Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
hulillerunde skrev (På 26.11.2021 den 21.36):

Vet ikke om det er slik det fungerer, men kan det tenkes at hun gjør det for å kunne fakturere ASet med reisen? At hun dekker det som jobbreise? 

Du skal ikke se bort i fra at det er saken her. Influensere er ofte kreative sånn

• Liker 6
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 21.1.2022 den 12.30):

Jeg har noen AS’er samme med min mann og jeg mener faktisk straffen var lav

Enig. I forhold til bedriftens omsetning og antatt økt inntjening ved lovbruddet så var ikke straffen for høy. 

• Liker 11
Skrevet
prudens skrev (På 17.1.2022 den 20.22):

Tok en titt på de siste sidene. Her var det mye spekulasjoner og latterliggjøring. Trist å se på hvordan man rakker ned på andre andre på nett.

Jeg har da ikke spekulert????  Jeg skrev hun hadde pilowface, og ja det har hun. Jeg skrev hun måtte få hjelp med psyken sin, herrefred, hun sier jo selv hun har x-antall diagnoser, og kroppsblind er hun jo, det kan alle se.

• Liker 25
Skrevet
Jadaomatte skrev (12 minutter siden):

Jeg har da ikke spekulert????  Jeg skrev hun hadde pilowface, og ja det har hun. Jeg skrev hun måtte få hjelp med psyken sin, herrefred, hun sier jo selv hun har x-antall diagnoser, og kroppsblind er hun jo, det kan alle se.

Jeg vil si det er latterliggjøring . Det er side opp og side ned , der man rakker ned på utseendet henne, ispedd med flere innlegg med spekulasjoner. Jeg plukket ut  noen eksempler som jeg reagerte på. 

“Pillow face” is a direct play on the puffy, unattractive result of using too much facial filler or transferred fat. Another term often used to describe this overfilled look is “chipmunky.”

• Liker 8
Skrevet
prudens skrev (1 time siden):

Jeg vil si det er latterliggjøring . Det er side opp og side ned , der man rakker ned på utseendet henne, ispedd med flere innlegg med spekulasjoner. Jeg plukket ut  noen eksempler som jeg reagerte på. 

“Pillow face” is a direct play on the puffy, unattractive result of using too much facial filler or transferred fat. Another term often used to describe this overfilled look is “chipmunky.”

Det er da virkelig ikke latterliggjøring å påpeke sannheten. Hun har tatt dette alt for langt nå, og for hennes egen del, håper jeg virkelig hun setter på bremsen med tanke på inngrep. Hun er 27 år, hvordan kommer hun til å se ut om 10 år, tror du? 

• Liker 39
Skrevet
prudens skrev (4 timer siden):

“Pillow face” is a direct play on the puffy, unattractive result of using too much facial filler or transferred fat.

Er ikke det ganske treffende da?

Hvorfor ikke kalle en spade for en spade?

Skrevet
Finlay skrev (2 minutter siden):

Putefjes er putefjes. Et resultat av blant annet for mye fillers.  Man skal da ikke underkjenne at folk har øyne i hodet og kjenner igjen et putefjes når de ser et. Det har da virkelig ingenting med latterliggjøring å gjøre.

• Liker 29
Skrevet
Finlay skrev (21 minutter siden):

Ja, ikke sant, av og til så er det å kalle en spade for en spade det eneste riktige, men om noen blir krenka for det på andres vegne så får de bare bli det 🤣

• Liker 12
Skrevet
Skrottefar skrev (39 minutter siden):

Ja, ikke sant, av og til så er det å kalle en spade for en spade det eneste riktige, men om noen blir krenka for det på andres vegne så får de bare bli det 🤣

Jeg tenker man kan lese mye ut av en person, hvordan man omtaler andre. En som har det bra og er trygg på seg selv og sitt liv har ikke behov for å trykke ned andre. Jeg reagerer på dette, ikke minst for unge som leser det, og tenker det er kult å shame andre på nett, Hva slags samfunn ønsker vi. Man kan være uenig , men det her er ikke greit , Kun for hevde seg selv, få noen likes  og å føle seg selv bedre for en kort stund ? Man kan ta diskusjonen på en voksen måte

• Liker 14
Skrevet
prudens skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker man kan lese mye ut av en person, hvordan man omtaler andre. En som har det bra og er trygg på seg selv og sitt liv har ikke behov for å trykke ned andre. Jeg reagerer på dette, ikke minst for unge som leser det, og tenker det er kult å shame andre på nett, Hva slags samfunn ønsker vi. Man kan være uenig , men det her er ikke greit , Kun for hevde seg selv, få noen likes  og å føle seg selv bedre for en kort stund ? Man kan ta diskusjonen på en voksen måte

Vel, for min del så er det helt greit å trykke ned SE så mye som mulig slik at hun kanskje til slutt innser at hennes influering av unge som ser opp til henne og utfører det ene horrible inngrepet etter det andre vil få sin ende, for det SE fronter er at det er helt greit det hun bedriver.......for jada, er du ikke fornøyd med deg selv, ja, da er det bare å ta fillers både her og der, og til slutt ser du ut som the cat-woman, som om det er noe å være stolt av liksom 🤪

Og jeg tviler veldig på at de fleste av de som sier sin mening her gjør det for å hevde seg selv eller for likes, og føle seg bedre for en kort stund? Hva i all verden er det for slags argument? 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Skrottefar skrev (11 minutter siden):

Vel, for min del så er det helt greit å trykke ned SE så mye som mulig slik at hun kanskje til slutt innser at hennes influering av unge som ser opp til henne og utfører det ene horrible inngrepet etter det andre vil få sin ende, for det SE fronter er at det er helt greit det hun bedriver.......for jada, er du ikke fornøyd med deg selv, ja, da er det bare å ta fillers både her og der, og til slutt ser du ut som the cat-woman, som om det er noe å være stolt av liksom 🤪

Og jeg tviler veldig på at de fleste av de som sier sin mening her gjør det for å hevde seg selv eller for likes, og føle seg bedre for en kort stund? Hva i all verden er det for slags argument? 

Tror du virkelig at det hjelper å sitte på nett å slenge ut av seg masse nedsettende  om hvordan hun ser ut? Hun leser vel  det neppe heller. jeg tenker det er mer viktig å bygge andre opp, i stede for å trykke noen ned. SE  sin følger masse vokser stadig, og negativ omtale får enda flere til å bli nysgjerrig .  Vi må heller trygge hverandre  på hvem vi et i stedet for å shame andre

Jeg vet ikke hva som er drivkraften for å shame andre, jeg kan ikke  forstå hva som er behovet, enig med  @prudens

Endret av Lana01
  • Liker 10
Skrevet (endret)
prudens skrev (30 minutter siden):

Ærlig talt -  denne kvinnen er en offentlig person, en påvirker og en selger, med en bedrift som håver inn millioner på unge menneskers usikkerhet. Hvert år. I mange år.

Nå også programleder. Hun har tatt flere kosmetiske inngrep, der det siste resulterte i et totalt ”fremmed” ansikt.

Vedkommende fortsetter sin programlederjobb som om ingenting. Skal man da late som den siste transformasjonen ikke har skjedd?

(Hva om f.eks God morgen Norges Wenche plutselig dukket opp med nytt ansikt? Kunne man forvente en nasjonal kollektiv taushet? At ingen seere kommenterte, eller reagerte på dette?)

Det er latterlig å feie dette under teppet, og å redusere dette til å handle om shaming.

Det er galskap.

Endret av Finlay
Skrevet
Finlay skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt -  denne kvinnen er en offentlig person, en påvirker og en selger, med en bedrift som håver inn millioner på unge menneskers usikkerhet. Hvert år. I mange år.

Nå også programleder. Hun har tatt flere kosmetiske inngrep, der det siste resulterte i et totalt ”fremmed” ansikt.

Vedkommende fortsetter sin programlederjobb som om ingenting. Skal man da late som den siste transformasjonen ikke har skjedd?

(Hva om f.eks God morgen Norges Wenche plutselig dukket opp med nytt ansikt? Kunne man forvente en nasjonal kollektiv taushet? At ingen seere kommenterte, eller reagerte på dette?)

Det er latterlig å feie dette under teppet, og å redusere dette til å handle om shaming.

Det er galskap.

Og da er veien og gå, og slenge nest mulig dritt om hvordan hun ser ut? Og spekulere i om hvor mange inngrep hu har tatt? Ærlig talt det er ingen fruktbar diskusjon 

• Liker 6
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
prudens skrev (37 minutter siden):

Lana01 skrev (9 minutter siden):

Tror du virkelig at det hjelper å sitte på nett å slenge ut av seg masse nedsettende  om hvordan hun ser ut? Hun leser vel  det neppe heller. jeg tenker det er mer viktig å bygge andre opp, i stede for å trykke noen ned. SE  sin følger masse vokser stadig, og negativ omtale får enda flere til å bli nysgjerrig .  Vi må heller trygge hverandre  på hvem vi et i stedet for å shame andre

Jeg vet ikke hva som er drivkraften for å shame andre, jeg kan ikke  forstå hva som er behovet, enig med  @prudens

Det SE AS skal ha kred for, er å gi hvor ille det kan gå å overdrive plastiske operasjoner og andre unødvendige inngrep i ung alder et fjes. Jeg håper at de unge følgerne hennes skjønner at dette er fjes og en kropp som har blitt fikset for mye på, og at det kan virke avskrekkende mot å gjøre inngrep i ung alder. Det er faktisk dit man har kommet. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Lana01 skrev (2 minutter siden):

Nei jeg vet ikke hva som er drivkraften for å shame andre, jeg kan ikke  forstå hva som er behovet

Pillow face er bare et begrep som brukes om ansikt som har blitt injisert med nok fillers til at det ikke lengre ser naturlig ut. Begrepet i seg selv er ikke negativt ladet, noen (blant annet SE) har gir utrykk for at de liker den unaturlige looken. Det er riktig at konsensusen blant kirurger og allemennheten er at unaturlig = uatrakktivt, men det betyr ikke at man bruker "pillow face" som en nedsettende beskrivelse. Alternativt kunne man beskrevet det som "overfylt ansikt", men det har en langt mer negativt undertone ettersom det insinuerer at man har gått for langt (i henhold til en bestemt standard) og at ansiktet i så måte er feil. 

Hvis du mener man bør omtale resultater av kosmetiske inngrep på en bestemt måte så må du gjerne komme med forslag. Hvis du derimot mener at man ikke skal "ha lov" til å påpeke og diskutere åpenbare kosmetiske forandringer synes jeg det er naivt.

• Liker 25
Skrevet
_Malene skrev (På 11.1.2022 den 15.43):

Pleier alltid å være en eller flere babes, ja. Men jeg har til dags dato ikke hørt en eneste mann si at de synes SE er over gjennomsnittet deilig, eller deilig i det hele tatt. Skjønner at hun vil at folk skal oppfatte henne slik, men virker som de fleste heller ser på henne som et freakshow. Trist  

Nei egentlig ikke jeg heller 😂 så du har litt rett i den😉

• Liker 4
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Finlay skrev (7 timer siden):

Det er galskap.

Men det er litt sånn at når skal man komme over det at hun er operert? Det er ikke noe nytt! Move on! Det er åpenbart for alle nå at hun er operert og kommer nok desverre ikke til å bli den siste. Skal man prate om det til evig tid? Ja,det er trist at hun har følt at hun må ha fikset så mye og for noen som latterliggjør det utseende her inne har mye å ta av og har kanskje alltid ting å diskutere når det gjelder hennes utseende. Men blir man ikke lei? Man utretter ingenting å hver dag påpeke at hun er operert. Hun ER operert og hun er ikke den eneste. Når er det uintressant å prate om? 

Hun får kritikk hvis hun snakker om det hun har gjort,men jammen får hun kritikk hvis hun ikke snakker om det. Hva skal til da? At hun aldri får en jobb igjen kun fordi hun er operert? News flash,da er det en hel del offentlige personer som må slutte i sin jobb i tv! 

Skrevet
Lana01 skrev (7 timer siden):

Da vil jeg gjerne høre hvordan en skal trygge sophie elise? Er det virkelig vår jobb? Trygger hun sine unge fans? Nei, hun gjør det motsatte.  

• Liker 40
Skrevet (endret)
Lalunagoid skrev (38 minutter siden):

Da vil jeg gjerne høre hvordan en skal trygge sophie elise? Er det virkelig vår jobb? Trygger hun sine unge fans? Nei, hun gjør det motsatte.  

Enig! Hun trygger ikke akkurat sine unge usikre fans. Hun driver kynisk business på unge usikre fans og følgere. Hun lyver, manipulerer og er usunt selvopptatt. Hun spiller "offer" hver gang hun får kritikk for noe som faktisk ER kritikkverdig, og hun sier en ting og gjør noe helt annet. 

At mange der ute fortsatt syns veldig synd på "stakkars lille Sofie" sier desverre bare alt om at det hun holder på med fungerer - på noen. 

Endret av Isild
  • Liker 42
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Isild skrev (29 minutter siden):

Enig! Hun trygger ikke akkurat sine unge usikre fans. Hun driver kynisk business på unge usikre fans og følgere. Hun lyver, manipulerer og er usunt selvopptatt. Hun spiller "offer" hver gang hun får kritikk for noe som faktisk ER kritikkverdig, og hun sier en ting og gjør noe helt annet. 

At mange der ute fortsatt syns veldig synd på "stakkars lille Sofie" sier desverre bare alt om at det hun holder på med fungerer - på noen. 

Hvem var IKKE usikker når de var unge? Det gjelder nok de aller aller fleste. Det er ikke noe nytt. Ikke engang når jeg vokste opp på slutten av 90 tallet og tidlig 2000 tallet var dette uvanlig.  Så er desverre egentlig ikke hennes jobb å trygge følgerne sine på det området. Det er for lett å kun skylde på offentlige personer og det er jo andre som stempler gode og dårlige forbilder. Kommer også an på øye som ser og vurdere hva som er gode forbilder og ikke.

Man har en stor jobb man må gjøre selv hjemme med sine barn og burde vært enda større fokus på disse temaene på skolen for å lære barna sine om kropp,selvfølelse,sosiale medier osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...