Entern Skrevet 3. oktober 2022 #29921 Del Skrevet 3. oktober 2022 Xstrella skrev (5 minutter siden): Så et klipp fra opptreden og trodde ikke det var S.E. Hun ser totalt annerledes ut på sine sosiale medie kanaler. Godt NRK ikke retusjerte henne og la på bliPerfekt filter. Hun er høyst vanlig dame med altfor mye sminke. Man ser lett hun er meget operert. Håper de unge ser hvor falsk hun er med filter kontra real life. Håper jeg og! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. oktober 2022 #29922 Del Skrevet 3. oktober 2022 Om podcasten på Dax18 nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LullaSkrulla Skrevet 3. oktober 2022 #29923 Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Ok, la meg prøve å tenke litt vidt her og kanskje i overkant positivt; NRK ønsker å nå jenter i en spesifikk aldersgruppe og velger SE. Mange av oss stusser på at hun skal kunne være en representant for denne aldersgruppen og særlig et forbilde, meg selv inkludert. Men hva om NRK ønsker å nå nettopp den typen mennesker som SE er og omgåes med? At de vil nå det miljøet, om man kan kalle det miljø. Det segmentet. For alle fortjener jo å bli representert, føle seg sett og bli inkludert. Ikke minst bør vi som samfunn prøve å nå alle samfunnsgrupper med blant annet nyheter og informasjon. Hva om SE er veien inn for å gjøre dette? De som ikke ser på Nyhetene, følger med på Debatten, engasjerer seg i en ungdomsorganisasjon eller følger med på Greta Thunberg (uten at jeg vet at "den gruppen" ikke gjør det). La oss si at det hadde vært en ung mann som kunne representere incels og nå inn til dem, hadde ikke det vært fint? Slik at man får brutt med et ekkokammer. Det fordrer jo så klart at NRK gjør mer enn å la SE ukritisk ha en podcast, om vi går tilbake til henne igjen. Hvis jeg legger godviljen til så kaaan det jo være det som er i tankene. Jeg er skeptisk, altså, men skjønner dere hvor jeg vil hen? Endret 3. oktober 2022 av LullaSkrulla 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 3. oktober 2022 #29924 Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Fjugur skrev (59 minutter siden): Om podcasten på Dax18 nå Hva ble sakt der? Endret 3. oktober 2022 av Hoppetau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 3. oktober 2022 #29925 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hoppetau skrev (31 minutter siden): Hva ble sakt der? https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202210/NNFA56100322/avspiller 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 3. oktober 2022 #29926 Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Kanskje ikke alle har fulgt med Sophie Elise og alt hun har frontet av mange operasjoner hun har foretatt og alle løgnene hun har blitt tatt i gjennom disse årene hun har tjent seg søkkrik. Hvem hadde hørt om hooded eyes og hip dips og alt mulig rart før hun skrev om det? Intimkirurgi i tillegg til å ha fikset seg fra topp til tå? Er dette noe å fronte for nrk og vise de unge fra 15 år at de gir akkurat henne legitimitet fra selveste statskanalen vi alle må betale for? Hun ble kåret av ungdommer til årets gullbarbie gjennom røde kors ungdom i fjor. Som den som fikk de unge til å føle seg «verst» .. Bare å lese grunnen og fundere på om nrk har fått dette med seg https://gullbarbie.no/stem/ En mer riktig link https://press.no/sophie-elise-as-vinner-arets-gullbarbie/ Synes absolutt dette er lavmål av nrk. Såklart SE tok i mot denne æren og takket ja, men hva har egentlig nrk gjort av undersøkelser på forhånd? Ikke om hva hun sier (for hun har talegaver) - men hva hun faktisk gjør? Endret 3. oktober 2022 av Justlooking La til link nr 2 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. oktober 2022 #29927 Del Skrevet 3. oktober 2022 Justlooking skrev (1 time siden): Kanskje ikke alle har fulgt med Sophie Elise og alt hun har frontet av mange operasjoner hun har foretatt og alle løgnene hun har blitt tatt i gjennom disse årene hun har tjent seg søkkrik. Hvem hadde hørt om hooded eyes og hip dips og alt mulig rart før hun skrev om det? Intimkirurgi i tillegg til å ha fikset seg fra topp til tå? Er dette noe å fronte for nrk og vise de unge fra 15 år at de gir akkurat henne legitimitet fra selveste statskanalen vi alle må betale for? Hun ble kåret av ungdommer til årets gullbarbie gjennom røde kors ungdom i fjor. Som den som fikk de unge til å føle seg «verst» .. Bare å lese grunnen og fundere på om nrk har fått dette med seg https://gullbarbie.no/stem/ En mer riktig link https://press.no/sophie-elise-as-vinner-arets-gullbarbie/ Synes absolutt dette er lavmål av nrk. Såklart SE tok i mot denne æren og takket ja, men hva har egentlig nrk gjort av undersøkelser på forhånd? Ikke om hva hun sier (for hun har talegaver) - men hva hun faktisk gjør? NRK er enten veldig naive, veldig kyniske eller begge deler. Jeg tenderer mot å tro det siste. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 3. oktober 2022 #29928 Del Skrevet 3. oktober 2022 Entern skrev (2 minutter siden): NRK er enten veldig naive, veldig kyniske eller begge deler. Jeg tenderer mot å tro det siste. Det er jo da ganske morsomt å se Dagbladet sitte på Dagsrevyen og kalle Nrk nettopp naive. (Takk til den som gadd å finne link). Vi bruker ikke akkurat tenke at Dagbladet skal være moralens høyborg. Jeg velger å tro naive i utgangspunktet, men timingen med at dette slippes samme uke som utskrivning fremstår som ekstremt kynisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 3. oktober 2022 #29929 Del Skrevet 3. oktober 2022 CMHuser skrev (4 timer siden): Dette minner meg egentlig om mobbing, gjort av forbrukere og media. Jeg mener, når skal det ende? Det legges jo opp til mobbing selvom det er skrevet aldri så fint. Nettet er stort, så når en hund bjeffer, skal den andre bjeffe bedre. Bjeff bjeff bjeff. Tenk hvordan det er for den lille valpen når alle bjeffer. Jeg sier ingenting om operasjoner, sex og hele den greia der, som jeg forholder meg nøytral til og verken er for eller i mot. Men nå synes jeg det har gått for langt. Hun er hovedsaken på både tv og mange forskjellig andre aktører, og det verken skrives eller snakkes fint om henne. Stopp det. Tenk litt. Nå er jo hele Norge "i mot" henne. Tenk hvordan det føles for henne å ha hele Norge på nakken. Du gjør feil, du er ett dårlig forbilde etc av relativt ikke kompente personer. Og når da kompetente gjør det - stopp. La det bare float its boat og la det være. Oppdra ungen din til å være trygg på seg selv og egen verdi. Så her tenker jeg vi må stoppe før hele hun spises opp av mobbing. For det er det det er, samme hvilke fine synonymer dere enn måtte gjemme dere bak. Hvordan er dette mobbing? SE har selv oppsøkt rampelyset og tjent millioner på å være en profilert offentlig person. Hun spiller et kynisk pr-spill med media, fronter sykelig plastisk kirurgi og påfører svært mange unge jenter usikkerhet rundt eget utseende. Hun er ikke en uskyldig stakkar jente med angstproblemer, hun er en business som drar inn millioner. Hun MÅ og SKAL stå til ansvar for det hun gjør. At nrk blir medspillere i dette sirkuset sjokkerer meg! nb! Tviler ikke på at hun har angst, men hun kan ikke gjemme seg bak den og andre diagnoser hver gang businessen får kritikk. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusken81 Skrevet 3. oktober 2022 #29930 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hun er ihvertfall frisk nok til å utnytte hypen, mye reklame på Snap, både for glød og Nelly 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. oktober 2022 #29931 Del Skrevet 3. oktober 2022 4 hours ago, Justlooking said: Hun ble kåret av ungdommer til årets gullbarbie gjennom røde kors ungdom i fjor. Som den som fikk de unge til å føle seg «verst» .. Bare å lese grunnen og fundere på om nrk har fått dette med seg https://gullbarbie.no/stem/ Jeg synes hun er et diskutabelt forbilde, men rett skal være rett: det var mange voksne som også stemte. Hvem som helst kan stemme på Gullbarbie og lyve på alder. Så flere voksne i kommentarfelt som sa de stemte. Vet også om andre voksne som stemte på henne fordi de mente hun var et dårlig forbilde for barna. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 3. oktober 2022 #29932 Del Skrevet 3. oktober 2022 Carrie_S skrev (12 minutter siden): Jeg synes hun er et diskutabelt forbilde, men rett skal være rett: det var mange voksne som også stemte. Hvem som helst kan stemme på Gullbarbie og lyve på alder. Så flere voksne i kommentarfelt som sa de stemte. Vet også om andre voksne som stemte på henne fordi de mente hun var et dårlig forbilde for barna. Dette er udokumenterte påstander. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polarisstella Skrevet 4. oktober 2022 #29933 Del Skrevet 4. oktober 2022 Carrie_S skrev (19 timer siden): Man kan stille henne til veggs for operasjoner, men nå var det ikke det temaet dette dreide seg om. Det handler om rusavhengighet. Når det gjelder intervjuene og oppslagene på NRK, så er det NRK som skal kritiseres, ikke henne. Det er NRK som har plukket henne til sin kanal, plukket henne til Lindmo og som har laget alle artiklene på nettsiden. Jeg har nevnt tidligere i tråden at jeg synes de fortjener kritikk for måten de har gjort dette på. Det strider mot journalistisk integritet - men, det er som sagt NRK som har lagt opp dette løpet som skal kritiseres her, ikke SE. De andre mediene har bare referert til NRK sine saker - saker NRK har laget for å reklamere for sin egen podkast. Seriøst? Så i dine øyne er altså Sofie Steen Isachsen en viljeløs dukke uten ansvar for egne valg og eget liv? Er det slik å forstå at når NRK "plukker" henne til podcast satsing kan hun ikke si nei? Da kan hun kanskje heller ikke si nei når hun blir "plukket" til Lindmo? Faktum er vel at forretningskvinnen Sofie Steen Isachsen ser denne oppmerksomheten rundt hennes person som en gylden anledning til å fylle på kontoen. Hennes karriere er bygd på å selge egen sjel. Hennes uttalelse i reklamen for "millionær podcasten" til Christian Strand, om at hun alltid må ha minst tre millioner på konto, bekrefter for meg at penger går foran alt. Også egen helse. At det er krìtikk verdig av NRK å satse på henne som forbilde og talerør for unge kvinner er det ingen tvil om. Det samme kan sies om å gi henne taletid og oppmerksomhet i beste sendetid. Forøvrig klarte hun fint å vise sin mangel på selvinnsikt i det intervjuet. Starter med å påstå at hennes karriere er bygd på ærlighet. For så å legge skylden for hennes rus problemer på "dem" som omtaler henne som dårlig forbilde. Så avslutter hun hele seansen med å fastslå at hun er så klar for jobb, mediefokus og å bli omtalt som dårlig forbilde. 26 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 4. oktober 2022 #29934 Del Skrevet 4. oktober 2022 Først håper jeg hun blir frisk, men jeg må si at jeg reagerer på at i denne tiden har igjen full fokus på salg av sine produkter. Troverdigheten forsvinner rett og slett. Jeg kjenner at som pårørende til en rusavhengig at dette blir helt feil. 30 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 4. oktober 2022 #29935 Del Skrevet 4. oktober 2022 Kom til å tenke på denne saken nå.. https://m24.no/farid-ighoubah-gaute-drevdal-nettavisen/sophie-elise-isachsen-nektet-a-vitne-fordi-pressen-var-til-stede/415751 «Vitnet skal forklare seg blant annet om egen bruk av ulovlige rusmidler. Vitnet er såkalt «influencer», hvor hennes karriere kan bli skadelidende dersom hun forklarer seg uforbeholdent.» Viser seg jo,som alltid,at hun ikke var redd for ett skadelidende rykte,hun ville bare ha betalt før hun fortalte om det.. Å "gi vekk" en slik story ved å vitne for andre er jo tross alt gratis.. 36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 4. oktober 2022 #29936 Del Skrevet 4. oktober 2022 J.. skrev (17 minutter siden): Kom til å tenke på denne saken nå.. https://m24.no/farid-ighoubah-gaute-drevdal-nettavisen/sophie-elise-isachsen-nektet-a-vitne-fordi-pressen-var-til-stede/415751 «Vitnet skal forklare seg blant annet om egen bruk av ulovlige rusmidler. Vitnet er såkalt «influencer», hvor hennes karriere kan bli skadelidende dersom hun forklarer seg uforbeholdent.» Viser seg jo,som alltid,at hun ikke var redd for ett skadelidende rykte,hun ville bare ha betalt før hun fortalte om det.. Å "gi vekk" en slik story ved å vitne for andre er jo tross alt gratis.. Dette er så viktig i debatten rundt nrk og valg av medarbeidere. Hvis SE kun har drevet med rus det siste året … hvordan kunne hun da bli kalt inn som vitne i en sak der det dreier seg om noe som skjedde FØR 2021? 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 4. oktober 2022 #29937 Del Skrevet 4. oktober 2022 mater.sapiens skrev (25 minutter siden): Dette er så viktig i debatten rundt nrk og valg av medarbeidere. Hvis SE kun har drevet med rus det siste året … hvordan kunne hun da bli kalt inn som vitne i en sak der det dreier seg om noe som skjedde FØR 2021? Jepp.. Hun har forøvrig snakket om å misbruke ritalin tidligere men det fikk jo ca ingen oppmerksomhet,så det måtte hun vel gjenta det med Xanor istedet.. https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elise-avslorer-dopmisbruk-i-ny-bok/8651813/ 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 4. oktober 2022 #29938 Del Skrevet 4. oktober 2022 J.. skrev (22 minutter siden): Jepp.. Hun har forøvrig snakket om å misbruke ritalin tidligere men det fikk jo ca ingen oppmerksomhet,så det måtte hun vel gjenta det med Xanor istedet.. https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elise-avslorer-dopmisbruk-i-ny-bok/8651813/ Det er alt dette som nrk burde fanget opp i en research. Nå fremstår de bare som naive, om ikke direkte dumme. Mener de seriøst at en som lyver på seg diagnoser og har drevet med rus i årevis, er en god påvirker? For det er vel det de vil? Påvirke? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 4. oktober 2022 #29939 Del Skrevet 4. oktober 2022 (endret) mater.sapiens skrev (8 minutter siden): Det er alt dette som nrk burde fanget opp i en research. Nå fremstår de bare som naive, om ikke direkte dumme. Mener de seriøst at en som lyver på seg diagnoser og har drevet med rus i årevis, er en god påvirker? For det er vel det de vil? Påvirke? Nekter å tro det har gått arbeidsgiver NRK hus forbi da det flyter over av artikler om hennes rusmisbruk av det ene å andre gjennom årene,og hun har skrevet om det i den første boken sin. De bare velger å lukke øynene for det fordi SE er "ung og kul" og NRK vil være trendy og moderne.. Endret 4. oktober 2022 av J.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citha Skrevet 4. oktober 2022 #29940 Del Skrevet 4. oktober 2022 3 hours ago, korrespondenten said: Sophie Elise har vært skikkelig ute å kjøre, men har hentet seg inn igjen. Når? Det siste kvarteret? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå