AntiBullshit Skrevet 23. januar 2022 #25881 Skrevet 23. januar 2022 Det kan være greit å minne om at Sofie driver et AS som omsetter for millioner. Hun lever av å reklamere for diverse produkter og tjenester, både egne og andres. Hvis Sofie ikke ønsket fokus og kommentarer på egen kropp med tilhørende kosmetiske inngrep så ville hun ikke brukt egen kropp (med særlig fokus på de mest opererte kroppsdelene i hovedfokus) så flittig som hun gjør. Skal man reklamere for språkreiser er kroppen til Sofie det siste potensielle kjøpere bryr seg om. Campus, nærområder, beliggenhet og kultur ville gitt langt mer mening å fokusere på og avbilde. Har bedriftseier virkelig så dårlig peiling på markedsføring, eller er det ekshibisjonisten Sofie i fri dressur? Skal man selge undertøy, selvbruning, parfyme osv kan man fint benytte andre modeller enn seg selv. Det ville gitt publikum muligheten til å se produktene på langt mer representative personer og Sofie kan skjerme seg selv og la egen kropp forbli en privatsak. Mangfold og inkluderende reklame selger godt, likevel foretrekker SE å være alle produkter og tjenesters ansikt (og kropp) utad. Det bør være åpenbart for de fleste som har fulgt litt med at daglig leder i Sophie Elise AS benytter alle tenkelige (og utenkelige) muligheter til å la egen kropp være hovedfokus i alt som skal promoteres og selges. Da er ikke kroppen lengre en privatsak, men en rekvisitt i salgsøyemed. Bruker man merkelige rekvisitter vil folk reagere. Det blir som om man bare la ut bilder av en bestemt Torsk helt uavhengig av hva som skal selges. Det gir ikke mening og man må regne med reaksjoner 41
Hulderen Skrevet 23. januar 2022 #25882 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (1 time siden): Så klart er hun smartere enn andre gir henne kred for. Og når skal folk innse at innfluencer er ett yrke som er kommet for å bli og når skal folk innse at det også er en jobb? Nå må du bestemme deg for hvilken side du er på. Det var jo du som mente at Sofie ikke kan jobbe hvis hun ikke kan vise frem kroppen sin eller jobbe på TV. Du kan ikke både si at hun ikke kan jobbe når hun ikke får vist seg frem og si at hun er smart nok til å gjøre nettopp det! 14
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25883 Skrevet 23. januar 2022 Hulderen skrev (14 minutter siden): Nå må du bestemme deg for hvilken side du er på. Det var jo du som mente at Sofie ikke kan jobbe hvis hun ikke kan vise frem kroppen sin eller jobbe på TV. Du kan ikke både si at hun ikke kan jobbe når hun ikke får vist seg frem og si at hun er smart nok til å gjøre nettopp det! Nei,da har du misforstått. Jeg mener at hun SKAL kunne vise seg frem og jobbe på tv om det er det hun ønsker selv om hun er operert.
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25884 Skrevet 23. januar 2022 Jaimatadi skrev (37 minutter siden): Ja, ikke sant. Så du har skjønt det. At hun lurer folk og nyter det. Det er ganske morsomt at dere tror hun er ett evil mastermind som kun lurer og manipulerer😛
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25885 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (9 timer siden): Hvem var IKKE usikker når de var unge? Det gjelder nok de aller aller fleste. Det er ikke noe nytt. Ikke engang når jeg vokste opp på slutten av 90 tallet og tidlig 2000 tallet var dette uvanlig. Så er desverre egentlig ikke hennes jobb å trygge følgerne sine på det området. Det er for lett å kun skylde på offentlige personer og det er jo andre som stempler gode og dårlige forbilder. Kommer også an på øye som ser og vurdere hva som er gode forbilder og ikke. Man har en stor jobb man må gjøre selv hjemme med sine barn og burde vært enda større fokus på disse temaene på skolen for å lære barna sine om kropp,selvfølelse,sosiale medier osv. Alle unge er usikre. SE ble selv påvirket av andre influencere i sin tid. Da burde hun visst bedre enn å fronte akkurat det samme presset hun selv bukket under. 25
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25886 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (9 timer siden): Ja,det er det jeg sier. Hun er operert,det er ikke noe nytt og hvor lenge skal man da diskutere det samme om igjen og om igjen? Derfor jeg sier get over it. Hennes kropp,hennes valg. Hennes valg hva hun gjør på privaten. SE er ingen privatperson. SE driver et millionfirma og tjener penger på å fronte et uoppnåelig skjønnhetsideal. Denne tråden handler ikke om privatpersonen, men om SE AS - et firma som bruker kropp og seksualitet i sin markedsføring rettet mot unge og sårbare. 26
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25887 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (7 timer siden): Nei,for å se undertøy så er det lettere å få ett inntrykk av hvordan det er ved å se det på andre. Og tåler man virkelig ikke å se kropp eller er det ene og alene siden hun er operert at hun ikke burde vise seg fram? Det handler ikke om å tåle å se en kropp. For min del må hun bare kle av seg. Det påvirker meg på ingen måte. Jeg, derimot, er opptatt av hvilken påvirkning hun har på andre yngre og mer sårbare enn meg. Hun fronter et ekstremt kroppspress. Hun serverer historier om hvordan man kan operere seg hvis man er misfornøyd med hvordan man ser ut. Hun gjør følgere oppmerksom på komplekser de aldri engang har hørt om. Det er flere komplekser hun har snakket om som verken jeg eller andre har hørt om engang. Hvilke signaler sender det til unge, usikre og lettpåvirkelige mennesker? Når SE attpåtil håver inn millioner på dette, så er det ikke rart at det blir gjenstand for kritikk. 27
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25888 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (7 timer siden): Jeg mener at målgruppen er vel til folk som er voksen nok til å takle å se en operert rumpe. Hva mener du målgruppen er? Hun er jo snart en 30 år gammel kvinne som har designet undertøy for kvinner. Så regner med det er det som er og burde være målgruppen. Jeg vet ikke om du helt forstår debatten? Det handler ikke om hvorvidt vi tåler å se en rumpe eller ikke. Det handler om hvilken påvirkningskraft hun har på unge og sårbare følgere. Hva er det med påvirkere som vil ha anerkjennelse for at de er på jobb, samtidig som de ikke er sitt ansvar bevisst? 31
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25889 Skrevet 23. januar 2022 Gjenferdet skrev (29 minutter siden): Det handler ikke om å tåle å se en kropp. For min del må hun bare kle av seg. Det påvirker meg på ingen måte. Jeg, derimot, er opptatt av hvilken påvirkning hun har på andre yngre og mer sårbare enn meg. Hun fronter et ekstremt kroppspress. Hun serverer historier om hvordan man kan operere seg hvis man er misfornøyd med hvordan man ser ut. Hun gjør følgere oppmerksom på komplekser de aldri engang har hørt om. Det er flere komplekser hun har snakket om som verken jeg eller andre har hørt om engang. Hvilke signaler sender det til unge, usikre og lettpåvirkelige mennesker? Når SE attpåtil håver inn millioner på dette, så er det ikke rart at det blir gjenstand for kritikk. Ja,hun har snakket om ting før som hun ikke burde ha gjort men det har hun sluttet med. Samme med Isabel Raad. Hun promoterte ekstreme mengder med operasjoner før,men det har hun også sluttet med.
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25890 Skrevet 23. januar 2022 (endret) Sunfl0wer skrev (2 minutter siden): Ja,hun har snakket om ting før som hun ikke burde ha gjort men det har hun sluttet med. Samme med Isabel Raad. Hun promoterte ekstreme mengder med operasjoner før,men det har hun også sluttet med. SE har jo ikke sluttet å fronte kroppspress og seksualisering? Seksualiseringen blir jo, tvert imot, bare drøyere og drøyere. Nå er det nesten bare kropp (etter at hun forlot blogg og gikk over til Instagram & snap). Endret 23. januar 2022 av Gjenferdet 36
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25891 Skrevet 23. januar 2022 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): SE har jo ikke sluttet å fronte kroppspress og seksualisering? Seksualiseringen blir jo, tvert imot, bare drøyere og drøyere. Nå er det nesten bare kropp (etter at hun forlot blogg og gikk over til Instagram & snap). Ja og hva så? Kan ikke kvinner få være sexy og seksuell uten å bli så forbanna kritisert for det?
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25892 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (Akkurat nå): Ja og hva så? Kan ikke kvinner få være sexy og seksuell uten å bli så forbanna kritisert for det? Du mener det er greit å tjene millioner på å fronte usunne og uoppnåelige kroppsidealer, og drive seksualisert markedsføring rettet mot mindreårige? Hva hun gjør når kameraene er av er ikke min sak, men hva hun gjør når hun er på jobb bør kunne være gjenstand for diskusjon. Hun er en offentlig person som har valgt å leve av å påvirke andre. 38
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25893 Skrevet 23. januar 2022 Gjenferdet skrev (11 minutter siden): Du mener det er greit å tjene millioner på å fronte usunne og uoppnåelige kroppsidealer, og drive seksualisert markedsføring rettet mot mindreårige? Hva hun gjør når kameraene er av er ikke min sak, men hva hun gjør når hun er på jobb bør kunne være gjenstand for diskusjon. Hun er en offentlig person som har valgt å leve av å påvirke andre. Rettet mot mindreårige? Er Mymuse beregnet på mindreårige? Er en bokklubb med bøker for voksne rettet mot mindreårige? Er en dyr reise med Hurtigruten til Svalbard rettet mot midreårige? Folk får lese hva jeg har skrevet før i dag om hvor ansvaret også ligger enn kun hos influencerne. Svaret er ikke så svart/hvitt.
Gjest Era Vulgaris Skrevet 23. januar 2022 #25894 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (9 minutter siden): Rettet mot mindreårige? Er Mymuse beregnet på mindreårige? Er en bokklubb med bøker for voksne rettet mot mindreårige? Er en dyr reise med Hurtigruten til Svalbard rettet mot midreårige? Folk får lese hva jeg har skrevet før i dag om hvor ansvaret også ligger enn kun hos influencerne. Svaret er ikke så svart/hvitt. Hvilket ansvar har influencere, mener du?
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25895 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (8 minutter siden): Rettet mot mindreårige? Er Mymuse beregnet på mindreårige? Er en bokklubb med bøker for voksne rettet mot mindreårige? Er en dyr reise med Hurtigruten til Svalbard rettet mot midreårige? Folk får lese hva jeg har skrevet før i dag om hvor ansvaret også ligger enn kun hos influencerne. Svaret er ikke så svart/hvitt. Ja, mot mindreårige. Flere av følgerne er under 18 år. Hun var selv under 18 år da hun ble påvirket av andre influencere. Å tro at det ikke er barn som følger kanalene er naivt. 24
Klappe Skrevet 23. januar 2022 #25896 Skrevet 23. januar 2022 Er det egentlig noen som kjøper undertøy på mymuse? Har aldri tenkt tanken, da jeg har flere fine undertøysbutikken på kjøpesenteret her. Og syns det ser trashy ut, har kun sett Sophie elise, Linni og Caroline Berg Eriksen bruke/reklamere for dette. Føler ikke de klarer å nå meg, venner, familie eller kolleger i markedsføringen sin (Sier ikke at de tre damene er trashy) 17
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25897 Skrevet 23. januar 2022 Gjenferdet skrev (16 minutter siden): Ja, mot mindreårige. Flere av følgerne er under 18 år. Hun var selv under 18 år da hun ble påvirket av andre influencere. Å tro at det ikke er barn som følger kanalene er naivt. Ja,men de type reklamer er ikke rettet mot barn. Det er en forskjell hva som er rettet mot mindreårige og hva de mindreårige får med seg. Vet at det er unge mennesker og barn som følger henne. Men barn har faktisk ingenting å gjøre på sosiale medier. Så nei,er ikke naiv takk🙂 Handler også om foreldre som enten ikke vet hva barna deres gjør på tlf eller at de ikke bryr seg så veldig. Derfor jeg sier at dette må barn lære om både hjemme og på skolen om hva som finnes der ute,om sosiale medier,kroppspress. Hva slags type mennesker man kan følge. De kommer til å bli eksponert for opererte mennesker,halvnakne mennesker. Det handler bare om hva de har lært seg å gjøre med det de ser. Barn får tlf tidligere og tidligere,noe som er ganske horribelt spør dere meg og sosiale medier er blitt så stort og er kommet for å bli. Derfor må de få lære om dette på skolen og hjemme. Så ting er ikke så svart/hvitt. SE kan ikke ta ansvaret for alle. Så enkelt er det ikke.
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #25898 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (3 minutter siden): Ja,men de type reklamer er ikke rettet mot barn. Det er en forskjell hva som er rettet mot mindreårige og hva de mindreårige får med seg. Vet at det er unge mennesker og barn som følger henne. Men barn har faktisk ingenting å gjøre på sosiale medier. Så nei,er ikke naiv takk🙂 Handler også om foreldre som enten ikke vet hva barna deres gjør på tlf eller at de ikke bryr seg så veldig. Derfor jeg sier at dette må barn lære om både hjemme og på skolen om hva som finnes der ute,om sosiale medier,kroppspress. Hva slags type mennesker man kan følge. De kommer til å bli eksponert for opererte mennesker,halvnakne mennesker. Det handler bare om hva de har lært seg å gjøre med det de ser. Barn får tlf tidligere og tidligere,noe som er ganske horribelt spør dere meg og sosiale medier er blitt så stort og er kommet for å bli. Derfor må de få lære om dette på skolen og hjemme. Så ting er ikke så svart/hvitt. SE kan ikke ta ansvaret for alle. Så enkelt er det ikke. Jeg mener ikke at du er naiv, men at det er en naiv tankegang å tro at barn ikke følger kanalene. Og nei, SE kan ikke ta ansvar for alle, men hun kan ta ansvar for egen påvirkning og hvilket forbilde hun ønsker å være. 22
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25899 Skrevet 23. januar 2022 Gjenferdet skrev (8 minutter siden): Jeg mener ikke at du er naiv, men at det er en naiv tankegang å tro at barn ikke følger kanalene. Og nei, SE kan ikke ta ansvar for alle, men hun kan ta ansvar for egen påvirkning og hvilket forbilde hun ønsker å være. Som sagt,har aldri sagt at barn ikke følger kanalen hennes,så har ikke en naiv tankegang. Hun er den personen hun ønsker å være i sine kanaler virker det som. Så får man velge om det er noe man ønsker å følge eller ikke.
velociraptor Skrevet 23. januar 2022 #25900 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (8 timer siden): Jeg mener at målgruppen er vel til folk som er voksen nok til å takle å se en operert rumpe. Hva mener du målgruppen er? Hun er jo snart en 30 år gammel kvinne som har designet undertøy for kvinner. Så regner med det er det som er og burde være målgruppen. Når man reklamerer for sokker med å stikke en plast-rumpe oppi kamera er det logisk fordi hun ved en annen anledning har designet undertøy for kvinner? Ok 😶 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå