Gjest Xstrella Skrevet 29. desember 2017 #6201 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, Elevbruker skrev: Tror ikke hun har betalt pause hun tar vell bare pause som alle andre gjør av og til. Det er bra ta pause fra sosiale medier ei uke eller 2. Aldri sett. De kan ikke bare ta pause. Da daler de på listen. Se på cbe. Hun hadde liksom gradert permisjon da hun ble mor. Jaggu meg. Hun blogget som aldri før. Det er ikke en dag de ikke blogger og kaller det tøff og travel jobb. Hvis det å legge negler, fikse håret hos frisør, tigge etter spons fra bind til kaffepulver så aner de ikke hva de snakker om. De har aldri hatt en 8-16 jobb der de virkelig jobber. Bloggpausen på par dager henter fortsatt inntekter. MtM skulle slutte å blogge. 2 uker var hun på plass med maset sitt igjen....De har intet nytt å komme med. Alt er brukt opp. På tide med utdanning og skikkelig jobb nå.
Sandin Skrevet 31. desember 2017 #6202 Skrevet 31. desember 2017 Jada, da var det oppslag i VG igjen da dere. Deprimert og tilbake med selvskading. 8
Friluftsdame Skrevet 31. desember 2017 #6203 Skrevet 31. desember 2017 Har fulgt lite med på SE sin blogg, men selvsagt fått med meg en blogger som blant annet har endret utseendet sitt totalt med komsmetiske inngrep og frontet diverse saker mer ulikt utfall. Artikkelen i VG i dag der siste innlegg vises er sjokkerende på flere måter. Hun skriver at hun har vært inne i en dyp depresjon en kort tid men visst nå er bedre selv om hun er i mørket. SE: Du må ikke skrive så enkelt om noe så alvorlig. Et menneske som er i dyp depresjon skriver ikke innlegg. Men at du er svært nedfor, det tror jeg. Hun skriver at hun har vært nedfor fordi hun ikke har hatt noe perfekt å legge ut på SoMe. Vise en lykkelig fasade. SE: Dette viser vel kilden til at du, høyst forståelig, er nedfor? Det er jo HELT sykt. Det er i den virkelige verden vi skal leve. Hun skriver at hun har gjenopptatt selvskading. Det er alvorlig og det er tragisk. Hun legger ut et bilde sv seg selv som iallefall skremmer meg. Fordi alt på det er fake. SE: Du er et forbilde for unge jenter, og du påvirker unge jenter. Tenk over hvilken virkning det har å legge ut et slikt innlegg. Taushet ville hatt et mer effektfullt budskap til dine unge lesere. Et budskap om hvor galt det kan gå, og hvor nedfor du er. 28
Anna ~ Skrevet 31. desember 2017 #6204 Skrevet 31. desember 2017 3 minutter siden, Friluftsdame said: Taushet ville hatt et mer effektfullt budskap til dine unge lesere. Dette er jeg helt uenig i. Psykiske sykdommer skal ikke ties ihjel. Det er ikke noe man skal skamme seg over og holde kjeft om inntil man er frisk igjen. Det skal ikke være tabu å tale om. 7
Friluftsdame Skrevet 31. desember 2017 #6205 Skrevet 31. desember 2017 5 minutter siden, Anna ~ skrev: Dette er jeg helt uenig i. Psykiske sykdommer skal ikke ties ihjel. Det er ikke noe man skal skamme seg over og holde kjeft om inntil man er frisk igjen. Det skal ikke være tabu å tale om. Jeg er helt enig med deg i at psykiske problemer ikke skal ties ihjel. Men SE blir åpenbart, og høyst forståelig, syk av det hun driver med. Da mener jeg at det ville vært et langt sterkere og troverdig budskap å ha en lengre pause, enn å skrive et sånt innlegg etter en svært kort pause. For meg blir det lite troverdig. Det jeg imidlertid skjønner, er behovet for å få opp leserklikk før 31.12. Penger i kassa.. 27
Anna ~ Skrevet 31. desember 2017 #6206 Skrevet 31. desember 2017 3 hours ago, Sandin said: Jada, da var det oppslag i VG igjen da dere. Deprimert og tilbake med selvskading. VG har bare sitert fra blogginnlegget, SE har ikke uttalt seg til dem. Men det er interessant hvordan VG likevel klarer å fremstille det som om de har hatt en lang samtale med SE. 4
Gjest orfeus Skrevet 31. desember 2017 #6207 Skrevet 31. desember 2017 (endret) Det som er aller mest skremmende er hvordan tabloidavisene klipper og limer fra en rosablogg og omformulerer bittelitt slik at det ser ut som om de sitter med fakta. Det som gjør meg forbannet og trist er at bloggeren påberoper seg all verdens diagnoser. Denne gangen har hun vært «dypt deprimert» i en uke ... for så å plutselig være i gang med blogging og skjønnhetsbehandlinger. Det er et hån mot alle som virkelig er deprimerte. Hvorfor kan hun ikke si at hun har følt seg nedfor og sliten? Det er helt normalt og noe alle opplever innimellom. Men, hva vet jeg, kanskje rosabloggere ikke er vanlige mennesker. Endret 31. desember 2017 av orfeus
Lundii Skrevet 31. desember 2017 #6208 Skrevet 31. desember 2017 Sikkert bare litt vinterdepresjon. Buhu. 5
mindfulness Skrevet 31. desember 2017 #6209 Skrevet 31. desember 2017 Det er alvorlige saker hun nå kommuniserer ut til oss unge. Ikke greit. Reagerte veldig på det med selvskading. Det er enkelte ting det går an å holde for seg selv. Og dere som tror dette handler om å tie psykisk lidelse ihjel: dere har ikke skjønt noen ting. 13
Sandin Skrevet 31. desember 2017 #6210 Skrevet 31. desember 2017 3 timer siden, Anna ~ skrev: VG har bare sitert fra blogginnlegget, SE har ikke uttalt seg til dem. Men det er interessant hvordan VG likevel klarer å fremstille det som om de har hatt en lang samtale med SE. Poenget mitt var mer at VG nok en gang trykker saker om henne hver gang det er noe som helst. De fremstår som i overkant opptatt av henne. 3
Gjest The ceiling lamp Skrevet 31. desember 2017 #6211 Skrevet 31. desember 2017 Slik SE uttaler seg ang depresjon er direkte HÅN mot mennesker som virkelig ER deprimert. Jeg blir så provosert av hvordan hun bruker sine "dårlige dager" for å få klikk og penger i kassa. Alle som har vært i nærheten av depresjon vet at det ikke er noe som er over i løpet av en uke eller to.
Anna ~ Skrevet 31. desember 2017 #6212 Skrevet 31. desember 2017 3 minutter siden, The ceiling lamp said: Slik SE uttaler seg ang depresjon er direkte HÅN mot mennesker som virkelig ER deprimert. Jeg blir så provosert av hvordan hun bruker sine "dårlige dager" for å få klikk og penger i kassa. Alle som har vært i nærheten av depresjon vet at det ikke er noe som er over i løpet av en uke eller to. Det stemmer jo akkurat med hva hun skriver.
Gjest Bloggleseren Skrevet 31. desember 2017 #6213 Skrevet 31. desember 2017 Jeg slutter aldri å undre meg over hvor inkonsekvent hun er. Det er da vitterlig i høst hun har skrevet at hun aldri har hatt det bedre, at på privaten går alt bra nå - alt fra det nye forholdet som gir henne slik trygghet, til alle vennskapene som hun nå er trygg på, til det forbedrede forholdet til foreldrene, til hvordan karrieren aldri har gått bedre, med musikk, ny bok osv. Endelig har hun følt seg trygg og lykkelig, og hun unner alle å få det slik hun har det nå. Hun har skrevet til de unge at alt vil ordne seg slik som for henne, og at hun nesten ikke kan tro at det går an å ha det så bra som hun har det nå. Og så har hun plutselig vært mer deprimert enn hun har vært noen gang siden tenårene? Sorry, men den dama har null troverdighet hos meg, og hun beviser igjen og igjen hvorfor.
Gjest orfeus Skrevet 31. desember 2017 #6214 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 5 timer siden, Friluftsdame skrev: Jeg er helt enig med deg i at psykiske problemer ikke skal ties ihjel. Men SE blir åpenbart, og høyst forståelig, syk av det hun driver med. Da mener jeg at det ville vært et langt sterkere og troverdig budskap å ha en lengre pause, enn å skrive et sånt innlegg etter en svært kort pause. For meg blir det lite troverdig. Det jeg imidlertid skjønner, er behovet for å få opp leserklikk før 31.12. Penger i kassa.. Jeg tror dessverre du har rett. «Folk flest» lar seg lure av rosabloggerne og befinner seg fremdeles i en verden der de tror på det som skrives. Sannheten er at man kan skrive hva som helst så lenge man ikke bryter norsk lov, noe bloggerne har oppdaget, og som de benytter seg av. Oppmerksomhet er viktig for bloggerne, fordi oppmerksomhet både er en slags rus og fordi det betyr penger i kassa. De «beste» bloggerne er de som genererer flest klikk = flere reklamepenger for både blogger, bloggplattform og tabloidaviser. Som leser har jeg blitt så kynisk at jeg ikke tror på noen av bloggerne. De overdriver og lyver, de spiller på lesernes naivitet og de prøver hele tiden å skjule at det de egentlig holder på med - er reklame, reklame, reklame. Endret 31. desember 2017 av orfeus
Anna ~ Skrevet 31. desember 2017 #6215 Skrevet 31. desember 2017 11 minutter siden, Sandin said: Poenget mitt var mer at VG nok en gang trykker saker om henne hver gang det er noe som helst. De fremstår som i overkant opptatt av henne. Ja, det skjønner jeg. Jeg ville bare gjøre det klart (hvis andre oppfattet det på den måte) at hun ikke hadde gitt intervju til VG om saken.
BeverTramp Skrevet 31. desember 2017 #6216 Skrevet 31. desember 2017 20 minutter siden, mindfulness skrev: Det er alvorlige saker hun nå kommuniserer ut til oss unge. Ikke greit. Reagerte veldig på det med selvskading. Det er enkelte ting det går an å holde for seg selv. Og dere som tror dette handler om å tie psykisk lidelse ihjel: dere har ikke skjønt noen ting. Reagerer også på dette med selvskading. Hun skriver at det er det eneste som "funker" for å lette på psykisk smerte, noe VG gjengir. Skummelt at dette presenteres som en "løsning" mot det vonde - selv om hun sier det er et nederlag. 20
Friluftsdame Skrevet 31. desember 2017 #6217 Skrevet 31. desember 2017 2 minutter siden, BeverTramp skrev: Reagerer også på dette med selvskading. Hun skriver at det er det eneste som "funker" for å lette på psykisk smerte, noe VG gjengir. Skummelt at dette presenteres som en "løsning" mot det vonde - selv om hun sier det er et nederlag. Nettopp 2
Anna ~ Skrevet 31. desember 2017 #6218 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 8 minutter siden, Bloggleseren said: (...) Sorry, men den dama har null troverdighet hos meg, og hun beviser igjen og igjen hvorfor. Hun kan ikke ha hatt det fint i høst, og så blitt deprimert i desember? Okej. Endret 31. desember 2017 av Anna ~ 2
Gjest Bloggleseren Skrevet 31. desember 2017 #6219 Skrevet 31. desember 2017 2 minutter siden, Anna ~ said: Hun kan ikke ha hatt det fint i høst, og så blitt deprimert i desember? Okej. Slik jeg oppfatter henne, har ikke depresjonen oppstått plutselig i desember. Det i seg selv ville i så fall hatt lav troverdighet. En alvorlig depresjon er jo noe som oppstår over tid.
Gjest orfeus Skrevet 31. desember 2017 #6220 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 34 minutter siden, mindfulness skrev: Det er alvorlige saker hun nå kommuniserer ut til oss unge. Ikke greit. Reagerte veldig på det med selvskading. Det er enkelte ting det går an å holde for seg selv. Og dere som tror dette handler om å tie psykisk lidelse ihjel: dere har ikke skjønt noen ting. Jeg tror du er inne på det aller, aller viktigste her: SE har en blogg som blir lest av mange unge og det hun skriver er viktig. Den som bare leser dette siste innlegget hennes og ikke vet at hun har bortimot verdensrekord i psykiske lidelser (i følge bloggen), vil tro på henne og stole på at det hun skriver er sant. Jeg er helt enig med deg i at hun burde tie stille om selvskading, det hører ikke hjemme i en reklameblogg, men i et terapirom eller helseforum. Vi vet nå at selvskading «smitter» og det er svært uheldig at hun skriver så enkelt om det, som en bagatell nevnt i forbifarten. Endret 31. desember 2017 av orfeus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå