Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32301 Del Skrevet 14. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Nå reagerer politiet også: https://www.dagbladet.no/kjendis/politiet-etter-omdiskutert-bilde-uheldig/78492182 Helt på sin plass dersom Sophie Elise blir straffeforfulgt for denne saken. Veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. februar 2023 #32302 Del Skrevet 14. februar 2023 Lineaaa skrev (8 minutter siden): Hun deler at hun sliter med rusmiddelavhengighet og har vært på rehab i flere settinger? Så hun formidler jo at dette er et problem for henne (At livet føles bedre/lettere med rus er vel nettopp kjernen i problemet til en som er rusavhengig?) Hun deler jo ikke at hun sliter? Hun gjør jo det stikk motsatte - frenstilller hele det utagerende livet sitt som kult og edgy. 36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 14. februar 2023 #32303 Del Skrevet 14. februar 2023 Her var det mange selvutnevnte medlemmer av Tilsynet for god moral. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 14. februar 2023 #32304 Del Skrevet 14. februar 2023 diam0nd skrev (2 timer siden): Kanskje man som arbeidsgiver kan tilby henne hjelp? Man ser jo på jenta at hun har åpenbart problemer. Man bør ikke bare la det gå i stillhet. Akkurat i dette tidspunkt spilles det inn ny podcast i NRK bygget. IreneV skrev (1 time siden): Ser de ikke sitt ansvar som arbeidsgiver heller? SE sliter jo helt tydelig med psykiske problemer og har et alvorlig rusmisbruk. De kalte det en "personalsak" da en prosjektleder tilbød sine ansatte kokain på firmafest. Hva hvis noen hadde dødd av overdose? Personalsak det også? Elfy skrev (1 time siden): Ikke på NRKs plattformer eller i NRK-sammenheng nei, men representerer hun ikke NRk da? Hun er ansatt og får lønn derfra? Pod'en spilles inn der? Om man kan redde en sjel fra et liv i eller med rus, så kunne de ihvertfall sendt henne på ordentlig avrusning. Bedre bruk av lisenspenger det, enn at vi skal være med å sponse rusbruken hennes. Hunter7 skrev (1 time siden): Jeg er redd for at dette er en av de få mulighetene man faktisk har. Hvis jeg ikke husker feil, så er vel SE forpliktet til å etterkomme retningslinjene hun er pålagt som NRK-ansatt. Og da hjelper det fint lite når NRK nå uttaler at dette bildet ikke hadde noen sammenheng med NRK eller var postet på NRKs plattformer. "Logikken" til NRK blir omtrent som om Jonas Gahr Støre skulle ha postet fyll og fest, dop og disko-bilder på sin IG-konto, for så å bli unnskyldt med at "Nei, altså Jonas var jo ikke i embets medfør på de bildene, og han la de jo heller ikke ut på Arbeiderpartiets IG-konto." Altså, er det blitt arbeidskrav i NRK at man skal være fullstendig cerebralt glattpolert for å få jobb der? At man anser såvel VVP som NRKs egne retningslinjer som dekorasjon á la "Home" og "Love" bokstavskilt? Det grenser opp mot det helt fantastiske at en påvirker har et slikt balletak på et statlig foretak at nevnte foretak gladelig føyer seg. Ikke at jeg ønsker å dra et argumentum ad stalinum, men SE vs. NRK fortoner seg som en grotesk utgave av Pravdas rolle under Stalins diktatur. diam0nd skrev (41 minutter siden): Jeg synes ikke hun nødvendigvis må få sparken i NRK, men kanskje flytte ut av ungdomsavdelingen og heller ha jobb i voksen del av NRK. Hun er ansatt for å nå barn ned til 15 år. At det ikke gjøres noe med den stillingen, det er helt ufattelig. Jeg MÅ bare presisere at Sofie Steen Isachsen er ikke ansatt i NRK. Sophie Elise AS er leid inn! Firmaet fakturerer NRK, det finnes ingen ansettelsesforhold! Det er ingen arbeidsgiveransvar. Sofie kan ikke sparkes, men AVTALEN med Sophie Elise AS derimot, den kan endres. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. februar 2023 #32305 Del Skrevet 14. februar 2023 Jeg har også skrevet en klage - det er jo helt vilt at de signet henne i første omgang - og at det ikke blir konsekvenser for poden av dette. dette er NRKs oppdrag som rikskringkaster: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kkd/medier/nrk_plakat.pdf 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 14. februar 2023 #32306 Del Skrevet 14. februar 2023 https://info.nrk.no/kontakt/ En god ting kan ikke gjentas for ofte. Ulike måter å ta kontakt på Om noen ønsker å se hvordan kringkastingsrådet er satt sammen, ligger det sendinger ute i Nrk nett- tv 📺 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 14. februar 2023 #32307 Del Skrevet 14. februar 2023 ATLAS6 skrev (45 minutter siden): Hat oppriktig lyst å boikotte NRK. Bare synd jeg er tvungen til å betale skatt og dermed får NRK en andel. Dette er skremmende at de ikke forstår konsekvensene det har for ungdommen. De omtaler SE som en storesøster man trenger, men trenger man virkelig en storesøster som forherliger narkotika? Lill skrev (1 time siden): Gremmes over at skattepengene mine går til den møkka kanalen. Era Vulgaris skrev (6 timer siden): Det provoserer meg virkelig at jeg, og alle andre, er med på å betale lønn til SE over skatteseddelen. Fantastisk bruk av fellesskapets midler! J.. skrev (1 time siden): En fikk sparken for å lage musikkvideo med "homofilt innhold". En fikk beholde jobben skadefritt etter å ha postet bilde med kokainpose.. Kanskje det også er på sin plass å klage inn til Stortinget? Det er gode grunner for å boikotte NRK nå, og det er ikke riktig at folket ufrivillig skal måtte betale for kanalen og indirekte bidra til de ansattes narkotikamisbruk! Tenker at saken til Tooji som fikk sparken fra NRK fordi de mente at homofili i musikkvideoen hans ikke var barnevennlig også viser helt enorm dobbeltmoral, og homofiendtlighet i statskanalen er også noe Stortinget bør bli gjort oppmerksom på i sammenheng med Sofie Elise saken. At homofiendtlige holdninger og glorifisering av alvorlig narkotikamisbruk som fører til fare for liv og helse for ungdom og voksne er noe vi Folket nekter å være med på å støtte! Det er verdt forsøket å sende klagestorm til Stortinget også, og si at om ikke NRK internt tar grep så er Stortinget nødt til å gjøre det for ellers blir det store protester mot NRK lisensen. NRK kommer kanskje unna med å fraskrive seg ansvar, men Stortinget kan ikke stå nøytrale når det dreier seg om en statskanal som signaliserer at de godtar lovbrudd blandt sine ansatte. Ikke bare på privaten, som jeg mener hadde vært litt anderledes, men som postes ut offentlig til massevis av følgere uten noe konsekvens! Fortsett å klag til Kringkastingsrådet hos NRK. Selvom NRK per dags dato ikke vil gi SE konsekvens så har ikke saken vært oppe i Kringkastingsrådet enda og det må den. Klag til Stortinget og protester på å ville betale for NRK. Klag til Justisdepartementet for at statskanalen forsvarer ansatte som driver med ulovlig rusmisbruk offentlig. 28 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. februar 2023 #32308 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Anonym11223344 skrev (36 minutter siden): Her var det mange selvutnevnte medlemmer av Tilsynet for god moral. Noen av oss er opptatt av at vi som samfunn har et kollektivt ansvar - og at noen har et større ansvar enn andre. Og noen av oss mener sjokkerende nok at NRK - som finansieres av dine og mine og alle andres skattepenger, ikke skal promotere bruk av ulovlige rusmidler. Særlig ikke i en tid hvor det har vært flere overdosedødsfall hos helt unge jenter. Endret 14. februar 2023 av pøbelsara 38 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 14. februar 2023 #32309 Del Skrevet 14. februar 2023 2 minutter siden, Anonym11223344 said: Her var det mange selvutnevnte medlemmer av Tilsynet for god moral. Der bidro du jammen meg bra til debatten, altså. Folk reagerer fordi SE har stor påvirkningskraft og NRK tilsynelatende bryr seg mer om å ikke tråkke frøkna på tærne framfor å ta samfunnsansvaret sitt på alvor. Det er dypt tragisk. 35 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 14. februar 2023 #32310 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Kinder skrev (2 timer siden): De har kanskje ikke brukt begrepet forbilde, men de beskriver henne jo som forbilde. Suksessrik gründer og forretningskvinne, som unge jenter speiler seg i. Innrømmer sine feil. Har en appell til jenter.. Hun blir så absolutt promotert som storesøster. Vel, jeg er midt i målgruppen og jeg lytter ikke til sånt pjatt. Flere av mine venner ønsker heller ikke dette og er svært kritiske til satsningen. Vi i målgruppen vet jo hvem SE er og hva hun "står for". Blir så kunnskapsløst av NRK å komme med de motargumentene. Og dette er de samme argumentene de kommer med hver gang, så det sier litt om hvor lite de faktisk har å gå på tenker jeg. Syntes det er trist at vi tvinges til å betale for dette, hvis vi tvinges til å betale - så sier det seg selv at vi skal ha en stemme med i spillet. Noe annet er bare absurd, og hva Stortinget har tenkt ut her forbauser meg. Syntes NRK viser en kvalm holdning ovenfor samfunnet og befolkningen, når de ikke klarer å ta selvkritikk på egne avgjørelser. Rett og slett hårreisende! Jeg undres også over hvordan NRK vet at målgruppen min ikke følger med på NRK, og deres andre satsinger? Dette vet dem jo faktisk ikke? Jeg liker å tro at det er svært mange jenter i målgruppen som følger med på ett eller annet i NRK. Og ihvertfall oss som er opptatt av samfunn, politikk, verden o.l Jeg er midt i målgruppen, er jente, og på NRK følger jeg med på dette nedenfor. Syntes det er fornærmende at NRK tror jeg er så dumskallet og overfladisk, at SE sin podcast er appellerende for meg. Vil jeg høre på "pjatt" så lytter jeg til andre podcaster med influencere, men det er sjeldent. - Dagsrevyen (hver dag) - Nyhetsmorgen (første jeg skrur på når jeg står opp, lytter imens jeg ordner meg osv) - Politisk kvarter - Debatten - Urix - Alle mot1 - Nytt på Nytt - Der Ingen Kunne Tro At Nokon Kunne Bu - Helene Sjekker ut/Inn - Brennpunkt - Stortingets Spørretime - Norge Rundt (Noen ganger) - Diverse serier og dokumentarer - Fast lytter til Trygdekontoret, Lørdagsrådet o.l (Savner Ramona og Siggen). Tidligere lyttet jeg fast til flere radioprogrammer på P3, men den kanalen har tatt seg betraktelig ned siden 2017 (Dj Friendly, National Rap-Show, Wolfgang Wee mm) Endret 14. februar 2023 av kraftwerk 32 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 14. februar 2023 #32311 Del Skrevet 14. februar 2023 Bloom13 skrev (20 minutter siden): Restauranter og barer får prikker på skjenkeløyvet fordi de bruker emojier av drinker for å promotere egen bedrift, bryggerier får konsekvenser hvis gjester tagger dem i bilder av at de har besøkt stedet, hvis det er et glass øl på bildet. Sophie Elise kan posere med ulovlige rusmidler og får likevel fortsette å jobbe i NRK, altså statskanalen, uten noe form for konsekvenser. Hva er det som skjer?? Ja det er virkelig helt u-trolig! 😵🧐 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 14. februar 2023 #32312 Del Skrevet 14. februar 2023 1 minutt siden, kraftwerk said: Vel, jeg er midt i målgruppen og jeg lytter ikke til sånt pjatt. Flere av mine venner ønsker heller ikke dette og er svært kritiske til satsningen. Vi i målgruppen vet jo hvem SE er og hva hun "står for". Blir så kunnskapsløst av NRK å komme med de motargumentene. Og dette er de samme argumentene de kommer med hver gang, så det sier litt om hvor lite de faktisk har å gå på tenker jeg. Syntes det er trist at vi tvinges til å betale for dette, hvis vi tvinges til å betale - så sier det seg selv at vi skal ha en stemme med i spillet. Noe annet er bare absurd, og hva Stortinget har tenkt ut her forbauser meg. Syntes NRK viser en kvalm holdning ovenfor samfunnet og befolkningen, når de ikke klarer å ta selvkritikk på egne avgjørelser. Rett og slett hårreisende! Jeg undres også over hvordan NRK vet at målgruppen min ikke følger med på NRK, og deres andre satsinger? Dette vet dem jo faktisk ikke? Jeg liker å tro at det er svært mange jenter i målgruppen som følger med på ett eller annet i NRK. Og ihvertfall oss som er opptatt av samfunn, politikk, verden o.l Jeg er midt i målgruppen, er jente, og på NRK følger jeg med på dette nedenfor. Syntes det er fornærmende at NRK tror jeg er så dumskallet og overfladisk, at SE sin podcast er appellerende for meg. Vil jeg høre på "pjatt" så lytter jeg til andre podcaster med influencere, men det er sjeldent. - Dagsrevyen (hver dag) - Nyhetsmorgen (første jeg skrur på når jeg står opp, lytter imens jeg ordner meg osv) - Politisk kvarter - Debatten - Urix - Alle mot1 - Nytt på Nytt - Der Ingen Kunne Tro At Nokon Kunne Bu - Helene Sjekker ut/Inn - Brennpunkt - Norge Rundt (Noen ganger) - Diverse serier og dokumentarer - Fast lytter til Trygdekontoret, Lørdagsrådet o.l (Savner Ramona og Siggen). Tidligere lyttet jeg fast til flere radioprogrammer på P3, men den kanalen har tatt seg betraktelig ned siden 2017 (Dj Friendly, National Rap-Show, Wolfgang Wee mm) Enig her. Det virker på meg som ganske tydelig at NRK egentlig ikke har noen god anelse om hva målgruppen det er de forsøker nå, faktisk interesserer seg for. Det er ikke slik at bare man er ung nok til å være i målgruppen til Sophie Elise, så ønsker man kun å høre/se/lese hjernedødt pjatt. 18 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32313 Del Skrevet 14. februar 2023 Sugar&Spice skrev (4 minutter siden): Jeg MÅ bare presisere at Sofie Steen Isachsen er ikke ansatt i NRK. Sophie Elise AS er leid inn! Firmaet fakturerer NRK, det finnes ingen ansettelsesforhold! Det er ingen arbeidsgiveransvar. Sofie kan ikke sparkes, men AVTALEN med Sophie Elise AS derimot, den kan endres. Samarbeidspartner da. Og de har et ansvar, like fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 14. februar 2023 #32314 Del Skrevet 14. februar 2023 Just now, IreneV said: Samarbeidspartner da. Og de har et ansvar, like fullt. Jeg tenker at hvis det ikke er et ansettelsesforhold, men "kun" et samarbeid så burde det være desto enklere for NRK å faktisk ta avstand fra hvordan det er hun holder på. 18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdsson Skrevet 14. februar 2023 #32315 Del Skrevet 14. februar 2023 8 minutter siden, IreneV said: Veldig bra! Blir henlagt før helgen dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 14. februar 2023 #32316 Del Skrevet 14. februar 2023 Anonym11223344 skrev (8 minutter siden): Her var det mange selvutnevnte medlemmer av Tilsynet for god moral. God moral? Folks skattepenger går til en stor mediekanal som fronter en ihjeloperert narkotikaavhengig kvinne som forbilde for unge kvinner. At dette ikke får konsekvenser er faen ikke greit 28 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32317 Del Skrevet 14. februar 2023 Birdsson skrev (1 minutt siden): Blir henlagt før helgen dette Joa. Hvis det i det hele tatt opprettes noe. Men kanskje mister SE sin faste dealer? Risky business nå. Uansett bra at politiet påpeker alvoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diam0nd Skrevet 14. februar 2023 #32318 Del Skrevet 14. februar 2023 Hun og fetisha spiller inn podcast nå. Hva tror dere de snakker om? Det beste er vel at de totalt later som ingenting, for kan ikke skjønne hva de kan si, som kan redde dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 14. februar 2023 #32319 Del Skrevet 14. februar 2023 Anwa skrev (28 minutter siden): Sett bort fra at hun er et farlig forbilde og rimelig kjip så trenger Sophie Elise hjelp. NRK syns tydelig det er for lukrativ å holde på henne spesielt i kjølevannet av denne skandalen. Så alle mann til årene! Her må klagene renne inn for at det skal ha noen virkning. Send inn din klage her https://info.nrk.no/kontakt/kringkastingsradet/kontakt/ Er dette riktig sted å sende inn? De ber om oppgitt tidspunkt. Jeg er jo ikke forbanna på noe spesifikt utsagn, bare på hele situasjonen. Har en lang klage skrevet i affekt her som ligger til nedkjøling før den kan sendes. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. februar 2023 #32320 Del Skrevet 14. februar 2023 Anonym11223344 skrev (13 minutter siden): Her var det mange selvutnevnte medlemmer av Tilsynet for god moral. Nei. Her er det mange mennesker med tilstrekkelig intelligens og ryggrad til IKKE å ønske å betale lønna til en narkoman overoperert, halvkriminell bimbo som påfører ungdom psykiske problemer. 35 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå