Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fizzypo skrev (3 timer siden):

Igjen fremstår handlingene til Isak som et opplagt forsøk på å vekke reaksjoner og skape blest rundt seg. Hvordan han egentlig avlivet selen er irrelevant når det han formidler via bilde er at det ble gjort på en primitiv og barbarisk måte. Uavhengig av sannheten så er det et faktum at han promoterer en jaktform som kan sidestilles med dyremishandling og som av samme grunn er forbudt i flere land. 
 

Når det er sagt så er jo ikke dette en tråd om Isak, men ettersom han er involvert i denne nye businesstrategien til SE finner jeg det likevel relevant å trekke han inn i debatten. Det er nemlig ikke tilfeldig at både han og SE for tiden kjører samme taktikk for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Hun har beveget seg fra å kun bruke kropp/sex/nakenhet som provokasjon, og tyr nå til iscenesatte drama i eget liv. Jeg tror det er viktig for oss som publikum å være bevisst på dette slik at vi bidrar minst mulig til at disse karakterene får utfolde seg og ta opp mer spalteplass og skjermtid. Jeg savner og etterlyser flere influencere som tar jobben sin seriøst og som bruker påvirkningskraften de har til noe som ikke bare gagner dem selv.

Det er jeg veldig enig i. Hvordan han egentlig jaktet er "bare" relevant for loven, men minst like interessant er hvordan han iscenesetter hendelsen. Forherligelse og promotering av dyremishandling er aldri greit! Der har Noah også et godt poeng. 

Siden han ikke oppklarte jaktmetoden for Dagbladet betyr det vel han ønsker å framstille seg som empatiløs, gammeldags dyremishandler. Gjetter på han mistolker det som mandig og butch eller noe… ufordragelig fyr. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (På 23.5.2022 den 8.54):

Photoshop😂😂😂 autocorrecten sin det!

 

6FD2E2A0-6AD6-4BB9-956C-0053F3282E93.png

She's not wrong though...

 

Lol:

39BF3DE0-6B1E-48F6-8D71-0E1DC636F781.jpeg

 

9B0CF9F6-3165-4461-9E21-7FB272A9E628.jpeg

Endret av elskermenn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (15 timer siden):

She's not wrong though...

 

Lol:

39BF3DE0-6B1E-48F6-8D71-0E1DC636F781.jpeg

 

9B0CF9F6-3165-4461-9E21-7FB272A9E628.jpeg

Er i grunnen enig. Han ser mye bedre ut, på tide at han fikk vekk manken. 

Endret av Lalunagoid
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har etterlyst foreldrene i den rølpeperioden SE har nå for tiden. Fint å se at faren er på besøk. 

Usikker på om hun (og han) egentlig syns noe som helst er et problem, men man kan jo håpe at hun føler selv at hun trenger å lande litt, og at han kan hjelpe henne med det.

Det ser iallefall helt manisk ut utenifra. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (16 timer siden):

She's not wrong though...

 

Lol:

39BF3DE0-6B1E-48F6-8D71-0E1DC636F781.jpeg

 

9B0CF9F6-3165-4461-9E21-7FB272A9E628.jpeg

Faren hennes ser jo hundre ganger bedre ut, etter at han klipte seg.

Endret av Tough cookie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
Tough cookie skrev (47 minutter siden):

Faren hennes ser jo hundre ganger bedre ut, etter at han klipte seg.

Definitivt.

Tynt, langt hår ser sjelden bra ut på menn i 50-åra.

Men at det er den største makeoveren i familien er en sannhet med store modifikasjoner. Skjønner jo at hun skal være artig og selvironisk her, men det er ikke sånn at faren har byttet ansikt, som hun faktisk har gjort. Flere ganger.

Men for all del, reduser X antall inngrep til makeover på linje med en hårklipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger hun ikke med «gamlevennene» Joakim, Fetisha og Charlotte lenger? Husker de fra Bloggerne osv. Følger ikke Sophie på Instagram, så  spør nå her 🤷‍♀️ Synes faktisk Sophie og Fetisha hadde en fin podcast, der de hadde mange gode diskusjoner og mange bra tema. Hvor ble det av den versjonen av Sophie Elise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (32 minutter siden):

Henger hun ikke med «gamlevennene» Joakim, Fetisha og Charlotte lenger? Husker de fra Bloggerne osv. Følger ikke Sophie på Instagram, så  spør nå her 🤷‍♀️ Synes faktisk Sophie og Fetisha hadde en fin podcast, der de hadde mange gode diskusjoner og mange bra tema. Hvor ble det av den versjonen av Sophie Elise? 

SE og F skal blåse liv i podden igjen,så lenge det varer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (1 time siden):

Henger hun ikke med «gamlevennene» Joakim, Fetisha og Charlotte lenger? Husker de fra Bloggerne osv. Følger ikke Sophie på Instagram, så  spør nå her 🤷‍♀️ Synes faktisk Sophie og Fetisha hadde en fin podcast, der de hadde mange gode diskusjoner og mange bra tema. Hvor ble det av den versjonen av Sophie Elise? 

Ikke godt å si. Men hun har selv sagt at hun vil ha mange "personligheter" i løpet av livet. Akkurat nå er det "twinning" med Nora Haukland, festing og drama som er prioritert. 

Da hun delte dypere refleksjoner og diskusjoner osv med oss, var hun "meditasjons-Sophie", og sammen med Kasper. Husker også at hun hadde en samfunnsengasjert og mer voksen periode da hun ville tekkes Thodesen. 

 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Isild skrev (5 timer siden):

Ikke godt å si. Men hun har selv sagt at hun vil ha mange "personligheter" i løpet av livet. Akkurat nå er det "twinning" med Nora Haukland, festing og drama som er prioritert. 

Da hun delte dypere refleksjoner og diskusjoner osv med oss, var hun "meditasjons-Sophie", og sammen med Kasper. Husker også at hun hadde en samfunnsengasjert og mer voksen periode da hun ville tekkes Thodesen. 

 

Tror Nora er på tur ut. Oppbrukt. Sannsynligvis ferdig med sin rolle som SEs sexy klinekompis. Færre bilder av dem sammen, færre likes og kommentarer av typen “jenta mi❤️”. Dessuten fikk de en sak om kliningen i DB, så hvorfor skulle de fortsette?

Er vel neppe lenge til Isak Dreyer er tilbake fra Grønland, og entrer scenen igjen. Blir ikke overrasket om det dukker opp nye "paparazzibilder", og media kaster seg over dem som utsultede ulver. Jeg mener - når Dagbladet skriver artikkel om at faren til Sophie Elise har klippet seg...???🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (På 22.5.2022 den 0.48):

Her vil jeg si du kommer med ville spekulasjoner og gir Sofie Steen Isachsen stor makt over forlagsbransjen. Eller kan du kanskje dokumentere at "SE fikk han til å skrive bok og skaffet han avtale med forlaget også"?

Isak Dreyer har ikke skrevet bok. Boken ble til i samarbeid med en nrk journalist. Sannsynligvis på grunn av hans deltakelse i Norges Tøffeste. Boken er gitt ut av Bonnier forlag, og ikke Cappelen Damm, som er forlaget bak bøkene til SE.

Men Sofie Steen Isachsen har kanskje så stor påvirkningskraft på både journalister og forlag at noen telefoner fikser saken?

Ingen tvil om at Sophie Elise har stor makt, hun er en stor påvirker og sirkler seg innpå flere og flere med stor kapital kan det se ut som. F.eks var hun på påskeferie med blandt annet Magnus Rønningen som solgte seg ut av forlaget hun hun brukte før, og jeg vil tro hun har stor innflytelse om hun kommer med en god ide der f.eks. Jeg mener ikke hun bare kan ringe å skaffe en bokavtale, ikke sånn å forstå, men hun sa i podcasten med Tone Damli at Magnus var en hun kunne ringe uansett hva det var og som også var en rådgiver for henne. Og han var fortsatt i det forlaget da Isak fikk kontrakt. Og om jeg ikke husker helt feil så sa hun i et program jeg ikke husker navnet på med en Steinar Sagen(?) der de var 4 som skulle gjette ting om hverandre. Og da var det ene spørsmålet hvem som hadde fått et stort selskap til å kontakte en nordlending så han skulle komme nedover for et møte om å være med å skrive bok. Da bekreftet SE at det var henne, og i følge Synnøve som har forfattet boka til Isak ble hun kontaktet av han i oktober om å skrive bok, så jeg synes bare det stemte for bra til å ikke var henne som fikk i gang avtalen. Men for all del, mulig jeg tar feil. Eller at hun har datet andre nordlendinger som har gitt ut bok nylig. 
Men at SE er en dyktig forretningskvinne kan ingen si hun ikke er. Når hun har solgt 1,3 millioner produkter før den spraygreia hennes kom ut nå sier sitt. Er vel en av de med mest solgte bøker også. 

Endret av Masle
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masle skrev (10 timer siden):

Ingen tvil om at Sophie Elise har stor makt, hun er en stor påvirker og sirkler seg innpå flere og flere med stor kapital kan det se ut som. F.eks var hun på påskeferie med blandt annet Magnus Rønningen som solgte seg ut av forlaget hun hun brukte før, og jeg vil tro hun har stor innflytelse om hun kommer med en god ide der f.eks. Jeg mener ikke hun bare kan ringe å skaffe en bokavtale, ikke sånn å forstå, men hun sa i podcasten med Tone Damli at Magnus var en hun kunne ringe uansett hva det var og som også var en rådgiver for henne. Og han var fortsatt i det forlaget da Isak fikk kontrakt. Og om jeg ikke husker helt feil så sa hun i et program jeg ikke husker navnet på med en Steinar Sagen(?) der de var 4 som skulle gjette ting om hverandre. Og da var det ene spørsmålet hvem som hadde fått et stort selskap til å kontakte en nordlending så han skulle komme nedover for et møte om å være med å skrive bok. Da bekreftet SE at det var henne, og i følge Synnøve som har forfattet boka til Isak ble hun kontaktet av han i oktober om å skrive bok, så jeg synes bare det stemte for bra til å ikke var henne som fikk i gang avtalen. Men for all del, mulig jeg tar feil. Eller at hun har datet andre nordlendinger som har gitt ut bok nylig. 
Men at SE er en dyktig forretningskvinne kan ingen si hun ikke er. Når hun har solgt 1,3 millioner produkter før den spraygreia hennes kom ut nå sier sitt. Er vel en av de med mest solgte bøker også. 

Det fine er at man kan ytre sin mening og tro på hvem og hva man man vil.

Selv følger jeg ikke Sofie Steen Isachsen på sosiale medier, jeg ser ikke på programmer hun deltar i og jeg har ikke lest bøkene hennes. Så hva hun har sagt eller ikke sagt til Steinar Sagen og Tone Damli har jeg ikke anelse om. Men det er forøvrig uvesentlig i forhold til min mening og syn på saken og personen Sofie Steen Isachsen.

Joda, hun er en dyktig forretningskvinne. Men hvordan har hun bygd opp sitt influenserimperie? Foruten å spille på sex og kropp, går det i kopiering av Hollywood forbilder og løgn.

Det er stygt å si, men jeg har vanskelig for å tro på noe som kommer ut av munnen på Sofie Steen Isachsen. Til det er løgn historiene for mange. Som for eksempel boligkjøpet i Tromsø hun gikk høyt ut med. Det ble slått opp i media, en journalist oppdaget det var løgn og forsøkte å få kommentarer fra henne om saken. Men i kjent stil stakk Sofie Steen Isachsen hodet i jorden og håpet saken skulle blåse bort. Det hele endte med at pappa Isachsen unnskyldte henne med at hun hadde misforstått det omtalte boligkjøpet.

Så har vi da historien om den stjålne Mac med det viktige bokmanuset. Denne Mac'en som visstnok ble stjålet i resepsjonen på et hotell i Paris da hun og en venninne sjekket ut. De hadde ikke mer enn tiden og veien til flyplassen og flyavgang. Men utrolig nok rakk de å kaste seg i en taxi som tok opp jakten på Mac tyven på moped. Ferden gikk gjennom trange gater og smau, rene Hollywood filmen.  Ikke nok med det, de rakk også flyet.

Historiene og løgnene er mange. Så beklager, uansett hvor mange podcaster og programmer Sofie Steen Isachsen dukker opp å påstår, "æ fikk han Isak til å skrive bok, å æ skaffa han avtale med forlaget åsså". Jeg tror ikke på henne.

Endret av Oida
  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagbladet lyver også. De påstår at nettet koker fordi SE la ut noen bilder av faren med kort hår. Det eneste jeg har sett er de sedvanlige hjertene i kommentarfeltet hennes og noen få innlegg på Jodel (på tide han klippet seg og han kledde det).

Dagbladet, altså 😶

  • Liker 21
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at de slår stort opp om pappan sin nye sveis, men aldri et ord om dattera sitt (nye ) utseende.

 

"Slik ser hun ikke ut lengre!"

"Ny operasjon igjen."

"Se utviklingen fra 16 år og til voksen kvinne."

 

Et hav å ta av.

 

 

  • Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tar Dagblabla seriøst, lengre? De følger oppskriften til Se og Hør tett, og forsøker seg på inntekt via klikk ved å pushe hva de redaksjonelt sett tror folk er interessert i og svada som "internett koker" når det ikke gjør det. Sophie Elise har også markedsført merkevarenavnet sitt såpass godt at SEO'en gir god nok rekkevidde for hvem som helst som bruker merkevarenavnet i en overskrift eller ingress. Også Kvinneguiden for den saks skyld. Det er ikke uten grunn at KG er Norges største forum og at Rampelyset ikke legges ned.

Så lenge SE jobber hardt for å holde seg aktuell, skaper hun engasjement. Jo mer hun omtales, desto mer inntekt for AS'et og alle som omtaler merkevarenavnet.

Tilføyelse: Det vi lesere og brukere stadig glemmer er at det er vi som er produktet som selges, og verktøyet som setter prisen for salget. SE og hennes like, drama og klikkåte er opium for folket, mens selskapene går så det suser.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pust skrev (20 timer siden):

Dagbladet lyver også. De påstår at nettet koker fordi SE la ut noen bilder av faren med kort hår. Det eneste jeg har sett er de sedvanlige hjertene i kommentarfeltet hennes og noen få innlegg på Jodel (på tide han klippet seg og han kledde det).

Dagbladet, altså 😶

New low fra Dagbladet altså. 

Det finnes ikke en mer "ikke-sak" enn at faren til en influencer har fått ny sveis. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som synes det å spraye spraytan i ansiktet mens man har på seg en meget kostbar cardigan er litt tullete? 🙈

Er litt mer redd for «tingene» mine jeg enn det SE er. 🥺

ADEC54A2-B195-45D1-8D0F-3F6D3301D9EC.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det daglig umerka reklame for den sponsa walkpaden alle influensere har fått karra til seg. Fint du viser tydelig integritet og arbeidsmoral, Sofie. Det lønner seg i fremtiden.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (4 timer siden):

Bare meg som synes det å spraye spraytan i ansiktet mens man har på seg en meget kostbar cardigan er litt tullete? 🙈

Er litt mer redd for «tingene» mine jeg enn det SE er. 🥺

ADEC54A2-B195-45D1-8D0F-3F6D3301D9EC.jpeg

Alle som har brukt selvbruning vet hvor jævlig det stinker noen timer etter man har påført det. Tør ikke tenke på hvor grusomt hun lukter hvis det er sånn at hun bare påfører selvbruning i tide og utide. Kan nesten ikke tenke meg noe verre enn å sitte på buss/t-bane/restaurant/kafe å stinke selvbruning, eller sitte i nærheten av noen som gjør det. Veldig ekkelt om hun skal prøve klær i butikkene samtidig som hun har marinert seg med selvbruning rett før hun gikk ut døra. Uansett hva folk skal ut av døra for, for guds skyld ikke påfør selvbruning rett før.

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...