os Maxilla Skrevet 2. mars 2023 #35401 Skrevet 2. mars 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor "alle" klager når samtidig så sinnsykt mange følger henne. Hun har fått nesten 20 000 nye følgere siden kaoset startet og bikker nå 600 000 når som helst. Det er jo også nettopp derfor NRK vil ha henne. Hvis man mener alvor i at man ikke er interessert å stå for lønna hennes går det ikke an å følge henne samtidig! Det er jo akkurat det hun tjener penger på, og derfor hun regelmessig gjør seg aktuell med disse skandalene sine. Og folk går fem på hver gang, så det er jo bare å le hele veien til banken for hennes del Verden vil virkelig bedras. 8 1
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35403 Skrevet 2. mars 2023 (endret) os Maxilla skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor "alle" klager når samtidig så sinnsykt mange følger henne. Hun har fått nesten 20 000 nye følgere siden kaoset startet og bikker nå 600 000 når som helst. Det er jo også nettopp derfor NRK vil ha henne. Hvis man mener alvor i at man ikke er interessert å stå for lønna hennes går det ikke an å følge henne samtidig! Det er jo akkurat det hun tjener penger på, og derfor hun regelmessig gjør seg aktuell med disse skandalene sine. Og folk går fem på hver gang, så det er jo bare å le hele veien til banken for hennes del Verden vil virkelig bedras. De er nødt til å følge henne for å se hva hun poster. Jeg tror flere av følgerne ler av henne, og vil bare se hva slags tøv hun skriver nå når det stormer. Lyttertallet vil synke når debatten stilner. Endret 2. mars 2023 av MyMichelle 2 1
Honey Dew Skrevet 2. mars 2023 #35404 Skrevet 2. mars 2023 Humas skrev (9 timer siden): Det var kronikk i en avis i dag om at det ikke var bedre forbilder før heller, M Monroe, M Jackson, Elvis++ Men, det triste ved den sammenligningen.. De døde i selvmord og av dop/alkohol/piller. Så den sammenligningen var ikke heldig. Og man skal vel ikke glemme at de var hhv skuespiller og et par av verdens mest kjente pop og rock-artister. Marilyn Monroe begikk selvmord. Hun døde ikke pga narkotika. 1
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35405 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Isild skrev (1 time siden): Veldig viktige poenger. Mange ønsker nok å kopiere henne. Vi har litt for lett for å si (og tro) at vi ikke tror unge bryr seg om henne eller lar seg påvirke av henne. For å snakke litt om dette med påvirkning - det har nok blitt litt slik nå for tiden at man ikke innrømmer at man f.eks får ideer til hvordan man "enkelt" kan fikse på ting fra Sophie Elise. Det er `politisk korrekt` å si at man tar avstand fra det hun holder på med - både når det gjelder festing, operasjoner og annet. Men påvirkning er ikke å si høyt at "hun er mitt idol". Påvirkning er mer snedig enn som så. Det finnes nok desverre mange "Sofier" på 15 fortsatt (Sofie begynte vel å blogge da hun var 15-16, med en drøm om store pupper og å bli likt fordi hun var vakker) Disse "Sofiene" sitter som det hun gjorde - og leter etter måter, priser, steder og hvordan man kan fikse på ting for å oppnå drømmeutseendet. Et utseende de tror vil gjøre dem lykkelige, gjøre at de blir likt og populære. Den største påvirkeren på nettopp dette her i landet er Sophie Elise. Selv om hun ikke oppfordrer noen til å gjøre som henne, så er det indirekte oppfordring hver gang hun poserer med resultatet, hver gang hun sier at hun elsker å være sexy (noe hun sikkert ikke syns hun var før da tydeligvis - så det er OPERASJONENE som gjør at hun føler seg sexy osv) Påvirkningen skjer i det helt stille. Og den er ganske privat for den som leter. Utad kan denne personen si "Ja fy fader, det er helt tragisk det SE holder på med" Det er mange man kan synes synd på, som gjør forferdelige ting. Hvis vi skal ta den diskusjonen. Men voksne mennesker må ta ansvar for sine handlinger, selv om de har blitt utsatt for omsorgssvikt, blitt mobbet eller sliter med psyken. Fengslene er fulle av folk med grusomme historier fra barndom og oppvekst. Kvinner som selger kroppen sin, menn som selger dop og dreper hverandre, svindel og bedrag. De har ikke kjærlighet til seg selv, og heller ikke andre. Men de må allikevel ta ansvar. Edit: Nå siterte jeg feil innlegg ser jeg.. Endret 2. mars 2023 av IreneV
Isild Skrevet 2. mars 2023 #35406 Skrevet 2. mars 2023 J.. skrev (55 minutter siden): Knises og fnises i dagens pod,der de også oppfordrer "rotta" som har sagt at NRK skal vrake de om å tilstå å slutte og komme med usant sladder. De har fått beskjed om å skjerpe seg men at podden består. Så så mye for at podden skulle avsluttes,som noen påsto her i tråden. Som forventet - ingen konsekvenser for SE. Så dette er altså måten NRK faktisk svarer ut kritikken på - ved å la Sophie Elise og Fetisha sitte å gjøre narr i podcasten? "Vi vant!!" "Rotter!!" Hun kan virkelig gjøre akkurat hva hun vil. Og jeg vil virkelig ikke betale lisens lenger! 27
Humas Skrevet 2. mars 2023 #35407 Skrevet 2. mars 2023 Honey Dew skrev (9 minutter siden): Marilyn Monroe begikk selvmord. Hun døde ikke pga narkotika. Ja, det var det jeg skrev, selvmord. (Og det som er mest skrevet om de andre to, for mye piller og div annet..) Kan nevne mange flere. 2
Linazer Skrevet 2. mars 2023 #35408 Skrevet 2. mars 2023 IreneV skrev (11 timer siden): De ser bare det kule. Slik mange unge jenter gjorde da filmen Wir Kinder vom Bahnhof Zoo kom tidlig 80-tall. De så bare hvor kul Christiane F var, kul og pen, og ville være om henne. Plutselig flokket unge jenter til BZ og ville ha heroin. Det smitter. Å ja, husker det godt. Christiane og vennene som løp rundt på t-banen og var kule. Dro på David Bowie konsert og levde et superspennende liv. Heldigvis havnet jeg aldri inn i et slikt miljø. 3
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35409 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Honey Dew skrev (1 time siden): Marilyn Monroe begikk selvmord. Hun døde ikke pga narkotika. Akkurat med Monroe har parallellen faktisk noe for seg. Edit: Tar den tilbake. Ved nærmere ettertanke er det jo kun at de er kvinner og har operert kroppene sine, ikke så mye mer. Endret 2. mars 2023 av IreneV
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35410 Skrevet 2. mars 2023 Linazer skrev (Akkurat nå): Å ja, husker det godt. Christiane og vennene som løp rundt på t-banen og var kule. Dro på David Bowie konsert og levde et superspennende liv. Heldigvis havnet jeg aldri inn i et slikt miljø. Jeg husker jeg synes hun var så vakker, og ville ha lik olajakke. Stoppet heldigvis der.
anonymBbruker Skrevet 2. mars 2023 #35411 Skrevet 2. mars 2023 IreneV skrev (1 time siden): Akkurat med Monroe har parallellen faktisk noe for seg. Men Monroe jobbet jo som skuespiller. (Med et undervurdert talent for komedie, synes jeg personlig) 10 1
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35412 Skrevet 2. mars 2023 (endret) anonymBbruker skrev (11 minutter siden): Men Monroe jobbet jo som skuespiller. (Med et undervurdert talent for komedie, synes jeg personlig) Hun hadde talent, det synes jeg også. Ikke bare i komedie. Jeg likte henne i The Misfits. Men det er noen paralleller. Hun opererte nese, kinn og bryst. Søkte etter kjærlighet, men manglet kjærlighet til seg selv. Taklet dårlig å bli eldre. Elsket av mange men ensom og usikker. Kynismen er ikke en parallell. Ei heller arrogansen. Endret 2. mars 2023 av IreneV
anonymBbruker Skrevet 2. mars 2023 #35413 Skrevet 2. mars 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Hun hadde talent, det synes jeg også. Ikke bare i komedie. Jeg likte henne i The Misfits. Men det er noen paralleller. Hun opererte nese, kinn og bryst. Søkte etter kjærlighet, men manglet kjærlighet til seg selv. Taklet dårlig å bli eldre. Elsket av mange men ensom og usikker. Ja, sant nok, det er noen paralleller. Jeg ble bare så oppgitt av den artikkelen som sammenliknet SE med alle de talentfulle menneskene, når hun selv ikke ser ut til å ha talent for noen annet enn å skape skandale, påføre andre komplekser og skaffe inntekt fra det. 12
os Maxilla Skrevet 2. mars 2023 #35414 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (1 time siden): De er nødt til å følge henne for å se hva hun poster. Jeg tror flere av følgerne ler av henne, og vil bare se hva slags tøv hun skriver nå når det stormer. Lyttertallet vil synke når debatten stilner. Men ingen er "nødt" til det, hvis det er et reelt behov for noen så er man interessert. Ikke så rart NRK tolker det som at hun vil trekke folk, de har jo dessverre helt rett i at det funker. 600 000 må heller ikke følge for å holde seg oppdatert. Jeg har aldri fulgt henne noe sted, kontoer som KopieElise og Mads Hansen deler jo det som er verdt å reagere på. Ironisk å le av noen man direkte støtter bedriften, omdømmet og millionlønna til. 4 2
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35415 Skrevet 2. mars 2023 anonymBbruker skrev (1 minutt siden): Ja, sant nok, det er noen paralleller. Jeg ble bare så oppgitt av den artikkelen som sammenliknet SE med alle de talentfulle menneskene, når hun selv ikke ser ut til å ha talent for noen annet enn å skape skandale, påføre andre komplekser og skaffe inntekt fra det. Ja, den artikkelen var tynn suppe. Rart den kom på trykk. Bare vås. Provoserende. SE AS er kynisk og manipulerende, bedriver villedende og ulovlig reklame. Kan ikke sammenlignes med noen av de han nevnte. Men personen SE har noen paralleller hvis man skal se kun på rus og plastisk kirurgi. Allikevel tynne greier.
Gjest Marsh Skrevet 2. mars 2023 #35416 Skrevet 2. mars 2023 Humas skrev (11 timer siden): Det var kronikk i en avis i dag om at det ikke var bedre forbilder før heller, M Monroe, M Jackson, Elvis++ Men, det triste ved den sammenligningen.. De døde i selvmord og av dop/alkohol/piller. Så den sammenligningen var ikke heldig. Og man skal vel ikke glemme at de var hhv skuespiller og et par av verdens mest kjente pop og rock-artister. Litt synd at han som skriver dette er sammen med et av de bedre forbildene for ungen jenter, Emilie Nereng, som har vist at man ikke trenger operere eller kle av seg for å lykkes. Det han heller ikke tenker over er at Marius Muller aldri stilte full på bilder og fikk det til å virke som at rus er kult. Ingen av disse forbildene han nevner har vel "reklamert" for rusmidler.
Gjest Marsh Skrevet 2. mars 2023 #35417 Skrevet 2. mars 2023 Det eneste Sophie noen gang har trengt å endre på. er det som ikke kan opereres, nemlig psyken.
Jif Skrevet 2. mars 2023 #35418 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (2 timer siden): De er nødt til å følge henne for å se hva hun poster. Jeg tror flere av følgerne ler av henne, og vil bare se hva slags tøv hun skriver nå når det stormer. Lyttertallet vil synke når debatten stilner. Jeg følger henne bevisst ikke. Føler at jeg går med meg mer enn nok om livet hennes likevel. 4 2
Humas Skrevet 2. mars 2023 #35419 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Jeg involverer meg, som ‘godt voksen’. Fordi; nå jobber jeg faktisk m psykisk helse - fordi livsstilen til SE var lik min (riktignok hadde jeg et ‘dobbeltliv’ m vanlig jobb. Og knakk helt sammen da jeg skjønte det var traumene som drev med ‘ut i det’ uten at jeg forsto) Derfor er jeg med å kritisere SÆRLIG NRK. De får milliarder av oss.. Og bla Rådet for psykisk helse er klare på at denne livsstilen er attraktiv pga at de er ‘ødelagte’ og har (ubevisste?) traumer.(nb,jeg jobber ikke der,men vet det) Dette gjelder nå fler og fler i verden - så hvor i all verden er vi på vei? Når solide statlige nrk henger seg på? Skjønner ikke annet enn at div ledelse i nrk må ta et stort ansvar her. (Det må gjøres noe m sosiale medier generelt, og forherligelse av avhengighetsskapende dop også) Tenk om noen som er glad i SE kunne (det er sikkert noen utenfor ‘miljøet’ også) få hemme til å innse at disse menneskene trenger rettledning. SE er bare en enkeltperson som viser for oss at dette går helt feil vei i samfunnet. Endret 2. mars 2023 av Humas 13 3
koktreke Skrevet 2. mars 2023 #35420 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (3 timer siden): Jeg gir ikke opp! Jeg klager igjen! Jeg tror kanskje vi bare må klage igjen og igjen, slik at de skjønner at de ikke kan drysse ned saken, gjøre små endringer og fortsette som før. Jeg tenker å klage på NRK sin håndtering av saken så langt. Det er rett og slett provoserende. 15 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå