Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Edie, mod.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
20 timer siden, cookiewookie skrev:

Ganske utrolig at det går an å gjøre en karriere ut av dårlig selvbilde, selvinnsikt og narsissisme, men det har jammen Sophie Elise klart. Det er lite jeg kan bidra med i denne tråden som ikke allerede har blitt nevnt, men jeg vil igjen trekke frem hennes forhold til psykiske lidelser. Jeg er, som flere andre i denne tråden, påvirket av til dels alvorlige psykiske lidelser selv. Blant annet en diagnose som Sophie Elise helt magisk ikke har lenger. Jeg var fortsatt tenåring da jeg fikk diagnosen sånn som mange andre. Sophie Elise har mange unge lesere. Hadde noen jeg så opp til som ung uttalt at diagnosen jeg nettopp fikk kunne bli borte.. Jeg tenker på kaoset jeg hadde følt, som allerede psykisk syk, sårbar og påvirkelig. Med tenåringshormoner attpåtil. Som tenåring har man allerede masse tanker om identitet og om hvor vanskelig det bare er å eksistere i denne verdenen. Sophie Elise har ENORM makt over disse unge leserne. Alt hun sier blir tatt seriøst av de som er spesielt lettpåvirkelige. Ikke bare fremstiller hun psykiske lidelser som noe som gjør deg spesiell og kul, hun påstår at alvorlige lidelser kan bli borte. Lidelser som trenger mye oppfølging. Jeg er så redd for at hennes uttalelser vil påvirke unge mennesker til å motsette seg hjelp de høyst trenger. Hun er, til tross for at hun mer enn gjerne vil fremstille seg som noe annet, en uintelligent, selvsentrert og umoden jente som aktivt er med på å gjøre andre mennesker psyke. Og nå dypper jeg ikke tåa uti dette med kroppspress engang.

Jeg er litt usikker på hvor sammenhengende dette ble, men jeg blir rett og slett fortvila over situasjonen. Sophie Elise har bygget karrieren sin på ryggen til andre som sliter om det så er sårbare tenåringsjenter eller psykisk syke. Og så lenge hun fortsetter å tjene penger på akkurat det, så kommer hun ikke til å slutte. Og der ligger nok kjernen for meg. Hun tjener penger på å delta i andres sykdom. Faen altså.

Her er jeg enig med deg. Hun fremstiller psykiske lidelser som noe "enkelt" som å si at hun har sosial angst siden hun ikke ble fornøyd med et bilde hun la ut på Snapchat, og sier hun har separasjonsangst fordi hun ikke vil at kjæresten skal dra. Hun bagatelliserer psykiske lidelser, samt at hun sier hun har mange diagnoser hun ikke har. Muligens fordi hun ikke tenker på hva hun sier eller fordi hun tror det er "kulere" å si at hun har separasjonsangst enn at hun fikk det kjipt fordi kjæresten måtte dra. Med en gang hun bruker et alvorlig ord så kan hun få sympati. Det er så trist som du sier, å på en side glorifisere psykiske lidelser, men på en annen side si at det er nok åpenhet- og at en alvorlig lidelse bare kan bli borte. Ja, den kan det, men den trenger mye oppfølging, og hun kan heller ikke friskmelde seg selv. Det er legens jobb...

Gjest orfeus
Skrevet

Morsomme, disse bloggerne. SE og CBE bruker gjerne noe de tror er engelsk ... (ref SEs instastory; your a ...) 😬

Gjest hulillerunde
Skrevet

Tror disse bloggerne bare bør holde seg til det språket de (til dels) kan...

SE som påstår at hun har skrevet låter for andre, men som nekter å svare på hvilke artister hun har skrevet for...

Your = din, tilhører din person. eks: your jacket is in that closet

you're = you are/du er...

Skrevet
1 time siden, hulillerunde skrev:

Tror disse bloggerne bare bør holde seg til det språket de (til dels) kan...

SE som påstår at hun har skrevet låter for andre, men som nekter å svare på hvilke artister hun har skrevet for...

Your = din, tilhører din person. eks: your jacket is in that closet

you're = you are/du er...

Haha, hvem har hun liksom skrevet sanger for? Astrid S?🤣

• Liker 7
Skrevet

Jeg har mine mistanker om at HVIS hun faktisk hadde skrevet sanger for andre så hadde hun ikke klart å holde det for seg selv. Tekstforfattere for sanger blir jo somregel også kreditert og såvidt meg bekjent har vel aldri det skjedd med hennes navn? 

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, elisaday skrev:

Jeg har mine mistanker om at HVIS hun faktisk hadde skrevet sanger for andre så hadde hun ikke klart å holde det for seg selv. Tekstforfattere for sanger blir jo somregel også kreditert og såvidt meg bekjent har vel aldri det skjedd med hennes navn? 

Alle som er med på å produsere en låt,blir kreditert.

Så er jo bare å finne frem lupen..

• Liker 11
Skrevet

Og unnskyld meg men med tanke på hvordan jenta skriver så må de jo ansette ekstra folk bare for å fikse på rettskrivingen.... 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Har farga håret mørkt... reklamerer for alt eco.cult kan utføre for 20% rabatt, hårforlengelse osv. Oppfølger med dette bildet. Orker ikke !! 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 10
Gjest hulillerunde
Skrevet

Igjen beviser hun at hun ikke forstår (eller bryr seg) den innvirkningen hun kan ha/har! 

Skrevet
25 minutter siden, hulillerunde skrev:

Igjen beviser hun at hun ikke forstår (eller bryr seg) den innvirkningen hun kan ha/har! 

Nei, hun gir faen 🙄

• Liker 9
Skrevet

Fy fader. 

Dama er ikke sann.... Bruker enhver anledning til å skryte av kroppen... Uten å tenke over hvilken innflytelse hun har på andre. 

Tenker ikke over alle de som nå sitter og hater seg selv fordi de ikke passer inn i en kjole for barn. 

Du er voksen nå Sofie, på tide å oppføre deg som en. Ta ansvar for dine egne handlinger slik alle andre må. 

- Krangler over en kjole hun ødela og må betale for.

- Prakker falske kroppsdeler i trynene på barn og unge som hun har enorm innflytelse over. Jobber så godt hun kan med å hylle og normalisere det falske.

- Glorifiserer mentale sykdommer. 

- Hyller seg selv som dyreverner og miljøforkjemper, men gidder ikke ta vare på egne dyr og driter i miljøet hvis det hindrer henne i å leve sitt luksus liv (Flyturer, skinnvesker, bil)

- Skryter av at hun passer inn i barneklær.

Dette er bare en ørliten del av kritikk verdige ting du holder på med Sofie. Evner du ikke å forstå konseptet konsekvenser, eller driter du egentlig bare i det så lenge pengene ruller inn? 

• Liker 26
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
54 minutter siden, hulillerunde skrev:

Hva er galt med å kjøpe en kjole fra barneavdelingen?

Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

"i str 11 år" 

• Liker 16
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
34 minutter siden, honoluluu skrev:

"i str 11 år" 

Joda, men det er jo bare fordi kroppen passet disse klærne. Hva er galt i å si at man kjøpte små klær? Skulle hun lyve å si at hun kjøpte klær i en annen størrelse? Da blir vel leserne mer fortvilet

Skrevet
3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Joda, men det er jo bare fordi kroppen passet disse klærne. Hva er galt i å si at man kjøpte små klær? Skulle hun lyve å si at hun kjøpte klær i en annen størrelse? Da blir vel leserne mer fortvilet

Hun kunne latt være å nevne str. 

• Liker 28
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, Hege899 skrev:

Hun kunne latt være å nevne str. 

Sant nok

Gjest hulillerunde
Skrevet
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Når man er 23 år og skryter over å passe inn i en kjole beregnet til 11åringer når man har en lang rekke lesere i i alderen fra 8 år og opp så sender det noen ganske feile signaler... 

Gjest hulillerunde
Skrevet
24 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hun kunne unnlatt å skrive str! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...