Isild Skrevet 8. januar #45521 Del Skrevet 8. januar Doris Becker skrev (22 minutter siden): Husker oppslagene i media, men har aldri hørt på dette. NRK har noe, men ikke mye er autentisk, det meste som er bra er blåkopiert fra andre land. Podcasten "Tyrann" feks Podcasten til SEI og denne venninnen høres ut som noe ordentlig makkverk. Nesten ikke til å tro. Men det er mye som ikke er til å tro om dagen, også i nyhetene...Apropos Tyrann: USA`s nyvalgte president har all makt, og sender nå signaler om en imperialistisk politikk, også mot vårt naboland. Hans nærmeste allierte eier en av de største medieplattformene, og er verdens rikeste mann. Altså, lever vi i gotham city nå? Ja, nå er det i ferd med å gå inn i en dystopisk periode. Det er så man ikke tror det. Det ville vært skremmende nok som fiksjon/Tv-serie tenker jeg. For å ikke avspore mer: ja NRK "dilter" desverre etter popularitet, "click" og penger de også. Denne nye greien "Selina" - man kan håpe den er med et kritisk blikk, og har noen tankevekkere - men jeg tror faktisk ikke det, da ville ikke Sofie vært med på å få igang manuset. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 8. januar #45522 Del Skrevet 8. januar Isild skrev (2 minutter siden): Ja, nå er det i ferd med å gå inn i en dystopisk periode. Det er så man ikke tror det. Det ville vært skremmende nok som fiksjon/Tv-serie tenker jeg. For å ikke avspore mer: ja NRK "dilter" desverre etter popularitet, "click" og penger de også. Denne nye greien "Selina" - man kan håpe den er med et kritisk blikk, og har noen tankevekkere - men jeg tror faktisk ikke det, da ville ikke Sofie vært med på å få igang manuset. Jeg mener vi ikke er helt ute å kjøre med avsporinger, for noe av det som har ledet opp til dagen politiske bilde er nettopp sosiale medieplattformer, hvor influensere som SEI regjerer, og har blitt benyttet også politisk. De har en enorm makt over sin følgerskare. På samme måte som at cottage cheese og dadler rives ut av butikkhyllene, eller at en kjolebutikk blir utsolgt dagen etter at SEI har benyttet en av deres kjoler, så benyttes de også av politikere. NRK håper å nå et yngre publikum med SEI, uten tanke på den negative påvirkningen hun har med sine løgner og ekstreme utseendefokus, der de hjelper henne å nå ut til mange flere. Eller NOAH og Gahr Støre, som hanket henne inn som "rådgiver" innen miljøpolitikk. Algoritmene styrer showet. Jeg håper denne nye serien flopper totalt. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. januar #45523 Del Skrevet 8. januar AntiBullshit skrev (1 time siden): Den stilen hun kjører på reklamebildene for glød ser altså så utdaterte ut. Det er som om «aesthetic’en» hennes er stuck i 2012-2017. Veldig tung sminke ala kingkylie æraen og plain singlet med en kort pysjshorts som ser ut som undertøy for menn. Tror ikke merkevaren hennes er levedyktig så veldig mye lengre. Da tenker jeg på at hun aldri vil kunne reinvente eller operer seg til å bli en man assosierer med det naturlige, balanserte og jordnær, og det hun tidligere har profitert på ( skandaler og sjokkfaktor) er det nye aktører og individer som gjør større og bedre enn henne. Hun har dessuten operert seg så mye at hun er blitt en parodi på seg selv, og hun funker utrolig dårlig på tv (tenker på da hun vikarierte som programleder på god kveld Norge og var gjest i Asbjørn brekkes julekalender) så noe karriere utenfor mobil-formatet kan jeg aldri se for meg at hun kan bli noe suksess. Dessuten har hun blitt tatt i så mye løgn opp igjennom at skulle hun prøve seg på noe ekstraordinært eller nye prosjekter så hadde nok mange tenkt at det var løgn eller clickbait. Ser hun stadig oftere prøver seg på åpenbar ragebait («helmer tok bildene» «helmer er hjemme alene og putter en gaffel i brødristeren») og det fremstår utrolig barnslig og desperat. Jeg skjønner at hun prøver å rekke tunge til «mammapolitiet», men burde man ikke være ferdig med å fiske etter negativ oppmerksomhet når man har bikket 30? Igjen så tror jeg ikke den type forsøk på humor/provokasjon har noen positiv innvirkning på den allerede skrantende merkevaren hennes Tror hun bare skader merkevaren sin uopprettelig nå. Hun gjør rare og desperate valg. Hun kunne f.eks faktisk blitt en talskvinne for bloggerbarns rett til privatliv - og fått den saken opp og frem. Som Norges største influencer ville hun bli hørt. Videre kunne hun vist at hun valgte å bli voksen i Mammarollen, slutte med unødvendige og farlige inngrep og gi seg med det påtrengende 2012-lolita opplegget sitt. Hun kunne valgt å bli en classy voksen dame. Jeg tror hun virkelig kunne rebrandet da. Men hun valgte det stikk motsatte, så jeg tror hun også har satt to streker under at hun overhodet IKKE er den "forretningskvinnen" hun har fått ros for å være tidligere. Ragebait og ekstremeksponering av barn og privatliv er veldig harry. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 8. januar #45524 Del Skrevet 8. januar Sønnen er kommet i den naturlige fasen at han reagerer når f.eks. mor går. SSI kaller det «en greie». I resten av snap’ene fokuserer hun ensidig på seg sjøl. 😝 Hva med å ha fokus på sønnens utvikling og lese seg litt opp? Ellers har han tydeligvis fått plass i familiebarnehage, dvs sammen med andre barn - men hun vil heller ha en (mer kontrollerbar) «nanny fulltid». 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 8. januar #45525 Del Skrevet 8. januar På Instagram så påstår hun at det er barnet som har tatt bildene av henne. Stakkars gutt som skal vokse opp med mora som står å gjør seg deilig halvnaken foran sønnen. Tidlig krøkes 🤮 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 8. januar #45526 Del Skrevet 8. januar LivEinar skrev (48 minutter siden): Sønnen er kommet i den naturlige fasen at han reagerer når f.eks. mor går. SSI kaller det «en greie». I resten av snap’ene fokuserer hun ensidig på seg sjøl. 😝 Hva med å ha fokus på sønnens utvikling og lese seg litt opp? Ellers har han tydeligvis fått plass i familiebarnehage, dvs sammen med andre barn - men hun vil heller ha en (mer kontrollerbar) «nanny fulltid». Det er det sprøeste… Enten tuller hun, eller så mangler hun noe vesentlig. 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 8. januar #45527 Del Skrevet 8. januar Linazer skrev (36 minutter siden): På Instagram så påstår hun at det er barnet som har tatt bildene av henne. Stakkars gutt som skal vokse opp med mora som står å gjør seg deilig halvnaken foran sønnen. Tidlig krøkes 🤮 Hun bare tuller, prøver å være morsom. Men, hun skriver også at *babyens navn* er fette flink. Bare jeg som synes det er usmakelig å bruke sånne ord om barnet sitt? 😅 16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 8. januar #45528 Del Skrevet 8. januar LivEinar skrev (51 minutter siden): Sønnen er kommet i den naturlige fasen at han reagerer når f.eks. mor går. SSI kaller det «en greie». I resten av snap’ene fokuserer hun ensidig på seg sjøl. 😝 Hva med å ha fokus på sønnens utvikling og lese seg litt opp? Ellers har han tydeligvis fått plass i familiebarnehage, dvs sammen med andre barn - men hun vil heller ha en (mer kontrollerbar) «nanny fulltid». "Jeg vil presisere at dette er MEG, og det trenger ikke gjelde for deg. Jeg forteller ingen hvordan de skal leve livet sitt, jeg deler om MITT." skriver Sofie Steen Isachsen. FEIL - hun har siden før baby ble født delt BABYENS liv. Det som skulle vært HANS privatliv! Istedenfor deler hun daglig SIN SØNNS privatliv til 1 + million mennesker. Og eneste grunnen hun gjør det for er å utnytte ham for å tjene penger. Og store deler av disse pengene hun tjener på å utnytte sitt barn, det bruker hun på å selvskade seg selv til det ekstreme med helt unødvendige kosmetiske operasjoner - hvorav den neste hun planlegger er den dødeligste av alle kosmetiske operasjoner/inngrep. Hun fremstiller seg selv som person akkurat like falsk som det hun har operert kropp og utseende til å bli Og så kynisk at det burde vært ulovlig, når den kynismen får henne til å utnytte sitt eget, uskyldige barn - den gutten hun som mor skulle ha beskyttet, ikke utnyttet! Sofie Steen Isachsen - ingen trygge mødre velger å utnytte sine egne barn, slik du gjør! 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 8. januar #45529 Del Skrevet 8. januar LivEinar skrev (1 time siden): Sønnen er kommet i den naturlige fasen at han reagerer når f.eks. mor går. SSI kaller det «en greie». I resten av snap’ene fokuserer hun ensidig på seg sjøl. 😝 Hva med å ha fokus på sønnens utvikling og lese seg litt opp? Ellers har han tydeligvis fått plass i familiebarnehage, dvs sammen med andre barn - men hun vil heller ha en (mer kontrollerbar) «nanny fulltid». Jeg vet ikke om jeg bør le eller gråte? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. januar #45530 Del Skrevet 8. januar Doris Becker skrev (3 timer siden): Jeg mener vi ikke er helt ute å kjøre med avsporinger, for noe av det som har ledet opp til dagen politiske bilde er nettopp sosiale medieplattformer, hvor influensere som SEI regjerer, og har blitt benyttet også politisk. De har en enorm makt over sin følgerskare. På samme måte som at cottage cheese og dadler rives ut av butikkhyllene, eller at en kjolebutikk blir utsolgt dagen etter at SEI har benyttet en av deres kjoler, så benyttes de også av politikere. NRK håper å nå et yngre publikum med SEI, uten tanke på den negative påvirkningen hun har med sine løgner og ekstreme utseendefokus, der de hjelper henne å nå ut til mange flere. Eller NOAH og Gahr Støre, som hanket henne inn som "rådgiver" innen miljøpolitikk. Algoritmene styrer showet. Jeg håper denne nye serien flopper totalt. NRK prostituerer seg, sånn kort sagt! 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 8. januar #45531 Del Skrevet 8. januar LivEinar skrev (2 timer siden): Sønnen er kommet i den naturlige fasen at han reagerer når f.eks. mor går. SSI kaller det «en greie». I resten av snap’ene fokuserer hun ensidig på seg sjøl. 😝 Hva med å ha fokus på sønnens utvikling og lese seg litt opp? Ellers har han tydeligvis fått plass i familiebarnehage, dvs sammen med andre barn - men hun vil heller ha en (mer kontrollerbar) «nanny fulltid». Litt på siden av saken. Hun har jo hårfestet midt oppå hodet. IKKE pent! Er det pga da hun tok «facelift»? 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 8. januar #45532 Del Skrevet 8. januar Allo skrev (3 minutter siden): Litt på siden av saken. Hun har jo hårfestet midt oppå hodet. IKKE pent! Er det pga da hun tok «facelift»? Må vel gjøre som Linda Johansen og Cathrine sørland da, transplantere hår. blir mye vedlikehold på disse skroga efterhvert , ihverfall når du starter i tildig 20-årene med facelift! 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noomie Skrevet 8. januar #45533 Del Skrevet 8. januar LivEinar skrev (2 timer siden): Sønnen er kommet i den naturlige fasen at han reagerer når f.eks. mor går. SSI kaller det «en greie». I resten av snap’ene fokuserer hun ensidig på seg sjøl. 😝 Hva med å ha fokus på sønnens utvikling og lese seg litt opp? Ellers har han tydeligvis fått plass i familiebarnehage, dvs sammen med andre barn - men hun vil heller ha en (mer kontrollerbar) «nanny fulltid». Hun har helt bak-frem tankegang rundt det å være mor og å ha barn. Samtlige jeg kjenner til har en tankegang om at når man får barn, så er det naturlig å sette seg selv til side i en periode. Det er barna som er i fokus frem til de er voksne. Du slutter aldri å være mamma (eller pappa), men jo eldre de blir jo mer tid får du til så kalt "egenpleie" og "egentid". Så klart skal man ta vare på sin egen helse selv med spedbarn og småbarn, men det betyr ikke kafé hver dag, hotelltur med kjæresten hver helg og spa to ganger i uken. Hun setter seg selv først, på andre, tredje, fjerde osv. Barnet kommer absolutt sist. Hun setter til og med kjæresten og forholdet før barnet, det har hun sagt flere ganger. De fleste oppegående mødre tar seg en pause og bruker tiden som egentid mens barna er i barnehagen. Når de begynner på skolen så får man et par timer mens barna er på fritidsaktiviteter eller ute å leker. Kjærestetid er etter at barna har lagt seg. Det er normalt, ikke det SE holder på med. Det at hun nå forsøker å holde ungen borte fra barnehagen, det eneste normale ungen vil få i sitt liv.... det er skremmende. Sønnen trenger trygg og stabil sosialisering, mer enn noen andre! Med en fulltids nanny så vil hun ta ifra han en viktig del av sosialiseringen med jevnaldrende barn. Ikke bare vil han få en utrygg tilknytning til voksne, han vil også ende opp med skjev sosial utvikling med jevnaldrende, det er oppskriften på å falle ut sosialt når han starter på skolen. At hun i det hele tatt får lov å holde på slik er skremmende. Noe så egosentrisk som SE har jeg ikke sett maken til. Jeg er ikke en som roper diagnoser, men dette er klassisk narsissistisk adferd (+ mer som hun gjør og sier). Det er ikke spekulasjoner, det er bare å google selv. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 8. januar #45534 Del Skrevet 8. januar Noomie skrev (10 minutter siden): Hun har helt bak-frem tankegang rundt det å være mor og å ha barn. Samtlige jeg kjenner til har en tankegang om at når man får barn, så er det naturlig å sette seg selv til side i en periode. Det er barna som er i fokus frem til de er voksne. Du slutter aldri å være mamma (eller pappa), men jo eldre de blir jo mer tid får du til så kalt "egenpleie" og "egentid". Så klart skal man ta vare på sin egen helse selv med spedbarn og småbarn, men det betyr ikke kafé hver dag, hotelltur med kjæresten hver helg og spa to ganger i uken. Hun setter seg selv først, på andre, tredje, fjerde osv. Barnet kommer absolutt sist. Hun setter til og med kjæresten og forholdet før barnet, det har hun sagt flere ganger. De fleste oppegående mødre tar seg en pause og bruker tiden som egentid mens barna er i barnehagen. Når de begynner på skolen så får man et par timer mens barna er på fritidsaktiviteter eller ute å leker. Kjærestetid er etter at barna har lagt seg. Det er normalt, ikke det SE holder på med. Det at hun nå forsøker å holde ungen borte fra barnehagen, det eneste normale ungen vil få i sitt liv.... det er skremmende. Sønnen trenger trygg og stabil sosialisering, mer enn noen andre! Med en fulltids nanny så vil hun ta ifra han en viktig del av sosialiseringen med jevnaldrende barn. Ikke bare vil han få en utrygg tilknytning til voksne, han vil også ende opp med skjev sosial utvikling med jevnaldrende, det er oppskriften på å falle ut sosialt når han starter på skolen. At hun i det hele tatt får lov å holde på slik er skremmende. Noe så egosentrisk som SE har jeg ikke sett maken til. Jeg er ikke en som roper diagnoser, men dette er klassisk narsissistisk adferd (+ mer som hun gjør og sier). Det er ikke spekulasjoner, det er bare å google selv. Jeg tror hun velger vekk barnehage fordi hun da må leve opp til krav og forventninger som stilles til foreldre av personalet. Med nanny er det SE selv som har full kontroll, og ingen trenger gå henne i sømmene. Alt dreier seg om hennes behov, dette barnet er kun en rekvisitt i hennes liv. Det finnes vel knapt barn i Norge som ikke går i barnehage. Jeg mener ikke at alle må velge barnehage, men da bør man i det minste ta seg av barnet selv, og ikke minst sørge for god sosialisering med andre barn. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelldattera Skrevet 8. januar #45535 Del Skrevet 8. januar Når hun var i LA sa hun at noe har skjedd som gjorde at hun tok en pause (for å operere seg åpenbart). Fikk med meg at hun skulle dele når hun kunne. Men har hun delt hva det er? Eller noen som vet? Eller håper hun bare at det suser bort og blir glemt? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. januar #45536 Del Skrevet 8. januar Allo skrev (1 time siden): Litt på siden av saken. Hun har jo hårfestet midt oppå hodet. IKKE pent! Er det pga da hun tok «facelift»? Neste blir nok hårtransplantasjoner, da blir hun borte lenge. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FeraVera Skrevet 8. januar #45537 Del Skrevet 8. januar Noomie skrev (47 minutter siden): Hun har helt bak-frem tankegang rundt det å være mor og å ha barn. Samtlige jeg kjenner til har en tankegang om at når man får barn, så er det naturlig å sette seg selv til side i en periode. Det er barna som er i fokus frem til de er voksne. Du slutter aldri å være mamma (eller pappa), men jo eldre de blir jo mer tid får du til så kalt "egenpleie" og "egentid". Så klart skal man ta vare på sin egen helse selv med spedbarn og småbarn, men det betyr ikke kafé hver dag, hotelltur med kjæresten hver helg og spa to ganger i uken. Hun setter seg selv først, på andre, tredje, fjerde osv. Barnet kommer absolutt sist. Hun setter til og med kjæresten og forholdet før barnet, det har hun sagt flere ganger. De fleste oppegående mødre tar seg en pause og bruker tiden som egentid mens barna er i barnehagen. Når de begynner på skolen så får man et par timer mens barna er på fritidsaktiviteter eller ute å leker. Kjærestetid er etter at barna har lagt seg. Det er normalt, ikke det SE holder på med. Det at hun nå forsøker å holde ungen borte fra barnehagen, det eneste normale ungen vil få i sitt liv.... det er skremmende. Sønnen trenger trygg og stabil sosialisering, mer enn noen andre! Med en fulltids nanny så vil hun ta ifra han en viktig del av sosialiseringen med jevnaldrende barn. Ikke bare vil han få en utrygg tilknytning til voksne, han vil også ende opp med skjev sosial utvikling med jevnaldrende, det er oppskriften på å falle ut sosialt når han starter på skolen. At hun i det hele tatt får lov å holde på slik er skremmende. Noe så egosentrisk som SE har jeg ikke sett maken til. Jeg er ikke en som roper diagnoser, men dette er klassisk narsissistisk adferd (+ mer som hun gjør og sier). Det er ikke spekulasjoner, det er bare å google selv. Era Vulgaris skrev (32 minutter siden): Jeg tror hun velger vekk barnehage fordi hun da må leve opp til krav og forventninger som stilles til foreldre av personalet. Med nanny er det SE selv som har full kontroll, og ingen trenger gå henne i sømmene. Alt dreier seg om hennes behov, dette barnet er kun en rekvisitt i hennes liv. Det finnes vel knapt barn i Norge som ikke går i barnehage. Jeg mener ikke at alle må velge barnehage, men da bør man i det minste ta seg av barnet selv, og ikke minst sørge for god sosialisering med andre barn. Hun velger ikke vekk barnehage, de har ikke fått plass. Vesentlig forskjell😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. januar #45538 Del Skrevet 8. januar Fjelldattera skrev (6 minutter siden): Når hun var i LA sa hun at noe har skjedd som gjorde at hun tok en pause (for å operere seg åpenbart). Fikk med meg at hun skulle dele når hun kunne. Men har hun delt hva det er? Eller noen som vet? Eller håper hun bare at det suser bort og blir glemt? Hun vil jo ikke innrømme at hun har tatt fullt ansiktsløft 2 ganger i en alder av knappe 30 år. Skylte på tannproblemer ( eller hva det var) ved kjeveoperasjoen pga underbitt og pusteproblemer etter neseoperasjoner. Ja man får gjerne det etter 4 stykk. Hun skriver at hun har tatt botox nå. Jadda 10 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 8. januar #45539 Del Skrevet 8. januar FeraVera skrev (7 minutter siden): Hun velger ikke vekk barnehage, de har ikke fått plass. Vesentlig forskjell😅 Barnehageopptaket har ikke en gang startet enda, hvordan vet de at de ikke har fått plass? 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 8. januar #45540 Del Skrevet 8. januar Det hun skriver om at babyen har det bedre med kvalitetstid når hun er på topp, enn når hun er sliten og har lite å gi, er jo bare tull. De fleste mødre (og fedre) med små barn er slitne, og det viktigste er at man ER der, ikke at man er sitt optimale selv. Med mindre man er klinisk deprimert eller noe. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå