Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 14.7.2018 den 16.11, hulillerunde skrev:

Ja hun lever et tomt liv uten innhold, hvor fokuset er på henne selv til enhver tid. Det virker ikke til at hun skjønner at det er mange som har sterkere meninger hvor de faktisk både har kunnskap, kompetanse og erfaring i forhold til å kunne uttale seg. Hun gir et inntrykk av å være hevet over alt dette, og at hun setter sin mening høyere enn alle andre. SE ser dokumentarer på Netflix og påberoper seg deretter å være opplyst... 

Vet ikke hvor mange diagnoser hun har snakket om på bloggen, i boka og i serien. Det er IKKE få

Endret av Jegskulleønskeat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser hun er misfornøyd med nesen og ellers med utseendet. Forstår ikke folk som kun bryr seg om utseendet sitt. Kan hun ikke stå opp, dusje og møte verden som hun er? Ikke alle er 100% fornøyd med utseendet men man kan jo ikke la det styre livet sitt?

• Liker 20
Skrevet
3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Og misbruker en psykisk diagnose i samme slengen. Vet ikke hvor mange diagnoser hun har snakket om på bloggen, i boka og i serien. Det er IKKE få

SE må ha magiske evner. Med alle diagnosene hun liksom har i den graden hun sier de er, burde og skulle hun hatt et mer omfattende hjelpetilbud fra det offentlige enn hun har idag.
Det er ingen tvil om at hun sliter en god del - men hun er altfor velfungerende for den kombinasjonen av diagnoser hun påstår hun har.

• Liker 10
Skrevet (endret)
12 timer siden, Mippi skrev:

Leste et av de siste innleggene hennes nå om hvorfor hun er veganer. Blir provosert.

Hun skriver at mennesker som spiser kjøtt er egoistiske og at kjøtt er ikke bra for miljøet.

Vel, læret alle veskene hennes er laget av kommer også fra dyr. Vi som spiser kjøtt får iallefall helsegevinster av det i form av proteiner. Hun får en.... pyntebruksgjenstand av en designerveske som hun overhode ikke trenger fordi hun har mange vesker fra før. Hun har sagt tidligere at læret veskene er laget av kommer fra dyr som er brukt i matproduksjon og rettferdiggjør kjøpet med det. Så da er det greit likevel? Det med å bruke dyr til mat altså? Fordi hun kan få en veske laget av skinnet? Eller? Hm... Forvirrende.

Og angående miljøargumentet.., jeg flyr kortdistanse maks en gang i året og har et nøkternt forbruk av klær og kosmetikk og andre forbruksvarer. Ikke kom og fortell meg at jeg er egoistisk og lite miljøbevisst pga den kyllingfileten på mandager og biffen på lørdager. Jeg får, igjen, helsegevinst av å spise det. At du flyr på ferie halve jorda rundt flere ganger i året og ellers flyr mye hit og dit gir deg sikkert en mental helsegevinst, men hadde du klart å sette pris på de små tingene i livet hadde du også tatt bedre vare på miljøet. Det å måtte dra til f.eks New York fordi det føles bedre å drikke Champagne i en ukjent bakgate der enn å drikke Champagne hjemme på et utested her, dét er egoistisk og unødvendig når man snakker om miljøet! Hvor mange hele kuer må jeg spise for å forurense miljøet like mye som en av flyturene dine som du "trenger" for å finne deg sjæl, finne indre ro eller whatever?

Tenk over hvem du dømmer og hvorfor, lille uvitende bortskjemte ....unge.

(Jeg er enig i at alle kan gjøre mer for å bedre dyrevelferden og for miljøet, jeg er enig i at det beste hadde vært om ingen spiste kjøtt. Men ikke enig i at HUN kan kalle andre folk for lite miljøbevisste.).

Herregud, det er egoistisk, og kjøtt er ikke bra for miljøet. Les deg litt opp. Jeg spiser ikke kjøtt, men eier lærprodukter, som er et biprodukt av kjøttindustrien. Hadde det derimot vært slik at dyr ble drept kun for skinnet hadde jeg tatt avstand. Det er da bedre å få bruk av hele dyret når det ført slaktes for å tilfredsstille egoistiske mennesker, er det ikke?

Og, choose your battles. Ikke kjeft på noen for at de gjør noe. Hei det heller frem, jo flere veganere jo bedre er det for planeten vår. 

Ryddet for personangrep. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 6
Skrevet (endret)
10 timer siden, EmmaMaria skrev:

Herregud, det er egoistisk, og kjøtt er ikke bra for miljøet. Les deg litt opp. Jeg spiser ikke kjøtt, men eier lærprodukter, som er et biprodukt av kjøttindustrien. Hadde det derimot vært slik at dyr ble drept kun for skinnet hadde jeg tatt avstand. Det er da bedre å få bruk av hele dyret når det ført slaktes for å tilfredsstille egoistiske mennesker, er det ikke?

Og, choose your battles. Ikke kjeft på noen for at de gjør noe. Hei det heller frem, jo flere veganere jo bedre er det for planeten vår. 

Og desto bedre manerer folk har når de prater eller skriver til hverandre, desto bedre blir det sosiale klimaet mellom mennesker. Der har du noe å lære, nybegynner. 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 40
Gjest Berga
Skrevet (endret)
10 timer siden, EmmaMaria skrev:

(...)

Og: Den som kjøper skinnet er ikke noe bedre enn den som kjøper kjøttet. Det er en naiv og lite reflektert argumentasjon SE driver med når hun ønsketenker at «skinnet blir til overs når dyret blir slaktet». For å bruke din egen argumentasjon: Les deg opp. Kunnskap er viktig. 

Ryddet for svar til slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Berga
Skrevet (endret)
12 timer siden, EmmaMaria skrev:

Jeg spør igjen, så da er det greit at vi spiser kjøtt likevel? Så du og dine medsøstre kan få dere skinnvesker?

Selvfølgelig er det bra å bruke hele dyret når det først har blitt drept, men du er jo med på å kjøpe produkter som opprettholder etterspørselen etter døde dyr.

Hvis ingen kjøpte kjøttet eller skinnet, så hadde det vært det beste. Nå får bøndene og slakteriene betalt for både kjøtt og skinn. Halleluja! Fordi dette er tilfellet får jeg og veldig mange andre billigere kjøtt og vi opprettholder lettere en livsstil som kjøttetere. Mere kjøtt, mere skinn. Mere skinn, mere kjøtt. 

Argumentasjonen kan gå begge veier skjønner du, jeg spiser kjøtt fordi skinnet uansett blir brukt til veskeproduksjon. Er det ikke bedre å bruke hele dyret?

Jeg tviler på at alle pro-skinnveskefolka hadde sluttet å kjøpe skinn hvis bare skinnet ble brukt. Kjøttet hadde sikkert blitt brukt i hundemat eller andre ting uansett... Så joda... Vannmølla du selv er med på å holde igang hadde uansett gått rundt. Du og dine hadde skjøvet skylda for deres uetiske valg over på andre fordi det føles bedre. 

Jeg innrømmer i det minste at det ikke er bra for dyr å bli fostret opp bare for å ha et miserabelt liv og drept på en jævelig måte. Jeg skylder ikke på andre og dømmer dem for mine uetiske valg. Men jeg nekter å ta på meg ytterligere skyld fordi folk kjøper skinn. Hva kom først, høna eller egget? Hvor begynner en sirkel?

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Mippi
  • Liker 27
Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet

Hun må gjerne være veganer for min del, men hun kan klappe kjeften sin godt igjen når det gjelder miljø altså. 

• Liker 28
Gjest DangerNoodle
Skrevet

De veganere jeg kjenner lever i tråd med denne wikipedia-artikkelen: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Veganisme

.. og unngår alt av animalsk opprinnelse. I tillegg til skinn gjelder det også stoffer som ull og silke. Vet det skilles mellom "dietary", "ethical" og "environmental" veganisme, og slik jeg forstår SE's argumentasjon befinner hun seg i en av de siste to kategoriene. Da er det ikke lenger snakk om diett men om en livsstil som får konsekvenser for forbruk og levemåte. Dersom SE faktisk var noe mer enn en dietary veganer tror jeg bloggen hennes hadde sett ganske anderledes ut. 

Skrevet

Så mye penger, så mye dyr sminke, så mange sessions med proffe makeupartister - og fortsatt ser eyelineren hennes ut som en toåring har lagt den med en tegnestift.

• Liker 16
Skrevet

Se forteller i siste innlegg at hun våkner om morgenen og lurer på om hun orker dagen. Samtidig skriver hun om hvor misfornøyd hun er med eget utseende.  

Vel, for meg høres det ut som om tiden er overmoden for henne å endre kurs. Ingen blir lykkelig av å være så til de grader selvsentrert som SE er.

Legg bloggen på hylla og begynn å fylle hodet med annet enn deg selv. Ta fatt på et spennende studie, bli kjent med vanlige studenter, lev et aktivt studentliv og jeg kan nesten garantere at tilværelsen vil bli enormt mye bedre. 

• Liker 25
Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvor den ekstreme dårlig selvtilliten kommer fra? Hun kan operere absolutt ALT, men hun kommer aldri til å bli fornøyd. Det sitter i hodet. Hun har gått for langt med operasjoner og det er bare synd 

• Liker 11
Skrevet

Det at hun er misfornøyd med nesa, og mener at den bare blir mer og mer hoven viser jo virkelig at problemene hennes sitter i hodet. Hvis hun opererer nesa mer nå, så VIL det gi ordentlige MJ-vibes.

• Liker 16
Skrevet

Hun har alt for god tid. Det er ikke sunt å sitte og se seg i speilet hele dagen. Alle vil finne feil da, men de fleste har vel ikke så god tid som henne, og finner uansett noe mer fornuftig å bruke tiden på 😊

• Liker 16
Skrevet
På 14.7.2018 den 13.30, Sandin skrev:

Altså... Boken har nå kommet på Storytel, og jeg trykke på knappen på å høre et utdrag. Hun leser det inn selv, og det burde hun virkelig ikke ha gjort. Hun leser monotont, og er ingen god innleser.

Jeg finner den ikke når jeg søker i storytell jeg 🤔

Gjest Berga
Skrevet

Passiv-aggressive svar i kommentarfeltet er visst greia for rosabloggere (se siste instastory) ... Bortsett fra at det er barnslig og avslører at de tar seg nær av tullete kommentarer, er det helt greit for meg. Jeg har også veldig lyst til å skrive i kommentarfeltet hennes, for eksempel for å si at hun burde finne på noe annet enn å stirre i speilet hele dagen, men den ene gangen jeg ga etter og skrev at det var usunt det hun drev med, svarte hun at hun lagret ip-adressen til de som var ekle med henne. Definisjonen av ekkel er helt klar, det er alle som ikke skriver «love you, du er deilig, jeg vil bli som deg», eller noe sånt. De er kopier av hverandre, rosabloggerne, enten de er 23 eller 43, forelsket i speilbildet og fulle av selvrettferdighet. 

Skrevet

Tror hun må komme seg ut blant vanlige folk en stund, hun fokuserer jo bare på seg selv og surrer i sitt eget hode uten mål og mening. Alt skal dokumenteres, dramatiseres og reklamifiseres.

"Skal ta meg en tur på stranda, med den nye sponsa solkremen min og skrive en uhorvelig lang historie om fatshaming på stranda mens jeg bruker hele turen på å sitte på mobilen og tenke på meg selv"

• Liker 13
Skrevet
32 minutter siden, Missy1 skrev:

Jeg finner den ikke når jeg søker i storytell jeg 🤔

Sophie Elise Isachsen. Ligger der den. Snittvurdering på 4.63/5 med 219 vurderinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...