Isild Skrevet 22. mai 2022 #28601 Del Skrevet 22. mai 2022 Lurer på om SE er like opptatt av sel som av gris. Hvis hun er det, så kan hun jo faktisk ikke akseptere at vennen/flørten/elskeren/kjæresten/exen (putt inn det som passer) har jaktet sel på denne måten. Hun kan ikke det uten å fullstendig miste sin egen troverdighet som "forkjemper for dyrs rettigheter". https://www.seher.no/kjendis/far-massiv-kritikk-kvalmt/76155349 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 22. mai 2022 #28602 Del Skrevet 22. mai 2022 Isild skrev (3 minutter siden): Lurer på om SE er like opptatt av sel som av gris. Hvis hun er det, så kan hun jo faktisk ikke akseptere at vennen/flørten/elskeren/kjæresten/exen (putt inn det som passer) har jaktet sel på denne måten. Hun kan ikke det uten å fullstendig miste sin egen troverdighet som "forkjemper for dyrs rettigheter". https://www.seher.no/kjendis/far-massiv-kritikk-kvalmt/76155349 Hvis han har bedrevet dyremishandling for å tøffe seg håper jeg han blir straffet for det 😠 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. mai 2022 #28603 Del Skrevet 22. mai 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Hvis han har bedrevet dyremishandling for å tøffe seg håper jeg han blir straffet for det 😠 Enig! Influensere slipper som regel unna med det meste. Men å legge ut skrytebilde av at han har "jaktet" sel på en høyst forjævlig og ulovlig måte er rett og slett ikke ok. De er litt av et par de to. 19 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 22. mai 2022 #28604 Del Skrevet 22. mai 2022 Isild skrev (1 minutt siden): Enig! Influensere slipper som regel unna med det meste. Men å legge ut skrytebilde av at han har "jaktet" sel på en høyst forjævlig og ulovlig måte er rett og slett ikke ok. De er litt av et par de to. Hvis de forblir sammen må de regne med at det vil florere en del memes på nettet etterhvert type «SE: æ elske dyyyyyr + bilde av Isak med blodig sel». 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 22. mai 2022 #28605 Del Skrevet 22. mai 2022 Isild skrev (16 minutter siden): Lurer på om SE er like opptatt av sel som av gris. Hvis hun er det, så kan hun jo faktisk ikke akseptere at vennen/flørten/elskeren/kjæresten/exen (putt inn det som passer) har jaktet sel på denne måten. Hun kan ikke det uten å fullstendig miste sin egen troverdighet som "forkjemper for dyrs rettigheter". https://www.seher.no/kjendis/far-massiv-kritikk-kvalmt/76155349 Utad kan hun ikke det og nettopp derfor følger hun ikke Isak på Instagram lenger. Men vedder på at når dette roer seg, seldrapet er glemt, og Isak tilbake i Norge - ja, da er de sammen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. mai 2022 #28606 Del Skrevet 22. mai 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Hvis de forblir sammen må de regne med at det vil florere en del memes på nettet etterhvert type «SE: æ elske dyyyyyr + bilde av Isak med blodig sel». Ja, det blir mye å ta av da. Dyremishandleren og Dyreelskeren. For en tragikomisk smørje. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. mai 2022 #28607 Del Skrevet 22. mai 2022 Finlay skrev (2 minutter siden): Utad kan hun ikke det og nettopp derfor følger hun ikke Isak på Instagram lenger. Men vedder på at når dette roer seg, seldrapet er glemt, og Isak tilbake i Norge - ja, da er de sammen igjen. "Kjærligheten overvinner alt" ? Evt "Forelskelse gjør at man driter i det man uansett bare later som om man står for". 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. mai 2022 #28608 Del Skrevet 22. mai 2022 Noah har politianmeld Isak Dreyer: https://www.nettavisen.no/livsstil/noah-har-anmeldt-isak-dreyer-a-promotere-ulovlige-jaktformer-er-uakseptabelt/s/5-95-497542 24 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 22. mai 2022 #28609 Del Skrevet 22. mai 2022 Isild skrev (13 minutter siden): Noah har politianmeld Isak Dreyer: https://www.nettavisen.no/livsstil/noah-har-anmeldt-isak-dreyer-a-promotere-ulovlige-jaktformer-er-uakseptabelt/s/5-95-497542 Det var veldig bra. Virker sterkere når det kommer fra en stor organisasjon. 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 22. mai 2022 #28610 Del Skrevet 22. mai 2022 Isild skrev (8 timer siden): Noah har politianmeld Isak Dreyer: https://www.nettavisen.no/livsstil/noah-har-anmeldt-isak-dreyer-a-promotere-ulovlige-jaktformer-er-uakseptabelt/s/5-95-497542 Altså... jeg er blant de sære som ikke ser problemet med seljakt. Det er tross alt en lengre jakttradisjon på Grønland. Hadde også en lengre hyggelig samtale om seljakt mens jeg var på Svalbard en helg. Og da mener jeg seljakt på den riktige måten. Når det er sagt, det eneste vi ser er et bilde av en nordlending i barisen på Grønland med en pinne ned i vannet. Godt mulig det var kjapt posert for å gi et humoristisk innslag for 17. mai. Men at de skal sløse med politiets ressurser på den måten ved å politianmelde for en setting de aner ingen ting om... Okey. Kjør på. Men veganeren som lengter etter litt lyst kjøtt fra nordpå. Ja, det er jo en viss ironi der. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. mai 2022 #28611 Del Skrevet 23. mai 2022 Emmelise skrev (6 timer siden): Altså... jeg er blant de sære som ikke ser problemet med seljakt. Det er tross alt en lengre jakttradisjon på Grønland. Hadde også en lengre hyggelig samtale om seljakt mens jeg var på Svalbard en helg. Og da mener jeg seljakt på den riktige måten. Når det er sagt, det eneste vi ser er et bilde av en nordlending i barisen på Grønland med en pinne ned i vannet. Godt mulig det var kjapt posert for å gi et humoristisk innslag for 17. mai. Men at de skal sløse med politiets ressurser på den måten ved å politianmelde for en setting de aner ingen ting om... Okey. Kjør på. Men veganeren som lengter etter litt lyst kjøtt fra nordpå. Ja, det er jo en viss ironi der. Ser nå at han har kommet med en kommentar på egen IG, om at selen selvsagt er skutt med rifle og at det vi ser bilde av er at den ble hentet opp. Så, der kan man se hvor fort gjort det er å misforstå/spekulere rundt et bilde fordi teksten ikke var forklarende nok. Men at NOAH ikke har undersøkt dette mer før de har anmeldt er litt flaut. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 23. mai 2022 #28612 Del Skrevet 23. mai 2022 Entern skrev (19 timer siden): Hvis de forblir sammen må de regne med at det vil florere en del memes på nettet etterhvert type «SE: æ elske dyyyyyr + bilde av Isak med blodig sel». 😂🙈 Sel(v)sagt! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 23. mai 2022 #28613 Del Skrevet 23. mai 2022 Isild skrev (1 time siden): Ser nå at han har kommet med en kommentar på egen IG, om at selen selvsagt er skutt med rifle og at det vi ser bilde av er at den ble hentet opp. Så, der kan man se hvor fort gjort det er å misforstå/spekulere rundt et bilde fordi teksten ikke var forklarende nok. Men at NOAH ikke har undersøkt dette mer før de har anmeldt er litt flaut. Men han kunne jo oppklart dette tidligere selv- da han så oppstyret. I stedet valgte han sende denne sms’en til Dagbladet: Dagbladet har tidligere vært i kontakt med Dreyer, som hadde følgende å si om saken over SMS: «Verden er en forferdelig plass! Men det er nå her vi lever. Hadde jeg valgt ville jeg heller vært selen enn jegeren». Lært av SE tenker jeg, hvordan svare media og la folk spekulere. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. mai 2022 #28614 Del Skrevet 23. mai 2022 Zenhouse skrev (8 minutter siden): Men han kunne jo oppklart dette tidligere selv- da han så oppstyret. I stedet valgte han sende denne sms’en til Dagbladet: Dagbladet har tidligere vært i kontakt med Dreyer, som hadde følgende å si om saken over SMS: «Verden er en forferdelig plass! Men det er nå her vi lever. Hadde jeg valgt ville jeg heller vært selen enn jegeren». Lært av SE tenker jeg, hvordan svare media og la folk spekulere. Helt sant! Jeg føyer meg inn i rekken av de som tror SE og Isak helt bevisst legger opp til spekulasjoner. De skal ha for at de klarer å få trynet sitt på trykk, men det er ikke så veldig mye imponerende som blir trykket. Men, det virker ikke som det betyr noe. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 23. mai 2022 #28615 Del Skrevet 23. mai 2022 Zenhouse skrev (1 minutt siden): Men han kunne jo oppklart dette tidligere selv- da han så oppstyret. I stedet valgte han sende denne sms’en til Dagbladet: Dagbladet har tidligere vært i kontakt med Dreyer, som hadde følgende å si om saken over SMS: «Verden er en forferdelig plass! Men det er nå her vi lever. Hadde jeg valgt ville jeg heller vært selen enn jegeren». Lært av SE tenker jeg, hvordan svare media og la folk spekulere. Helt enig med deg. Dette kunne han ha oppklart tidligere. Det store spørsmålet er jo hvorfor noen i utgangspunktet velger å dele et sånt bilde? Og hvorfor baris?😆Hvilke refleksjoner ligger bak? Han var nok veldig klar over at det ville komme negative reaksjoner, så ser egentlig ingen annen forklaring enn at dette er hans måte å holde seg relevant på. Provosere, legge opp til spekulasjoner, for så å avfeie episoden med at SELVFØLGELIG var det ikke sånn! Altså god, gammel influencer-taktikk. Mister mer og mer respekt for denne mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 23. mai 2022 #28616 Del Skrevet 23. mai 2022 (endret) Photoshop😂😂😂 autocorrecten sin det! Endret 23. mai 2022 av Frøkenfryden 40 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. mai 2022 #28617 Del Skrevet 23. mai 2022 Finlay skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg. Dette kunne han ha oppklart tidligere. Det store spørsmålet er jo hvorfor noen i utgangspunktet velger å dele et sånt bilde? Og hvorfor baris?😆Hvilke refleksjoner ligger bak? Han var nok veldig klar over at det ville komme negative reaksjoner, så ser egentlig ingen annen forklaring enn at dette er hans måte å holde seg relevant på. Provosere, legge opp til spekulasjoner, for så å avfeie episoden med at SELVFØLGELIG var det ikke sånn! Altså god, gammel influencer-taktikk. Mister mer og mer respekt for denne mannen Han er på god vei inn i rekken av influencere som iscenesetter drama og spekulasjoner/sjokkerer - for de trengte vi jo flere av 😕 Han blir nok ingen ny "macho-barsking" i kjendis-Norge. Til det er han for pr-kåt og "influencersk". 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 23. mai 2022 #28618 Del Skrevet 23. mai 2022 Men tror vi på den forklaringen til Isak? Når man jakter på sel, så skyter man på sel som er oppe på isen. Man skyter ikke på selhoder som stikker opp i luftehull for å puste. Da risikerer man jo nettopp at selen faller ned så man ikke får tak i den. Og om han skjøt den oppe på isen; da var det et dårlig skudd hvis selen klarte å komme seg opp i hullet og bli borte. Da er det skadeskyting, ikke felling. Helt greit å jakte på dyr, men det skal foregå så smertefritt som mulig for dyret. 34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 23. mai 2022 #28619 Del Skrevet 23. mai 2022 Igjen fremstår handlingene til Isak som et opplagt forsøk på å vekke reaksjoner og skape blest rundt seg. Hvordan han egentlig avlivet selen er irrelevant når det han formidler via bilde er at det ble gjort på en primitiv og barbarisk måte. Uavhengig av sannheten så er det et faktum at han promoterer en jaktform som kan sidestilles med dyremishandling og som av samme grunn er forbudt i flere land. Når det er sagt så er jo ikke dette en tråd om Isak, men ettersom han er involvert i denne nye businesstrategien til SE finner jeg det likevel relevant å trekke han inn i debatten. Det er nemlig ikke tilfeldig at både han og SE for tiden kjører samme taktikk for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Hun har beveget seg fra å kun bruke kropp/sex/nakenhet som provokasjon, og tyr nå til iscenesatte drama i eget liv. Jeg tror det er viktig for oss som publikum å være bevisst på dette slik at vi bidrar minst mulig til at disse karakterene får utfolde seg og ta opp mer spalteplass og skjermtid. Jeg savner og etterlyser flere influencere som tar jobben sin seriøst og som bruker påvirkningskraften de har til noe som ikke bare gagner dem selv. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. mai 2022 #28620 Del Skrevet 23. mai 2022 Hulderen skrev (2 timer siden): Men tror vi på den forklaringen til Isak? Når man jakter på sel, så skyter man på sel som er oppe på isen. Man skyter ikke på selhoder som stikker opp i luftehull for å puste. Da risikerer man jo nettopp at selen faller ned så man ikke får tak i den. Og om han skjøt den oppe på isen; da var det et dårlig skudd hvis selen klarte å komme seg opp i hullet og bli borte. Da er det skadeskyting, ikke felling. Helt greit å jakte på dyr, men det skal foregå så smertefritt som mulig for dyret. Vanskelig å vite syns jeg. Det er vel akkurat det han var ute etter - at det skulle bli spekulasjoner, leven og rabalder, så han ikke blir "glemt". Han går i "læra" hos SE, og det begynner å bli tydelig. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå