvsagt tenke over hva man forteller og hvordan man gjør det.
hulillerunde Skrevet 19. juli 2018 #9303 Skrevet 19. juli 2018 Hun skriver på bloggen sin at hun ikke handler mye klær, "Men når jeg først handler blir det enten på nelly eller na-kd (jeg har ikke sponset avtale med noen av dem)" http://sophieelise.blogg.no/1532018498_svar_p_sprsml_kropp_utroskap_psykolog_.html dette skjønner jeg ikke...hun har jo reklamelinker til både na-kd og nelly tilstadighet, så hva skal dette bety? 11
Justlooking Skrevet 19. juli 2018 #9304 Skrevet 19. juli 2018 8 minutter siden, hulillerunde skrev: Hun skriver på bloggen sin at hun ikke handler mye klær, "Men når jeg først handler blir det enten på nelly eller na-kd (jeg har ikke sponset avtale med noen av dem)" http://sophieelise.blogg.no/1532018498_svar_p_sprsml_kropp_utroskap_psykolog_.html dette skjønner jeg ikke...hun har jo reklamelinker til både na-kd og nelly tilstadighet, så hva skal dette bety? Jeg trodde faktisk de to var hovedsponsorene hennes? 9
hulillerunde Skrevet 19. juli 2018 #9305 Skrevet 19. juli 2018 21 minutter siden, Justlooking skrev: Jeg trodde faktisk de to var hovedsponsorene hennes? samme her! 3
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 19. juli 2018 #9306 Skrevet 19. juli 2018 Noen som vet når den neste boka hennes kommer ut?
Justlooking Skrevet 20. juli 2018 #9307 Skrevet 20. juli 2018 15 timer siden, hulillerunde skrev: Hun skriver på bloggen sin at hun ikke handler mye klær, "Men når jeg først handler blir det enten på nelly eller na-kd (jeg har ikke sponset avtale med noen av dem)" http://sophieelise.blogg.no/1532018498_svar_p_sprsml_kropp_utroskap_psykolog_.html dette skjønner jeg ikke...hun har jo reklamelinker til både na-kd og nelly tilstadighet, så hva skal dette bety? Hun har innlegg nå merket med reklame og annonselinker til akkurat disse. Som så veldig mange ganger før. Kanskje hun har valgt å få for eksempel 50 000 av de hver gang hun reklamer for de. At de betaler på den måten og at hun heller betaler noen hundrelapper på det hun kjøper. Da er det kanskje ikke direkte spons av selve klærne men helt klart spons av at hun reklamerer for og linker til de? Hm. Uansett har hun tydelig et stort samarbeid med disse så det var merkelig skrevet. 7
Gjest Berga Skrevet 20. juli 2018 #9308 Skrevet 20. juli 2018 (endret) 54 minutter siden, Justlooking skrev: Hun har innlegg nå merket med reklame og annonselinker til akkurat disse. Som så veldig mange ganger før. Kanskje hun har valgt å få for eksempel 50 000 av de hver gang hun reklamer for de. At de betaler på den måten og at hun heller betaler noen hundrelapper på det hun kjøper. Da er det kanskje ikke direkte spons av selve klærne men helt klart spons av at hun reklamerer for og linker til de? Hm. Uansett har hun tydelig et stort samarbeid med disse så det var merkelig skrevet. Enig, det er bare en måte å få det til å se ut som om hun ikke har et reklamesamarbeid med for eksempel Nelly. Når hun likevel lenker dit, regner jeg med det er affiliatelenker, altså at hun får betalt per konkret salg via lenken. Det er ikke en betalt annonse eller sponsing - men like fullt en avtale mellom henne og Nelly. Så janei, det er bare tøys og omskrivinger. Den dagen hun skriver om et produkt uten å legge ved lenke, skal jeg kanskje tro på påstandene. Hun har forresten plutselig fått en ny stil; en slags usminket, ikkeknirkete og smilende stil. Hun skrev forresten på en instastory at folk sa hun måtte smile fordi da var hun så pen. Det er ikke til å tro. At hun kaller lesere som kommenterer for «fittekjerringer» (instastory). Endret 20. juli 2018 av Berga
Gjest Berga Skrevet 20. juli 2018 #9309 Skrevet 20. juli 2018 19 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Det trenger ikke å være noe galt med det, men man må selvsagt tenke over hva man forteller og hvordan man gjør det. Å gå i terapi er jo en dynamisk prosess der det som føles som en sannhet den ene dagen, kan virke helt feil en annen dag. Forteller man offentlig hva man tenker etter en terapitime, er man bundet til den sannheten/den utgaven av virkeligheten. Bundet i den forstand at mennesker som ikke kjenner henne vil forvente at hun forsvarer det hun har skrevet og mener det samme om et halvt år. Selvsagt kan det være bra å fortelle om hva som skjer i en terapiprosess, men man skal være objektiv og klar i hodet for å få fram en balansert og nøkternt fremstilling, noe man sjelden er i en startfase av en slik prosess. Etter en stund har man fått litt oversikt, da kan man dele offentlig, dersom det fremdeles føles viktig og riktig. Hun forholder seg til ukjente når hun skriver i en blogg, ikke til nære venner og familie, mennesker som kjenner henne. Bloggleserne kjenner bare det bildet hun har laget av seg selv, kanskje nettopp det bildet er en del av terapiprosessen, hva vet vi.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 20. juli 2018 #9310 Skrevet 20. juli 2018 (endret) På 20.7.2018 den 13.39, Berga skrev: Å gå i terapi er jo en dynamisk prosess der det som føles som en sannhet den ene dagen, kan virke helt feil en annen dag. Forteller man offentlig hva man tenker etter en terapitime, er man bundet til den sannheten/den utgaven av virkeligheten. Bundet i den forstand at mennesker som ikke kjenner henne vil forvente at hun forsvarer det hun har skrevet og mener det samme om et halvt år. Selvsagt kan det være bra å fortelle om hva som skjer i en terapiprosess, men man skal være objektiv og klar i hodet for å få fram en balansert og nøkternt fremstilling, noe man sjelden er i en startfase av en slik prosess. Etter en stund har man fått litt oversikt, da kan man dele offentlig, dersom det fremdeles føles viktig og riktig. Hun forholder seg til ukjente når hun skriver i en blogg, ikke til nære venner og familie, mennesker som kjenner henne. Bloggleserne kjenner bare det bildet hun har laget av seg selv, kanskje nettopp det bildet er en del av terapiprosessen, hva vet vi. Det er sant. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
Anonym2467 Skrevet 20. juli 2018 #9311 Skrevet 20. juli 2018 19 timer siden, hulillerunde skrev: Hun skriver på bloggen sin at hun ikke handler mye klær, "Men når jeg først handler blir det enten på nelly eller na-kd (jeg har ikke sponset avtale med noen av dem)" http://sophieelise.blogg.no/1532018498_svar_p_sprsml_kropp_utroskap_psykolog_.html dette skjønner jeg ikke...hun har jo reklamelinker til både na-kd og nelly tilstadighet, så hva skal dette bety? Lol... Det er jo affiliatelenker som vil si at hun tjener 20-30-40-I don’t know-prosent av det som blir handlet i hele nettbutikken dersom de går via lenkene hennes. Så å si at hun ikke har en avtale med de er bare en utrolig utspekulert måte å dra leserne dit i den tro at det ikke er «spons» men en ærlig «anbefaling» mens hun fortsatt tjener fett på det... 13
Justlooking Skrevet 20. juli 2018 #9312 Skrevet 20. juli 2018 16 minutter siden, Anonym2467 skrev: Lol... Det er jo affiliatelenker som vil si at hun tjener 20-30-40-I don’t know-prosent av det som blir handlet i hele nettbutikken dersom de går via lenkene hennes. Så å si at hun ikke har en avtale med de er bare en utrolig utspekulert måte å dra leserne dit i den tro at det ikke er «spons» men en ærlig «anbefaling» mens hun fortsatt tjener fett på det... Hun er vel den flinkeste i klassen til å pakke inn reklame i innlegg om hva som helst for at det skal virke omtrent tilfeldig. Men å si direkte at det ikke er spons, når det på en eller annen måte er det, er vel ganske drøyt? Hun tjener ikke fem millioner i året på å jobbe gratis eller være «snill» 😊 6
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 20. juli 2018 #9313 Skrevet 20. juli 2018 5 minutter siden, Justlooking skrev: Hun er vel den flinkeste i klassen til å pakke inn reklame i innlegg om hva som helst for at det skal virke omtrent tilfeldig. Men å si direkte at det ikke er spons, når det på en eller annen måte er det, er vel ganske drøyt? Hun tjener ikke fem millioner i året på å jobbe gratis eller være «snill» 😊 Tjener hun 5 millioner i året?
Gjest Berga Skrevet 20. juli 2018 #9314 Skrevet 20. juli 2018 7 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Tjener hun 5 millioner i året? https://e24.no/naeringsliv/penger/millioninntekter-for-sophie-elise/24114877 I alle fall bra nok inntekt for å lure folk til å kjøpe juksepiller og å gi ut bloggen i bokform 😊
Justlooking Skrevet 20. juli 2018 #9315 Skrevet 20. juli 2018 6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Tjener hun 5 millioner i året? I henhold til media dro hun inn mellom 4,8 og 4,9 i fjor. Det sto vel også at hun var en del sykemeldt i fjor. 2
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 20. juli 2018 #9316 Skrevet 20. juli 2018 15 minutter siden, Justlooking skrev: I henhold til media dro hun inn mellom 4,8 og 4,9 i fjor. Det sto vel også at hun var en del sykemeldt i fjor. Det er vilt mye penger for ei som kun er noen og tyve år!!
Christy89 Skrevet 20. juli 2018 #9317 Skrevet 20. juli 2018 17 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Det er vilt mye penger for ei som kun er noen og tyve år!! Hun er millioner av å være overfladisk. Sykt 14
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 20. juli 2018 #9318 Skrevet 20. juli 2018 5 minutter siden, Christy89 skrev: Hun er millioner av å være overfladisk. Sykt Ja, det er veldig sykt. Er nok mye penger som driver bloggen, Dvs, hun kommer nok ikke til å slutte med bloggingen før pengene avtar.
Christy89 Skrevet 20. juli 2018 #9319 Skrevet 20. juli 2018 33 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, det er veldig sykt. Er nok mye penger som driver bloggen, Dvs, hun kommer nok ikke til å slutte med bloggingen før pengene avtar. Det gjør nok ingen av toppbloggerne. Ser ikje for meg bortskjemte Sophie i en 9 to 5 job akkurat 14
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 20. juli 2018 #9320 Skrevet 20. juli 2018 1 time siden, Christy89 skrev: Det gjør nok ingen av toppbloggerne. Ser ikje for meg bortskjemte Sophie i en 9 to 5 job akkurat Kunne tenke meg å skrive en blogg når jeg blir godt voksen selv; men når jeg er moden nok til å skrive ting jeg kan stå for hele livet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå