Gjest Finlay Skrevet 3. desember 2020 #20281 Skrevet 3. desember 2020 miaw skrev (8 timer siden): Skjønner ikke helt hva som kan kritiseres med dette. Selv om dere ikke klarer å stoppe og lese så er det mange som blir distraherte av mobil, tv og lignende når de setter seg ned med en bok. Dette er jo et godt tips til ungdommer der ute som vil lese mer, men som blir distraherte av skjerm og sliter med og lese sammenhengende. Jeg slår av og til mobilen på flymodus selv når jeg skal lese, og kan sette av tid også. Da er det lettere og holde fokus synes jeg. Og jeg har alltid vært en lesehest, men innrømmer at jeg kan bli distrahert av mobil. Jeg er på ingen måte fan av ho, men det er så smålig og kritisere ho for ALT. Hadde SE lest faglitteratur så hadde jeg forstått henne. Da har man en annen leseteknikk, der det handler om å tilegne seg stoffet effektivt for best mulig å lykkes akademisk. Da kan dette være en god metode. (Får meg nesten til å lure på om dette er noe hun har plukket opp fra en student) Men hvordan dette skal kunne gi en god leseropplevelse av en roman er over min fatteevne, da man fordyper seg i boka på en helt annen måte. Det rekker man knapt på 30 minutter, og hva slags ro gir det å vite at alarmen snart går? At noen som etter eget utsagn elsker bøker har en slik tilnærming til litteratur er faktisk veldig rart. Ellers enig med deg i at det er positivt at SE (muligens) påvirker ungdom til å lese. Håper hun gjør det, og at bøker ikke bare blir tilbehør som gjør deg HOT, og som SE tjener fett på å selge via egen bokklubb. Mobilen kan man faktisk bare slå av😉 Ikke alltid man har tid til å lese. Mitt tips: vent heller til det er tid, og ikke stress med stoppeklokke. Nok tidspress i tilværelsen for de fleste, å lese en skjønnlitterær bok bør heller være avkobling enn ei tidsbestemt "økt".
Jaymie Skrevet 3. desember 2020 #20282 Skrevet 3. desember 2020 Finlay skrev (3 timer siden): Hadde SE lest faglitteratur så hadde jeg forstått henne. Da har man en annen leseteknikk, der det handler om å tilegne seg stoffet effektivt for best mulig å lykkes akademisk. Da kan dette være en god metode. (Får meg nesten til å lure på om dette er noe hun har plukket opp fra en student) Men hvordan dette skal kunne gi en god leseropplevelse av en roman er over min fatteevne, da man fordyper seg i boka på en helt annen måte. Det rekker man knapt på 30 minutter, og hva slags ro gir det å vite at alarmen snart går? At noen som etter eget utsagn elsker bøker har en slik tilnærming til litteratur er faktisk veldig rart. Ellers enig med deg i at det er positivt at SE (muligens) påvirker ungdom til å lese. Håper hun gjør det, og at bøker ikke bare blir tilbehør som gjør deg HOT, og som SE tjener fett på å selge via egen bokklubb. Mobilen kan man faktisk bare slå av😉 Ikke alltid man har tid til å lese. Mitt tips: vent heller til det er tid, og ikke stress med stoppeklokke. Nok tidspress i tilværelsen for de fleste, å lese en skjønnlitterær bok bør heller være avkobling enn ei tidsbestemt "økt". Dette med avsatt tid for å lese skjønnlitteratur er faktisk ikke så uvanlig. Det er et kjent tips og ikke noe SE har funnet på. Mange blir lett distraherte og hvis man har litt konsentrasjonsvansker eller er rastløs av natur så er en avsatt tid god å forholde seg til. Da jeg var yngre kunne jeg lese i timesvis hver dag uten noe problem, men etter det ble en mer teknologisk hverdag har jeg brukt samme metode som SE viser til fordi da slapper hodet mer av uten at jeg føler jeg må sjekke noe fordi jeg har satt av tid. Det er så mye å kritisere SE for, dette er virkelig ikke en av de. 3
Gjest Finlay Skrevet 3. desember 2020 #20283 Skrevet 3. desember 2020 Jaymie skrev (10 minutter siden): Dette med avsatt tid for å lese skjønnlitteratur er faktisk ikke så uvanlig. Det er et kjent tips og ikke noe SE har funnet på. Mange blir lett distraherte og hvis man har litt konsentrasjonsvansker eller er rastløs av natur så er en avsatt tid god å forholde seg til. Da jeg var yngre kunne jeg lese i timesvis hver dag uten noe problem, men etter det ble en mer teknologisk hverdag har jeg brukt samme metode som SE viser til fordi da slapper hodet mer av uten at jeg føler jeg må sjekke noe fordi jeg har satt av tid. Det er så mye å kritisere SE for, dette er virkelig ikke en av de. Hvilke lesevaner du og jeg har er forsåvidt lite interessant😉 Alle må finne det som fungerer best, og hvis SE velger å lese 30 minutter pr. dag, så må hun selvfølgelig få lov til det! Det jeg stiller spørsmål ved, er hvor dypt lesegleden hennes og kjærligheten til bøkene stikker, og hvor mye som handler om salg av egne bøker, bokklubben - ja, innsalg av henne selv som et litteraturelskende menneske. Tenker det samme om hennes engasjement for miljø og som dyreverner. Hun overbeviser meg ikke på noen av områdene. Plukke søppel som er så rent at det ser ut som det er tatt med hjemmefra, uten hansker men med kort skjørt og sexy blikk. Knelende mens hun koser med en gris, iført bonderomantisk kjole, sexy blikk. Stående foran bokhylla med rumpa bar. "Bøker er sexy. Å lese gjør deg hot". Ja, det er mye å kritisere SE for. Er hennes lesevaner en av de? Kanskje ikke, men det må være lov å stille spørsmål ved ektheten, når den enorme lesegleden som regel dukker opp når bøker skal selges, mens tiden generelt brukes til å sikle over gamle Playboy eller filme seg selv i speilet. Hun kunne nok lett ha frigjort masse tid både til lesing og andre fornuftige gjøremål 😄
Jaymie Skrevet 3. desember 2020 #20284 Skrevet 3. desember 2020 Finlay skrev (8 minutter siden): Hvilke lesevaner du og jeg har er forsåvidt lite interessant😉 Alle må finne det som fungerer best, og hvis SE velger å lese 30 minutter pr. dag, så må hun selvfølgelig få lov til det! Det jeg stiller spørsmål ved, er hvor dypt lesegleden hennes og kjærligheten til bøkene stikker, og hvor mye som handler om salg av egne bøker, bokklubben - ja, innsalg av henne selv som et litteraturelskende menneske. Tenker det samme om hennes engasjement for miljø og som dyreverner. Hun overbeviser meg ikke på noen av områdene. Plukke søppel som er så rent at det ser ut som det er tatt med hjemmefra, uten hansker men med kort skjørt og sexy blikk. Knelende mens hun koser med en gris, iført bonderomantisk kjole, sexy blikk. Stående foran bokhylla med rumpa bar. "Bøker er sexy. Å lese gjør deg hot". Ja, det er mye å kritisere SE for. Er hennes lesevaner en av de? Kanskje ikke, men det må være lov å stille spørsmål ved ektheten, når den enorme lesegleden som regel dukker opp når bøker skal selges, mens tiden generelt brukes til å sikle over gamle Playboy eller filme seg selv i speilet. Hun kunne nok lett ha frigjort masse tid både til lesing og andre fornuftige gjøremål 😄 Det er selvsagt innafor å å kritisere hennes fremgangsmåter om forskjellige ting, og være skeptisk til hennes «lesing gjør deg hot», som egentlig bare er en unnskyldning for å vise kropp. Jeg er også skeptisk til at alle tips dukker opp i sammenheng med et salg, men allikevel synes jeg at lesemetoden hennes ikke er spesielt kritikkverdig, og man kan fint ha leseglede om man leser 30 minutter om dagen istedenfor timesvis. Det går fint an å ha tid til flere «interesser» hver dag også, selv om jeg personlig ville valgt noen andre enn SE sine. 1
Era Vulgaris Skrevet 5. desember 2020 #20285 Skrevet 5. desember 2020 And behold the miracle of Christmas; De utsolgte tøflene er på magisk vis plutselig mulig å få kjøpt igjen! ❤️ Jeg fatter ikke at ikke "fansen" gjennomskuer denne vandrende reklameplakaten. Nå er det Glød i monitor hele tida, og det skal pushes tøfler og annet Kina-ræl konstant. Allikevel tror folk hun er venninna deres, og har tatt inn igjen noen få eksemplarer av disse "magiske" tøflene - kun for deg. 35
Gjest Lin11 Skrevet 5. desember 2020 #20286 Skrevet 5. desember 2020 Era Vulgaris skrev (1 time siden): And behold the miracle of Christmas; De utsolgte tøflene er på magisk vis plutselig mulig å få kjøpt igjen! ❤️ Jeg fatter ikke at ikke "fansen" gjennomskuer denne vandrende reklameplakaten. Nå er det Glød i monitor hele tida, og det skal pushes tøfler og annet Kina-ræl konstant. Allikevel tror folk hun er venninna deres, og har tatt inn igjen noen få eksemplarer av disse "magiske" tøflene - kun for deg. Merket hun dette overprisede Kina rælet som reklame?
Miimosa Skrevet 6. desember 2020 #20287 Skrevet 6. desember 2020 Men hun sier hun leser 2-3 bøker i uken?? Synes det er mye når hun leser 30 min om dagen.. leser jeg tregt eller er det ikke fysisk mulig? 11
Jolene Skrevet 6. desember 2020 #20288 Skrevet 6. desember 2020 Miimosa skrev (43 minutter siden): Men hun sier hun leser 2-3 bøker i uken?? Synes det er mye når hun leser 30 min om dagen.. leser jeg tregt eller er det ikke fysisk mulig? Kommer jo selvsagt an på boken man leser 10
J.. Skrevet 6. desember 2020 #20290 Skrevet 6. desember 2020 Pålur skrev (1 time siden): Har hunden flyttet ut for godt? Ja. 6
Isild Skrevet 6. desember 2020 #20291 Skrevet 6. desember 2020 Hun sier hun leser 2-3 bøker i uken. Hun sier også at hun kun leser 30 minutter pr dag (med stoppeklokke) Så det hun altså faktisk sier er at hun leser 2-3 bøker på 3.5 time. Fascinerende at noen som helst finner henne troverdig lenger. 41
hulillerunde Skrevet 6. desember 2020 #20292 Skrevet 6. desember 2020 (endret) Isild skrev (49 minutter siden): Hun sier hun leser 2-3 bøker i uken. Hun sier også at hun kun leser 30 minutter pr dag (med stoppeklokke) Så det hun altså faktisk sier er at hun leser 2-3 bøker på 3.5 time. Fascinerende at noen som helst finner henne troverdig lenger. Her er kanskje forklaringen liker bøker som er super enkle. Dette bildet er fra instastoryen hennes Endret 6. desember 2020 av hulillerunde 14
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2020 #20293 Skrevet 6. desember 2020 (endret) Miimosa skrev (12 timer siden): Men hun sier hun leser 2-3 bøker i uken?? Synes det er mye når hun leser 30 min om dagen.. leser jeg tregt eller er det ikke fysisk mulig? 3,5 time lesing i uka? Jeg vet ikke om noen som klarer å lese 3 bøker på så kort tid. Endret 6. desember 2020 av Apocalypte 12
Gjest Finlay Skrevet 6. desember 2020 #20294 Skrevet 6. desember 2020 Isild skrev (4 timer siden): Hun sier hun leser 2-3 bøker i uken. Hun sier også at hun kun leser 30 minutter pr dag (med stoppeklokke) Så det hun altså faktisk sier er at hun leser 2-3 bøker på 3.5 time. Fascinerende at noen som helst finner henne troverdig lenger. Hun sier selv at hun leser "raskt", men likevel😂 – Jeg har alltid vært rask til å lese.... https://www.dagsavisen.no/kultur/sophie-elise-bok-er-redninga-1.1805682
Isild Skrevet 6. desember 2020 #20295 Skrevet 6. desember 2020 Finlay skrev (15 minutter siden): Hun sier selv at hun leser "raskt", men likevel😂 – Jeg har alltid vært rask til å lese.... https://www.dagsavisen.no/kultur/sophie-elise-bok-er-redninga-1.1805682 Den artikkelen hadde jeg ikke lest. Takk. Litt morsomt å lese henne si at "Jeg har ikke noe høyt forbruk - det ekleste jeg vet er når folk bare er opptatt av lukus" . På meg virker det som hun har et ekstremt forbruk av både klær, skjønnhetsartikler, reiser (når det er lov) hotellopphold, spise ute, og egenpleie (frisør, negler, behandlinger) Når det gjelder lesingen, kanskje hun mestrer fotolesing? 32
Era Vulgaris Skrevet 6. desember 2020 #20296 Skrevet 6. desember 2020 Lin11 skrev (På 5.12.2020 den 11.15): Merket hun dette overprisede Kina rælet som reklame? Usikker på om jeg så noen merking. Dette var på snap, og jeg følger henne ikke, men hun dukker opp i feeden i blant. Kikket bare kjapt igjennom, og bet meg ikke merke i om det var merket som reklame. Jeg lurer på en ting, sånn av ren nysgjerrighet... Hvor ofte må man egentlig kline på seg selvbruning? Forsvinner fargen etter en dag? 6
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2020 #20297 Skrevet 6. desember 2020 Era Vulgaris skrev (12 minutter siden): Usikker på om jeg så noen merking. Dette var på snap, og jeg følger henne ikke, men hun dukker opp i feeden i blant. Kikket bare kjapt igjennom, og bet meg ikke merke i om det var merket som reklame. Jeg lurer på en ting, sånn av ren nysgjerrighet... Hvor ofte må man egentlig kline på seg selvbruning? Forsvinner fargen etter en dag? Varer i 3-4 dager. Bruker man det flere dager på rad blir det flekkete når det går av. Det setter seg i de døde hudcellene så derfor forsvinner det raskt. Den mølja hun selger ser det ikke ut som blir veldig fin på. har lagt ut flere bilder av seg selv hvor hun har skjolder på hele kroppen. 12
Era Vulgaris Skrevet 6. desember 2020 #20298 Skrevet 6. desember 2020 Apocalypte skrev (5 minutter siden): Varer i 3-4 dager. Bruker man det flere dager på rad blir det flekkete når det går av. Det setter seg i de døde hudcellene så derfor forsvinner det raskt. Den mølja hun selger ser det ikke ut som blir veldig fin på. har lagt ut flere bilder av seg selv hvor hun har skjolder på hele kroppen. Ok, jeg har aldri brukt det, så jeg ble i stuss da jeg så at hun driver og smører seg med selvbruning omtrent hver dag. Skjønner jo at det er for å reklamere for det, men for egen del tenker jeg at reklamen virker litt mot sin hensikt hvis en får inntrykk av at en må smøre seg hver dag. Hvem gidder det, liksom. Dyrt blir det også. 13
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2020 #20299 Skrevet 6. desember 2020 Era Vulgaris skrev (Akkurat nå): Ok, jeg har aldri brukt det, så jeg ble i stuss da jeg så at hun driver og smører seg med selvbruning omtrent hver dag. Skjønner jo at det er for å reklamere for det, men for egen del tenker jeg at reklamen virker litt mot sin hensikt hvis en får inntrykk av at en må smøre seg hver dag. Hvem gidder det, liksom. Dyrt blir det også. Ja det blir dyrt, jeg har et skum fra St.Tropes som koster rundt 500 kr. Flaska er ikke til mer enn til kanskje 10 gangers bruk. Vanlig å brukes ukentlig. 5
Gasellen Skrevet 7. desember 2020 #20300 Skrevet 7. desember 2020 Hva er det egentlig hun gjør i Ålesund? Jobb eller ferie? Virker som alt hun gjør er å bade i badekaret og ta selfies inne på hotellrommet og rusle litt i gatene av og til. Jeg ville tippet på ferie men det er av og til vanskelig å skille ferie og jobb i hennes verden. Er hun der for å signere bøker, selge brunkrem eller hva? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå