Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Bolledeig2.0 skrev (1 minutt siden):

NRK har selvfølgelig ikke "redaktøransvar" for en sosial medier-konto for verken ansatte eller oppdragstakere. Utrolig mange her som synes at arbeidsgivers styringsrett går laaangt inn i privatsfæren ser jeg.

Nei, men de har redaktøransvar for det som publiseres av NRK. Og så har de etiske rerninbgslinjer for sine ansatte som ansatte mener bør gjelde alle som betales av <nRK for å produsere innhold, enten de er freelancere eller ansatt. Jeg er enig med dem i at samme regler bør gjelde for alle - de blir det enklere for NRK å holde sin sti ren. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vixella skrev (2 minutter siden):

Tror det var VG som skrev at de ikke navnga hun andre fordi hun ikke hadde gjort noe aktivt for å dele bildet. Katta er ute av sekken allerede, så skjønner ikke hvorfor de prøver beskytte identiteten hennes på noen måte.

Nei, alle ser jo hvem venninna er.. hvorfor gidde liksom..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i ulike kommentarfelt at det spekuleres i hvorvidt publiseringen av bildet var et PR-stunt eller ikke, men uavhengig av dette.. Hvorfor ble bildet postet? Sliter med å forstå hvordan noen med vettet i behold kan tro at det var en smart ting å gjøre.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
Just now, pøbelsara said:

Nei, men de har redaktøransvar for det som publiseres av NRK. Og så har de etiske rerninbgslinjer for sine ansatte som ansatte mener bør gjelde alle som betales av <nRK for å produsere innhold, enten de er freelancere eller ansatt. Jeg er enig med dem i at samme regler bør gjelde for alle - de blir det enklere for NRK å holde sin sti ren. 

Helt uenig.

Jeg synes for de første de etiske retningslinjene til NRK er helt på grensen til hva som burde være lovlig i et liberalt demokrati, og går langt inn i ytringsfriheten til folk (de sier at private flater skal være omtrent styrt av VVP).

Dessuten er NRK også blant de verste i klassen til å tviholde på løsarbeider-praksisen sin med å knapt ansette folk for behov de helt åpenbart har hele tiden, det hadde vært helt sykt om de som ikke en gang kan få jobb der men må gå på kontrakt/engasjement i tillegg skulle bli mikrostyrt fra Marienlyst på fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ble bildet postet? Sliter med å forstå hvordan noen med vettet i behold kan tro at det var en smart ting å gjøre.

Bilde var del av en bildekarusell (som ble postet på nytt),tror oppriktig ikke SE tenkte over/så posen ble med på bilde når hun postet det,faktisk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, J.. said:

Bilde var del av en bildekarusell (som ble postet på nytt),tror oppriktig ikke SE tenkte over/så posen ble med på bilde når hun postet det,faktisk.

Var vel karma som bestemte seg for å gjøre en god jobb da, i så fall.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (Akkurat nå):

Med SE så kan man faktisk aldri vite. Igjen blir det et mediasirkus som hun vil tjene på i lengden fordi hun aldri får konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (1 time siden):

Bare jeg som driter fullstendig i dette og synes det er latterlig å sende klage eller forvente at hun får sparken? Dette burde ikke være noen big deal, overhodet.

Det er ikke noen big deal for offentligheten om en nobody bruker kokain. Det blir offentlighetens interesse når personen er en offentlig person, og ikke bare gjør det i skjul for det fins det hundretalls av kjendiser som har gjort, men som promoterer det på sosiale medier. Dette er ikke eneste bildet med narkotika hun har postet. Det har vært piller på nattbordet, piller med alkohol på vorsspiel bordet og pulverstriper på marmorbordet.

Om hun ikke hadde hatt et samarbeid med NRK og ikke var en profil som konstant ble fulgt av media hadde dette vært en ikkesak. Det fins mange bloggere som har postet om værre rusmisbruk enn dette, men forskjellen er at de ikke er mediayndlinger som omtales som "forbilde for unge jenter". Da er det en big deal. Dette er ikke et godt forbilde for unge jenter! Hadde media gjort hun uaktuell som Kristian Valen etter hans skandaler så kunne hun gjort hva faen hun vil, men når hun er fast på NRK som statskanal og ellers holder seg aktuell for offentligheten med varemerker og deltakelse på TV og radio så er det å fortsette å promotere henne noe som samtidig promoterer hennes livsstil og narkobruk og da har media og samarbeidspartnerne hennes også et ansvar.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (7 minutter siden):

ALLE har et samfunnsansvar. Du ser ikke ut til å forstå at bedre/verre er avhengig av øynene som ser. Jeg har for eksempel ingen fordommer eller motforestillinger mot folk som bruker ulovlige rusmidler, selv om jeg ikke gjør det selv. Det er, og bør være, et personlig valg i et liberalt demokrati. 

Misforstår jeg nå? Mener du at å bruke ulovlige rusmidler bør være et personlig valg i et liberalt demokrati? Gjelder dette for mindreårige også? Som er i den målgruppen NRK sier de ønsker å nå ved å fronte SE som et godt middel? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ATLAS6 said:

Med SE så kan man faktisk aldri vite. Igjen blir det et mediasirkus som hun vil tjene på i lengden fordi hun aldri får konsekvenser. 

Det som er så tragisk er at ingenting hun gjør tilsynelatende får noen som helst type form for konsekvenser. Det fører jo bare til at hun strekker strikken enda lenger for hver gang. Når er det nok, liksom?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet alle snakkar om får null konsekvensar så lenge folk held fram med å følgje ho på insta. Ho har mange følgjarar, og det er alt nrk bryr seg om i denne saka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ble bildet postet? Sliter med å forstå hvordan noen med vettet i behold kan tro at det var en smart ting å gjøre.

Se de to innleggene under:

Blueberrysmoothie skrev (12 timer siden):

Jeg tror ikke dette er publisert med vilje for klikk og blest. Spør dere meg så ser det ut som venninne 1 kommer rett ut fra toalettet og venninne 2 var der inne rett før i samme ærend, står nå i ekstra godt humør å tar selfies av seg selv og sier "Blææh kom å blime på bilde!". Et par bilder knipses, de går fort gjennom bildene for å finne det de ser best ut på for å legge ut men gjør den store feilen at de bare ser på egne fjes og ikke legger merke til at posen i hånda også kom med på bildet. Det gikk sannsynligvis litt fort i svingene midt i deres "Gi faen"-modus som de også bruker som tekst til bildet. *Yay vi er kule og ser digge ut* *Publiser* *Åh se på oss så fine* *Oi shit! Slett!! 😱*

Korpsnerden skrev (8 timer siden):

Jeg tror heller ikke bildet er publisert for PR. Jeg tror SE kun har sett på seg selv og tenkt "her ser jeg digg ut, puppene mine i fokus, dette må ut", uten å bry seg om hvordan NH ser ut eller hva hun holder i hånden. 

Jeg lurer på hvordan stemningen er mellom de to bestisene nå jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Goddag said:

Dette bildet alle snakkar om får null konsekvensar så lenge folk held fram med å følgje ho på insta. Ho har mange følgjarar, og det er alt nrk bryr seg om i denne saka. 

Kanskje følgertallet hadde gått ned om seriøse aktører, som eksempelvis NRK, ikke hadde promotert hun overalt. Bare en tanke.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Misforstår jeg nå? Mener du at å bruke ulovlige rusmidler bør være et personlig valg i et liberalt demokrati? Gjelder dette for mindreårige også? Som er i den målgruppen NRK sier de ønsker å nå ved å fronte SE som et godt middel? 

Det er riktig. Konsekvensene av politi, mobbing og utfrysing, som du tar til orde for, er ikke hjelpsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym11223344 said:

Det er riktig. Konsekvensene av politi, mobbing og utfrysing, som du tar til orde for, er ikke hjelpsomt.

Foreslår at du stikker snuta inn på forumet for politikk, jeg. Det er SE som diskuteres i denne tråden her. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (2 minutter siden):

Vixella skrev (1 minutt siden):

Foreslår at du stikker snuta inn på forumet for politikk, jeg. Det er SE som diskuteres i denne tråden her. 

What Vixella said.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entern skrev (41 minutter siden):

Nei.

Her er det mange mennesker med tilstrekkelig intelligens og ryggrad til IKKE å ønske å betale lønna til en narkoman overoperert, halvkriminell bimbo som påfører ungdom psykiske problemer.

🙌

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddag skrev (12 minutter siden):

Vet ikke med andre,men jeg følger henne ikke noe sted. Alt som er "verdt" å få med seg blir repostet i en eller annen nettavis eller på Jodel uansett.

Er ikke interessert i å ha norske (eller andre...) influencere i IG feeden min,ikke derfor jeg bruker appen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (21 minutter siden):

Har sett i ulike kommentarfelt at det spekuleres i hvorvidt publiseringen av bildet var et PR-stunt eller ikke, men uavhengig av dette.. Hvorfor ble bildet postet? Sliter med å forstå hvordan noen med vettet i behold kan tro at det var en smart ting å gjøre.

Hvor ‘smarte’ er rusa folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Men dette gjelder vel alkoholloven?

Finnes vel ikke en slik lov for narkotika.

Eller?

Ja de reglene gjelder alkohol som er et lovlig rusmiddel… så reglene for ulovlige rusmidler burde vel ikke være noe slappere?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...