Kenelz Skrevet 8. mai 2021 #22781 Skrevet 8. mai 2021 7 hours ago, Isild said: Har ikke sett valpebildet, men kan ikke tro at hun tør/vil gå til anskaffelse av nok en valp. Det er kun kort tid siden hun omplasserte nok en hund til foreldrene fordi hun overhodet ikke er egnet som dyreeier (hun forsøkte selv å skylde på hunden - som bare oppførte seg som en hund) Til nå har vel foreldrene overtatt hundene Rigmor, Charlie og Oscar, og to katter hun importerte fra utlandet. Får hun flere dyr nå, så burde noen rundt henne ta affære. Da må det tas tak i. Det er ikke dyrene som er problemet, det er henne. Hun forstår ingenting av ansvaret, treningen og tiden det krever, og har ingen interesse av dyr annet enn å ha de med på instabilder for å fremstå søt selv. Altså så lenge foreldrene til Sophie er gode eiere så gjør det «ingenting» at dyrene havner permanent der? 3
Era Vulgaris Skrevet 8. mai 2021 #22782 Skrevet 8. mai 2021 Kenelz skrev (2 timer siden): Altså så lenge foreldrene til Sophie er gode eiere så gjør det «ingenting» at dyrene havner permanent der? Spør du, eller mener du det er helt greit å skaffe seg dyr etter dyr, for bare å plassere de hos foreldrene, for de er jo så gode eiere? Hadde mine voksne barn holdt på sånn, så hadde jeg nektet å ta i mot dyrene. Hvorfor skal jeg belastes med dyr jeg ikke selv har valgt eller ønsker å ha? 35
Hulderen Skrevet 8. mai 2021 #22783 Skrevet 8. mai 2021 Era Vulgaris skrev (7 minutter siden): Spør du, eller mener du det er helt greit å skaffe seg dyr etter dyr, for bare å plassere de hos foreldrene, for de er jo så gode eiere? Hadde mine voksne barn holdt på sånn, så hadde jeg nektet å ta i mot dyrene. Hvorfor skal jeg belastes med dyr jeg ikke selv har valgt eller ønsker å ha? Fordi du var økonomisk avhengig av dem og ikke hadde noe valg? Faren til SE var jo lønnet av datteren. Det gir en maktposisjon. Han er ikke lenger manageren hennes, men det ble vel sagt at han fortsatt skulle være økonomiansvarlig? Er det noen som vet om han fortsatt lønnes av Sophie Elise AS? 4
Gasellen Skrevet 8. mai 2021 #22784 Skrevet 8. mai 2021 Jeg skjønner ikke at folk fremdeles ser på Farmen. Og ihvertfall ikke Farmen Kjendis.. SE som er så veganer og imot utnyttelse av dyr og gårdsdrift kan jo ikke begynne å rote seg inn der, samle egg fra høner og drikke melken som kalvene skal ha. Det har vært dramatiske vegetarianere med hvert år.. GJESP Tipper hun får angstanfall og trekker seg sånn som i Skal Vi Danse etterfulgt at masse heder og ære for at hun var åpen om angsten... For det er jo iiiiingen som snakker om psykisk helse og angst.. 39
Tripptrapp1 Skrevet 8. mai 2021 #22785 Skrevet 8. mai 2021 Isild skrev (10 timer siden): Har ikke sett valpebildet, men kan ikke tro at hun tør/vil gå til anskaffelse av nok en valp. Det er kun kort tid siden hun omplasserte nok en hund til foreldrene fordi hun overhodet ikke er egnet som dyreeier (hun forsøkte selv å skylde på hunden - som bare oppførte seg som en hund) Til nå har vel foreldrene overtatt hundene Rigmor, Charlie og Oscar, og to katter hun importerte fra utlandet. Får hun flere dyr nå, så burde noen rundt henne ta affære. Da må det tas tak i. Det er ikke dyrene som er problemet, det er henne. Hun forstår ingenting av ansvaret, treningen og tiden det krever, og har ingen interesse av dyr annet enn å ha de med på instabilder for å fremstå søt selv. Skulle tro at med så mye penger, så kunne hun ansatt en hundetrener eller noe på fulltid for å dressere og trimme dyret. Men hun gidder ikke dét engang, hun dumper de hos mor og far i Nord-Norge istedenfor. Sykt. Ikke det at jeg tror at de ikke har det fint i Nord-Norge, men det er noe med å ta det ansvaret som følger med å gå til anskaffelse av et dyr. Det er ikke «greit» å bare hesje det videre til noen andre når det viser seg at det var arbeid tilknyttet dyret. En skal i alle fall holde fint kjeft om hvor glad en er i dyr og hvor viktig dyrevelferd er når man behandler egne kjæledyr som et skopar man er gått lei. 23
Kenelz Skrevet 8. mai 2021 #22786 Skrevet 8. mai 2021 1 hour ago, Era Vulgaris said: Spør du, eller mener du det er helt greit å skaffe seg dyr etter dyr, for bare å plassere de hos foreldrene, for de er jo så gode eiere? Hadde mine voksne barn holdt på sånn, så hadde jeg nektet å ta i mot dyrene. Hvorfor skal jeg belastes med dyr jeg ikke selv har valgt eller ønsker å ha? Så lenge foreldrene er gode eiere, er villige til å ta i mot og dyrene trenger et hjem så har det lite å si for min del hvor mange dyr de ender opp med. 1
Silva Pluvialis Skrevet 8. mai 2021 #22787 Skrevet 8. mai 2021 Kenelz skrev (2 minutter siden): Så lenge foreldrene er gode eiere, er villige til å ta i mot og dyrene trenger et hjem så har det lite å si for min del hvor mange dyr de ender opp med. Men hvorfor skaffe seg dyr om man bare skal dumpe de over på noen andre? Det hun i praksis gjør er å skaffe foreldrene dyr, og de har vel nok dyr nå? Fatter ikke at de ikke setter foten ned. 27
Citha Skrevet 8. mai 2021 #22788 Skrevet 8. mai 2021 2 minutter siden, Kenelz said: Så lenge foreldrene er gode eiere, er villige til å ta i mot og dyrene trenger et hjem så har det lite å si for min del hvor mange dyr de ender opp med. Hva tenker du om at jobben hennes er å "influense" da? Er det okei at hun påvirker unge jenter til å tro at en hund er noe du kan skaffe deg å ha i et par måneder? Hund er liksom ikke så stor greie, det er ingenting du trenger å ta så tungt på? Hun kan ikke velge å kun påvirke når hun skal selge bøker og selvbruning. Hun påvirker også når hun skaffer seg dyr for ei helg. Nå i det siste har det vært mye snakk om disse valpefabrikkene, så jeg synes heller man skal snakke om at det å skaffe seg hund faktisk ER ei stor greie. Du skal være bra sikker på at du faktisk vil ha en hund i 10-15 år før du skaffer deg en. Det er ikke en kjole. 34
Kenelz Skrevet 8. mai 2021 #22789 Skrevet 8. mai 2021 Just now, Gjenferdet said: Men hvorfor skaffe seg dyr om man bare skal dumpe de over på noen andre? Det hun i praksis gjør er å skaffe foreldrene dyr, og de har vel nok dyr nå? Fatter ikke at de ikke setter foten ned. Kan ikke svare på det da jeg ikke er Sophie eller foreldrene. Personlig hadde jeg tatt i mot dyr om jeg hadde hatt tid og økonomi til det, men kun «trengende» dyr. Hadde ikke vært så glad om barnet mitt kjøpte (ikke adopterte) til seg selv, men ikke orker ansvaret.
Frekkulf Skrevet 8. mai 2021 #22790 Skrevet 8. mai 2021 For en herlig jente hun er. Et godt forbilde med selvironi
Kenelz Skrevet 8. mai 2021 #22791 Skrevet 8. mai 2021 2 minutter siden, Citha said: Hva tenker du om at jobben hennes er å "influense" da? Er det okei at hun påvirker unge jenter til å tro at en hund er noe du kan skaffe deg å ha i et par måneder? Hund er liksom ikke så stor greie, det er ingenting du trenger å ta så tungt på? Hun kan ikke velge å kun påvirke når hun skal selge bøker og selvbruning. Hun påvirker også når hun skaffer seg dyr for ei helg. Nå i det siste har det vært mye snakk om disse valpefabrikkene, så jeg synes heller man skal snakke om at det å skaffe seg hund faktisk ER ei stor greie. Du skal være bra sikker på at du faktisk vil ha en hund i 10-15 år før du skaffer deg en. Det er ikke en kjole. Hadde aldri fått med meg at hun ga bort dyrene om det ikke hadde vært for Kvinneguiden. Er enig i at dyr generelt ikke er objekter, men familie.
Citha Skrevet 8. mai 2021 #22792 Skrevet 8. mai 2021 Just now, Kenelz said: Hadde aldri fått med meg at hun ga bort dyrene om det ikke hadde vært for Kvinneguiden. Er enig i at dyr generelt ikke er objekter, men familie. Kanskje ikke du har fått det med deg nei, men jeg går ut fra at de som følger henne har fått det med seg. De som hun skal påvirke. I og med at hun har fortalt om det flere ganger. Kanskje minus den siste, hun har vel gått litt stille i dørene ang. den, men man får jo med seg at hun plutselig ikke har hund lengre. 16
Kenelz Skrevet 8. mai 2021 #22793 Skrevet 8. mai 2021 2 minutter siden, Citha said: Kanskje ikke du har fått det med deg nei, men jeg går ut fra at de som følger henne har fått det med seg. De som hun skal påvirke. I og med at hun har fortalt om det flere ganger. Kanskje minus den siste, hun har vel gått litt stille i dørene ang. den, men man får jo med seg at hun plutselig ikke har hund lengre. Men så følger jeg hun på instagram og tidligere blogg, men allikevel har jeg ikke fått med meg at de bare ble sendt bort. Trodde (helt til jeg leste på Kvinneguiden) at hun stoppet med å blogge/ ta bilder av dyrene fordi hun «ikke orket» å oppdatere om dem. Skal ærlig si at jeg ikke tror hun påvirker følgerne til å tro at dyr er bruk og kast. Om du er så skråsikker på at hun gjør dette så må jo det nesten vær bevis for det (?) eller bli snakket om på SoMe.
Citha Skrevet 8. mai 2021 #22794 Skrevet 8. mai 2021 1 hour ago, Kenelz said: Men så følger jeg hun på instagram og tidligere blogg, men allikevel har jeg ikke fått med meg at de bare ble sendt bort. Trodde (helt til jeg leste på Kvinneguiden) at hun stoppet med å blogge/ ta bilder av dyrene fordi hun «ikke orket» å oppdatere om dem. Skal ærlig si at jeg ikke tror hun påvirker følgerne til å tro at dyr er bruk og kast. Om du er så skråsikker på at hun gjør dette så må jo det nesten vær bevis for det (?) eller bli snakket om på SoMe. https://sophieelise.blogg.no/1411485873_bare_meg_igjen_da.html eksempel fra da hun skaffet seg katter. i 2014. Det begynner altså å bli ganske mange år hun har holdt på sånn. 15
Lalunagoid Skrevet 9. mai 2021 #22795 Skrevet 9. mai 2021 (endret) Kenelz skrev (8 timer siden): Så lenge foreldrene er gode eiere, er villige til å ta i mot og dyrene trenger et hjem så har det lite å si for min del hvor mange dyr de ender opp med. Så da synes du det er greit at sophie får seg et nytt dyr hun ikke klarer å ta seg av sånn ca en gang i året? Dette har mye å si for dyra, og ikke din del! En god start på livet er viktig for både dyr og mennesker. Sophie makter ikke engang det annsvaret. Så nei, hun egner seg ikke til å ta ansvsr for dyr. Ser du ikke hvor galt det er å levere fra seg hvert dyr til foreldrene? Hun er en voksen dame på 26 , men skulle tro hun var en umoden fjortis. Endret 9. mai 2021 av Lalunagoid 21
Isild Skrevet 9. mai 2021 #22796 Skrevet 9. mai 2021 Det å påvirke andre til en "bruk og kast"- mentalitet ift dyr er ikke greit. Det er det hun gjør når det gjentar seg at hun ikke klarer å ha de dyrene hun skaffer seg. Hadde hun holdt det hele vekk fra jobben sin (kanalene sine) - så hadde ingen hatt noe med det, men hun deler hele prosessen med å skaffe dyret/dyrene, og hun deler sitt veldig lettvinte syn på å omplassere de alle sammen fordi ett eller annet ikke fungerer. Det er ikke god påvirkning rett og slett. Hun er totalt uegnet som dyreeier! Jeg tenker at det får holde med de dyrene dette har skjedd med til nå. Hun kan ta selfier med de når hun er på besøk i Harstad - det virker som om interessen og "elsker dyr" stopper der. 33
Era Vulgaris Skrevet 9. mai 2021 #22797 Skrevet 9. mai 2021 Kenelz skrev (10 timer siden): Så lenge foreldrene er gode eiere, er villige til å ta i mot og dyrene trenger et hjem så har det lite å si for min del hvor mange dyr de ender opp med. De føler nok at de ikke har noe valg, og har hjerte for dyr. Samtidig som de er enablers for den egosentriske datteren sin fordi hun er med på å brødfø dem. Det er mye arbeid og ansvar å ha dyr, og det bør være en personlig avgjørelse man selv tar om man ønsker dette. Ikke at andre anskaffer seg dyr, for så å dumpe dem hos deg når du ikke gidder mer selv. At et voksent menneske, som SE tross alt er, ikke forstår det, viser bare hvor navlebeskuende hun er. For ikke å snakke om den holdningen hun har til dyr; Bruk og kast. 19
Isild Skrevet 9. mai 2021 #22798 Skrevet 9. mai 2021 Citha skrev (8 timer siden): https://sophieelise.blogg.no/1411485873_bare_meg_igjen_da.html eksempel fra da hun skaffet seg katter. i 2014. Det begynner altså å bli ganske mange år hun har holdt på sånn. Et helt tydelig mønster. Skjer det igjen, så håper jeg familien reagerer. 10
Tripptrapp1 Skrevet 10. mai 2021 #22799 Skrevet 10. mai 2021 Hun har jo sagt at hun vil ha barn. Det blir spennende å se hvordan det utarter seg når det kommer for en dag at det er mye arbeid tilknyttet å være forelder. Mon tro om de sendt til nord-Norge de også? 😉 27
Fuglen Skrevet 11. mai 2021 #22800 Skrevet 11. mai 2021 Sjela skrev (På 7.5.2021 den 8.57): Tro meg, de blir meget godt kompensert for å være med i programmet. Så tror nok det er en stor motivasjonsfaktor for å delta for de fleste som blir spurt Hvor mye penger får de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå