Moongirl Skrevet 18. mai 2024 #41161 Skrevet 18. mai 2024 (endret) elskersommer skrev (39 minutter siden): De som ikke tåler og se ett bryst ved amming kan heller finne seg ett annet sted og sitte For noen er det dessverre seksuellt ..verden er rar 🙄. ** Har misforstått eg..flott at hun pumper seg og gir det på flaske...skulle ønske mine tok mm på flaske, det er så praktisk i mange situasjoner! Pumping er slitsomt, all honnør hvis hun står i det over tid.. Endret 18. mai 2024 av Moongirl
Moongirl Skrevet 18. mai 2024 #41162 Skrevet 18. mai 2024 (endret) Moongirl skrev (3 minutter siden): Endret 18. mai 2024 av Moongirl Klusset det til
velociraptor Skrevet 18. mai 2024 #41163 Skrevet 18. mai 2024 Lorieen skrev (1 time siden): Sofies baby er fullammet. Selv om man pumper og gir morsmelken på flaske, regnes det som fullamming. ah, misforsto, men enda bedre for babyen da, så heldig hun er som klarer å produsere nok melk. elskersommer skrev (42 minutter siden): De som ikke tåler og se ett bryst ved amming kan heller finne seg ett annet sted og sitte 100 % dette. 1
J.. Skrevet 18. mai 2024 #41164 Skrevet 18. mai 2024 Moongirl skrev (2 timer siden): For noen er det dessverre seksuellt ..verden er rar 🙄. Og det er IKKE den ammendes problem eller feil. 9 2
elskersommer Skrevet 18. mai 2024 #41165 Skrevet 18. mai 2024 J.. skrev (19 minutter siden): Og det er IKKE den ammendes problem eller feil. Trodde vi hadde kommet lengre i 2024 3
BLOMSTERKVAST Skrevet 18. mai 2024 #41166 Skrevet 18. mai 2024 J.. skrev (18 minutter siden): Og det er IKKE den ammendes problem eller feil. Helt enig , Synes ikke hverken å stå med bar gravid mage eller bart bryst når en ammer skal seksualiseres. Barnet skal se disse bildene over nettet når han blir tenåring. Blir flaut. 5
Moongirl Skrevet 18. mai 2024 #41167 Skrevet 18. mai 2024 (endret) J.. skrev (25 minutter siden): Og det er IKKE den ammendes problem eller feil. Det har eg ikke sagt heller. Men, de må være obs på reaksjoner i det offentlige. Og hvorfor ikke forhindre det på en enkel måte. Noen synes det er greit og ser ikke problemer med at barn går nakne på strender..de sier jo at det er så naturlig osv..men, det er jo ER jo ikke det..det er jo farlig...fordi verden er som den er.. Endret 18. mai 2024 av Moongirl 4
J.. Skrevet 18. mai 2024 #41168 Skrevet 18. mai 2024 elskersommer skrev (44 minutter siden): Trodde vi hadde kommet lengre i 2024 Enig. Så feil kan man visst ta.
Era Vulgaris Skrevet 18. mai 2024 #41169 Skrevet 18. mai 2024 Denne ammediskusjonen kan vel tas i et annet underforum. Poenget her er at SE sier baby får morsmelk på flaske, men hun må allikevel dra ut puppen på kafe. Det er jo kun for oppmerksomhet, intet annet. Selv får jeg helt vondt i sjelen av at absolutt alt skal eksponeres, deles og overanalyseres, kun for å holde seg relevant. Det er direkte usmakelig, og hun burde logge av og konsentrere seg om babyen. Men for henne er det visst aller viktigst å bevise at hun skal leve akkurat som før. Og hvis noen våger kritisere henne for noe, så blir det enda mer offerrolle overfor det fæle mammapolitiet. 15 1 16
Populært innlegg Missy1 Skrevet 18. mai 2024 Populært innlegg #41170 Skrevet 18. mai 2024 Selv ville jeg ikke reagert nevneverdig av å se ei dame amme babyen sin på cafe med puppen ute… men jeg ville reagert om den ammende mammaen hadde stilt opp kamera for å filme seg selv under prosessen. Det er en veldig veldig merkelig ting å gjøre. Sitte og amme babyen mens man ser på seg selv på mobilskjerm? Hun snakker om manglende morsfølelse og connection til babyen? Hva med å ha fokuset på babyen og ikke content da? 30 23
Clearpath Skrevet 18. mai 2024 #41171 Skrevet 18. mai 2024 Moongirl skrev (1 time siden): Det har eg ikke sagt heller. Men, de må være obs på reaksjoner i det offentlige. Og hvorfor ikke forhindre det på en enkel måte. Noen synes det er greit og ser ikke problemer med at barn går nakne på strender..de sier jo at det er så naturlig osv..men, det er jo ER jo ikke det..det er jo farlig...fordi verden er som den er.. Er jo litt synd om vi får et samfunn for det blir sett på som påtrengende å amme uten en klut som dekker brystet og barnet. Hallo liksom. Om du glemmer klut hjemme, skal du la være å amme da? Bare la barnet gråte de 25 minutter det tar å busse hjem? 6
Nepped Skrevet 18. mai 2024 #41172 Skrevet 18. mai 2024 (endret) Det kan vel og tenkes at hun først nå er begynt å lande nok til å ha overskudd til å forsøke å amme igjen. Hun hadde jo lyst til å få det til. Og all ære til mødre som gjør det som funker for dem og baby, uansett hva de velger. Og om hun trekker klærne opp eller ned er ett fett. Det er bare filmingen og "alt det andre" som er for mye her. Endret 18. mai 2024 av Nepped 5 2
Frisk Frosk Skrevet 18. mai 2024 #41173 Skrevet 18. mai 2024 Missy1 skrev (1 time siden): Selv ville jeg ikke reagert nevneverdig av å se ei dame amme babyen sin på cafe med puppen ute… men jeg ville reagert om den ammende mammaen hadde stilt opp kamera for å filme seg selv under prosessen. Det er en veldig veldig merkelig ting å gjøre. Sitte og amme babyen mens man ser på seg selv på mobilskjerm? Hun snakker om manglende morsfølelse og connection til babyen? Hva med å ha fokuset på babyen og ikke content da? Samme tenker jeg, om hun hadde fokusert på baby og kontakten med den - ikke hvordan hun skal selge seg selv og baby i ammesituasjon, hvordan hun skal se ut mens hun gjør det, klær, kameravinkling, lys osv. osv. - så hadde hun kanskje også hatt mer ro til å få den kontakten. Men millionene er viktigere... Men den ammediskusjonen er egentlig bare dumt å skrive mer om, for for alt vi vet så kan det være hun ikke ammer overhodet, eller at hun fullammer. Eller kanskje er det slik hun sier, at hun pumper seg. Vi vet ikke (og de fleste bryr seg virkelig ikke heller), for det Sofie Steen Isachsen legger ut på Sophie Elise AS, det er bedriftsinnhold som er lagt ut, planlagt og gjennomført som en forretningsstrategi. Og den forretningsstrategien er tydeligvis i øyeblikket å gå gjennom alt som kanskje kan få folk til å føle empati med henne... og slik forhåpentligvis glemme helt at hun selv helt hadde ødelagt eget og bedriftens omdømme for et år siden, og at annonsører skydde henne. Om hun greier å skape nok "liten mamma som forsøker å finne seg selv"-sympati, så er det nok alltids noen som biter på og vil bruke hennes kanaler for å annonsere igjen. Dette vet SSI, og hun jobber åpenbart målrettet, og skyr ingen midler for å oppnå det. Heller ikke å bruke eget barn som produktinnhold i egen bedrift... 3 13
Hatsumomo Skrevet 18. mai 2024 #41174 Skrevet 18. mai 2024 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Denne ammediskusjonen kan vel tas i et annet underforum. Poenget her er at SE sier baby får morsmelk på flaske, men hun må allikevel dra ut puppen på kafe. Det er jo kun for oppmerksomhet, intet annet. Altså, jeg skjønner ikke. Dere sitter her og klager, men dere kan jo umulig se snappene hennes? For dere klarer jo ikke få med dere helt elementære ting hun har sagt på snap; som at hun sier hun hovedsakelig gir flaske, MEN også at hun puppe-ammer innimellom for kosen og nærhetens skyld. 10
Enkelt&Komplisert Skrevet 18. mai 2024 #41175 Skrevet 18. mai 2024 Hatsumomo skrev (14 minutter siden): Altså, jeg skjønner ikke. Dere sitter her og klager, men dere kan jo umulig se snappene hennes? For dere klarer jo ikke få med dere helt elementære ting hun har sagt på snap; som at hun sier hun hovedsakelig gir flaske, MEN også at hun puppe-ammer innimellom for kosen og nærhetens skyld. Det har vi/jeg fått med oss/meg. Man reagerer vel på at når hun først filmer at hun ammer, så er det ute på café og ikke hjemme. Greit, du og flere reagerer ikke på den videoen.. men la andre ha andre tanker om det 4 5
Era Vulgaris Skrevet 18. mai 2024 #41176 Skrevet 18. mai 2024 Hatsumomo skrev (21 minutter siden): Altså, jeg skjønner ikke. Dere sitter her og klager, men dere kan jo umulig se snappene hennes? For dere klarer jo ikke få med dere helt elementære ting hun har sagt på snap; som at hun sier hun hovedsakelig gir flaske, MEN også at hun puppe-ammer innimellom for kosen og nærhetens skyld. Kos og nærhet på kafe, så klart! Mens det MÅ filmes og publiseres. Spar meg. 8 17
Isild Skrevet 18. mai 2024 #41177 Skrevet 18. mai 2024 Hatsumomo skrev (27 minutter siden): Altså, jeg skjønner ikke. Dere sitter her og klager, men dere kan jo umulig se snappene hennes? For dere klarer jo ikke få med dere helt elementære ting hun har sagt på snap; som at hun sier hun hovedsakelig gir flaske, MEN også at hun puppe-ammer innimellom for kosen og nærhetens skyld. Kosen og nærheten? Mellom seg og babyen ? Eller mellom seg, babyen og 500 000 følgere? 13 17
Hatsumomo Skrevet 18. mai 2024 #41178 Skrevet 18. mai 2024 (endret) Enkelt&Komplisert skrev (35 minutter siden): Det har vi/jeg fått med oss/meg. Man reagerer vel på at når hun først filmer at hun ammer, så er det ute på café og ikke hjemme. Greit, du og flere reagerer ikke på den videoen.. men la andre ha andre tanker om det Virker aldri som noen av dere hatt fått det med seg nei, det nevnes overhodet ikke. Det sagt, jeg hevet et øyebryn når det bildet kom opp for heller ikke jeg ser vitsen med det bildet. Jeg kunne tenkt tanken at hun er så glad for at babyen tar puppen når hun sliter med det og tok bilde for å vise følgerne at nå tar han puppen,gitt, men da kunne hun gjort det samme hjemme og ikke på en kafé. Så det bildet virket enten lite gjennomtenkt eller for gjennomtenkt. Hun er dog veldig lite på snap generelt i disse dager så hun tar seg noen pauser helt klart. Kanskje litt vanskelig for henne å finne balansen mellom å være privat og offentlig akkurat nå. Endret 18. mai 2024 av Hatsumomo
Jimjam Skrevet 18. mai 2024 #41179 Skrevet 18. mai 2024 21 hours ago, Clearpath said: Finnes faktisk ikke ammeklær det er meningen at en skal dra opp. Ammer selv og må selvsagt dra ting ned, ellers blottlegger jeg jo hele magen OG ene brystet, istedenfor kun det ene brystet 😆 Jo. Merkene Boob og Milker har en sånn overlappende greie ved brystet slik at man drar litt opp og litt ned og puppen viser omtrent ikke. Viser ikke mage eller noenting. Slipper klumpete tøy også. På finkjole jeg har er det glidelåser på sidene slik at puppen kommer diskret ut. 3
Gjest NordreSving Skrevet 18. mai 2024 #41180 Skrevet 18. mai 2024 Litt sein til bordet, men det var jo bare et spørsmål om tid før hun gikk ut med et kjent problem som media så ville plukke opp. Det er 100% strategi at hun gikk ut med «manglende morsfølelse». Som så mange ganger før hekter hun seg på noe som andre også opplever. Som da hun gikk ut med egen rusbruk for å kunne gjøre seg aktuell i debatten om narkotikapolitikk. Det er bare å vente på neste tema. Men hun passer også på å understreke at nå har kjærligheten kommet. Det ville jo være ødeleggende for imaget om hun faktisk ble fremstilt som en mor uten kjærlighet for barnet. Tipper ammeproblematikk er samme greia, i tillegg til mom-shaming. Alt for å få media til å hekte seg på og det gjør de når hun forteller om temaer som mange identifiserer seg med. Følger henne ikke, men det er forferdelig å lese hvordan hun bruker barnet strategisk. Dokumentere amming på kafe er bare helt unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå