Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Doris Becker skrev (1 time siden):

Reglene er ganske strenge på sånt. Da må det være i forbindelse med spons vil jeg tro. Plastisk kirurgi går nok ikke an å skrive av på den måten. Men jeg ser jo at Isabel Raad også er oppført med en inntekt og formue som absolutt ikke forklarer den overdådige luksusen hun fronter. Mulig de er super-rich, men at det ikke kommer fram. Mange muligheter, spesielt for dem som tenker litt i gråsonen, mange flytter jo også ut  🤑

Isabel har også inntekt oppført i Dubai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Isabel har også inntekt oppført i Dubai.

Ikke sant. Og der er ny business også registrert nå. Ivory AS har blitt  Dfrisr AS, med bare røde tall, men de har startet opp Ivorie Studio Llc Nuf, som ikke er skattepliktige her, og ikke rammet av samme strenge lover. Så hun er sikkert så rik som det ser ut til. Det skattlegges ikke i Norge, og nær null skatt der. IR har Reme med på laget, og han er en gammel ringrev i skatte- gamet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (5 timer siden):

Ikke sant. Og der er ny business også registrert nå. Ivory AS har blitt  Dfrisr AS, med bare røde tall, men de har startet opp Ivorie Studio Llc Nuf, som ikke er skattepliktige her, og ikke rammet av samme strenge lover. Så hun er sikkert så rik som det ser ut til. Det skattlegges ikke i Norge, og nær null skatt der. IR har Reme med på laget, og han er en gammel ringrev i skatte- gamet. 

Hun har sagt på snap hun tjener 2 mill i måneden. 
( ups -trodde vi var i Isabel Raad tråden, men det er altså IR jeg snakker om nå) 

Endret av Zenhouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Hun har sagt på snap hun tjener 2 mill i måneden. 

Jeg tror ikke på noe av det de sier  😅 Men det stemmer sikkert.  Leste at de snapper ca 150 ganger daglig, hva nå enn det betyr. Og kvinner scroller som gale. Over 70% av influencere er kvinner, og over 80% av kvinner benytter seg av denne type influencere daglig. 

SE har  sagt at hun fakturerer for typ 1 mill i mnd. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 timer siden):

Er det ikke noe forskjell på inntekt og hva man tar i utbytte fra selskapet sitt? 🤔 Mener jeg har lest noe sånt et sted en gang, at slike skattelister ikke gir noe fasitsvar på hvor mye penger folk har.

Det stemmer. Om du har et firma som eks tjener 10 millioner i året, kan du selv velge om du vil betale ut 10 mill i lønn til deg selv eller 10kr.

AS og privatperson er to forskjellige ting 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (14 timer siden):

Er vel ikke alt man ser ut fra skattelistene. Nora Haukland står med 400.000 i inntekt, og null formue. Kjøpt leilighet og lever et helt sinnsykt luksusliv. Der shoppes det fra motehusene i Paris ukentlig året rundt, leies leilighet i svindyre Paris og spises kun på dyre restauranter. Taxi over alt. Hun må da ha et forbruk på minst 100.000 i uka utenom bolig.

Hun lever vel på kjæresten. ..

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

reiseglad skrev (På 4.12.2024 den 6.59):

Hva lever hun egentlig av? 850000kr i inntekt og 0 i formue er ikke mye å boltre seg i…

https://www.vg.no/rampelys/i/73yq5V/sophie-elise-over-fire-millioner-ned-i-inntekt

Det handler om hvor mye skatt av inntekten de gidder å betale. Ikke et reelt tall på hva de faktisk får inn av inntekt. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ta ut lønn og betale inntektsskatt på lønnen. Eller de kan la pengene stå i AS'et og heller velge å utgiftsføre de fleste utgiftene så lenge det går an å koble det opp mot at utgiftene er nødvendige for/i arbeidet. Som influenser så er det mange muligheter til å mer/mindre kreativt kalle utgifter for jobbrelatert. Dermed kan det se ut som SE overlever med en nesten vanlig inntekt, men årsaken er altså at mye av livsstilen belastes regnskapet til firmaet som jobbrelaterte utgifter.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (1 time siden):

De kan ta ut lønn og betale inntektsskatt på lønnen. Eller de kan la pengene stå i AS'et og heller velge å utgiftsføre de fleste utgiftene så lenge det går an å koble det opp mot at utgiftene er nødvendige for/i arbeidet. Som influenser så er det mange muligheter til å mer/mindre kreativt kalle utgifter for jobbrelatert. Dermed kan det se ut som SE overlever med en nesten vanlig inntekt, men årsaken er altså at mye av livsstilen belastes regnskapet til firmaet som jobbrelaterte utgifter.

Det som ikke går ihop, er at regelverket  ikke rammer  influensere når det gjelder eksponering av barn, eller merking av spons hvis influenseren selv hevder  det er  "privat underholdning". Men banna bein, så tror jeg skatteetaten hadde fått hakeslepp hvis de visste hvor mye som belastes firmaet, for det tror jeg er det meste!
Alt som postes av dem bør gå som reklame, fordi de er levende merkevarer der livet de lever på nett, som er 10 timer daglig sånn ca... det bygger opp mot, og er del av reklame for alt de selger, inkludert dem selv. Barna jobber, all den tid de utleveres og eksponeres, ikke bare ved bilder og film, men når foreldrene feks legger ut rutiner, forteller hva de spiser, om de har vært syke,samlivsproblemer der barnet er del av konflikten, hva de liker/ikke liker, ja alt som omhandler barnet egentlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (På 4.12.2024 den 7.28):

I følge SE. Jeg tror det handler mer om dårlig styring av business. Hun kunne hatt mange flere bein å stå på, men har ikke eierskap i noe, og bare bruker opp alt, istedenfor å investere smart.

Har hun ikke eierandlee i Glød? Fryktelig dumt hvis hun ikke har sørget for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver jo om merkevaren som om hun eier det? 
Uten at det egentlig betyr noe da, sånn som hun tilpasser sannheten til enhver tid. 

Stusser også over at assistenten betaler for hotellrom selv, ifbm fotografering av Glöd til content. God deal for SE… hun er god på å utnytte de som er «hangarounds».  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anonyma123 skrev (1 time siden):

Hun skriver jo om merkevaren som om hun eier det? 
Uten at det egentlig betyr noe da, sånn som hun tilpasser sannheten til enhver tid. 

Stusser også over at assistenten betaler for hotellrom selv, ifbm fotografering av Glöd til content. God deal for SE… hun er god på å utnytte de som er «hangarounds».  

hvor ser du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (16 timer siden):

Men er Glöd AS (ikke eid av SE) det samme som Glöd Sophie Elise?

Det er mange firmaer som heter Glød. Glöd Sophie Elise er bare et produkt / en produktserie fra Elle Basic AS, som eies av The Feelgood Company AS - som eies av Jordanes Investment AS. Det er sikkert mulig å finne ut av hvor mye hun egentlig tjener på å leie ut navnet sitt til serien Glöd, men nå er det for sent på kvelden for meg. Så nei, hun bare er sitt vanlige, usannferdige jeg, som lager narrativer etter hvordan vinden blåser og hvor mange kroner det innbringer. 

Endret av Pust
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (8 timer siden):

Det er mange firmaer som heter Glød. Glöd Sophie Elise er bare et produkt / en produktserie fra Elle Basic AS, som eies av The Feelgood Company AS - som eies av Jordanes Investment AS. Det er sikkert mulig å finne ut av hvor mye hun egentlig tjener på å leie ut navnet sitt til serien Glöd, men nå er det for sent på kvelden for meg. Så nei, hun bare er sitt vanlige, usannferdige jeg, som lager narrativer etter hvordan vinden blåser og hvor mange kroner det innbringer. 

Der sa du det "leie ut navnet sitt". 

Hun har klart å få mange (de aller fleste faktisk)  til å tro at hun både har utviklet produktene selv- og eier Glöd. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...