Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
40 minutter siden, FriCol skrev:

Linni Meister har allerede tatt seg av den :fnise: 

Iiiiiiiiik! :sjokk: Jeg orker ikke se på den, holder lenge med bildet. :hoho: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk musikkhistorie på sitt beste 🙃 

• Liker 4
Gjest Tom Bäcker
Skrevet
2 timer siden, Oktnxbye skrev:

Norsk musikkhistorie på sitt beste 🙃 

Vel... Høydepunktet er ei som heter Lene Matt, som skulle ta Norge med storm en gang på 80-tallet. Etter å ha blitt hypet i pressen i over ei uke, ble det crash&burn på TV, og senere har ingen sett henne. Hvis det noen i segmentet 45+ som har info, send gjerne en PM.

Skrevet (endret)
11 timer siden, FriCol skrev:

Linni Meister har allerede tatt seg av den :fnise: 

Må være noe av det verste jeg har både har sett og hørt! Faktisk verre enn Lene sin "my boobs are okey" så mye autotune at jeg skjønner ikke hva hun synger 😂

Endret av smalls
  • Liker 6
Gjest Tom Bäcker
Skrevet
12 minutter siden, Anna ~ skrev:

Man kan høre en liten forsmak på den nye låten på Instagram.

Hvis noen får tak i teksten, kjør den gjennom google translate og oversett til samisk. Litt moro kan vi ha.

Skrevet (endret)
46 minutter siden, Tom Bäcker said:

Hvis noen får tak i teksten, kjør den gjennom google translate og oversett til samisk. Litt moro kan vi ha.

Google klarer mye, men ikke samisk. 

Endret av Anna ~
Fjernet smilefjes.
  • Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Synes du det er morsomt å gjøre narr av samisk kultur og tradisjon? Dette var helt unødvendig av deg.

• Liker 2
Gjest orfeus
Skrevet
3 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Synes du det er morsomt å gjøre narr av samisk kultur og tradisjon? Dette var helt unødvendig av deg.

Er ikke Sofie samisk?

Gjest Tom Bäcker
Skrevet
4 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Kaller du MEG rasist?

Gjest Tom Bäcker
Skrevet
1 minutt siden, orfeus skrev:

Er ikke Sofie samisk?

Saved by the bell. 

Skrevet
5 minutter siden, orfeus skrev:

Er ikke Sofie samisk?

Er dette bare en antakelse siden hun kommer fra Nord-Norge? Har aldri hørt noe om at SE er, eller identifiserer seg som, samisk. Uansett, hva har det noe med saken å gjøra? 

Previewen fra sangen har ingenting med samisk musikk å gjøre, og finnes ikke i nærheten av å ligne joik, så jeg ser bare ikke hva som var poenget i å «ha det litt morsomt» på samisk bekostning.

• Liker 8
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Tittelen er "In my head", så mest sannsynlig sier hun ikke ett kløyva ord. Ergo ingenting å oversette. 

Skrevet
1 minutt siden, Tom Bäcker skrev:

Tittelen er "In my head", så mest sannsynlig sier hun ikke ett kløyva ord. Ergo ingenting å oversette. 

Hva var da vitsen?

Gjest orfeus
Skrevet

Sorry. Bare jeg som har oppfattet det slik at moren hennes er samisk. Aner ikke hvor jeg har det fra.

Skrevet
4 minutter siden, orfeus skrev:

Sorry. Bare jeg som har oppfattet det slik at moren hennes er samisk. Aner ikke hvor jeg har det fra.

Ingen problem. Hadde uansett ikke hatt noe å si om hun var samisk eller ei. Er selv samisk og fra Nord-Norge, og det er bare så mange fordommer og synsing at det er lett å gå lei.

• Liker 3
Gjest Tom Bäcker
Skrevet
8 minutter siden, orfeus skrev:

Hun har brede kinnben. 

Skrevet
12 minutter siden, halvehimmelen said:

Har aldri hørt noe om at SE er, eller identifiserer seg som, samisk. Uansett, hva har det noe med saken å gjøra? 

SE har bare anvendt ordet samisk/same veldig få ganger på bloggen (googlet det akkurat), og da er det tydelig hun ikke identifiserer seg som samisk. Hun har heller aldri nevnt noe om at (dele av) familien hennes skulle være samisk. 

• Liker 1
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anna ~ skrev:

SE har bare anvendt ordet samisk/same veldig få ganger på bloggen (googlet det akkurat), og da er det tydelig hun ikke identifiserer seg som samisk. Hun har heller aldri nevnt noe om at (dele av) familien hennes skulle være samisk. 

Det hadde vært kult om det var sant. At hun var samisk, mener jeg. 

Endret av orfeus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...