Havnefogden Skrevet 14. februar 2023 #32241 Skrevet 14. februar 2023 Mamajune11 skrev (21 minutter siden): 200 klager og null konsekvens… Klagene til Kringkastingsrådet er ikke behandlet enda. Det er enda tid! Det kunne være greit å medvirke til at det ble en all time high (over 6.000) antall klager i neste møte i Krådet! 13 1 1
Gjest ATLAS6 Skrevet 14. februar 2023 #32242 Skrevet 14. februar 2023 Stonegiant skrev (1 minutt siden): Bare jeg som driter fullstendig i dette og synes det er latterlig å sende klage eller forvente at hun får sparken? Dette burde ikke være noen big deal, overhodet. Jeg hadde definitivt brydd meg mye mindre hvis hun ikke var ansatt i statskanalen som har omtalt hennes ansettelse som en "en stemme og storesøster vitrenger for unge kvinner" (ikke direkte sitat). Hennes produkt er kjøpt av NRK for å peomoteres til tenåringer. Da tar man på seg riktig hatt og er et godt forbilde. Det er ikke SE på så mange måter nå.
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32243 Skrevet 14. februar 2023 Plengionika skrev (30 minutter siden): Hei. Kan jeg spørre om hva du skrev? Jeg ønsker å sende inn en klage. Jeg har en ung datter selv og syns det er skremmende at slike «forbilder» skal få holde på uten konsekvenser. Denne dama har blitt beskyttet fra altfor mye og får sjeldent konsekvenser. Jeg er har ikke skrevet en klage slik som dette før. Holder det å nevne det jeg har skrevet ovenfor? Jeg la ut min i tråden her, den jeg sendte til Kringkastingsrådet siste runde. Jeg har skjønt at det er flere som ønsker å klage, men som ikke vet helt hva de skal skrive, eller rett og slett ikke har tid til å få det gjort. Bare å benytte min. Men kanskje man skulle laget en mal, som flere kan benytte, eller i alle fall ta utgangspunkt fra, slik at det blir enklere? Klagene blir ikke mindre verdt. NRK spyr jo selv ut et standardsvar, så da kan vi lage en standardklage?
Othelia08 Skrevet 14. februar 2023 #32244 Skrevet 14. februar 2023 Det kommer vel en ny podkastepisode hvor hun griner og beklager seg, og så er det hele blåst forbi. Har aldri sett et menneske som er flinkere til å innta offerrollen enn Sophie Elise. 10
J.. Skrevet 14. februar 2023 #32245 Skrevet 14. februar 2023 Havnefogden skrev (1 minutt siden): Klagene til Kringkastingsrådet er ikke behandlet enda. Det er enda tid! Det kunne være greit å medvirke til at det ble en all time high (over 6.000) antall klager i neste møte i Krådet! Som de like godt kan printe ut å lage pute til tronen de har satt SE på.. Har sendt klage,forventer ikke annet enn en generisk epost til svar.. 4
Gjest Finlay Skrevet 14. februar 2023 #32246 Skrevet 14. februar 2023 Havnefogden skrev (2 minutter siden): Klagene til Kringkastingsrådet er ikke behandlet enda. Det er enda tid! Det kunne være greit å medvirke til at det ble en all time high (over 6.000) antall klager i neste møte i Krådet! Neste møte i Kringkastingsrådet 9 mars. Da blir denne saken tatt opp.
J.. Skrevet 14. februar 2023 #32247 Skrevet 14. februar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Men kanskje man skulle laget en mal, som flere kan benytte, eller i alle fall ta utgangspunkt fra, slik at det blir enklere? Tror ikke en copy+paste klage x 400 blir tatt seriøst. 8 2
Kärcher Skrevet 14. februar 2023 #32248 Skrevet 14. februar 2023 36 minutter siden, Plengionika said: Hei. Kan jeg spørre om hva du skrev? Jeg ønsker å sende inn en klage. Jeg har en ung datter selv og syns det er skremmende at slike «forbilder» skal få holde på uten konsekvenser. Denne dama har blitt beskyttet fra altfor mye og får sjeldent konsekvenser. Jeg er har ikke skrevet en klage slik som dette før. Holder det å nevne det jeg har skrevet ovenfor? Ja det vil jeg tro. Jeg nevnte mine barn og at dette er forkastelig og at jeg forventer en uttalelse der de tar avstand til dopbruk. 6
Gjest diam0nd Skrevet 14. februar 2023 #32249 Skrevet 14. februar 2023 Jeg synes ikke hun nødvendigvis må få sparken i NRK, men kanskje flytte ut av ungdomsavdelingen og heller ha jobb i voksen del av NRK. Hun er ansatt for å nå barn ned til 15 år. At det ikke gjøres noe med den stillingen, det er helt ufattelig.
frkbibelstripp Skrevet 14. februar 2023 #32250 Skrevet 14. februar 2023 J.. skrev (44 minutter siden): Kult. Mora til naboen er president i USA,så da er vel datteren visepresident. Sant? Nå dro du den langt gitt 😆 Hvis du leser det jeg skriver så sier jeg at Marius i høyeste grad er ganske så koblet opp mot Kongehuset da moren er landets Kronprinsesse. 4 2
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32251 Skrevet 14. februar 2023 J.. skrev (3 minutter siden): Tror ikke en copy+paste klage x 400 blir tatt seriøst. Det tror jeg. Hvis man gjør noen endringer. NRK benytter dette selv.
J.. Skrevet 14. februar 2023 #32252 Skrevet 14. februar 2023 diam0nd skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke hun nødvendigvis må få sparken i NRK, men kanskje flytte ut av ungdomsavdelingen og heller ha jobb i voksen del av NRK. Hun er ansatt for å nå barn ned til 15 år. At det ikke gjøres noe med den stillingen, det er helt ufattelig. Hadde jo hatt 0 effekt,er ikke aldersgrense på podcast.
Mamajune11 Skrevet 14. februar 2023 #32253 Skrevet 14. februar 2023 Alle som følger SE på Instagram, slutt å følg henne. Det er det eneste språket hun bryr seg om 42 1 6
Gjest ATLAS6 Skrevet 14. februar 2023 #32254 Skrevet 14. februar 2023 J.. skrev (Akkurat nå): Hadde jo hatt 0 effekt,er ikke aldersgrense på podcast. Det setter et eksempel at hun ikke jobber i ungdomsavdelingen..
mariie Skrevet 14. februar 2023 #32255 Skrevet 14. februar 2023 I neste podcast er temaet: Hvordan vi lurte alle i Norge med Mads Hansen i spissen... hehe 2
Mamajune11 Skrevet 14. februar 2023 #32256 Skrevet 14. februar 2023 Havnefogden skrev (8 minutter siden): Klagene til Kringkastingsrådet er ikke behandlet enda. Det er enda tid! Det kunne være greit å medvirke til at det ble en all time high (over 6.000) antall klager i neste møte i Krådet! Det hadde vært fantastisk! 4
J.. Skrevet 14. februar 2023 #32257 Skrevet 14. februar 2023 (endret) ATLAS6 skrev (1 minutt siden): Det setter et eksempel at hun ikke jobber i ungdomsavdelingen.. Men hun gjør jo ikke det nå heller. Podden er laget for å nå 15-30 år gamle jenter og kvinner. Vis gjerne til hvor det står hun er ansatt i barn/ungdomsavdelingen. Endret 14. februar 2023 av J.. 1
Plengionika Skrevet 14. februar 2023 #32259 Skrevet 14. februar 2023 IreneV skrev (8 minutter siden): Jeg la ut min i tråden her, den jeg sendte til Kringkastingsrådet siste runde. Jeg har skjønt at det er flere som ønsker å klage, men som ikke vet helt hva de skal skrive, eller rett og slett ikke har tid til å få det gjort. Bare å benytte min. Men kanskje man skulle laget en mal, som flere kan benytte, eller i alle fall ta utgangspunkt fra, slik at det blir enklere? Klagene blir ikke mindre verdt. NRK spyr jo selv ut et standardsvar, så da kan vi lage en standardklage? Da skal jeg bla tilbake å ta en titt på den. Ellers er jeg enig i at det bør være mulig å utforme en standardklage. Jo flere som klager jo bedre. 4
Kinder Skrevet 14. februar 2023 #32260 Skrevet 14. februar 2023 Overhodet ikke overrasket over at dette ikke får konsekvenser for SE, for hun klarer jo å sno seg unna alt av sånt, av en eller annen merkelig grunn. Syns likevel at det er en skandale av NRK, statskanalen som promoterer SE som et forbilde og en storesøster til unge jenter. Som om at det ikke var ille nok fra før av, så ble det iallfall ekstremt farlig når det viser seg at hun forherliger rusmidler. Og at NRK med håndteringen av saken også viser at det ikke er så farlig at rusmidler blir promotert at deres ansatte. Blant folk som jobber med barn og ungdom, fortelles det at det har blitt mer og mer vanlig med blant annet kokain. Og når man i tillegg har lest noen saker i media i det siste med overdose og dødsfall blant ungdom, er det tragisk at NRK ikke tar denne hendelsen mer alvorlig og seriøst. Skuffende! 28 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå