J.. Skrevet 26. juni 2023 #37161 Skrevet 26. juni 2023 Sonit skrev (2 minutter siden): Når til og med musikkvalgene hennes i Sommer i P2 blir gransket og hånet blir det for dumt. Helt enig.. 6
M.H85 Skrevet 26. juni 2023 #37162 Skrevet 26. juni 2023 IreneV skrev (2 timer siden): Hun er en ganske god skuespiller, det skal hun ha. Til og med Vebjørn Selbekk ble sjarmert. Men hvis du leser bloggen hennes, og ser nøye på tidslinjen, så vil du forstå at mange av historiene hun forteller, sårbare historier, som man får vondt i hjertet av, er ren løgn. for å få klikk, likes og shares, for å vokse som merkevare. Til og med innleggelse på en rusklinikk ble del av promotering! Ingenting er hellig. Interessant poeng og meget riktig. Den siste setningen din.... Hun sier også i podcast i dag at "hun var ikke tilstede" på rehab. De andre hadde noe de hadde mistet,hun hadde jo alt så hun tenkte hun var "bedre" og var ikke tilstede psykisk på rehab😅🙈 Etterpå satt hun i stua hos mamma og pappa mens pappa kysser meg på panna å sier alle gjør feil....noe slikt... En totalt bortskjemt jentunge som aldri har opplevd virkelig sorg og smerte og er foreldrene sin gulljente. Hun er faktisk et utrolig farlig forbilde. Enig at hun er en meget god skuespiller. Hun kan definitivt formulere seg å spille spillet sitt. 13 1
Gjest IreneV Skrevet 26. juni 2023 #37163 Skrevet 26. juni 2023 (endret) M.H85 skrev (24 minutter siden): Interessant poeng og meget riktig. Den siste setningen din.... Hun sier også i podcast i dag at "hun var ikke tilstede" på rehab. De andre hadde noe de hadde mistet,hun hadde jo alt så hun tenkte hun var "bedre" og var ikke tilstede psykisk på rehab😅🙈 Etterpå satt hun i stua hos mamma og pappa mens pappa kysser meg på panna å sier alle gjør feil....noe slikt... En totalt bortskjemt jentunge som aldri har opplevd virkelig sorg og smerte og er foreldrene sin gulljente. Hun er faktisk et utrolig farlig forbilde. Enig at hun er en meget god skuespiller. Hun kan definitivt formulere seg å spille spillet sitt. Hun har mistet seg selv. Sin integritet. Sin sjel. Men har ikke skjønt det. Hvis hun en dag skjønner det, så sjekker hun ikke ut etter 5 uker på rehab. Endret 26. juni 2023 av IreneV
Era Vulgaris Skrevet 26. juni 2023 #37164 Skrevet 26. juni 2023 Sonit skrev (1 time siden): Jeg har sagt mitt og trekker meg ut av tråden. Ikke fordi jeg er konfliktsky, men en så ensidig debatt gir meg ingenting. Når til og med musikkvalgene hennes i Sommer i P2 blir gransket og hånet blir det for dumt. Du er jo en av hennes nyttige idioter. En som får medfølelse av løgnene og historiene hennes. En av de som bidrar til at hun kan fortsette som hun gjør. Og før folk får trusa i krøll, jeg sier ikke at Sonit er en idiot. Nyttig idiot er et uttrykk. 16 8
Sonit Skrevet 26. juni 2023 #37165 Skrevet 26. juni 2023 Era Vulgaris skrev (15 minutter siden): Du er jo en av hennes nyttige idioter. En som får medfølelse av løgnene og historiene hennes. En av de som bidrar til at hun kan fortsette som hun gjør. Og før folk får trusa i krøll, jeg sier ikke at Sonit er en idiot. Nyttig idiot er et uttrykk. Kutt ut. Jeg er ingen nyttig idiot for SE. Ja, jeg vet hva nyttig idiot er og det er ikke noe flatterende. 2 1
Betty3 Skrevet 26. juni 2023 #37166 Skrevet 26. juni 2023 Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. Kjærlighet og respekt til alle. 9 1
Idaroe Skrevet 26. juni 2023 #37167 Skrevet 26. juni 2023 https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-om-tiden-etter-instagram-braket_-_-mitt-faktiske-rehab-1.16458098 Mulig det er snakket om tidligere, men har hun skiftet navn? Heter hun ikke Sophie Elise? I artikkelen fra nrk står der Sofie Steen Isachsen.
M.H85 Skrevet 26. juni 2023 #37168 Skrevet 26. juni 2023 Betty3 skrev (2 minutter siden): Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. Kjærlighet og respekt til alle. 🤔 Mange av oss har døtre. Vil påstå slike som S.E kan ha meget dårlig innflytelse på tenåringer. Merkelig formulering å kalle dette en mobbetråd,hva legger du i det. Hvis jeg hadde vært en offentlig person som selv elsket rampelyset og hadde viftet med kokain,snakket på TV om rehab opphold, vært utro i beste sengetid, operert 90% av kroppen min..... Vel da måtte jeg virkelig ha tålt kritikk også. Jeg tror jeg hadde blitt arveløs av familien min om jeg sto å vifta med en kokain pose og mente livet blir bedre med kokain. Hva slags signaler sender det til sårbare unge mennesker ? 15 9
M.H85 Skrevet 26. juni 2023 #37169 Skrevet 26. juni 2023 Era Vulgaris skrev (45 minutter siden): Du er jo en av hennes nyttige idioter. En som får medfølelse av løgnene og historiene hennes. En av de som bidrar til at hun kan fortsette som hun gjør. Og før folk får trusa i krøll, jeg sier ikke at Sonit er en idiot. Nyttig idiot er et uttrykk. Enig. Hun er så flink å prate for seg at mange får medfølelse av henne,men de fleste oppegående ser igjennom det etterhvert🙃 Men unge tenåringer ser jo opp til henne,det er trist. 14
J.. Skrevet 26. juni 2023 #37170 Skrevet 26. juni 2023 Idaroe skrev (5 minutter siden): https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-om-tiden-etter-instagram-braket_-_-mitt-faktiske-rehab-1.16458098 Mulig det er snakket om tidligere, men har hun skiftet navn? Heter hun ikke Sophie Elise? I artikkelen fra nrk står der Sofie Steen Isachsen. Sophie Elise er "stagename" hennes. Det statlige navnet hennes er Sofie Steen Isachsen. 5
Gjest IreneV Skrevet 26. juni 2023 #37171 Skrevet 26. juni 2023 Idaroe skrev (7 minutter siden): https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-om-tiden-etter-instagram-braket_-_-mitt-faktiske-rehab-1.16458098 Mulig det er snakket om tidligere, men har hun skiftet navn? Heter hun ikke Sophie Elise? I artikkelen fra nrk står der Sofie Steen Isachsen. Dette med navnet vet jeg lite om, men i intervjuet motsier hun seg selv igjen. Hun har tidligere sagt at hun har stålkontroll på det som postes i egne kanaler, og at hun er spesielt nøye når det gjelder å ha kontrollen på bilder som legges ut. Hun skrev i bloggen om hvordan hun klarte å holde seg aktuell, ved å stadig "fornye" seg og skape blest. Etter over 10 år som profesjonell influenser er det ikke snakk om at det bildet ble lagt ut ved en "impulsiv" feil.
J.. Skrevet 26. juni 2023 #37172 Skrevet 26. juni 2023 Man er ikke dum,"en idiot",naiv eller annet nedsettende ord fordi man tidvis er enig med SE eller ser hva hun mener med ting hun sier. Man trenger ikke være uenig i ett og alt hun sier å gjør kun fordi det er henne. Det er ikke nyansert,sunt eller vettu. Jeg er en av de som har minst positivt å si om henne,men jeg klarer også å se når hun sier/gjør noe bra/riktig. Ting er ikke så svart/hvitt at alt man sier/gjør er feil. Det må være rom for å si noe positivt eller være uenig med flokken uten å bli kalt både det ene og andre eller kreve "forklaringer" og grunner til noe så enkelt som at man er uenig. Man trenger ikke å dokumentere en personlig mening om noen,da den er subjektiv. På tide med litt frisk luft,virker det som.. 10 3
Betty3 Skrevet 26. juni 2023 #37173 Skrevet 26. juni 2023 M.H85 skrev (Akkurat nå): 🤔 Mange av oss har døtre. Vil påstå slike som S.E kan ha meget dårlig innflytelse på tenåringer. Merkelig formulering å kalle dette en mobbetråd,hva legger du i det. Hvis jeg hadde vært en offentlig person som selv elsket rampelyset og hadde viftet med kokain,snakket på TV om rehab opphold, vært utro i beste sengetid, operert 90% av kroppen min..... Vel da måtte jeg virkelig ha tålt kritikk også. Jeg tror jeg hadde blitt arveløs av familien min om jeg sto å vifta med en kokain pose og mente livet blir bedre med kokain. Hva slags signaler sender det til sårbare unge mennesker ? Jeg har døtre selv. En av dem er i tenårene. Det kunne ikke falle meg inn å gi en av de mange elementene hun møter i livet, som som muligens kunne påvirket henne negativt, eller positivt så mye ansvar. Det ansvaret er nemlig mitt som forelder. Jeg lærer døtrene mine opp til å forhåpentligvis å bli tolerante og tenkende mennesker, som klarer å ha hodet på riktig plass også når de skal være kritiske. De skal ha respekt for andre menneskers liv og integritet. Jeg ville personlig gjort dem arveløse hvis jeg fant ut at de lirte av seg så mye dritt som voksne mennesker gjør her. Det er ikke kritikk. Det er unyansert mobbing. 4 1
Kirchoffs Skrevet 26. juni 2023 #37174 Skrevet 26. juni 2023 Betty3 skrev (15 minutter siden): Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. Kjærlighet og respekt til alle. Helt enig! 4
M.H85 Skrevet 26. juni 2023 #37175 Skrevet 26. juni 2023 Betty3 skrev (1 minutt siden): Jeg har døtre selv. En av dem er i tenårene. Det kunne ikke falle meg inn å gi en av de mange elementene hun møter i livet, som som muligens kunne påvirket henne negativt, eller positivt så mye ansvar. Det ansvaret er nemlig mitt som forelder. Jeg lærer døtrene mine opp til å forhåpentligvis å bli tolerante og tenkende mennesker, som klarer å ha hodet på riktig plass også når de skal være kritiske. De skal ha respekt for andre menneskers liv og integritet. Jeg ville personlig gjort dem arveløse hvis jeg fant ut at de lirte av seg så mye dritt som voksne mennesker gjør her. Det er ikke kritikk. Det er unyansert mobbing. Jeg har 3 døtre. Eldste 16 år. De andre yngre. Heldigvis er min 16 åring reflektert ,men hun sitter jo på mobilen mye som tenåringer flest og det er klart jeg som mor bekymrer meg hvilke signaler enkelte influensere gir... Det er tøft nok være tenåring i dag ,de trenger ikke offentlige personer med opererte kroppen, vel det er ikke det verste....men å fronten kokain, det er bare SYKT! S.E vet godt hva hun gjorde. Det bilde tolkes ikke feil. Oppmerksomhet syk og manipulerende dame. 10 3
Gjest IreneV Skrevet 26. juni 2023 #37176 Skrevet 26. juni 2023 Bred dekning i alle medier. Skuffende. Men håper på kritikk av serien, som tar for seg influensere og deres kynisme. Vi får se. På et bilde av dem alle sammen ser man virkelig hvordan plastisk kirurgi kan ødelegge utseende. Jørgensen er naturlig, og de tre andre fremstår groteske. Et bittelite lysglimt i all elendigheten.
Isild Skrevet 26. juni 2023 #37177 Skrevet 26. juni 2023 Betty3 skrev (1 time siden): Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. Kjærlighet og respekt til alle. Kan du si litt mer om hva du mener at man føler seg truet av? Hun er den mest profilerte påvirkeren vi har her i landet, og hun påvirker ikke til hverken gode vaner eller gode valg. Ei heller til et sunt forhold til kropp, psykisk helse, rus, utdanning, miljø eller dyr. Jeg føler at akkurat det er litt "truende" ja - ift at hun blandt annet for ikke lenge siden ble fremmet av selveste NRK som "storesøsteren du ikke visste at du trengte" - mot en målgruppe ned mot 15 år. Men det var ikke det du mente med truet tror jeg? 14 7
Jobbermedbarn Skrevet 26. juni 2023 #37178 Skrevet 26. juni 2023 Betty3 skrev (1 time siden): Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. Kjærlighet og respekt til alle. Men gjør ikke du akkurat det samme du beskylder andre for her? Kan du ikke i stedet for å diskutere brukerne (som ikke er lov) diskutere trådens tema Sofie Elise as. Hva synes du om det hun står for og presenterer? 21
Sonit Skrevet 26. juni 2023 #37179 Skrevet 26. juni 2023 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Men gjør ikke du akkurat det samme du beskylder andre for her? Kan du ikke i stedet for å diskutere brukerne (som ikke er lov) diskutere trådens tema Sofie Elise as. Hva synes du om det hun står for og presenterer? Vel. Jeg ble kalt en nyttig idiot som lot meg lede med medfølelse og dermed bidrar til SE sin suksess nylig her. Og min kommentar var nyansert og ikke komplett negativ som mesteparten her inne. Hvorfor nevner du ikke det som persondebatt? 4 1
Dumpappen Skrevet 26. juni 2023 #37180 Skrevet 26. juni 2023 1 hour ago, J.. said: Man er ikke dum,"en idiot",naiv eller annet nedsettende ord fordi man tidvis er enig med SE eller ser hva hun mener med ting hun sier. Man trenger ikke være uenig i ett og alt hun sier å gjør kun fordi det er henne. Det er ikke nyansert,sunt eller vettu. Jeg er en av de som har minst positivt å si om henne,men jeg klarer også å se når hun sier/gjør noe bra/riktig. Ting er ikke så svart/hvitt at alt man sier/gjør er feil. Det må være rom for å si noe positivt eller være uenig med flokken uten å bli kalt både det ene og andre eller kreve "forklaringer" og grunner til noe så enkelt som at man er uenig. Man trenger ikke å dokumentere en personlig mening om noen,da den er subjektiv. På tide med litt frisk luft,virker det som.. For å dra parallellen litt langt så gjorde også Hitler noe riktig som f.eks bygging av folkevogn bra veier, men vil si at jeg var uening med alt annet 😀. SE har sikkert sagt gjort noe bra, men når 99% negativt så burde hun ikke få profilerte jobber. Hun har gjemt seg bak «lille uskyldige meg» mønsteret lenge nok. Folk bør boikotte alt som har med henne å gjøre, samt de som muliggjør dette for henne. 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå