Gjest pelikanen Skrevet 1. januar 2018 #6241 Skrevet 1. januar 2018 16 timer siden, orfeus skrev: Jeg tror dessverre du har rett. «Folk flest» lar seg lure av rosabloggerne og befinner seg fremdeles i en verden der de tror på det som skrives. Sannheten er at man kan skrive hva som helst så lenge man ikke bryter norsk lov, noe bloggerne har oppdaget, og som de benytter seg av. Oppmerksomhet er viktig for bloggerne, fordi oppmerksomhet både er en slags rus og fordi det betyr penger i kassa. De «beste» bloggerne er de som genererer flest klikk = flere reklamepenger for både blogger, bloggplattform og tabloidaviser. Som leser har jeg blitt så kynisk at jeg ikke tror på noen av bloggerne. De overdriver og lyver, de spiller på lesernes naivitet og de prøver hele tiden å skjule at det de egentlig holder på med - er reklame, reklame, reklame. Blir sikkert lite morsomt for henne i alder av 40 å lese alt tullet hun har skrevet. For ikke å snakke om hennes barn.
Gjest pelikanen Skrevet 1. januar 2018 #6242 Skrevet 1. januar 2018 15 timer siden, Anna ~ skrev: Hverken SE eller VG skriver at selvskadning hjelper på depresjon. På noen måte. Da er det noe helt galt med din leseforståelse. Er det normalt for deg å svare så frekt? Det er ikke noe HELT GALT med min leseforståelse
Anna ~ Skrevet 1. januar 2018 #6243 Skrevet 1. januar 2018 6 hours ago, justcurious said: Det svinger vel en del da, det er jo ikke så uvanlig. Er vel derfor hun innbiller seg at hun er bipolar. Har lidelsen selv og vet alt om hvordan det er. Kan svinge fra dag til dag hos meg. Tviler ikke på at hun sliter med depresjoner, men bipolar tror jeg ikke hun er. Humørsvingninger er normalt. Har vanskelig for å tro at en psykolog har gitt henne denne diagnosen og så erklært henne frisk etterpå. Da har man heller fått feil diagnose. Det er ikke uvanlig at personer med psykiske sykdommer feildiagnostiseres. Hun har understreket flere ganger at hun fikk diagnosen bipolar av en psykolog, men at en annen psykolog ikke mente hun burde omtales som bipolar lengre. ( Link). Juni 2015 er forøvrig siste gang ordet 'bipolar' brukes på bloggen. 2
Gjest orfeus Skrevet 1. januar 2018 #6244 Skrevet 1. januar 2018 Det deilige med en blogg med stengt kommentarfelt er at man kan skrive hva man vil uten at noen kan korrigere. Det fine med helsevesenet er at de har taushetsplikt og kan ikke korrigere utsagn. Det dumme med folk er at de tror på spøkelser og guder. Og bloggere.
Svartedauden Skrevet 1. januar 2018 #6245 Skrevet 1. januar 2018 Det eneste jeg klarer å tenke på når SE, norges mektigste mediakvinne, skriver sjokk innlegg(depresjon, selvskading, operasjoner o.l), som er helt klart for oppmerksomhet/penger: "Power corrupts; absolute power corrupts absolutely" 6
alli634 Skrevet 1. januar 2018 #6246 Skrevet 1. januar 2018 (endret) En smule nysgjerrig på hvordan man en uke kan være dypt deprimert, til neste uke å gi ut singel (ref. snap) Endret 1. januar 2018 av alli634 9
TøffeSnåkus Skrevet 2. januar 2018 #6247 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, alli634 skrev: En smule nysgjerrig på hvordan man en uke kan være dypt deprimert, til neste uke å gi ut singel (ref. snap) Du tuller nå? Er jo ikke spilt inn i går den og promo går din gang som en del av jobben uansett 3
alli634 Skrevet 2. januar 2018 #6248 Skrevet 2. januar 2018 7 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Du tuller nå? Er jo ikke spilt inn i går den og promo går din gang som en del av jobben uansett Det skjønner jeg jo. Men tenker på all arbeidet som ligger foran henne nå med promotering - intervjuer, konserter osv. Om hun virkelig slet med depresjon burde lanseringen blitt utsatt av hensyn til helsa hennes 8
TulleJenny Skrevet 2. januar 2018 #6249 Skrevet 2. januar 2018 På 31.12.2017 den 13.28, ClickB4it skrev: Det er forskjell på åpenhet rundt psykiske lidelser og glorifisering av psykiske lidelser. Jeg synes det er vilt at media ikke er smartere når det kommer til å skrive om selvskading. Akkurat som ved selvmord, så er smittefaren høyst reell. Sophie Elise har uttalt at hun ikke ønsker psykologhjelp, for da vil hun miste «edgen» sin. Hun skriver om selvskading som en «løsning». Hun er «tidligere bipolar», og har papirfobi, men er samtidig en lesehest. Midt i denne smørja, så har hun blitt kalt Norges mektigste mediekvinne, gitt ut en bok kalt «Forbilde» (hvor det også skrives om selvskading og angst). Hun har tusenvis av lesere hver dag, mange av dem purunge, små mennesker på jakt etter retning i livet. Jeg blir sint og lei meg, frustrert fordi medienorge fortsetter å gi denne dama oppmerksomhet og spalteplass. En gang dreide journalistikk seg om samfunnsansvar og kritiske blikk. Nå konkurrerer journalistene og rosabloggerne om de mest trafikkgenererende overskriftene. Det er fristende å kalle dem klikkhorer, men det ville vært en fornærmelse mot sexarbeidere verden over. AMEN! 3
J.. Skrevet 2. januar 2018 #6250 Skrevet 2. januar 2018 6 timer siden, alli634 skrev: Det skjønner jeg jo. Men tenker på all arbeidet som ligger foran henne nå med promotering - intervjuer, konserter osv. Om hun virkelig slet med depresjon burde lanseringen blitt utsatt av hensyn til helsa hennes SE holde konsert? Ingen fare. 12
Anna ~ Skrevet 2. januar 2018 #6251 Skrevet 2. januar 2018 20 minutter siden, J.. said: SE holde konsert? Ingen fare. 5
smalls Skrevet 2. januar 2018 #6252 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, J.. skrev: SE holde konsert? Det gleder jeg meg til å se 😃 6
Anna ~ Skrevet 2. januar 2018 #6253 Skrevet 2. januar 2018 Apropos konsert. Det har egentlig aldri virket på meg som om hun er helt oppriktig interessert i å bli artist? Kanskje det er fordi hun ikke har lov å fortelle så mye om låter og prosjekter i forkant? Eller? 4
Sandin Skrevet 2. januar 2018 #6254 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Anna ~ skrev: Apropos konsert. Det har egentlig aldri virket på meg som om hun er helt oppriktig interessert i å bli artist? Kanskje det er fordi hun ikke har lov å fortelle så mye om låter og prosjekter i forkant? Eller? Har samme følelsen faktisk. Ikke nødvendigvis bare at hun ikke sier så mye i forkant, men gløden rundt det i etterkant mangler litt føler jeg. Hun er vel rett og slett ikke en musiker, men en syngedame. 6
elisaday Skrevet 2. januar 2018 #6255 Skrevet 2. januar 2018 Tok meg en tur innom bloggen for en sjelden gangs skyld. Skal ikke si hva jeg mener om denne dype depresjonen hennes eller hennes syn på og håndtering av egen mental helse, men bet meg merke i denne setningen: "Når jeg spiller et spill for dere blir det bare verre for meg også." Altså... 🙄 4
Anna ~ Skrevet 2. januar 2018 #6256 Skrevet 2. januar 2018 48 minutter siden, Sandin said: Har samme følelsen faktisk. Ikke nødvendigvis bare at hun ikke sier så mye i forkant, men gløden rundt det i etterkant mangler litt føler jeg. Hun er vel rett og slett ikke en musiker, men en syngedame. Ja, dét akkurat. For min del må hun synge alt så mye hun lyster. Jeg lurer bare på hvorfor hun egentlig gjør det, for det føles ikke som noe hun virkelig brenner for. 3
Gjest Tom Bäcker Skrevet 2. januar 2018 #6257 Skrevet 2. januar 2018 3 minutter siden, Anna ~ skrev: Ja, dét akkurat. For min del må hun synge alt så mye hun lyster. Jeg lurer bare på hvorfor hun egentlig gjør det, for det føles ikke som noe hun virkelig brenner for. For å få inntekter og oppmerksomhet selvsagt. Hun, og managementet hennes, jobber nøye med å optimere inntektene hennes. Hvis de kommer frem til at det er penger i å "synge" er det bare å bestille en sang, et filmteam, skuespillere og stylister. Popsanger kjøper du over disk, og resten har hun allerede.
Anna ~ Skrevet 2. januar 2018 #6258 Skrevet 2. januar 2018 1 minutt siden, Tom Bäcker said: For å få inntekter og oppmerksomhet selvsagt. Det er mye annet hun kan velge imellom akkurat på den fronten, hvis hun ikke er særlig interessert i å bli artist. Det krever tross alt en viss innsats fra henne å innspille sang og musikkvideo. BTW, er hun kreditert som sangskriver?
Gjest orfeus Skrevet 2. januar 2018 #6259 Skrevet 2. januar 2018 «Musikken» hennes er halvferdige arrangementer med elendig samklang i tekst og musikk, til og med låta hun gjorde sammen med svensken er preget av det samme. Jeg tror heller ikke dette er noe hun brenner for og har begrep om, det er bare en obligatorisk greie for alle norske glamdamer.
Salka Skrevet 2. januar 2018 #6260 Skrevet 2. januar 2018 10 minutter siden, orfeus skrev: «Musikken» hennes er halvferdige arrangementer med elendig samklang i tekst og musikk, til og med låta hun gjorde sammen med svensken er preget av det samme. Jeg tror heller ikke dette er noe hun brenner for og har begrep om, det er bare en obligatorisk greie for alle norske glamdamer. Hun kan ikke være dårligere enn Lene Alexandra vettu. snart kommer det vel en ny versjon av My Boobs Are OK, nemlig My Ass Is OK. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå