Pust Skrevet 7. april 2022 #27841 Skrevet 7. april 2022 J.. skrev (31 minutter siden): Man må jo rense den før man leverer den tilbake (da hun ønsker å leie av privatpersoner). Så det eneste hun egentlig slipper unna er jo oppbevaring. Men så henger de fleste bunaden sin inn i pose å inn i skapet,så det er jo ikke mye jobb det heller. Jeg vasker og stryker skjorten selv, er ikke det vanlig? Og man kan betale seg ut av avtalen med rensing før tilbakelevering. Men, men, ikke mitt problem hvorvidt noen velger å leie eller eie. 2
Mnjah Skrevet 7. april 2022 #27842 Skrevet 7. april 2022 https://www.instagram.com/p/CcAaE-JI4lM/?igshid=YmMyMTA2M2Y= (bilde av SE og Nora H.) Er dette samme jente dere la ut bilde av tidligere i tråden?? Som var så urrolig naturlig vakker/søt? Dette er så stygt sagt, men jeg synes de ser ... skitne ut? 7
Hulderen Skrevet 7. april 2022 #27843 Skrevet 7. april 2022 Mnjah skrev (35 minutter siden): https://www.instagram.com/p/CcAaE-JI4lM/?igshid=YmMyMTA2M2Y= (bilde av SE og Nora H.) Er dette samme jente dere la ut bilde av tidligere i tråden?? Som var så urrolig naturlig vakker/søt? Dette er så stygt sagt, men jeg synes de ser ... skitne ut? Skitne? Som at de ikke vasker seg? Er det egentlig et annet adjektiv du er ute etter? 2
Viking-girl Skrevet 7. april 2022 #27844 Skrevet 7. april 2022 Irja skrev (7 timer siden): Gleder meg allerede til mai jeg. Ny måned og ny personlighet. Skal vi se.. gjetter på «sexy business woman» Mye sort/hvitt. Røde lepper, briller, korte skjørt og hvite bluser som er knappet laaaangt opp. Ikke glem de «hotte» cowboystøvlene hun bruker for tida. Har sett minst to par på God kveld Norge. Et par røde og et par lyse… 4
Tripptrapp1 Skrevet 7. april 2022 #27845 Skrevet 7. april 2022 J.. skrev (4 timer siden): Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare spanderer på seg sin egen bunad? Hun har jo råd til det. Bunaden på bilde ble jo levert tilbake med spermflekker på etter ett lite besøk til HT,så hvem vil leie sin bort til henne.. Hvorfor eie når man kan leie? De fleste bruker bunaden én gang i året; på 17. mai. Man kan kritisere henne for mye, men dette er faktisk både økonomisk og miljømessig smart. Kanskje flere burde leie klær som blir brukt så sjelden som bunader blir istedenfor å kjøpe de og ha de hengende i skapet. Det er en viss ironi over at hun vanligvis blir kritisert for å fronte høyt forbruk og kjøpebonansa, men når hun ønsker å leie en bunad - Nei, da blir hun kritisert for å ikke bruke 40K på sin egen. 13 2
Mnjah Skrevet 7. april 2022 #27846 Skrevet 7. april 2022 Hulderen skrev (1 time siden): Skitne? Som at de ikke vasker seg? Er det egentlig et annet adjektiv du er ute etter? Haha. Det er bare så trashy at det ser skittent ut. Adjektivet kan brukes til så mangt... 4
missLynch Skrevet 7. april 2022 #27847 Skrevet 7. april 2022 (endret) Var ikke Sophie Elise en ihuga dyreverner? Mener det var mye engasjement da hun var med i «Bloggerne» 🤷♀️ Legg bort skolepike-uniformen og bruk ressursene på noe a la dette, Sophie https://www.dagbladet.no/nyheter/henter-hunder-ut-av-krigen/75533442. Glemmer influensere at de faktisk kan gjøre noe nyttig?? De når ut til mange, og kan-hvis de vil- gjøre en forskjell for noe eller noen. Endret 7. april 2022 av missLynch 12 1
Hulderen Skrevet 7. april 2022 #27848 Skrevet 7. april 2022 Tripptrapp1 skrev (33 minutter siden): Hvorfor eie når man kan leie? De fleste bruker bunaden én gang i året; på 17. mai. Man kan kritisere henne for mye, men dette er faktisk både økonomisk og miljømessig smart. Kanskje flere burde leie klær som blir brukt så sjelden som bunader blir istedenfor å kjøpe de og ha de hengende i skapet. Det er en viss ironi over at hun vanligvis blir kritisert for å fronte høyt forbruk og kjøpebonansa, men når hun ønsker å leie en bunad - Nei, da blir hun kritisert for å ikke bruke 40K på sin egen. Det er nok mer det at hun behandler den leide bunaden så respektløst folk reagerer på. Et så kostbart og ærerikt plagg, og så holde på på denne måten: 6
Djungelvrål Skrevet 7. april 2022 #27849 Skrevet 7. april 2022 Tripptrapp1 skrev (56 minutter siden): Hvorfor eie når man kan leie? De fleste bruker bunaden én gang i året; på 17. mai. Man kan kritisere henne for mye, men dette er faktisk både økonomisk og miljømessig smart. Kanskje flere burde leie klær som blir brukt så sjelden som bunader blir istedenfor å kjøpe de og ha de hengende i skapet. Det er en viss ironi over at hun vanligvis blir kritisert for å fronte høyt forbruk og kjøpebonansa, men når hun ønsker å leie en bunad - Nei, da blir hun kritisert for å ikke bruke 40K på sin egen. Det koster mye mer enn 40 000 for en bunad. Prøv 60 000-70 000.
Grøfteblomst Skrevet 7. april 2022 #27850 Skrevet 7. april 2022 SE markerer 17. Mai med grøftefyll og rulling på bakken. Tidligere lånt bubad ble levert tilbake med sædflekker på seg. Fatter ikke at noen vil leie henne en bunad. 24
Tripptrapp1 Skrevet 7. april 2022 #27852 Skrevet 7. april 2022 (endret) Djungelvrål skrev (1 time siden): Det koster mye mer enn 40 000 for en bunad. Prøv 60 000-70 000. Vel, det understreker i så fall bare poenget mitt med at det er bedre å leie enn å eie. Forøvrig kommer det helt an på bunaden. Min bunad koster ikke 60-70K. Endret 7. april 2022 av Tripptrapp1 5
Tripptrapp1 Skrevet 7. april 2022 #27853 Skrevet 7. april 2022 Hulderen skrev (1 time siden): Det er nok mer det at hun behandler den leide bunaden så respektløst folk reagerer på. Et så kostbart og ærerikt plagg, og så holde på på denne måten: Hvis man har leid noe, så gjør man i grunn som man vil med det i leieperioden, men man må selvfølgelig erstatte det hvis slitasjen er utover det som ansees som normalt. Det kan være å erstatte tingen i sin helhet, eller betale for utbedring i form av reparasjon, rens o.l. Dette kommer frem av avtalen man signerer når man inngår en leieavtale. Foreligger ikke en slik avtale så stiller utleier dårlig. Hva er det egentlig du reagerer på med disse bildene? At hun bruker feil strømper og sko? At hun viser litt strømpekledd lår? At hun kliner med en annen jente ikledd nasjonaldrakten? Halve landet er på skitfylla i bunad på 17. mai. Insta florerer med slike bilder som du poster og verre rundt 17. mai. Dog er de fleste andre som føler trangen til å sexe opp bunad(sbildene) knapt myndige og ikke snart 30 år slik som frk Isachsen. 8
bedora Skrevet 7. april 2022 #27854 Skrevet 7. april 2022 missLynch skrev (1 time siden): Var ikke Sophie Elise en ihuga dyreverner? Mener det var mye engasjement da hun var med i «Bloggerne» 🤷♀️ Legg bort skolepike-uniformen og bruk ressursene på noe a la dette, Sophie https://www.dagbladet.no/nyheter/henter-hunder-ut-av-krigen/75533442. Glemmer influensere at de faktisk kan gjøre noe nyttig?? De når ut til mange, og kan-hvis de vil- gjøre en forskjell for noe eller noen. Ikke glem at «Det beste med livet er å endre personlighet», så du tror vel ikke hun er dyreverner fremdeles? Det er ikke kult lengre 7
Hulderen Skrevet 7. april 2022 #27855 Skrevet 7. april 2022 Tripptrapp1 skrev (3 minutter siden): Hvis man har leid noe, så gjør man i grunn som man vil med det i leieperioden, men man må selvfølgelig erstatte det hvis slitasjen er utover det som ansees som normalt. Det kan være å erstatte tingen i sin helhet, eller betale for utbedring i form av reparasjon, rens o.l. Dette kommer frem av avtalen man signerer når man inngår en leieavtale. Foreligger ikke en slik avtale så stiller utleier dårlig. Hva er det egentlig du reagerer på med disse bildene? At hun bruker feil strømper og sko? At hun viser litt strømpekledd lår? At hun kliner med en annen jente ikledd nasjonaldrakten? Halve landet er på skitfylla i bunad på 17. mai. Insta florerer med slike bilder som du poster og verre rundt 17. mai. Dog er de fleste andre som føler trangen til å sexe opp bunad(sbildene) knapt myndige og ikke snart 30 år slik som frk Isachsen. Nei, det gjør man virkelig ikke. Jeg bryr meg ikke om hvilke strømper hun bruker til bunaden. Men å sexualisere plagget på den måten, er å vanære det, på samme måten som at man vanærer det norske flagget hvis man har det på bakken. En bunad er et nasjonalplagg, og skal behandles som sådan. Både nasjonalplagg og nasjonalflagg skal behandles med ærbødighet og respekt. 25 5
Matrosen Skrevet 7. april 2022 #27856 Skrevet 7. april 2022 Flere som bet seg merke i sangen Aslak fremførte "for" Se i "Den du veit"? 😅 Ups... 1 3
Tripptrapp1 Skrevet 7. april 2022 #27857 Skrevet 7. april 2022 Hulderen skrev (14 minutter siden): Nei, det gjør man virkelig ikke. Jeg bryr meg ikke om hvilke strømper hun bruker til bunaden. Men å sexualisere plagget på den måten, er å vanære det, på samme måten som at man vanærer det norske flagget hvis man har det på bakken. En bunad er et nasjonalplagg, og skal behandles som sådan. Både nasjonalplagg og nasjonalflagg skal behandles med ærbødighet og respekt. Jo. Leier man noe, så er det «ditt» i leieperioden og du disponerer det som du vil. Men de fleste behandler leieobjekter bra, både fordi de eier alminnelig folkeskikk og fordi ikke er interessert i å eventuelt måtte erstatte objektet. Jeg forsvarer på ingen måte å oppføre seg helt Rambo når du har leid noe, jeg påpeker bare tingenes faktiske tilstand. Jeg syns heller ikke noe om å gå på flatfylla i bunad eller poste bunadskledde softporr-bilder. Forøvrig gjelder det feilplassert softporr både med og uten bunad. Men dette er tydeligvis en etablert ukultur blant unge voksne, og hvis du vil kritisere dette så syns jeg at du skal rette kritikken mot hele trenden og ikke Sophie Elise personlig. At hun er en del av denne ukulturen burde ikke overraske noen. Hun er en one trick pony som spiller på sex uansett om det er plastplukking, bokklubb norgesferie eller tennissokker hun fronter. 6
Apekatten Skrevet 7. april 2022 #27858 Skrevet 7. april 2022 Matrosen skrev (28 minutter siden): Flere som bet seg merke i sangen Aslak fremførte "for" Se i "Den du veit"? 😅 Ups... hvilken sang fremførte han?
Pust Skrevet 7. april 2022 #27859 Skrevet 7. april 2022 Tripptrapp1 skrev (31 minutter siden): Jo. Leier man noe, så er det «ditt» i leieperioden og du disponerer det som du vil. Men de fleste behandler leieobjekter bra, både fordi de eier alminnelig folkeskikk og fordi ikke er interessert i å eventuelt måtte erstatte objektet. Jeg forsvarer på ingen måte å oppføre seg helt Rambo når du har leid noe, jeg påpeker bare tingenes faktiske tilstand. Jeg syns heller ikke noe om å gå på flatfylla i bunad eller poste bunadskledde softporr-bilder. Forøvrig gjelder det feilplassert softporr både med og uten bunad. Men dette er tydeligvis en etablert ukultur blant unge voksne, og hvis du vil kritisere dette så syns jeg at du skal rette kritikken mot hele trenden og ikke Sophie Elise personlig. At hun er en del av denne ukulturen burde ikke overraske noen. Hun er en one trick pony som spiller på sex uansett om det er plastplukking, bokklubb norgesferie eller tennissokker hun fronter. Kritikken som kommer her gjelder SE - fordi tråden handler spesifikt om henne. Vi kan vel tenke oss at @Hulderen er kritisk mot seksualisering av flagg og bunad andre steder der det er naturlig. 5
Pust Skrevet 7. april 2022 #27860 Skrevet 7. april 2022 Matrosen skrev (59 minutter siden): Flere som bet seg merke i sangen Aslak fremførte "for" Se i "Den du veit"? 😅 Ups... Jepp. Det var derfor hun ikke lo. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå