Ænema Skrevet 27. februar 2023 #35081 Skrevet 27. februar 2023 (endret) IreneV skrev (9 timer siden): Jeg er litt usikker der. Så vil gjerne se demografien på følgerne hennes også. Håper media vil være mye mer kritiske til "de sunne verdiene som speiler målgruppen" fremover. Og det gjelder mange influencere. Og Noah bør beklage samarbeidet de har, virkelig. Skamme seg skulle de. jeg har 94 stk på min instagram venneliste som følger hun. og de fleste disse er på min alder, 46år. Endret 27. februar 2023 av Ænema
Era Vulgaris Skrevet 27. februar 2023 #35082 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (13 minutter siden): Hun er en blogger er hun ikke, eller influenser som de så fint kaller det der de opphøyes av ukritiske følgere, at hun har kommet opp og frem er åpenbart at er fordi hun har generert masse klikk. Så det er altså ikke helt på jordet, når jeg hevder at det er andres behov for å beundre henne og et ønske om å følge henne som har båret henne frem. I hovedsak yngre jenter vil jeg tro, men sjokkerende mange voksne damer også, bare at sistnevnte kritiserer i sterkere grad. Du har overhodet ikke fått med deg essensen i tråden. Jeg anbefaler deg å lese litt mer enn de fem siste sidene, så forstår du kanskje hvor mye du bommer med innleggene dine. Som for øvrig oser av kvinneforakt og nedlatenhet. Forsøk igjen, men gjør det bedre. 20 9
Zenhouse Skrevet 27. februar 2023 #35083 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (30 minutter siden): Ser man på hvem disse bloggerne er, så er de alle personligheter kvinner generelt beundrer og ser opp til, og nettopp derfor er det kvinner (i hovedsak yngre) som frekventerer slike blogger. Klart det i stor grad handler om dyrkelse og dertil sjalusi, dere damer har i deres DNA å se opp til og ønske at dere hadde en annen sitt liv, det er det som styrer dere mot å grafse i disse personlighetenes tilværelse også. Tør påstå at mer enn 95% av de som besøker Sophie Elise og andres blogger, det er hunnkjønn som er misfornøyd med egen tilværelse og misunner hennes... Hva er ellers motivet deres når dere er fult klar over at det er deres besøk inn på hennes sider, som også gjør henne aktuell. Det nytter i alle fall ikke å klage på noe dere selv bidrar til og er skyld i at eksisterer, forstår dere ikke selv at det er dere som er opptatt av og beundrer henne som er årsaken til at hun har blitt kjent? Det er dere som må sette en stopper for galskapen, altså slutte å besøke hennes sider, da blir hun ikke lenger aktuell og vi andre som ikke frekventerer hennes (og andre) sine nettsteder, vi slipper også å få servert hvor dårlig rollemodell hun (og flere andre) er. VG, NRK, Dagbladet, Aftenposten, altså media vi jevnlig besøker, man kommer ikke bort fra disse influenserne der heller takket være at dere beundrer dem så høyt at dere åpenbart ikke evner å stoppe å klikke dere inn for å lese om dem.... Stoppe med det, så tar dette slutt og jeg og andre slipper unna slike toske-nyheter som bare er irriterende. Jeg skrev at jeg var enig med deg i ett -1- innlegg og forklarte så grunnen til at jeg mener det kan være viktig å sette seg inn i hva SE egentlig driver med. Men det gikk tydeligvis over hodet ditt. Dette her du skriver nå er jo bare helt skivebom. Skriver ikke mer enn det, for jeg har faktisk ikke ord nå. 7 5
Aricia Skrevet 27. februar 2023 #35084 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (1 time siden): Ser man på hvem disse bloggerne er, så er de alle personligheter kvinner generelt beundrer og ser opp til, og nettopp derfor er det kvinner (i hovedsak yngre) som frekventerer slike blogger. Klart det i stor grad handler om dyrkelse og dertil sjalusi, dere damer har i deres DNA å se opp til og ønske at dere hadde en annen sitt liv, det er det som styrer dere mot å grafse i disse personlighetenes tilværelse også. Tør påstå at mer enn 95% av de som besøker Sophie Elise og andres blogger, det er hunnkjønn som er misfornøyd med egen tilværelse og misunner hennes... Hva er ellers motivet deres når dere er fult klar over at det er deres besøk inn på hennes sider, som også gjør henne aktuell. Det nytter i alle fall ikke å klage på noe dere selv bidrar til og er skyld i at eksisterer, forstår dere ikke selv at det er dere som er opptatt av og beundrer henne som er årsaken til at hun har blitt kjent? Det er dere som må sette en stopper for galskapen, altså slutte å besøke hennes sider, da blir hun ikke lenger aktuell og vi andre som ikke frekventerer hennes (og andre) sine nettsteder, vi slipper også å få servert hvor dårlig rollemodell hun (og flere andre) er. VG, NRK, Dagbladet, Aftenposten, altså media vi jevnlig besøker, man kommer ikke bort fra disse influenserne der heller takket være at dere beundrer dem så høyt at dere åpenbart ikke evner å stoppe å klikke dere inn for å lese om dem.... Stoppe med det, så tar dette slutt og jeg og andre slipper unna slike toske-nyheter som bare er irriterende. Et minimum å faktisk lese innleggene du siterer, synes du ikke? Og helst tråden du poster i også. I hvert fall hvis du vil bli tatt på alvor som debattant. 22 4
Frisk Frosk Skrevet 27. februar 2023 #35085 Skrevet 27. februar 2023 Kollontaj skrev (4 timer siden): Ikke noe å juble for, synes jeg. Bare veldig skremmende og trist at Nrk i første omgang skrev kontrakt for deretter å tåkelegge alle innsigelser. Den tillitssmellen vil sitte lenge i. Jeg er enig. Det kringkastingssjefen, Vibeke Fürst Haugen, kan gjøre, det er å unnlate å la disse grove feilvurderingene fra Nrks side OG de mange forsvarene av valgene OG signal om at dette (som var brudd på så mange lover/regler Nrk er forpliktet å følge) var Nrks nye linje. Dette bør får store følger for alle involverte på ledernivå i Nrk. Vi kan ikke ha ledere som skaper falske narrativ for Kringkastingsrådet, ledere som mener lov/regelbrudd og svært negativ påvirkning mot unge er det Nrk ønsker å trenger! Skal Nrk gjennopprette tilliten må de gjøre mer enn bare å avslutte kontrakten med Sophie Elise AS (og Fetisha!), men det er å avslutte samarbeidet med SE og F, det er et viktig førsteskritt. Så må Nrk bli tydelig i sitt veivalg videre og hvordan de i fremtiden har tenkt å oppfylle sitt samfunnsoppdrag uten ledere som gir blaffen i akkurat det. 11 1
Carrie_S Skrevet 27. februar 2023 #35086 Skrevet 27. februar 2023 (endret) 1 hour ago, Made4u said: Hun er en blogger er hun ikke, eller influenser som de så fint kaller det der de opphøyes av ukritiske følgere, at hun har kommet opp og frem er åpenbart at er fordi hun har generert masse klikk. Så det er altså ikke helt på jordet, når jeg hevder at det er andres behov for å beundre henne og et ønske om å følge henne som har båret henne frem. I hovedsak yngre jenter vil jeg tro, men sjokkerende mange voksne damer også, bare at sistnevnte kritiserer i sterkere grad. Mange elsker skandaler. Det er den samme effekten som da man i gamle dager satt hjemme hos hverandre med kaffekoppen og snakket om andre man hadde fulgt med på, hvem som var utro med, hvem som hadde gjort noe skandaløst og slikt. Det er helt sikkert følgere som følger fordi de ser opp til henne, til livsstilen og misunner henne livet hun har. Det vil det alltid være. Men i denne tråden har jeg inntrykk av at det stort sett er folk som er kritiske til henne, eller som meg: jeg må innrømme at jeg er fascinert av hele bedriften. Jeg har fulgt fordi jeg er nysgjerrig på hvordan hun har klart å nå så langt og fordi det å følge med på bloggere som henne er underholdende - og det mener jeg ikke i positivt tegn. Men, jeg sluttet å følge etter hvert fordi det ble for mye nakenhet og uinteressante ting, og fordi jeg ikke ville bidra til følgertallet og engasjementet. Endret 27. februar 2023 av Carrie_S 5
Gjest Made4u Skrevet 27. februar 2023 #35087 Skrevet 27. februar 2023 Carrie_S skrev (3 minutter siden): Mange elsker skandaler. Det er den samme effekten som da man i gamle dager satt hjemme hos hverandre med kaffekoppen og snakket om andre man hadde fulgt med på, hvem som var utro med, hvem som hadde gjort noe skandaløst og slikt. Det er helt sikkert følgere som følger fordi de ser opp til henne, til livsstilen og misunner henne livet hun har. Det vil det alltid være. Men i denne tråden har jeg inntrykk av at det stort sett er folk som er kritiske til henne, eller som meg: jeg må innrømme at jeg er fascinert av hele bedriften. Jeg har fulgt fordi jeg er nysgjerrig på hvordan hun har klart å nå så langt og fordi det å følge med på bloggere som henne er underholdende - og det mener jeg ikke i positivt tegn. Men, jeg sluttet å følge etter hvert fordi det ble for mye nakenhet og uinteressante ting, og fordi jeg ikke ville bidra til følgertallet og engasjementet. Jeg er fult klar over at skandaler har høy underholdningsverdi, og vet også at internett har tatt over for skravling over kaffekoppen (dagens infastruktur deler skandalene raskere og mer massivt enn noen gang). Folk fascineres av andres oppturer og nedturer, så det vil for alltid være skriverier om det (og det er mange å skrive om i en verden hvor forskjellene mellom mennesker blir større og større). Det er en av triggerene for galskapen også, de økte forskjellene mellom mennesker.
lurker Skrevet 27. februar 2023 #35088 Skrevet 27. februar 2023 4 hours ago, K_mb said: Jeg håper og tror at klagene og reaksjonene som har preget nyhetsbildet fører til en terminering av kontrakten. Ja, det er jeg helt enig i 🙂 1
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #35089 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (2 timer siden): Jeg har sett litt i denne og andre tråder, og det er ganske åpenbart for meg at det er mange her som frekventerer hennes (og andre) sine sider, det er hva som er lagt ut der det ofte refereres til og synses om her. Ingen her behøver følge henne for å finne ut hva hun legger ut på Insta. Det blir gjengitt i media. 9 3
Wednesday Addams Skrevet 28. februar 2023 #35090 Skrevet 28. februar 2023 5 hours ago, Made4u said: Ser man på hvem disse bloggerne er, så er de alle personligheter kvinner generelt beundrer og ser opp til, og nettopp derfor er det kvinner (i hovedsak yngre) som frekventerer slike blogger. Klart det i stor grad handler om dyrkelse og dertil sjalusi, dere damer har i deres DNA å se opp til og ønske at dere hadde en annen sitt liv, det er det som styrer dere mot å grafse i disse personlighetenes tilværelse også. Tør påstå at mer enn 95% av de som besøker Sophie Elise og andres blogger, det er hunnkjønn som er misfornøyd med egen tilværelse og misunner hennes... Hva er ellers motivet deres når dere er fult klar over at det er deres besøk inn på hennes sider, som også gjør henne aktuell. Det nytter i alle fall ikke å klage på noe dere selv bidrar til og er skyld i at eksisterer, forstår dere ikke selv at det er dere som er opptatt av og beundrer henne som er årsaken til at hun har blitt kjent? Det er dere som må sette en stopper for galskapen, altså slutte å besøke hennes sider, da blir hun ikke lenger aktuell og vi andre som ikke frekventerer hennes (og andre) sine nettsteder, vi slipper også å få servert hvor dårlig rollemodell hun (og flere andre) er. VG, NRK, Dagbladet, Aftenposten, altså media vi jevnlig besøker, man kommer ikke bort fra disse influenserne der heller takket være at dere beundrer dem så høyt at dere åpenbart ikke evner å stoppe å klikke dere inn for å lese om dem.... Stoppe med det, så tar dette slutt og jeg og andre slipper unna slike toske-nyheter som bare er irriterende. Unnskyld meg, men har du i det hele tatt lest hva jeg skrev til deg? Eller har du lest tråden her før du bestemte deg for å leke ekspert? Jeg lurer genuint på det. Hele dette svaret ditt viser at du totalt har misset poenget, og at du hvert fall ikke har lest tråden her nok til å kunne skjønne hva saken innebærer, eller hvorfor Sophie Elise får så hatten passer i tråden her. Ref. det jeg har markert i sitatet ditt: Om det irriterer deg, gå ut av tråden. Du har ingenting - virkelig ingenting - å tape på det. 16
MyMichelle Skrevet 28. februar 2023 #35091 Skrevet 28. februar 2023 Ænema skrev (7 timer siden): jeg har 94 stk på min instagram venneliste som følger hun. og de fleste disse er på min alder, 46år. Mari Boine er 66 og følger SE. Og Durek følger også. 2
Salmonella Skrevet 28. februar 2023 #35092 Skrevet 28. februar 2023 MyMichelle skrev (1 time siden): Mari Boine er 66 og følger SE. Og Durek følger også. Har alltid lurt på hvorfor slike folk følger f.eks SE. Følger de hverandre kun fordi de er kjendiser? Har de møttes? Kjenner de hverandre? 10
Isild Skrevet 28. februar 2023 #35093 Skrevet 28. februar 2023 Kollontaj skrev (11 timer siden): Ikke noe å juble for, synes jeg. Bare veldig skremmende og trist at Nrk i første omgang skrev kontrakt for deretter å tåkelegge alle innsigelser. Den tillitssmellen vil sitte lenge i. Enig. Ikke så mye å juble for sånn egentlig. Det er fortsatt helt hårreisende at det ble inngått en slik kontrakt i utgangspunktet. Jeg har endret syn på NRK. Tar vel ikke lang tid før Sofie kommer frem fra gjemmestedet sitt og begynner å jobbe for å få sympati - og rope "cancelled". Ser ikke for meg at hun noensinne kommer til å egentlig mene at hun har gjort noe galt - i noen som helst situasjon. 16
MyMichelle Skrevet 28. februar 2023 #35094 Skrevet 28. februar 2023 (endret) Salmonella skrev (5 minutter siden): Har alltid lurt på hvorfor slike folk følger f.eks SE. Følger de hverandre kun fordi de er kjendiser? Har de møttes? Kjenner de hverandre? Ingen anelse. Jeg synes særlig det er underlig at Mari følger henne. Jeg antar Durek har møtt henne, ettersom venninnen hennes er samboer med Marius. Endret 28. februar 2023 av MyMichelle 5
Isild Skrevet 28. februar 2023 #35095 Skrevet 28. februar 2023 Era Vulgaris skrev (9 timer siden): Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg føler at jeg selv ser bedre ut enn SE gjør på dette bildet, og jeg kunne vært moren hennes. Og jeg vil også påpeke hvor utrolig forskjellig hun ser ut på bilder hun publiserer av seg selv, og bilder publisert av andre. Hun bruker mye filter på bildene sine, og det er egentlig ganske sykt å tenke på, når en vet hvor mye penger hun har brukt på operasjoner. Er hun ikke fornøyd med resultatet? Personlig synes jeg denne pillow face-looken er grusom. De som har pillow face ser syke ut. Øynene forsvinner inn i skallen, og resten ser ut som om man har en allergisk reaksjon. For øvrig er jeg svært fornøyd med at NRK terminerer kontrakten. Det tok sin tid, men bedre sent enn aldri. Jeg skal ikke uttale meg om utseendet til Sophie Elise, men å si hva man mener om den opererte looken Pillowface må være lov ja. Jeg syns det ser ut som brannskadeofre. Huden er stram og dratt og det er gjerne fylt på med litt fett osv. Jeg er utrolig glad det finnes plastisk kirurgi for nettopp brannskadeofre og andre som har vært gjennom grusomme situasjoner. Men at friske unge jenter under 30 opererer helt uten å ha behov for det - for å få samme resultat er veldig trist - rart. De bildene hun selv legger ut er så poserte og redigerte at de ikke ligner henne. På TV og slike bilder som dette så ser man hvordan trekkene egentlig har blitt. 22 1
MyMichelle Skrevet 28. februar 2023 #35096 Skrevet 28. februar 2023 (endret) Isild skrev (16 minutter siden): Jeg skal ikke uttale meg om utseendet til Sophie Elise, men å si hva man mener om den opererte looken Pillowface må være lov ja. Jeg syns det ser ut som brannskadeofre. Huden er stram og dratt og det er gjerne fylt på med litt fett osv. Jeg er utrolig glad det finnes plastisk kirurgi for nettopp brannskadeofre og andre som har vært gjennom grusomme situasjoner. Men at friske unge jenter under 30 opererer helt uten å ha behov for det - for å få samme resultat er veldig trist - rart. De bildene hun selv legger ut er så poserte og redigerte at de ikke ligner henne. På TV og slike bilder som dette så ser man hvordan trekkene egentlig har blitt. Kanskje det er årsaken til at hun ikke ville stille i «Debatten». At hun da ville risikere å miste enda mer inntekt enn det hun tjener hos NRK. Jeg synes det er trist at ungdommer også bruker så mye filter. Nå kom jeg på at SE sa at hun synes det hjelper å vite at hennes forbilder ikke er naturlige. At hun skulle ha visst det tidligere. Endret 28. februar 2023 av MyMichelle 2
Drizzt Skrevet 28. februar 2023 #35097 Skrevet 28. februar 2023 kraftwerk skrev (11 timer siden): De bevisene ligger ikke offentlig ihvertfall. I forrige episode (or so) av podden, så hadde de jo bare fått spørsmål innsendt av menn. Og de begge fniste og ønsket flere spørsmål fra menn, siden de elsker menn 😉 knis. Jeg tror som sagt NRK har bommet totalt med målgruppe. Jeg tenker de kvinnene som har lyttet er av alder 26-36 år, som har fulgt henne "fra start" - og jeg tror ikke det er særlig mange. Resten av lytterne tror jeg helt ærlig er menn. Jo, her i tråden ble publisert en statistikk med lenke fra 2019. Der var det 7-8% 15-åringer eller den yngste gruppen hvis jeg husker riktig (har ikke tid å lete etter innlegget i tråden nå). Selv om hovedparten er jevnaldrende og som du sier de som har fulgt henne fra start, så er det ganske mange mye yngre enn det. 7% av 580.000 er ganske mange. 1
J.. Skrevet 28. februar 2023 #35098 Skrevet 28. februar 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Jo, her i tråden ble publisert en statistikk med lenke fra 2019. Der var det 7-8% 15-åringer eller den yngste gruppen hvis jeg husker riktig (har ikke tid å lete etter innlegget i tråden nå). Selv om hovedparten er jevnaldrende og som du sier de som har fulgt henne fra start, så er det ganske mange mye yngre enn det. 7% av 580.000 er ganske mange. Det var tall fra den forrige podden,ikke IG. 1 1
Breakeven Skrevet 28. februar 2023 #35099 Skrevet 28. februar 2023 (endret) https://www.seher.no/kjendis/nrk-vraker-sophie-elise/78608781 "NRK har bestemt seg: Sophie Elise er ferdig, ifølge Se og Hørs kilder" Endret 28. februar 2023 av Breakeven 3
os Maxilla Skrevet 28. februar 2023 #35100 Skrevet 28. februar 2023 Hvis de skal avslutte samarbeidet så lurer jeg litt på hvordan det egentlig skal fungere. For det er kanskje ikke så enkelt, det er tross alt to personer involvert i denne podcasten. En ting er å kvitte seg med Sophie men hva med Fetisha? Det er jo ikke hun som har driti seg massivt ut her, ikke hun som skaper store overskrifter, og det er ikke først og fremst henne folk klager på. Og for henne må da dette være et mye større tap enn Sophie, som nå har nesten 600 000 følgere. Ikke at jeg synes synd på henne, de virker mentalt rimelig likestilte begge to. Men tenk så dritt å miste jobben på grunn av en annens hensynsløshet. Skulle virkelig likt å se hvordan kontrakten ser ut! 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå