Kollontaj Skrevet 20. desember 2020 #20581 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (15 minutter siden): Jeg skjønner at SE har i underkant av en halv million følgere. Jeg tror ikke folk kommer til å kysse verken mer eller mindre av at hun har delt dette bildet. Det er der du tar feil. Klart hun påvirker. 23
J.. Skrevet 20. desember 2020 #20582 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (13 minutter siden): Alle? Klart 5 millioner mennesker ikke kommer til å gjøre dette men det finnes mennesker som gjør det og jeg tror ikke disse er ansvarlige for at pandemien vedvarer. Jeg anbefaler at du bruker tiden på de mennesker som faktisk bryter loven og ikke SE som har gjort noe utover en anbefaling. SE er ett enormt ledd i hva andre kan finne på å gjøre nettopp via egen påvirkningskraft. Så å ta tak i hennes domino-effekt er ikke dumt. 19
Pust Skrevet 20. desember 2020 #20583 Skrevet 20. desember 2020 @Jane EyreSvært mange av SEs følgere er svært unge, andre igjen er naive og tror derfor at det SE gjør - er OK. Hun kunne like gjerne vist bilder/videoer av at hun bryter andre regler vi har, og derved «fortalt» oss at hun syns det er helt greit å bryte regler/lover. Det er en grunn til at man skal/bør holde seg til å ha nærkontakt med én partner, det forstår de aller fleste som ikke følger SEs syn på verden. Hvis hun gjør dumme ting på privaten, er det bare hun selv og hennes nærmeste som får svi for det, MEN dersom hun legger ut bildebevis for å vise hvor tøff hun er som tør bryte med FHIs regler vedrørende smittevern, da går hun bevisst inn for å påvirke andre til å gjøre det samme. Hvorfor skulle hun ellers legge ut bildene? 32
Gjest Tannbein Skrevet 20. desember 2020 #20584 Skrevet 20. desember 2020 (endret) Jane Eyre skrev (3 timer siden): Jeg tror folk kommer til å date, kysse og slikke andres kjønnsorganer i denne pandemien uavhengig om SE legger ut et kysse bilde eller ikke. Det er ikke realistisk å forvente at mennesker skal temme sin seksualitet i 10 + måneder. Du tror at Sophie Elise håver inn 7 millioner kroner i året på å IKKE ha påvirkningskraft på folks levevaner og verdisyn??? Du tror f eks at det Petter Stordalen-eide forlaget Strawberry (eller hva det nå heter) kaster penger ut av vinduet på bokklubben de lagde med Sophie Elise, og at forbrukertilsynet er på bærtur når de ila henne 200 000 kroner i bot for brudd på markedsføringsloven? Sophie Elise er en profesjonell påvirker som tjener grisefett på å påvirke andre og å være forbilde for andre. At du syns hun kan håve inn millioner på å påvirke andre og samtidig unnslippe absolutt alt av ansvaret for hva det er hun påvirker til... Vel, du er rimelig blind og naiv. Endret 20. desember 2020 av Tannbein
Gjest Lin11 Skrevet 20. desember 2020 #20585 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (59 minutter siden): Shame henne for at hun deler bildet. Er det virkelig nødvendig? Er det nødvendig å legge ut bilder av at man kliner med andre en partner under en pandemi? Er det nødvendig å legge ut slike bilder på en konto som når ut til 450.000 barn og unge? Det er ikke shaming som foregår, men korreks av en 7 millionersbedrift som ikke klarer å agere på en bedrifts etisk måte. S.E. Isaksen må gjerne ligge med halve Oslo for min del, men når bedriften SE viser en slik hodeløs oppførsel i sine annonsekanaler, da kan man reagere og kritisere!
Ville91 Skrevet 20. desember 2020 #20586 Skrevet 20. desember 2020 Det er vel ingen som ville reagert negativt på dette bildet om vi ikke hadde vært midt i en pandemi! Nå må faktisk _alle_ ta ansvar, og spesielt de som når ut til store publikum. 29
Inocybe Skrevet 20. desember 2020 #20587 Skrevet 20. desember 2020 Ville91 skrev (4 minutter siden): Det er vel ingen som ville reagert negativt på dette bildet om vi ikke hadde vært midt i en pandemi! Nå må faktisk _alle_ ta ansvar, og spesielt de som når ut til store publikum. Nettopp. Bildet er banalt og i beste fall naivt av SE å forsøke å provosere seg til oppmerksomhet med jentekyss. Ingen bryr seg - bortsett i fra vi akkurat nå er midt i en dødelig pandemi hvor avstand til alle andre enn partner er suverent beste forebyggende tiltak. Det er ikke shaming å refse en bedrift for å forsøke å score billige oppmerkomhetspoeng ved potensielt farlig bruk av påvirkningskraften sin. 24
Djungelvrål Skrevet 20. desember 2020 #20588 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (5 timer siden): Noen klarer seg ikke med bare én kjærester under en pandemi og det finnes garantert flere der ute som dater og kysser andre de ikke er i et eksklusivt forhold med. Sjekk kvinneguiden son oversikt over tema som diskuteres nå og du vil garantert finne noen som dater og har sex med noen de ikke er i et definert forhold med. Skriver du også til dem at de bør stoppe med dette? Legger de ut bilde på instagram av alle de kliner med tror du? I det hun la de ut visste hun at det kom til å bli reaksjoner og hun VILLE at det skulle bli bråk. Hun gjorde det på pur f.. ser dere ikke det? Hun er verken bi/lesbisk eller har flere kjærester. 19
Djungelvrål Skrevet 20. desember 2020 #20589 Skrevet 20. desember 2020 hulillerunde skrev (5 timer siden): Hva SE velger å gjøre på privaten er en ting, men når hun deler dette til 450 000 følgere så kan ringvirkningene bli enorme. Hun har stor påvirkningskraft, og bør dermed være langt mer forsiktig med hva hun deler i SoMe enn noen med 20 følgere. Denne holdningen du fremviser ved å si at "andre gjør det, så da bør det være OK at SE også gjør det" blir for enkel nettopp på grunn av den store følgermassen hun har, og dermed det store ansvaret hun har. Om hun ikke ønsker å ha dette ansvaret så bør hun finne seg en annen jobb Fjortiser som ser dette kommer til å gjøre det samme som henne. SE kliner med jenter, og mange forguder henne og følger hennes eksempler og syns det er kult og "edgy". Så hun har sikkert forårsaket mer smitte med det bildet. Bra jobba! 15
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20590 Skrevet 20. desember 2020 Kollontaj skrev (2 timer siden): Det er der du tar feil. Klart hun påvirker. Jeg er ikke uenig i at hun påvirker men folk kommer til å date og kysse andre mennesker uavhengig av SE.
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20591 Skrevet 20. desember 2020 J.. skrev (2 timer siden): SE er ett enormt ledd i hva andre kan finne på å gjøre nettopp via egen påvirkningskraft. Så å ta tak i hennes domino-effekt er ikke dumt. Vi er uenige der. Jeg tror hun kan påvirke folk til å slutte å kjøpe påskeegg eller kjøpe selvbruning. Men jeg tror ikke et kysse bilde vil styrke folk i den ene eller andre retningen. Sexlysten er der uansett om hun har kysset Anniken eller ikke
Isild Skrevet 20. desember 2020 #20592 Skrevet 20. desember 2020 Apocalypte skrev (1 minutt siden): Fjortiser som ser dette kommer til å gjøre det samme som henne. SE kliner med jenter, og mange forguder henne og følger hennes eksempler og syns det er kult og "edgy". Så hun har sikkert forårsaket mer smitte med det bildet. Bra jobba! Nettopp! Vi ser innimellom ting SE legger ut av hva fansen hennes sender henne. Jeg er helt sikker på at hun nå får flere bilder av unge fans som kliner med sin "favorittfiende" også. #favouriteenemy. Fans kopierer det idolene gjør som er "kult", så enkelt er det. 16
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20593 Skrevet 20. desember 2020 Pust skrev (2 timer siden): @Jane EyreSvært mange av SEs følgere er svært unge, andre igjen er naive og tror derfor at det SE gjør - er OK. Hun kunne like gjerne vist bilder/videoer av at hun bryter andre regler vi har, og derved «fortalt» oss at hun syns det er helt greit å bryte regler/lover. Det er en grunn til at man skal/bør holde seg til å ha nærkontakt med én partner, det forstår de aller fleste som ikke følger SEs syn på verden. Hvis hun gjør dumme ting på privaten, er det bare hun selv og hennes nærmeste som får svi for det, MEN dersom hun legger ut bildebevis for å vise hvor tøff hun er som tør bryte med FHIs regler vedrørende smittevern, da går hun bevisst inn for å påvirke andre til å gjøre det samme. Hvorfor skulle hun ellers legge ut bildene? Du kan forsøke å utforske andre mulige forklaringer på hvorfor SE la ut bildet. Jeg velger å tro at hun ikke ønsker at folk skal bryte retningslinjer eller bryte loven ved å legge ut dette bildet. Klart hun påvirker men seksualitet og seksuallyst er der uavhengig om SE legger ut et bilde av hun og Anniken. Sjekk forumet du allerede er på. Hvor mange tråder er det ikke som er opprettet av single mennesker eller mennesker som er i et forhold som kysser og har sex med flere i denne tiden.. 1
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20594 Skrevet 20. desember 2020 Tannbein skrev (2 timer siden): Du tror at Sophie Elise håver inn 7 millioner kroner i året på å IKKE ha påvirkningskraft på folks levevaner og verdisyn??? Du tror f eks at det Petter Stordalen-eide forlaget Strawberry (eller hva det nå heter) kaster penger ut av vinduet på bokklubben de lagde med Sophie Elise, og at forbrukertilsynet er på bærtur når de ila henne 200 000 kroner i bot for brudd på markedsføringsloven? Sophie Elise er en profesjonell påvirker som tjener grisefett på å påvirke andre og å være forbilde for andre. At du syns hun kan håve inn millioner på å påvirke andre og samtidig unnslippe absolutt alt av ansvaret for hva det er hun påvirker til... Vel, du er rimelig blind og naiv. Hvor har jeg skrevet at SE ikke har påvirkningskraft? Jeg er ikke uenig. Men, jeg tenker at i dette tilfellet vil lysten et menneske har på et annet trumfe "jeg så et bilde av SE som kysset en annen jente og nå skal jeg gjøre det samme". Vær så grei. Tror du virkelig på dette?? Ja. Hun er en påvirker og har klart å få det norske folk til å stoppe å kjøpe påskeegg med palmeolje osv.. men tror du virkelig at hun styrer folk seksuallyst?
Justlooking Skrevet 20. desember 2020 #20595 Skrevet 20. desember 2020 Apocalypte skrev (12 minutter siden): Legger de ut bilde på instagram av alle de kliner med tror du? I det hun la de ut visste hun at det kom til å bli reaksjoner og hun VILLE at det skulle bli bråk. Hun gjorde det på pur f.. ser dere ikke det? Hun er verken bi/lesbisk eller har flere kjærester. Hun har sagt mange ganger at hun har vært sammen med flere jenter også. Men man kan aldri stole på det hun sier for hun er tatt i løgn utallige ganger 😊 5
MoKath Skrevet 20. desember 2020 #20596 Skrevet 20. desember 2020 4 minutter siden, Jane Eyre said: Vi er uenige der. Jeg tror hun kan påvirke folk til å slutte å kjøpe påskeegg eller kjøpe selvbruning. Men jeg tror ikke et kysse bilde vil styrke folk i den ene eller andre retningen. Sexlysten er der uansett om hun har kysset Anniken eller ikke Hvorfor skal vi andre som i månedvis har holdt avstand, spritet hender og brukt munnbind gidde og fortsette når disse influencerne bedriver holdningskampanjer om at det er ok å reise landet rundt hver måned og kline med alle vennene våre? 21
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20597 Skrevet 20. desember 2020 Lin11 skrev (2 timer siden): Er det nødvendig å legge ut bilder av at man kliner med andre en partner under en pandemi? Er det nødvendig å legge ut slike bilder på en konto som når ut til 450.000 barn og unge? Det er ikke shaming som foregår, men korreks av en 7 millionersbedrift som ikke klarer å agere på en bedrifts etisk måte. S.E. Isaksen må gjerne ligge med halve Oslo for min del, men når bedriften SE viser en slik hodeløs oppførsel i sine annonsekanaler, da kan man reagere og kritisere! Klart du får lov til å reagere og kritisere. Jeg er bare svært uenig i kritikken som nå hagler mot henne. Jeg hadde fortsatt det hadde hun vært på fest med flere mennesker enn det som er LOV men hun kysset en annen kvinne? Det er ikke noe FHI eller myndighetene har sagt ikke er lov. De kan komme med anbefalinger ja og jeg tror du følger de fleste. Men staten skal ikke blande seg inn i folks seksualvaner når disse ikke bryter loven.. hun får ikke bot for oppførselen sin (insta kysset).
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20598 Skrevet 20. desember 2020 Apocalypte skrev (16 minutter siden): Legger de ut bilde på instagram av alle de kliner med tror du? I det hun la de ut visste hun at det kom til å bli reaksjoner og hun VILLE at det skulle bli bråk. Hun gjorde det på pur f.. ser dere ikke det? Hun er verken bi/lesbisk eller har flere kjærester. Hva slags seksualvaner SE har vet hun vel best selv. Du kan spekulere til du blir grønn men du kan ikke si at du vet hensikten bak det bildet for det vet du ikke før hun forteller deg det.
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20599 Skrevet 20. desember 2020 MoKath skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal vi andre som i månedvis har holdt avstand, spritet hender og brukt munnbind gidde og fortsette når disse influencerne bedriver holdningskampanjer om at det er ok å reise landet rundt hver måned og kline med alle vennene våre? Kliner hun med alle vennene sine? Tror hun utfører alle de andre tiltakene som du nevner også klinte hun med ei eller to jenter og la ut et par bilder av det. Er det ikke mer hensiktsmessig å bruke tiden på de menneskene som faktisk bryter loven og som blir bøtelagt av politiet? Ulovlige fester feks? Kom igjen hun kysset ei annen kvinne. Hun har ikke gjort noe galt. Sjekk forumet du allerede er på. Finnes utallige tråder om dating under pandemien. 1
MoKath Skrevet 20. desember 2020 #20600 Skrevet 20. desember 2020 1 minutt siden, Jane Eyre said: Kliner hun med alle vennene sine? Tror hun utfører alle de andre tiltakene som du nevner også klinte hun med ei eller to jenter og la ut et par bilder av det. Er det ikke mer hensiktsmessig å bruke tiden på de menneskene som faktisk bryter loven og som blir bøtelagt av politiet? Ulovlige fester feks? Kom igjen hun kysset ei annen kvinne. Hun har ikke gjort noe galt. Sjekk forumet du allerede er på. Finnes utallige tråder om dating under pandemien. Anniken og SE er nok ikke på datern. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå