Helene1982 Skrevet 1. oktober 2022 #29821 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg synes faktisk litt synd på Sofie Elise. Hun virker ikke frisk, men hun har signert en kontrakt med NRK, der hun sier at hun hørte de andre på rehabiliteringen kaste opp og ha abstinenser, mens hun var trist for at hun gikk glipp av sommermoro. Jeg mener at NRK burde tatt hensyn til at hun trengr ro og behandlng. Dette er ikke ok. 17
Isild Skrevet 1. oktober 2022 #29822 Skrevet 1. oktober 2022 Helene1982 skrev (19 minutter siden): Jeg synes faktisk litt synd på Sofie Elise. Hun virker ikke frisk, men hun har signert en kontrakt med NRK, der hun sier at hun hørte de andre på rehabiliteringen kaste opp og ha abstinenser, mens hun var trist for at hun gikk glipp av sommermoro. Jeg mener at NRK burde tatt hensyn til at hun trengr ro og behandlng. Dette er ikke ok. Jeg tenker det samme som deg, og lurer på når denne avtalen egentlig ble gjort, og hvem som tok initiativet. Ønsker hun seg en vellykket rehabilitering, så søker hun ro og nære relasjoner en stund - ikke å selge rus-historien sin til høystbydende FØR hun i det hele tatt er skrevet ut. Pengemaskineriet i dette og det pr-kåte gjør at iallefall jeg syns det er veldig lite ok. NRK burde ikke være med på å "kjempeeksponere" en person som faktisk nettopp har vært innlagt fordi hun IKKE tåler all eksponeringen. 18
Helene1982 Skrevet 1. oktober 2022 #29823 Skrevet 1. oktober 2022 Isild skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det samme som deg, og lurer på når denne avtalen egentlig ble gjort, og hvem som tok initiativet. Ønsker hun seg en vellykket rehabilitering, så søker hun ro og nære relasjoner en stund - ikke å selge rus-historien sin til høystbydende FØR hun i det hele tatt er skrevet ut. Pengemaskineriet i dette og det pr-kåte gjør at iallefall jeg syns det er veldig lite ok. NRK burde ikke være med på å "kjempeeksponere" en person som faktisk nettopp har vært innlagt fordi hun IKKE tåler all eksponeringen. jeg synes uansett at NRK burde sagt nei. Det er respektløst ovenfor alle som kastet opp av abstinenser mens Sophie tenkte på at hun gikk glipp av sommeren da hun så ut av vinduet. Og hun snakker om sitt pillemisbruk som om at det var det mest dødelige og farlige en lege noen gang hadde sett. Jeg er ikke helsepersonell, men en rask indikator på at man er syk, er ofte for meg at pasienten ikke evner å se ringvirkningene av egen oppførsel. Dette handler ofte om at de er så syke at de har nok med å overleve. Om pasienter ikke evner å se at det er upassende å si at du tenkte på at du gikk glipp av sommerfesten, mens andre pasienter kastet opp av abstinenser, er spørsmål nr 1 for meg: betalte du for oppholdet? Hva er Nrk sin rolle i dette? 30 2
Frøken Ludvig Skrevet 1. oktober 2022 #29824 Skrevet 1. oktober 2022 Mener jeg leste at NRK signet Sophie Elise før de visste at hun hadde et rusproblem, men at hun utsatte prosjektet pga hun bestemte seg for rehab og måtte da være ærlig med dem. Ikke at det gjør det saken bedre, men virker bare ikke som NRK var inne å kapret henne mens hun var på rehab. MEN, nå som de faktisk skulle bruke henne så burde de latt henne før mer tid før de kaster henne ut i podcast og «beste sendetid» på tv. Tror ikke dette er de beste forutsetningene for rehabilitering… 8 5
Isild Skrevet 1. oktober 2022 #29825 Skrevet 1. oktober 2022 Frøken Ludvig skrev (1 minutt siden): Mener jeg leste at NRK signet Sophie Elise før de visste at hun hadde et rusproblem, men at hun utsatte prosjektet pga hun bestemte seg for rehab og måtte da være ærlig med dem. Ikke at det gjør det saken bedre, men virker bare ikke som NRK var inne å kapret henne mens hun var på rehab. MEN, nå som de faktisk skulle bruke henne så burde de latt henne før mer tid før de kaster henne ut i podcast og «beste sendetid» på tv. Tror ikke dette er de beste forutsetningene for rehabilitering… Nei, det er nok absolutt ikke det. Hun oppgir som grunn for rusproblematikken at hun ikke tålte kritikken som lå i gullbarbie og "Norges farligste forbilde". Hvordan kommer hun til å takle rushet som kom og kommer i kjølvannet av dele dette i beste sendetid på rikskanalen "så fort hun kom ut døra på rehab`en"? Hun får mye støtte, men hun vil spørsmål og kritiske blikk også - fortsatt. Begrenset hvor "sterk" man er uka etter "hurtig-rehab" (som 5 uker må kunne kalles) Alle andre vil kalle dette en sårbar periode. "Tell all" kunne hun med stor fordel spart til senere. 24 1
Minitroll Skrevet 1. oktober 2022 #29826 Skrevet 1. oktober 2022 skruf skrev (1 time siden): Det er greit det, hun har vært på rehab i 5 uker Men når man er på avvenning av misbruk av f.eks piller så får man ikke beskjed om at det er greit å fortsette med å drikke alkohol, da også alkohol er en avhengighetsskapende substans. Dette gjelder andre veien også; en alkoholiker som legger seg inn til tørk får beskjed om å kutte alt som gir avhengighet. Han kan ikke legges inn, slutte å drikke, og deretter begynne å ta opiater eller benzo. Alt må bort. Det er det jeg stusser over; at hun har vært på rehab i 5 uker og sluttet med piller, men hun drikker alkohol. Mange misbrukere har et blandingsmisbruk med både piller, alkohol og hasj. Grensene er glidene. Det hjelper ikke å bare fjerne det ene Helt riktig, både benzo og alkohol har angstdempende effekt og vi behandler jo f.eks delirium tremens med blant annet benzo. Svært mange går fra alkohol til benzo til alkohol igjen som en evig ond sirkel. skal ikke påstå at hun lyver om xanax-avhengighet, men det er litt betimelig at hun driver med dette nå når hun sikkert nettopp er ferdig med å lese Pamela biografien. Ikke første gang hun lar seg «inspirere» og kopierer andre kjendiser. 27 4
Isild Skrevet 1. oktober 2022 #29827 Skrevet 1. oktober 2022 Minitroll skrev (44 minutter siden): Helt riktig, både benzo og alkohol har angstdempende effekt og vi behandler jo f.eks delirium tremens med blant annet benzo. Svært mange går fra alkohol til benzo til alkohol igjen som en evig ond sirkel. skal ikke påstå at hun lyver om xanax-avhengighet, men det er litt betimelig at hun driver med dette nå når hun sikkert nettopp er ferdig med å lese Pamela biografien. Ikke første gang hun lar seg «inspirere» og kopierer andre kjendiser. Alkoholabstinens blir jo også ofte behandlet med benzo. Vil tro det kan "overlappe" andre veien også. At alkohol tar brodden av benzo-abstinens. Hun trenger sikkert ikke å bli avholds, men som påvirker som nettopp har avslørt at hun har vært rusmisbruker - så burde hun kanskje være litt forsiktig med hva hun viser og gjør. NRK skriver jo at de ønsker hun skal nå ut til 15 (til 30) åringer. Er veldig usikker på om dette fort kan bli litt "kult" for en på 15 som ikke helt klarer å sortere det hele. Akkurat som Sophie Elise selv syns det var "kult" å vise pilleglasset sitt i SoMe. Litt sånn "Sex, drugs and rock n roll" om man vil. 22 1
Lollybby Skrevet 1. oktober 2022 #29828 Skrevet 1. oktober 2022 (endret) Jeg syns hun rett slett ikke virker snill. Motsatte til gangs , ja det står jeg inne for. Kynisk løgnhals. Ser kun utenlandske kanaler uansett- men fy F så bedritent valg av NRK! Endret 1. oktober 2022 av Lollybby Feil 12 1 3
Jentegutt Skrevet 1. oktober 2022 #29829 Skrevet 1. oktober 2022 Pust skrev (22 timer siden): Hun er en profesjonell påvirker og det hun legger ut på sine åpne kontoer, er beregnet til å påvirke andre. Når hun nå blander privatliv og kommers gjør hun det for å sanke sympati, slik at flere får en positiv holdning til det som skal selges/annonseres for via kontoene hennes. Jeg tenker det er vanskelig for folk flest å se hva som er Sofie og hva som er Sophie Elise, noe hun bevisst benytter seg av.. Det samme gjør forresten de fleste andre influenserne. Hvordan hun er som person kommer ikke fram i slike sammenhenger, hun spiller rollen som Sophie Elise. Personlig får jeg mer og mer avsmak for influensere som ikke kan ta ansvar for egne handlinger, men legger ansvar (skyld) hos andre. Pust med magen
Havnefogden Skrevet 1. oktober 2022 #29830 Skrevet 1. oktober 2022 Isild skrev (1 time siden): Nei, det er nok absolutt ikke det. Hun oppgir som grunn for rusproblematikken at hun ikke tålte kritikken som lå i gullbarbie og "Norges farligste forbilde". Hvordan kommer hun til å takle rushet som kom og kommer i kjølvannet av dele dette i beste sendetid på rikskanalen "så fort hun kom ut døra på rehab`en"? Hun får mye støtte, men hun vil spørsmål og kritiske blikk også - fortsatt. Begrenset hvor "sterk" man er uka etter "hurtig-rehab" (som 5 uker må kunne kalles) Alle andre vil kalle dette en sårbar periode. "Tell all" kunne hun med stor fordel spart til senere. I bunnen ligger hennes altoverskyggende business-sans. "Hvordan kan jeg dreie alt dette til min fordel?" "Hvordan kommer jeg best ut av dette?" Etc. Jeg tror NRK vil angre på sin influenser-fangst. Det er også svært merkverdig at de ikke har lagt vekt på tildelingen av Gull-barbie tittelen fra 2021 i sin vurdering av passende forbilder for jenter i alderen 15 - 30 år. Så til den samtalen i podcasten der Sofie mener at hun fortsatt kan drikke alkohol, og der Fetisha bekrefter hennes "minimale" alkoholforbruk. Selv har jo Sofie dokumentert snydens fylleri ganske mange ganger på sine kanaler. Spør man seriøse behandlere av avhengighet, vil msn nok få til svar at det er dumt å drikke alkohol i hennes tilfelle. Alkohol har sannsynligvis vært blant triggerne for Xanax. Selv om ikke alkohol er hennes foretrukne rusmiddel, vil det altså være hasardiøst å ikke korke flaska også. I kjent Sophie Elise-stil tenker hun nok at det får være måte på hvor dominerende denne pilleavhengigheten skal være. En flaske hvitvin eller tre MÅ da gå an!! Jeg tenker at hun var klok som ba om hjelp. Om hun har fått nok av pillene vil vise seg. Det kan gå svært lang tid før det eventuelt avdekkes. Hun så seg selv i dårligere og dårligere tilstand hvis hun fortsatte, men i en tilfriskning vil den avhengige ha mange gode argumenter for å starte opp litt smått og pent. Hun har jo eksistensiell angst, ikke sant? Det skal antakelig til et mye mer alvorlig misbruk før hun sier stopp for alltid. Dessverre. Avhengighet er noe dritt! OG det gjelder både alkohol, piller spill og alt annet som skaper avhengighet. Jeg er ikke fagperson, men har tett kjennskap til problematikken med levende mennesker (og noen som ikke klarte det). 24 2
lurker Skrevet 1. oktober 2022 #29831 Skrevet 1. oktober 2022 2 hours ago, Isild said: Begrenset hvor "sterk" man er uka etter "hurtig-rehab" (som 5 uker må kunne kalles) Alle andre vil kalle dette en sårbar periode. Ja, alt skal skje i nærmest realtime. Idet man er på vei ut døra på rehaben, skal man stå frem og snakke om den tunge tiden. De fleste ande folk, kjendiser eller ei, lar slike ting lande, finne ut om man virkelig hadde kommet seg videre, latt både seg selv og folk rundt seg få bearbeidet sakene før man stod frem med det. 7
AprilLudgate Skrevet 1. oktober 2022 #29832 Skrevet 1. oktober 2022 (endret) skruf skrev (5 timer siden): Det er greit det, hun har vært på rehab i 5 uker Men når man er på avvenning av misbruk av f.eks piller så får man ikke beskjed om at det er greit å fortsette med å drikke alkohol, da også alkohol er en avhengighetsskapende substans. Dette gjelder andre veien også; en alkoholiker som legger seg inn til tørk får beskjed om å kutte alt som gir avhengighet. Han kan ikke legges inn, slutte å drikke, og deretter begynne å ta opiater eller benzo. Alt må bort. Det er det jeg stusser over; at hun har vært på rehab i 5 uker og sluttet med piller, men hun drikker alkohol. Mange misbrukere har et blandingsmisbruk med både piller, alkohol og hasj. Grensene er glidene. Det hjelper ikke å bare fjerne det ene Ah 😅😅 Skjønner ikke hvorfor hun fikk tildelt den plassen mange jo ønsker om hun ikke engang ble oppriktig avhengig. Er det virkelig mulig å være så støvsugd at man tenker alkohol er greit rett fra rehab? Så ikke intervjuet, leste bare intervju. Og man har faktisk taushetsplikt ovenfor de andre, det er IKKE greit å si at man hører roping og oppkast fra naborommet. Endret 1. oktober 2022 av DundreMilfin 9
Akvarium85 Skrevet 1. oktober 2022 #29833 Skrevet 1. oktober 2022 elskermenn skrev (19 timer siden): Nytt hake implantat? Altså jeg skjønner at dette ikke er pent å si, men hun har jo gjort dette frivillig... Jeg får sånn uncanny valley følelse av å se på henne. Hun ser ikke ut som et menneske, bare nesten. Det er creepy. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_uhyggelige_dal 12 1
Aintnofun Skrevet 1. oktober 2022 #29834 Skrevet 1. oktober 2022 Akvarium85 skrev (Akkurat nå): Altså jeg skjønner at dette ikke er pent å si, men hun har jo gjort dette frivillig... Jeg får sånn uncanny valley følelse av å se på henne. Hun ser ikke ut som et menneske, bare nesten. Det er creepy. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_uhyggelige_dal ?
Akvarium85 Skrevet 1. oktober 2022 #29835 Skrevet 1. oktober 2022 Aintnofun skrev (5 minutter siden): ? Funker ikke linken for deg? 4
Aintnofun Skrevet 1. oktober 2022 #29836 Skrevet 1. oktober 2022 Akvarium85 skrev (2 minutter siden): Funker ikke linken for deg? Skjønte bare ikke hva den har med Sophie Elise å gjøre.
Akvarium85 Skrevet 1. oktober 2022 #29837 Skrevet 1. oktober 2022 Aintnofun skrev (1 minutt siden): Skjønte bare ikke hva den har med Sophie Elise å gjøre. Uncanny Valley handler om at vi mennesker føler ubehag når noe likner veldig på et menneske men ikke helt. Eksempler som gir denne ubehagelige følelsen er dukker, humanoide roboter, klovner og zombier. Det føles ubehagelig fordi man leter etter det menneskelige i noe som ikke er det eller er sykt. Når jeg ser på SE eller andre mennesker som har ødelagt ansiktene sine med plastisk kirurgi eller ekstrem photoshopping, føler jeg dette ubehaget. Det ser ikke friskt og normalt ut. Jeg har en nær venn med brannskader i fjeset, men føler ikke det samme når jeg ser på henne. Sikkert fordi det føles verre når noen har påført seg disse skadene med vilje. Og også fordi det promoteres som attraktivt. 19 1 3
blåbærpai Skrevet 1. oktober 2022 #29838 Skrevet 1. oktober 2022 Aintnofun skrev (5 minutter siden): Skjønte bare ikke hva den har med Sophie Elise å gjøre. Hun mister menneskelige trekk særlig i ansiktet (mimikk) pga. injeksjoner og operasjoner.. mer robot. Uncanny. 12 1 2
Velinda Skrevet 1. oktober 2022 #29839 Skrevet 1. oktober 2022 blåbærpai skrev (Akkurat nå): Hun mister menneskelige trekk særlig i ansiktet (mimikk) pga. injeksjoner og operasjoner.. mer robot. Uncanny. i en alder av 28....hun ser jo helt "care"ut når hun snakker 7
Populært innlegg Sjøgrønn Skrevet 1. oktober 2022 Populært innlegg #29840 Skrevet 1. oktober 2022 Altså, NRK. Jeg elsker NRK! Men Sophie Elise, som viser for alle at det å stille opp halvnaken med uekte munn, nese, øyne, pupper og rumpe er for å vise at man elsker seg selv. Og Fetisha som vel egentlig skryter at hun nærmest er prostituert og har et stort alkoholmisbruk... Med en veldig problemstisk oppvekst. Skal de liksom være NRKs bidrag for å hanke inn unge jenter til kanalen? De er jo begge åpenbart ødelagt av den livsstilen de har hatt gjennom ungdommen og opp i voksenlivet. Huff, jeg er helt lei meg over NRK denne gangen 53 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå