Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Når det gjelder SE og skinnveskene hennes, begynte diskusjonen og begrunnelsen hennes for å kjøpe skinnprodukter med dyrt veskekjøp nr. 2 her på .bloggen. Det var en Celine. Det første var en Michael Kors hun påstod ikke visste var laget i skinn, og ikke kunne returnere.

Siden har det blitt Chanel, LV, YSL, osv. Ingen av disse merkene er kjent for å håndsy produkter i pvc, og holdbarheten for pvc utgjør heller ikke noe man kan arve. Det lages produkter i canvas og annet stoff, men det har vi ennå tilgode å se at bloggerne velger fremfor skinn når de handler seg produkter fra eksklusive merker.

Så ja, SE kjøper seg skinn samtidig som hun er vegetarianer og fronter dyrevern.

Endret av Cornucopia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Cornucopia skrev:

Når det gjelder SE og skinnveskene hennes, begynte diskusjonen og begrunnelsen hennes for å kjøpe skinnprodukter med dyrt veskekjøp nr. 2 her på .bloggen. Det var en Celine. Det første var en Michael Kors hun påstod ikke visste var laget i skinn, og ikke kunne returnere.

Siden har det blitt Chanel, LV, YSL, osv. Ingen av disse merkene er kjent for å håndsy produkter i pvc, og holdbarheten for pvc utgjør heller ikke noe man kan arve. Det lages produkter i canvas og annet stoff, men det har vi ennå tilgode å se at bloggerne velger fremfor skinn når de handler seg produkter fra eksklusive merker.

Så ja, SE kjøper seg skinn samtidig som hun er vegetarianer og fronter dyrevern.

Er det noen som vet hvordan disse dyrene blir slaktet? Hva slags dyreskinn er det? Jeg har ikke peiling på vesker. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får full oversikt over industrien om du leser på sidene til Dyrevernalliansen, Noah, og lignende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellapropella

Dette er vel kanskje litt generelt, men jeg ser at endel "rettferdiggjør"/forsvarer slike dyre kjøp av vesker med at "barna mine og barnebarna skal få arve den, og da er det ikke så dyrt". Er det mange som svinser rundt med bestemors veske på armen? Selv om det er en merkeveske? Synes det virker litt søkt å si. Hva med å eie det isteden? "Jeg liker denne veska og har økonomi til den. Derfor kjøper jeg den. Ferdig snakka." Er jeg helt på villspor nå, eller er det en merkelig ting å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
21 minutter siden, Ellapropella skrev:

Dette er vel kanskje litt generelt, men jeg ser at endel "rettferdiggjør"/forsvarer slike dyre kjøp av vesker med at "barna mine og barnebarna skal få arve den, og da er det ikke så dyrt". Er det mange som svinser rundt med bestemors veske på armen? Selv om det er en merkeveske? Synes det virker litt søkt å si. Hva med å eie det isteden? "Jeg liker denne veska og har økonomi til den. Derfor kjøper jeg den. Ferdig snakka." Er jeg helt på villspor nå, eller er det en merkelig ting å si? 

Ha ha nei. Å uansett, det varer  ikke evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Blomst69 skrev:

Er vel bare et tegn på at det ikke er så mye annet å diskutere, så da synker man såpass lavt og begynner å kritisere utseendet til noen. Hvis hun føler seg fin så er det kjempeflott, og da bør man ikke sitte bak PCen og slenge dritt "bare fordi".

Når hun reklamerer for sitt eget merke med hair-extensions, når hun reklameree for og deler ut tilbudskode på botox (noe hun ble refset for da det er ulovlig å reklamere for reseptbelagte medikamenter):

http://www.vg.no/rampelys/blogg/statens-legemiddelverk-refser-sophie-elise/a/23599509/

... I tillegg til å dele med leserne om sine personlige erfaringer med plastikkirurgiske inngrep på bryster og nese, når hun blotter brystet for nasjonal presse for å skape blest så mener jeg at dette samlet gjør det helt legitimt for lesere å reflektere over dette. Hun leses av titusenvis av tenåringer daglig og er et forbilde. Og da spør jeg; er dette et sunt forbilde for tenåringsdøtrene våre? Det er min grunn for å engasjere meg. Dersom hun hadde en matblogg som kun handlet om mat så er jeg helt enig i at utseendet ikke burde diskuteres. Men hun spiller ekstremt mye på kropp og utseende og får dermed oppmerksomhet deretter.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Miranda16 skrev:

Hvorfor i huleste må hun bruke extensions  som ser ut som kunstig hår, hun har jo råd til å kjøpe beste kvalitet!

Jeg har ikke sett extensionsene annet enn på bilde, men har også tenkt at de ser fryktelig kunstige ut. Og det er vel hennes egen kolleksjon...? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Når hun reklamerer for sitt eget merke med hair-extensions, når hun reklameree for og deler ut tilbudskode på botox (noe hun ble refset for da det er ulovlig å reklamere for reseptbelagte medikamenter):

http://www.vg.no/rampelys/blogg/statens-legemiddelverk-refser-sophie-elise/a/23599509/

... I tillegg til å dele med leserne om sine personlige erfaringer med plastikkirurgiske inngrep på bryster og nese, når hun blotter brystet for nasjonal presse for å skape blest så mener jeg at dette samlet gjør det helt legitimt for lesere å reflektere over dette. Hun leses av titusenvis av tenåringer daglig og er et forbilde. Og da spør jeg; er dette et sunt forbilde for tenåringsdøtrene våre? Det er min grunn for å engasjere meg. Dersom hun hadde en matblogg som kun handlet om mat så er jeg helt enig i at utseendet ikke burde diskuteres. Men hun spiller ekstremt mye på kropp og utseende og får dermed oppmerksomhet deretter.

Jeg forstår at utseendet hennes blir lagt merke til, spesielt siden hun fokuserer mye på hår, sminke og liknende på bloggen, men jeg syns det går litt langt når man begynner å kommentere på hvorvidt hun ser bra ut eller ikke. Man kan nok argumentere med at "hun har valgt dette selv" som eksponerer seg som hun gjør, men likefullt er det best om man holder seg for god til å diskutere om noen er pen eller ikke. Det var alt jeg mente :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Blomst69 skrev:

Jeg forstår at utseendet hennes blir lagt merke til, spesielt siden hun fokuserer mye på hår, sminke og liknende på bloggen, men jeg syns det går litt langt når man begynner å kommentere på hvorvidt hun ser bra ut eller ikke. Man kan nok argumentere med at "hun har valgt dette selv" som eksponerer seg som hun gjør, men likefullt er det best om man holder seg for god til å diskutere om noen er pen eller ikke. Det var alt jeg mente :)

Jeg påstår ikke at SE er stygg og har heller ikke uttalt meg om at hun er pen. Min innfallsvinkel er at utseendet hennes blir stadig mer kunstig og jeg er bekymret for hylling av plastikkopererte, fillers-fylte utseender. Et annet eksempel er pilotfrue, som i en alder av 25 også er åpen om at hun regelmessig sprøyter inn nervegift (botox) for å "forebygge" rynker og har uttalt at hun er åpen for å "skjønnhetsoperere" vagina etter evt fødsler. Jeg syns det er en skremmende utvikling og skremmende holdninger som fremmes hos diverse toppbloggere.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante med kosmetiske botox-injeksjoner er at man ikke snakker om langtidseffektene av å sprøyte inn en nervegift i ansiktet som forebyggende tiltak mot rynker. Botox som medisinsk behandling for blant annet øye-skjeling eller overdreven svette er én ting, men som rynkeforebyggende på jenter fra 18 år og oppover, mot naturlige mimikkrynker og aldring i ansiktet med priser fra kr. 3000,- og oppover 3-4 ganger i året?
Det handler mye om å tjene penger på jakten etter den evige ungdomskilden uten å vite konsekvensene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, DreamOn skrev:

Hvorfor må hun ha fake tan, påsatte vipper, fargelinser,  andelepper eller melonpupper?   Ingenting ser jo naturlig ut.  Tror ikke hun ønsker å se naturlig ut....

Fordi folk som er avhengig av å fikse på "ting", blir blind på eget utseende. Husker hun gikk til en tatovør som var billig og håndtverket var ganske dårlig. Når man må leve med en tatovering, så investerer man litt ekstra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.2.2016 at 22.30, Ultiva skrev:

Jeg syns det begynner å bli mange likheter mellom de ihjelredigerte bildene på den tidligere bloggen LivingDoll (nå nedlagt) og Sophie Elise. Likheten slo meg veldig på Vixen BlogAwards:

865288.jpg.93d8bf0c24ef9cd4e5c25b21a5b4f

Dette ser skremmende kunstig ut i mine øyne, og jeg ble oppriktig bekymret når jeg leste at flere her inne syntes Sophie Elise så kjempeflott ut på disse bildene. Det er åpenlyst at den 21 år gamle jenta allerede har svart belte i kunstig forskjønning; både hva gjelder kirurgiske inngrep, extensions og diverse fillers. 

Ja hun ser ut som ei dokke.    Men det er jo slik hun VIL se ut....noen vil se kunstige og plastikkaktige ut og noen vil se ut som folk...hun om det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor får hun lov til å merke annonsene i en skrift som er så liten at den må leses med lupe? Har hun spesialtillatelse til å gjøre dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, medeus skrev:

Hvorfor får hun lov til å merke annonsene i en skrift som er så liten at den må leses med lupe? Har hun spesialtillatelse til å gjøre dette? 

At annonsører bruker "mikroskopisk" tekst er ikke noe nytt. Man ser det hele tiden. Så lenge de er merket så er det innenfor

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, January 27, 2016 at 3.05, Citronella skrev:

Eller at en mann i 50 årene sikler på en 20 årig blogger...

Jeg liker SE. Hun har jo vokst opp i SoMe, og det er å prøve å feile. Hun virker jordnær, fornuftig og akkurat passe crazy og vaklende som en tenåring skal være.

Ingen sikling her, nei. Hvor fikk du det ifra? Det må da være lov å mene at folk ser bra ut, uansett alder, uten å bli uglesett. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Citronella
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ingen sikling her, nei. Hvor fikk du det ifra? Det må da være lov å mene at folk ser bra ut, uansett alder, uten å bli uglesett. Eller?

Du er såpass oppegående, vil jeg tro, at du skjønner hvorfor jeg skrev det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citronella skrev:

Du er såpass oppegående, vil jeg tro, at du skjønner hvorfor jeg skrev det. 

Takk. Men nei...jeg forstår ikke hvorfor du mener det er aldersgrenser for å synes andre ser bra ut! Mulig jeg er dum.

Ha det fint. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/17/2016 at 11.54, Ellapropella skrev:

Jepp, særlig med tanke på at gjenbruk ikke akkurat frontes sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet flere Chanel og LV vesker etc av min farmor. Samt flere kjoler. Flere av mine venninder går også med arvegods på armen. Det er ikke uvanlig nu til dags.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...