velociraptor Skrevet 26. juni 2023 #37201 Skrevet 26. juni 2023 Sonit skrev (16 minutter siden): Du siterte det som du var enig i det.Forklarte meg? Jeg synes det var at hun valgte ut den låten. Men du la en helt annen mening i det, altså spekulasjon. Og dropp sånne latteremojier, det bare fordummer debatten. Hold deg saklig er mitt råd. det er jo du som spekulerer når du påstår at jeg «siterte det som jeg var enig i det». Jeg forklarte noe du tilsynelatende ikke forsto, punktum. Den tredje setningen i innlegget ditt gir ingen mening, har du glemt noen ord der? «Jeg synes det var at hun valgte ut den låten.» Du synes det var hva? Jeg føler ikke at du er en person jeg ønsker å ta i mot råd om debattskikk fra, og jeg anser deg ikke som en ekspert på å holde deg saklig med alle de falske beskyldningene om mobbing, spekulasjoner, sjalusi etc, som du klarer å spy ut av deg i denne tråden. 9 4
Sonit Skrevet 27. juni 2023 #37202 Skrevet 27. juni 2023 (endret) velociraptor skrev (10 timer siden): det er jo du som spekulerer når du påstår at jeg «siterte det som jeg var enig i det». Jeg forklarte noe du tilsynelatende ikke forsto, punktum. Den tredje setningen i innlegget ditt gir ingen mening, har du glemt noen ord der? «Jeg synes det var at hun valgte ut den låten.» Du synes det var hva? Jeg føler ikke at du er en person jeg ønsker å ta i mot råd om debattskikk fra, og jeg anser deg ikke som en ekspert på å holde deg saklig med alle de falske beskyldningene om mobbing, spekulasjoner, sjalusi etc, som du klarer å spy ut av deg i denne tråden. Hva var der du forklarte meg som jeg ikke forstod? Fint var ordet som var glemt. Alle kan glemme, men håper du skjønner setningen nå. Falske beskyldninger? Spekulasjoner?Sjalusi??? Spy ut av meg? Nei, denne tråden skal jeg holde meg langt unna ser jeg. Her er det ikke til for nyansering, kun sort/hvitt (og det mener jeg generelt). Endret 27. juni 2023 av Sonit 1
mater.sapiens Skrevet 27. juni 2023 #37203 Skrevet 27. juni 2023 SE er altså såpass god manipulator at noen føler de må inn i denne tråden for å forklare hvor klok og snill og smart hun er. Bra for henne at det finnes noen som ikke orker å tenke selv, ellers hadde hun ikke hatt følgere. Personlig syns jeg hun er en av de enkleste og minst smarte influenserne, om ikke d e n enkleste og minst smarte. Hun er bare god på en ting, og det er å forstå hvordan hun kan manipulere sine jevnbyrdige … 29
Gjest IreneV Skrevet 27. juni 2023 #37204 Skrevet 27. juni 2023 (endret) mater.sapiens skrev (4 timer siden): SE er altså såpass god manipulator at noen føler de må inn i denne tråden for å forklare hvor klok og snill og smart hun er. Bra for henne at det finnes noen som ikke orker å tenke selv, ellers hadde hun ikke hatt følgere. Personlig syns jeg hun er en av de enkleste og minst smarte influenserne, om ikke d e n enkleste og minst smarte. Hun er bare god på en ting, og det er å forstå hvordan hun kan manipulere sine jevnbyrdige … SE AS er en millionbedrift. Sophie Isachsen er personen som eier og fronter selskapet. Hun har mange folk rundt seg, og det har hun hatt i over ti år. Bedriften har egen manager, rådgiver, presseansvarlig og advokat. Det er ikke slik at det har sittet en sårbar jente uten ressurser som skriver dagbok. I starten var det nok det. Og denne jenta synes jeg oppriktig synd på. Hun var altfor ung til å leve et liv på nett, der klikk og likes påvirket henne i samme grad som tunge rusmidler gjør. Vi visste ikke det den gangen. Nå vet vi det. Derfor var det ekstra skuffende at NRK hev seg på dette nylig. Og det er uforståelig at ikke regelverk kommer på plass, nå som vi vet skadeomfanget av influenser-virksomhet og sosiale medier, spesielt for barn og unge. Isachsen er en voksen kvinne nå, og hun vet hva hun gjør. Hun har valgt å fortsette med sin kyniske business., vel vitende om hva det innebærer. Også for henne selv. Nå er det hyret inn en rådyr PR-rådgiver i forbindelse med ny serie. Hun har alle ressurser man kan drømme om rundt seg, Og å tro at noe legges ut på impuls, eller at "innrømmelser", låtvalg og skandaler ikke er nøye regissert, det blir som å tro på julenissen. Jeg vil dog ikke tro de skriver her inne. Men at de vil benytte noe av det som skrives her som "hat og hets" i den nye serien kan være. Da gjelder det å fylle tråden med saklig og god kritikk, slik at de som måtte klikke seg inn her som et resultat av det, leser noe som vil åpne øynene deres, og ikke føre til enda mer sympati for disse stakkars "jentene". Det at kvinnene selv roper om hvor grusomt det er med alt som skrives om dem understreker at det er på høy tid med et regelverk som setter et klart skille mellom privatperson og bedrift! Men da kunne den nye serien aldri blitt noe av. Og det vil legge influenser-industrien brakk. Endret 27. juni 2023 av IreneV
Gjest IreneV Skrevet 27. juni 2023 #37205 Skrevet 27. juni 2023 Legger ved noen linker til bloggen hennes, som viser at hun visste hva som solgte, allerede som 20 åring, men prøvde å distansere seg fra det ved å peke på andre. Hun peker alltid på alle andre, eller gir leserne skylden, fordi de klikker på innlegg og tvinger de stakkars bloggerne til å operere seg og skape drama. Ja, man kan snakke om høna og egget her, men det er iinfluenseren med sitt store PR-apparat som sitter med størst ansvar. https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html !I maaange år har jeg kjørt på med en provoserende rolle på bloggen, men jeg kommer lettere unna med det fordi jeg er jente – vi har større “rett” til å kommentere hvordan gutter “skal”se ut, enn motsatt. Hvor mange ganger har ikke jeg skrevet på bloggen at gutter må være over 1.90, veldig slanke, ha mørkt hår og fint klesstil for at jeg skal like dem? Det er ikke slik at jeg får hatmailer av gutter under 1.90 av den grunn, og så klart mener jeg det jo egentlig heller ikke – personlighet og kjemi har jo mest å si. Jeg har til og med skrevet på bloggen da jeg var 17 år (!!!!), at om en gutt har en penis som er mindre enn 18 cm så kunne vi aldri ha vært sammen. Det er noe jeg aldri kunne ha skrevet igjen i dag, men der og da var det INGEN som hevet et øyenbryn engang – ganske rart, fordi det er jo en utrolig frekk, nedverdigende og sinnsyk ting å skrive. Robin er, i likhet med meg, sinnsykt god på markedsføring og vet nøyaktig hva man skal si for å få en spessiell reaksjon. Og ikke kom med noe “haha tror du at du er god på markedsføring” for ja, det er jeg. Jeg har klart å bli kjent ut av soverommet i harstad, kun ved å skrive om livet mitt som egentlig ikke skilte seg fra noen andre 16åringer på den tiden. https://sophieelise.blogg.no/1385744923_hvorfor_ha_det_kjipt.html "I det siste har jeg obeservert en ny “trend” kaste seg over bloggnorge. Nå gjelder det enkelt å greit å ha det så jævlig som mulig slik at du kan skrive ett innlegg om det, og få mange “likes”. Eller, enten det, eller så kan du late som om du bryr deg om dyr å skrive et halvhjertet copypast innlegg om Canada Goose eller acneskjerf, gjerne mens du trykker i deg en pølse (for hvem bryr seg vel om grisen, sant). Det har enkelt og greit gått opp for folk at om man har det kjipt får man mye sympati, og man framstår gjerne som sterk om man blogger temaer som anoreksia, vold, rasistiske bemerkninger eller dyrevelferd. Vi nordmenn lærer likevel aldri. Nå har vi vel alle innsett at det funker å provosere."
Gjest Diosa Skrevet 27. juni 2023 #37206 Skrevet 27. juni 2023 (endret) DianaV skrev (På 26.6.2023 den 11.57): Jeg FATTER IKKE. Hvem er det disse damene appellerer til?? Jeg håper dette er siste krampetrekk fra den generasjonen med influencere. Ingen av dem har noe brukbart å komme med. Drittlei nyrike overflatiske tomme mennesker. . Endret 8. februar 2024 av Diosa
Gjest Kattedama Skrevet 27. juni 2023 #37207 Skrevet 27. juni 2023 Diosa skrev (43 minutter siden): Du er her inne og kommenterer en av dem? Så tydeligvis appelerer de til deg. Og tydeligvis meg også. Appellere betyr henstille inntrengende, anke, ha tiltrekning, vinne gjenklang eller gjøre en appell. Selv om jeg kommenterer kritisk her, så appellere hun ikke til meg nei..
DianaV Skrevet 27. juni 2023 #37208 Skrevet 27. juni 2023 (endret) Diosa skrev (2 timer siden): Du er her inne og kommenterer en av dem? Så tydeligvis appelerer de til deg. Og tydeligvis meg også. Sjekk definisjonen før du prøver å framstå smartere enn du er. Jeg engasjerer meg i dritten barn og ungdom får servert. Så snakk for deg selv, spesielt med et sviktende vokabular. Endret 27. juni 2023 av DianaV 13 4
FruK Skrevet 27. juni 2023 #37209 Skrevet 27. juni 2023 M.H85 skrev (18 timer siden): Kan du si meg et par ting hun gjør riktig på en oppriktig måte? Jeg finner ingen🤔 Jeg kjenner ikke SE privat, men slik hun fremstår så er det faktisk vanskelig å finne noen positive ting. Hun kaster folk/venner under bussen, hun bruker alle rundt seg på en utrolig stygg måte. Når flere og flere står frem så er det ikke tilfeldig. Hun virker kynisk og kalkulert. Selvfølgelig går ikke ting alltid etter planen f.eks hadde hun vel ikke tenkt å bli kansellert med Candy girl, kanskje hun hadde tenkt å kaste N under bussen? Men nå har folk/media fått MER ENN NOK? 15
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2023 #37210 Skrevet 27. juni 2023 Isild skrev (På 23.6.2023 den 6.51): Hun er i aller høyeste grad skapt av media ja. Det var vel rundt 2015 de begynte å legge opp til at man ikke skulle avfeie Sophie Elise som en selvopptatt "puppeguri". Hun ble i media kalt både "viktig stemme" og "samfunnsdebattant". Personlig fikk jeg aldri egentlig med meg hva hun sa som var viktig eller lærerikt. Når det gjelder samfunnsdebatter, så takker hun stort sett nei til å uttale seg i noe som helst som fremstår som debatt. Monolog i egne kanaler - ja. Debatt er konsekvent nei, da "gjemmer" hun seg for media. 8 år senere så fremstår hun som mer selvopptatt puppeguri enn noensinne. Nå en herjet og utlevd sådan. Hun var jo imot palmeolje. 😂 4 1
Ardwinna Skrevet 27. juni 2023 #37211 Skrevet 27. juni 2023 Dette var jo helt som forventet; offerposisjon inntas og det stås i stormen og stirres tomt ut i lufta. Hun er offeret og bruker store ord for å uttrykke hvor vanskelig dette har vært for henne. Og hun holder enda fast på at posebildet var et uhell og at hun ble helt sjokkert da hun innså hvor feil dette kunne tolkes. https://www.vg.no/rampelys/i/eJRwAK/sophie-elise-om-instagram-bildet-foelelsen-av-at-naa-kan-alt-forsvinne 22
Ardwinna Skrevet 27. juni 2023 #37212 Skrevet 27. juni 2023 Happylife82 skrev (3 timer siden): Jeg kjenner ikke SE privat, men slik hun fremstår så er det faktisk vanskelig å finne noen positive ting. Hun kaster folk/venner under bussen, hun bruker alle rundt seg på en utrolig stygg måte. Når flere og flere står frem så er det ikke tilfeldig. Hun virker kynisk og kalkulert. Selvfølgelig går ikke ting alltid etter planen f.eks hadde hun vel ikke tenkt å bli kansellert med Candy girl, kanskje hun hadde tenkt å kaste N under bussen? Men nå har folk/media fått MER ENN NOK? Man skal jo være forsiktig med å lese mellom linjene, men det kan se veldig ut som at det er nettopp det hun gjør i artikkelen jeg linket til i forrige innlegg. 6 1
M.H85 Skrevet 27. juni 2023 #37213 Skrevet 27. juni 2023 IreneV skrev (11 timer siden): SE AS er en millionbedrift. Sophie Isachsen er personen som eier og fronter selskapet. Hun har mange folk rundt seg, og det har hun hatt i over ti år. Bedriften har egen manager, rådgiver, presseansvarlig og advokat. Det er ikke slik at det har sittet en sårbar jente uten ressurser som skriver dagbok. I starten var det nok det. Og denne jenta synes jeg oppriktig synd på. Hun var altfor ung til å leve et liv på nett, der klikk og likes påvirket henne i samme grad som tunge rusmidler gjør. Vi visste ikke det den gangen. Nå vet vi det. Derfor var det ekstra skuffende at NRK hev seg på dette nylig. Og det er uforståelig at ikke regelverk kommer på plass, nå som vi vet skadeomfanget av influenser-virksomhet og sosiale medier, spesielt for barn og unge. Isachsen er en voksen kvinne nå, og hun vet hva hun gjør. Hun har valgt å fortsette med sin kyniske business., vel vitende om hva det innebærer. Også for henne selv. Nå er det hyret inn en rådyr PR-rådgiver i forbindelse med ny serie. Hun har alle ressurser man kan drømme om rundt seg, Og å tro at noe legges ut på impuls, eller at "innrømmelser", låtvalg og skandaler ikke er nøye regissert, det blir som å tro på julenissen. Jeg vil dog ikke tro de skriver her inne. Men at de vil benytte noe av det som skrives her som "hat og hets" i den nye serien kan være. Da gjelder det å fylle tråden med saklig og god kritikk, slik at de som måtte klikke seg inn her som et resultat av det, leser noe som vil åpne øynene deres, og ikke føre til enda mer sympati for disse stakkars "jentene". Det at kvinnene selv roper om hvor grusomt det er med alt som skrives om dem understreker at det er på høy tid med et regelverk som setter et klart skille mellom privatperson og bedrift! Men da kunne den nye serien aldri blitt noe av. Og det vil legge influenser-industrien brakk. Nemlig.. Har alle ressurser rundt seg,MEN om man lytter til P2 sommer podcasten hun gjestet mandag,så sier hun ingenting om det,tvert i mot der prøver hun å fremstå som den lille jenta fra Nord med pen og papir som var begavet fra 2 års alderen og har klart seg alene siden,mens musikken spiller i bakgrunnen og hun reflekterer over havet som slo inn til land og den kalde lufta i nord😂 Altså løgn og manipulasjon ,hun har jo som du sier tilgang på de beste folkene til alt fra promotering til rådgivere🙈 Hun fremstår som hun er GUD. Synes det er helt merkelig at noen fremdeles klarer å forsvare henne😱 23
M.H85 Skrevet 27. juni 2023 #37214 Skrevet 27. juni 2023 M.H85 skrev (1 minutt siden): Nemlig.. Har alle ressurser rundt seg,MEN om man lytter til P2 sommer podcasten hun gjestet mandag,så sier hun ingenting om det,tvert i mot der prøver hun å fremstå som den lille jenta fra Nord med pen og papir som var begavet fra 2 års alderen og har klart seg alene siden,mens musikken spiller i bakgrunnen og hun reflekterer over havet som slo inn til land og den kalde lufta i nord😂 Altså løgn og manipulasjon ,hun har jo som du sier tilgang på de beste folkene til alt fra promotering til rådgivere🙈 Hun fremstår som hun er GUD. Synes det er helt merkelig at noen fremdeles klarer å forsvare henne😱 Hadde hun vært Edward Grieg eller en eller annen kunstner ,multitalent osv så kunne hun snakket på den måten fordi det var sannheten. Her er alt pr,manipulasjon og løgner. Kynisk er bare forbokstaven😅 12 1
Tradegy Skrevet 27. juni 2023 #37215 Skrevet 27. juni 2023 Hørte sommer i P2. Snakk om å være malplassert. Hun var beint fram skikkelig tafatt. Dèt var virkelig en bortkasta halvtime. Uten at jeg vet hèlt hva jeg forventet. Hun er best med munnen igjen, selv om hun tidvis skriver bra. Nrk er i alvorlig livskrise 😳 9
M.H85 Skrevet 27. juni 2023 #37216 Skrevet 27. juni 2023 Tradegy skrev (9 minutter siden): Hørte sommer i P2. Snakk om å være malplassert. Hun var beint fram skikkelig tafatt. Dèt var virkelig en bortkasta halvtime. Uten at jeg vet hèlt hva jeg forventet. Hun er best med munnen igjen, selv om hun tidvis skriver bra. Nrk er i alvorlig livskrise 😳 Ja det var enda mer påtatt og klisjé enn jeg noen gang har hørt henne før. Helt utrolig. Noen her reagerte på at jeg kommenterte sangene, sikkert noen av de som ikke forsto helheten...var ikke sangene i seg selv. 😅🙉 Blir litt som om jeg hadde vært utro og kjører forbi huset til eksen min og spiller "please forgive me" mens jeg setter meg på plenen hans og ser på fuglene som flyr mens jeg noterer litt i dagboken min😅 Totalt tilgjort og klisjé. 😅 19 1 4
Justlooking Skrevet 27. juni 2023 #37217 Skrevet 27. juni 2023 Sophie Elise as har brukt kontoen sin for å «lure» de som «går på» reklamen for å selv tjene flerfoldige millioner hvert år. Hun får unge jenter elle naive voksne til å tro på det hun kommer med. Hun får de til å kjøpe noe som får håret til å vokse (som hun aldri får til selv og bruker extention og parykk på reklamebilder). Hun har reklamert for flere forskjellige midler for å få lange øyenvipper (men bruker selv vippeextention på bildene). Hun har reklamert for midler for å fjerne kviser (men bruker selv sterke legemidler for det). Hun har reklamer for hjemme tannbleking (men bruker selv tannlege for alt i munnen). Hun har reklamer for diverse hårprodukter - shampo og diverse (men går alltid til frisør for å vaske håret og gjør ikke det selv). De som har fulgt litt med det siste tiåret har fått med seg alle løgnene. Hun kjøpte såkalt leilighet i Tromsø som ikke var sant og hun er god til å lyve generelt. Alt dette drar hun inn flerfoldige millioner hvert år på samt mye annet som ikke stemmer med virkeligheten. Folk lar seg tydeligvis lure fortsatt. I tillegg kommer selvsagt utseendepress og kroppspress. Der ligger hun på topp med nærmere 20 plastiske operasjoner (vist i tråden) fra topp til tå. Fem ganger nese og minst fem ganger bryster, flere ganger rumpe samt intimkururgi og flere ganger i ansiktet +++ Er dette et godt forbilde for noen egentlig, uansett alder? 28 8
M.H85 Skrevet 27. juni 2023 #37218 Skrevet 27. juni 2023 Justlooking skrev (10 minutter siden): Sophie Elise as har brukt kontoen sin for å «lure» de som «går på» reklamen for å selv tjene flerfoldige millioner hvert år. Hun får unge jenter elle naive voksne til å tro på det hun kommer med. Hun får de til å kjøpe noe som får håret til å vokse (som hun aldri får til selv og bruker extention og parykk på reklamebilder). Hun har reklamert for flere forskjellige midler for å få lange øyenvipper (men bruker selv vippeextention på bildene). Hun har reklamert for midler for å fjerne kviser (men bruker selv sterke legemidler for det). Hun har reklamer for hjemme tannbleking (men bruker selv tannlege for alt i munnen). Hun har reklamer for diverse hårprodukter - shampo og diverse (men går alltid til frisør for å vaske håret og gjør ikke det selv). De som har fulgt litt med det siste tiåret har fått med seg alle løgnene. Hun kjøpte såkalt leilighet i Tromsø som ikke var sant og hun er god til å lyve generelt. Alt dette drar hun inn flerfoldige millioner hvert år på samt mye annet som ikke stemmer med virkeligheten. Folk lar seg tydeligvis lure fortsatt. I tillegg kommer selvsagt utseendepress og kroppspress. Der ligger hun på topp med nærmere 20 plastiske operasjoner (vist i tråden) fra topp til tå. Fem ganger nese og minst fem ganger bryster, flere ganger rumpe samt intimkururgi og flere ganger i ansiktet +++ Er dette et godt forbilde for noen egentlig, uansett alder? Tror dessverre at nettopp det at hun ER så ekstremt ekstrem i forhold til alle andre influensere gjør at hun også dermed er den største. I lille norge vekker dette mye oppmerksomhet= suksess og money money for S.E. Resultat=hun oppnår nøyaktig det hun ønsker. Man må til andre store land som USA for å finne så ekstreme personer mtp f.eks operasjoner på kroppen slik hun har gjort. Når S.E er 50år har hun nok tatt igjen Michael Jackson på operasjoner😅 Dette selvfølgelig kombinert med lite empati, kynisme og en god mengde med løgner samt en mester i å manipulere unge følgere eller andre som ser opp til henne. 10
Gjest IreneV Skrevet 28. juni 2023 #37219 Skrevet 28. juni 2023 (endret) Nå er det sytekonkurransei i mediene. Hvor lavt kan de synke? Ser for meg samtalene disse fire skal ha. Mentale brytekamper i en gjørmedam av selvmedlidenhet. Endret 28. juni 2023 av IreneV
mater.sapiens Skrevet 28. juni 2023 #37220 Skrevet 28. juni 2023 IreneV skrev (23 timer siden): SE AS er en millionbedrift. Sophie Isachsen er personen som eier og fronter selskapet. Hun har mange folk rundt seg, og det har hun hatt i over ti år. Bedriften har egen manager, rådgiver, presseansvarlig og advokat. Det er ikke slik at det har sittet en sårbar jente uten ressurser som skriver dagbok. I starten var det nok det. Og denne jenta synes jeg oppriktig synd på. Hun var altfor ung til å leve et liv på nett, der klikk og likes påvirket henne i samme grad som tunge rusmidler gjør. Vi visste ikke det den gangen. Nå vet vi det. Derfor var det ekstra skuffende at NRK hev seg på dette nylig. Og det er uforståelig at ikke regelverk kommer på plass, nå som vi vet skadeomfanget av influenser-virksomhet og sosiale medier, spesielt for barn og unge. Isachsen er en voksen kvinne nå, og hun vet hva hun gjør. Hun har valgt å fortsette med sin kyniske business., vel vitende om hva det innebærer. Også for henne selv. Nå er det hyret inn en rådyr PR-rådgiver i forbindelse med ny serie. Hun har alle ressurser man kan drømme om rundt seg, Og å tro at noe legges ut på impuls, eller at "innrømmelser", låtvalg og skandaler ikke er nøye regissert, det blir som å tro på julenissen. Jeg vil dog ikke tro de skriver her inne. Men at de vil benytte noe av det som skrives her som "hat og hets" i den nye serien kan være. Da gjelder det å fylle tråden med saklig og god kritikk, slik at de som måtte klikke seg inn her som et resultat av det, leser noe som vil åpne øynene deres, og ikke føre til enda mer sympati for disse stakkars "jentene". Det at kvinnene selv roper om hvor grusomt det er med alt som skrives om dem understreker at det er på høy tid med et regelverk som setter et klart skille mellom privatperson og bedrift! Men da kunne den nye serien aldri blitt noe av. Og det vil legge influenser-industrien brakk. Hm … Var dette et tilsvar på mitt innlegg om at SE er en god manipulator og går rett hjem hos den som ikke klarer/orker/gidder se forbi det rent ytre? At hun, avataren SE, er enkel og lite smart(som i klok)? Jeg har aldri påstått at hun ikke driver en millionbedrift (drevet fram og gjennomført av viljen og lysten til å vise fram kropp på en seksuell måte, i alle sammenhenger). Jeg har heller ikke kommentert/påstått at hun har drevet fram butikken på egen hånd, at hun ikke har hatt management. Når det er sagt vil jeg bare tilføye at jeg fremdeles mener hun treffer rett i hjertet på sine jevnbyrdige eller dem som er svakere, det er jo dette som er kjernen i influenserbransjen: Påvirke den som lar seg påvirke, enten det er til å kjøpe noe eller det er til å mene noe. Ditt innlegg dreier seg kanskje om at jeg ikke er saklig og konkret i kommentaren, at jeg ikke adresserer kritikken mot bedriften - og tilsynelatende går på person, og da er vi virkelig ved sakens kjerne: HVEM er det jeg kritiserer og kaller enkel? Er det Sophie Elise, eller er det Sofie? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå