Pidla Skrevet 12. mai 2024 #40961 Skrevet 12. mai 2024 Lorieen skrev (8 minutter siden): Mine tre hjemmefødte babyer gråt heller aldri. Ikke da de ble født engang - fordi de fikk behovene sine møtt før de trengte å gråte. Så at babyen er rolig tyder bare på at han får det han trenger. Djisus da, er jo ikke det det handler om 🙈 snakk om å gi nye mødre dårlig samvittighet. 21 6
kaiturid Skrevet 12. mai 2024 #40962 Skrevet 12. mai 2024 Tough cookie skrev (3 timer siden): Klarer man å trille barnevogn og å gå gatelangs to dager etter keisersnitt? Hun sier på snap at hun hadde vondt for å gå to dager etter fødselen, men var ute og trillet. JA 1
Lorieen Skrevet 12. mai 2024 #40963 Skrevet 12. mai 2024 Pidla skrev (1 minutt siden): Djisus da, er jo ikke det det handler om 🙈 snakk om å gi nye mødre dårlig samvittighet. Atte hæh? 😂😂😂 Så at jeg forteller at tre av mine seks barn heller ikke gråt, for å validere det SE beskriver, er momshaming? Håkkei, den er grei! 5 1
Pidla Skrevet 12. mai 2024 #40964 Skrevet 12. mai 2024 Lorieen skrev (4 minutter siden): Atte hæh? 😂😂😂 Så at jeg forteller at tre av mine seks barn heller ikke gråt, for å validere det SE beskriver, er momshaming? Håkkei, den er grei! Barn er ulike, og det er nok grunnen til at noen gråter mye og noen nesten ikke noe. Jeg følte hvertfall det var et element av "hvis barnet ditt gråter mye er det din feil som ikke skjønner behovet deres". Og det syns jeg ikke er greit å si. Men sikkert jeg som overreagerer og misforsto! 18 6
Lorieen Skrevet 12. mai 2024 #40965 Skrevet 12. mai 2024 Pidla skrev (18 minutter siden): Barn er ulike, og det er nok grunnen til at noen gråter mye og noen nesten ikke noe. Jeg følte hvertfall det var et element av "hvis barnet ditt gråter mye er det din feil som ikke skjønner behovet deres". Og det syns jeg ikke er greit å si. Men sikkert jeg som overreagerer og misforsto! Jeg har seks barn. Tre av dem gråt. En hadde sågar kolikk og skrek tolv timer i døgnet i flere uker. Du bør slutte å lese inn egne oversettelser i det folk skriver. 5 2
Pidla Skrevet 12. mai 2024 #40966 Skrevet 12. mai 2024 Lorieen skrev (16 minutter siden): Jeg har seks barn. Tre av dem gråt. En hadde sågar kolikk og skrek tolv timer i døgnet i flere uker. Du bør slutte å lese inn egne oversettelser i det folk skriver. 👍 3
Cambria Skrevet 12. mai 2024 #40967 Skrevet 12. mai 2024 derie skrev (1 time siden): Hvorfor spekulere i hvordan en kjent person har født? Å ta keisersnitt er virkelig ikke en «enkel» utvei i fødsel. Hun har GARANTERT ikke tatt KS pga hun klarer å hoppe så lett opp og bak i sengen. Keisersnitt er en omfattende operasjon i buken og det gjør vondt å bare hoste de første ukene. Å komme seg ned i og opp fra sengen er en prøvelse de første ukene pga store smerter i operasjonssåret. Jeg syns de som liker å spekulere i dette bør skamme seg. Å havne i et keisersnitt kan være en veldig traumatisk opplevelse for mange og å snakke om det som en enkel snarvei er helt forkastelig. Fremfall og prolaps av skjedevegger og livmor er like sannsynlig med keisersnitt som med vaginal fødsel. Nåja, sånn er det ikke for alle. Jeg hadde keisersnitt og hadde den smerten du beskriver i noen dager. En uke etterpå var det null problem å komme med opp i senga. To uker etterpå var det ingen som kunne se at jeg hadde tatt keisersnitt på bevegelsene mine. Jeg gikk gode turer og lengtet etter å få lov til og trene igjen. Jeg var sikkert ett av unntakene som raskt kom i god form etter et keisersnitt (søstera mi hadde smerter i ukesvis), men for alle så er det ikke så vondt som folk skal ha det til i etterkant. 2
kaiturid Skrevet 12. mai 2024 #40968 Skrevet 12. mai 2024 Cambria skrev (4 minutter siden): Nåja, sånn er det ikke for alle. Jeg hadde keisersnitt og hadde den smerten du beskriver i noen dager. En uke etterpå var det null problem å komme med opp i senga. To uker etterpå var det ingen som kunne se at jeg hadde tatt keisersnitt på bevegelsene mine. Jeg gikk gode turer og lengtet etter å få lov til og trene igjen. Jeg var sikkert ett av unntakene som raskt kom i god form etter et keisersnitt (søstera mi hadde smerter i ukesvis), men for alle så er det ikke så vondt som folk skal ha det til i etterkant. Så enig i det siste. 1
Tough cookie Skrevet 12. mai 2024 #40969 Skrevet 12. mai 2024 M.G.E skrev (3 timer siden): Det hadde jeg ingen problem med! Hun sa jo også at hun gikk veldige sakte. Og de anbefaler jo deg å være i bevegelse etter eventuelt et keisersnitt- for å unngå blodpropp blant annet.. Og jeg var hjemme 36 timer etter mitt keisersnitt med siste! Men, har hun sagt at hun hadde keisersnitt da? Ikke hørt eller lest noe om det Hun har ikke sagt noe derfor prøver jeg å finne ut om det ble det eller "vanlig" fødsel. Ts
Sinccis Skrevet 12. mai 2024 #40970 Skrevet 12. mai 2024 Tough cookie skrev (15 minutter siden): Hun har ikke sagt noe derfor prøver jeg å finne ut om det ble det eller "vanlig" fødsel. Ts Det er jo ikke noe du kan "finne ut" her. Du får nesten bare vente til hun publiserer fødehistorien sin. Ville det forsåvidt ikke vært litt rart å skrive fødehistorie hvis man har tatt planlagt keisersnitt? 3
derie Skrevet 12. mai 2024 #40971 Skrevet 12. mai 2024 (endret) Tough cookie skrev (38 minutter siden): Hun har ikke sagt noe derfor prøver jeg å finne ut om det ble det eller "vanlig" fødsel. Ts Hvorfor vil du finne ut av det? Hvorfor er det viktig for deg å finne ut av det? Endret 12. mai 2024 av derie 7 7
Tough cookie Skrevet 12. mai 2024 #40972 Skrevet 12. mai 2024 derie skrev (11 minutter siden): Hvorfor vil du finne ut av det? Hvorfor er det viktig for deg å finne ut av det? Bare lurte, ikke noe mer enn det. 1
ventilator Skrevet 13. mai 2024 #40973 Skrevet 13. mai 2024 (endret) Sinccis skrev (5 timer siden): *snip* Ville det forsåvidt ikke vært litt rart å skrive fødehistorie hvis man har tatt planlagt keisersnitt? Hvorfor skulle det være rart? Er like mye en historie om fødselen uansett om hun fødte vaginalt eller med keisersnitt. Endret 13. mai 2024 av ventilator 5
dårligbrukernavn Skrevet 13. mai 2024 #40974 Skrevet 13. mai 2024 (endret) Sinccis skrev (6 timer siden): Det er jo ikke noe du kan "finne ut" her. Du får nesten bare vente til hun publiserer fødehistorien sin. Ville det forsåvidt ikke vært litt rart å skrive fødehistorie hvis man har tatt planlagt keisersnitt? ...tja nei... ...for da... ...ble faktisk ikke... ...babyen født engang...? Hva ble den da? Værende? Eller teleporterte den seg ut? Smatt bare ut? ...var her bare plutselig? Har du lest mange "keisersnitthistorier" du da eller? For de jeg har lest om har jeg iallefall lest om i løpet av folks føde/fødselshistorier... 🙈🙊🤭 Unnskyld altså, jeg mener det, men jeg var også bare helt nødt....... Endret 13. mai 2024 av dårligbrukernavn 2 1
elskersommer Skrevet 13. mai 2024 #40975 Skrevet 13. mai 2024 Tough cookie skrev (13 timer siden): Klarer man å trille barnevogn og å gå gatelangs to dager etter keisersnitt? Hun sier på snap at hun hadde vondt for å gå to dager etter fødselen, men var ute og trillet. Det hadde ikke klart. Lå 1 uke på sykehuset
Zenhouse Skrevet 13. mai 2024 #40976 Skrevet 13. mai 2024 dårligbrukernavn skrev (3 timer siden): ...tja nei... ...for da... ...ble faktisk ikke... ...babyen født engang...? Hva ble den da? Værende? Eller teleporterte den seg ut? Smatt bare ut? ...var her bare plutselig? Har du lest mange "keisersnitthistorier" du da eller? For de jeg har lest om har jeg iallefall lest om i løpet av folks føde/fødselshistorier... 🙈🙊🤭 Unnskyld altså, jeg mener det, men jeg var også bare helt nødt....... https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/keisersnitt/ Oslo universitetssykehus har hvertfall ikke noe problem med å kalle det «å føde», «fødsel» eller «født ved keisersnitt» så da blir de vel født jo…. 2 2 3
pøbelsara Skrevet 13. mai 2024 #40977 Skrevet 13. mai 2024 Dette blir en avsporing, men selvsagt har man født også når barnet forløses med keisersnitt. I norsk helsevesen og norsk fødselsomsorg ligger det alltid faglige grunner til valg av fødselsmetode. Og selv om SE deler veldig mye, har hun ingen plikt til å dele helseopplysninger med folk, uansett hvor nysgjerrige de er. Det er dessuten en helt merkelig trend å skulle snakke ned sectio/keisersnitt som fødselsmåte. Det gjøres av medisinske årsaker og shamingen av mødre som blir sectioforløst er en helt merkelig greie. 23 1 8
Xstrella Skrevet 13. mai 2024 #40978 Skrevet 13. mai 2024 Hva tjener disse influencere på snapchat dagbok? Jeg får stadig opp på min snapchat og ser innom av og til. Det er så fordummende. Klikket innom Khloey Kardashian og jeg ser jo hvor norske influencere får det fra med heftig filterbruk og overforbruk klær, sminke, sko og årstids bonanza. Jeg blir matt! 5 1
elskersommer Skrevet 13. mai 2024 #40979 Skrevet 13. mai 2024 Jeg prøver igjen. Hvorfor er det så fordømt viktig om hun har født vaginalt eller hatt keisersnitt.? Spurte i går men er ikke noen som svarer på det enkle spørsmålet 12 1
Tough cookie Skrevet 13. mai 2024 #40980 Skrevet 13. mai 2024 elskersommer skrev (13 minutter siden): Jeg prøver igjen. Hvorfor er det så fordømt viktig om hun har født vaginalt eller hatt keisersnitt.? Spurte i går men er ikke noen som svarer på det enkle spørsmålet Jeg lurte bare på hva man klarer etter et keisersnitt. Hun virket bare så sprek etter fødselen-thats all. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå