Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

På TV2 sine nettsider sier representant for Kringkastingsrådet at det renner inn med klager, fortere enn han klarer å ekspedere. Fortsett å send inn klager. Dette er det eneste vi kan gjøre nå, for å markere avstand til dop samt i solidaritet med de som sliter med rus eller har familiemedlemmer som sliter med dette.

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er a.l.l.t.i.d et poeng å klage og; 

Selvsagt er det vits! :nikke: Det kan komme flere stunts derfra, og da er det viktig at rådet har et så konkrét klageantall å henvise til fra forrige gang. 

Kringkastingsrådet består av folk i alle aldre, så det er absolutt viktig å reagere! :klappe:

#skriverklage :skriver: 

#åppfårdrer-(åo-mai-gåd)-dåkker-til-å-tænke-dåkker-om-og-sånn-dær-teng. :skriver: 

Endret av Tradegy
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (Akkurat nå):

Syns likevel at det er en skandale av NRK, statskanalen som promoterer SE som et forbilde og en storesøster til unge jenter.

Igjen,en tittel hun har gitt seg selv,ikke noe NRK har uttalt..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (Akkurat nå):

Da skal jeg bla tilbake å ta en titt på den.

Ellers er jeg enig i at det bør være mulig å utforme en standardklage. Jo flere som klager jo bedre.

Ja, sånn er det. De må forholde seg til antallet som klager. Hvis en sender samme klage 400 ganger blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havnefogden skrev (2 minutter siden):

Her er min klage til Kringkastingsrådet. Jeg skrev også en mail til NRK, som mange har gjort. Den hadde ingen virkning.

Sophie Elise, som NRK har en avtale med, uten at hun er fast ansatt i statskanalen, har i lang, lang tid, vist en profil i sosiale medier som viser at hun fortjente den Gullbarbien Redd Barna tildelte henne for et par år siden.

Det hele topper seg søndag 12.2.23 ved at hun på Instagram, viser seg sammen med venner, der alle opptrer synlig beruset, og der det også blir vist fram en pose mange forbinder med kokain. 

NRK har etter en prat med Sophie Elise 14.2.23, ikke funnet grunn til å reagere. Det var jo ikke på NRK sine plattformer at hun viste seg fram!!! Det er totalt uforståelig at NRK kan ha et så blåøyd syn. Hun er hyret inn som trekkplaster for unge jenter. Det framheves at hun er samfunnsengasjert og støtter dyr. 100.000 NOK ble gitt til en dyrevernorganisasjon. Samtidig forteller hun at hun bruker omtrent 1.000.000 NOK på seg selv gjennom året. Da blekner donasjonen, for å si det slik.

Hun er et elendig og farlig forbilde for ungdom. Selv om mange unge blåser en lang marsj i Sophie Elise, finnes det sårbare sjeler der ute som vil fascineres av et slikt utagerende festliv som Sophie Elise dokumenterer gjennom sine sosiale medier. Det er rett og slett uansvarlig av statskanalen NRK. Dette må stoppes! Få en slutt på avtalen med Sophie Elise. Ingen annen løsning godtas av et opprørt publikum. Podcastens innhold er så tomt at det ikke på noen måte appellerer eller aspirerer til positiv utvikling for mennesker i målgruppa. Kringkastingsrådet har nå mulighet til å ta en ny debatt og tilrå helt andre løsninger enn sist dere hadde dette temaet oppe, høsten 2022.

Fantastisk skrevet! 👏🏼

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (8 minutter siden):

På TV2 sine nettsider sier representant for Kringkastingsrådet at det renner inn med klager, fortere enn han klarer å ekspedere. Fortsett å send inn klager. Dette er det eneste vi kan gjøre nå, for å markere avstand til dop samt i solidaritet med de som sliter med rus eller har familiemedlemmer som sliter med dette.

Problemet med en slik rutinert klagestorm er at det virker mot sin hensikt. De kan tydelig se at folk engasjerer seg sammen for å klager, ett Google søk får frem denne tråden. Da mister ekstremt mange klager sin verdi.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at NRK ikke tar helt avstand fra det her. Hvor mye kan de egentlig tjene på Sophie Elise? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (6 minutter siden):

Da skal jeg bla tilbake å ta en titt på den.

Ellers er jeg enig i at det bør være mulig å utforme en standardklage. Jo flere som klager jo bedre.

Den jeg sendte inn gjaldt jo samarbeidet som ble lansert i høst.

Den jeg sendte nå, lød omtrente slik:

"Jeg vil igjen benytte min rett til å klage på NRK sitt samarbeid med influencer Sofie Steen  Isachsen, og hennes bedrift SE AS.
Det var et sjokk da det ble inngått, spesielt med tanke  på målgruppen dere ønsker å nå, den mest sårbare gruppen, unge kvinner 15-30 år
Overdoser, overdosedødsfall og rusproblemer er økende nettopp hos denne gruppen. Det samme gjelder spiseforstyrrelser og psykiske problemer som følge av kroppspress.
SE AS er en versting når det gjelder dette. Det hjelper ikke at hun hevder å være opptatt av dyrevern, når hun er så skadelig for nettopp målgruppen dere ønsker å nå. Jeg vil minne om at hun ble tildelt Årets Gullbarbie av Redd Barna Ungdom.
Etter siste hendelse, der hun legger ut et bilde av seg selv og venninnen, med noe som ser ut som kokain i hånden, fulgt av ordene "Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen", så må jeg si at grensen bør være nådd.
NRK finansieres gjennom skatteseddelen, og jeg vil sitere fra NRK-plakaten:

§ 41 NRK skal kunne formidle samme type tilbud som også tilbys av kommersielle aktører, men bør etterstrebe å tilføye sitt tilbud et element av økt samfunnsverdi i forhold til det kommersielle tilbudet.

§ 45 NRKs redaksjonelle avgjørelser skal ikke være styrt av kommersielle hensyn.

§ 46 NRK skal utvise særlig varsomhet med å tilby innhold som utsetter publikum for kommersielt press. Dette gjelder særlig for programmer rettet mot barn og unge.
§ 41 NRK skal kunne formidle samme type tilbud som også tilbys av kommersielle aktører, men bør etterstrebe å tilføye sitt tilbud et element av økt samfunnsverdi i forhold til det kommersielle tilbudet.

§ 45 NRKs redaksjonelle avgjørelser skal ikke være styrt av kommersielle hensyn.

§ 46 NRK skal utvise særlig varsomhet med å tilby innhold som utsetter publikum for kommersielt press. Dette gjelder særlig for programmer rettet mot barn og unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost skrev (1 minutt siden):

Problemet med en slik rutinert klagestorm er at det virker mot sin hensikt. De kan tydelig se at folk engasjerer seg sammen for å klager, ett Google søk får frem denne tråden. Da mister ekstremt mange klager sin verdi.

Hvis ordlyden var den samme i klagen, så ja kanskje. Men her er det mange som skriver, på ulikt vis, noen enkelt, andre med mer faglig tyngde,  men tror alle skriver med et engasjement som viser at dette er en viktig sak!! Og jeg tror det nytter! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, os Maxilla said:

Har jævlig lyst å se Fredrik Solvang plukke dette fra hverandre i NRKs eget studio.

Kommer ikke til å skje. Debatten på nrk har blitt kraftig vannet ut de siste årene og nrk har ikke baller til å debattere brennheite temaer. Pluss at S-E har kontrakt med nrk så da er det iallefall uaktuelt

Dersom en av oss blir tatt med en mindre mengde stoff er det ransakelse av bopel, bøter barnevern etc
Er man Sophie elise så får man en liten smekk på lanken av nrk så kan man fortsette som før
Det er så jævlig ekkelt

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (9 minutter siden):

Hvis ordlyden var den samme i klagen, så ja kanskje. Men her er det mange som skriver, på ulikt vis, noen enkelt, andre med mer faglig tyngde,  men tror alle skriver med et engasjement som viser at dette er en viktig sak!! Og jeg tror det nytter! 

Nettopp derfor det er viktig å skrive selv,ikke bruke mal.

Da blir det regelrett spam,å ikke noe de kommer til å gidde å lese.

Endret av J..
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort fra at hun er et farlig forbilde og rimelig kjip så trenger Sophie Elise hjelp. NRK syns tydelig det er for lukrativ å holde på henne spesielt i kjølevannet av denne skandalen. Så alle mann til årene! Her må klagene renne inn for at det skal ha noen virkning. 

Send inn din klage her

https://info.nrk.no/kontakt/kringkastingsradet/kontakt/

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (Akkurat nå):

Nettopp derfor det er viktig å skrive selv,ikke bruke mal.

Da blir det regelrett spam,å ikke noe de lommer til å gidde å lese.

Du tar feil. De må forholde seg til e-posten og personen den kommer fra. De må telle den med. Og antall har noe å si. Blir litt som en underskriftskampanje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et godt argument inn i legalisering av rus. SE har et rusproblem og ruser seg åpenbart fortsatt. Er det ikke fint at hun er i arbeid og jobber med å bli rusfri uten så mye fokus på straff? (Formell og uformell). Så må en heller fokusere på holdninger til rus blandet ungdom slik de kan ta informerte valg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (2 minutter siden):

Du tar feil. De må forholde seg til e-posten og personen den kommer fra. De må telle den med. Og antall har noe å si. Blir litt som en underskriftskampanje.

Nei,det gjør jeg ikke.

Å sende 700 identiske klager/eposter er per definisjon spam.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...