Gjest diam0nd Skrevet 14. februar 2023 #32161 Del Skrevet 14. februar 2023 Kanskje man som arbeidsgiver kan tilby henne hjelp? Man ser jo på jenta at hun har åpenbart problemer. Man bør ikke bare la det gå i stillhet. Akkurat i dette tidspunkt spilles det inn ny podcast i NRK bygget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyjenta Skrevet 14. februar 2023 #32162 Del Skrevet 14. februar 2023 J.. skrev (Akkurat nå): Du undervurderer AI'en IG og lignende plattformer bruker. Det gjør jeg ikke. Kjenner godt til AI og driver med dette profesjonelt. Instagram er svært dårlig på å sensuren nettopp denne type ting, er bare å søke så får man opp både bilder av våpen, narkotika og alt som er «ulovlig» mellom. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 14. februar 2023 #32163 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) rains of castamere skrev (1 time siden): Det er en forlengelse av "alle som er imot SE er feite, bitre, gamle, sjalu kjerringer". Det er virkelig hårreisende at NRK forholder seg til kritikken på den måten. Hadde de svart på samme måte om kritikken i hovedsak kom fra menn? Neppe. Hadde de faktisk satt seg inn i kritikken, hadde de sett at dette slett ikke handler om noe moralsk hysteri over nakenhet eller prat om sex. Skjønnhetspress skaper spiseforstyrrelser og kroppsdysmorfofobi hos unge, forbruket hun promoterer finnes ikke bærekraftig, alkohol, rus og evig festing er verken bra for kropp eller psyke... Dette er fakta. Bare de siste ukene har det blitt økt fokus på bruk av sosiale medier blant unge, der flere av ungdommen selv har stått frem og fortalt om de negative sidene ved å leve livet på sosiale medier. Dette i NRK! Og samtidig sitter de og forsvarer podcasten, som fremstår som en karikatur av nettopp det målgruppen deres aktivt klager på, med at kritikerne bare klager fordi vi ikke takler å se en kvinne bli løftet frem. Altså... Jeg er faktisk målløs. Som ung kvinne i målgruppen NRK prøver å nå, er jeg utrolig skuffet over at det er slik NRK ser på meg og mine medsøstre. Godt sagt 👏 Selv om jeg er eldre enn målgruppen, har jeg tre barn, hvorav to av de er jenter. Noe av det viktigste vi kan lære våre barn er at de er mer enn bra nok akkurat som de er. SE har verdier som er helt motsatt, utseende er viktigst og er du ikke fornøyd kan du alltids endre deg. For å bli litt personlig kastet jeg bort slutten av tenårene og store deler av 20-årene på spiseforstyrrelser. SE er et forbilde jeg overhode ikke ønsker for mine barn. Det er provoserende hvordan hun får holde på uten konsekvenser, og hver gang hun får kritikk mot sin farlige innflytelse på unge mennesker, går hun i offerrollen med det samme svadaet hver gang: æ e bare ei lita jente blablabla... hun er en kynisk voksen buisnesskvinne med en utseendefiksering av en annen verden, og som tjener grovt på andres usikkerhet. Det er provoserende å være tvunget til å sponse dette gjennom skatteseddelen. Jeg heier på kvinner med suksess, men jeg heier ikke på dårlige forbilder enten det er en kvinne eller mann. Endret 14. februar 2023 av K_mb 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 14. februar 2023 #32164 Del Skrevet 14. februar 2023 nyjenta skrev (Akkurat nå): Det gjør jeg ikke. Kjenner godt til AI og driver med dette profesjonelt. Instagram er svært dårlig på å sensuren nettopp denne type ting, er bare å søke så får man opp både bilder av våpen, narkotika og alt som er «ulovlig» mellom. Når en konto har blitt flagget 3 ganger eller mer,blir de kontrollert jevnlig i ettertid for å kontrollere om de skal stenge kontoen eller ikke. SE sin konto er flagget opp og ned flere ganger pga nakenhet tidligere. Flagges IKKE kontoen,går den mer under radaren. Dette burde du tydeligvis også vite. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32165 Del Skrevet 14. februar 2023 nyjenta skrev (7 minutter siden): Så denne på Jodel, lurer på det samme? Hvis det er på grunn av kongehuset synes jeg det er spesielt, især at Mads Hansen også har slettet det med henvisning til at instgram slettet det på grunn av retningslinjer. Instagram er ikke såå avansert at de klarer å scanne gjennom en bitte liten pose som jeg selv ikke la merke til engang, da hadde nok mye annet også vært slettet. når det kom til det basseng bildet så drakk og røykte de og media slang seg over det. Finner det merkelig at Nora H plutselig nå blir redusert til kun «en venninne». Kan det være fordi vi snakker om ganske alvorlige forhold? Strafferettslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyjenta Skrevet 14. februar 2023 #32166 Del Skrevet 14. februar 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Når en konto har blitt flagget 3 ganger eller mer,blir de kontrollert jevnlig i ettertid for å kontrollere om de skal stenge kontoen eller ikke. SE sin konto er flagget opp og ned flere ganger pga nakenhet tidligere. Flagges IKKE kontoen,går den mer under radaren. Dette burde du tydeligvis også vite. Så det du skriver er at Mads Hansen sin konto er flagget såpass at han blir så kontrollert at hans innlegg slettes svært kort tid etter publisering av kontrollører som sitter klare til å stenge kontoen eller ikke? 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 14. februar 2023 #32167 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) nyjenta skrev (14 minutter siden): Så denne på Jodel, lurer på det samme? Hvis det er på grunn av kongehuset synes jeg det er spesielt, især at Mads Hansen også har slettet det med henvisning til at instgram slettet det på grunn av retningslinjer. Instagram er ikke såå avansert at de klarer å scanne gjennom en bitte liten pose som jeg selv ikke la merke til engang, da hadde nok mye annet også vært slettet. når det kom til det basseng bildet så drakk og røykte de og media slang seg over det. Finner det merkelig at Nora H plutselig nå blir redusert til kun «en venninne». Kanskje fordi hun selv ikke har publisert det? Og mulig fordi den mest alvorlige anklagen er rettet mot hun som holder posen, og da er det jo heller ikke rett for media å gå ut med navn før ting er avklart. Hun var bare med på bildet, det var SE som publiserte det. Å promotere noe som ligner narko og kaste venninna under bussen på den måten er noe SE må stå for offentlig, med navn, når hun har valgt å legge ut bildet offentlig. NH har derimot ikke gjort noe for å offentliggjøre narkobruket sitt til hele verden (hun var derimot aktiv på IG i badelandet, og ble satt til ansvar deretter). Vi vet ingenting om NH har godtatt at bildet ble publisert. Synes det er rett og rimelig at hun holdes utenfor frem til det kommer en ordentlig avklaring på hva som har skjedd, til tross for at hun var den som viftet med posen. Endret 14. februar 2023 av LilleVy94 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32168 Del Skrevet 14. februar 2023 LilleVy94 skrev (4 minutter siden): Kanskje fordi hun selv ikke har publisert det? Og mulig fordi den mest alvorlige anklagen er rettet mot hun som holder posen, og da er det jo heller ikke rett for media å gå ut med navn før ting er avklart. Hun var bare med på bildet, det var SE som publiserte det. Å promotere noe som ligner narko og kaste venninna under bussen på den måten er noe SE må stå for offentlig, med navn, når hun har valgt å legge ut bildet offentlig. NH har derimot ikke gjort noe for å offentliggjøre narkobruket sitt til hele Norge (hun var derimot aktiv på IG i badelandet, og ble satt til ansvar deretter). Vi vet ingenting om NH har godtatt at bildet ble publisert. Synes det er rett og rimelig at hun holdes utenfor frem til det kommer en ordentlig avklaring på hva som har skjedd, til tross for at hun var den som viftet med posen. Ja, det er her det ligger. MH har ikke publisert bildet. Hun er antagelig den som ba SE fjerne det. Det kan ikke bevises hva som er i posen. Og hun gir ingen kommentar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 14. februar 2023 #32169 Del Skrevet 14. februar 2023 Da har jeg også sendt Mail 🙂 følger ikke med på SE, men bildet dukket opp på sosiale medier. Jeg har en datter som heldigvis fortsatt er liten. Dette er ugreit. Så ble jo litt engasjert. For min del handler det om å stå opp for sunne friske forbilder. 25 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 14. februar 2023 #32170 Del Skrevet 14. februar 2023 Her prøver man å ta seg en pause fra norske nyheter og Sophie Elise og sånt, men når hun trender på Twitter så blir man jo jævla nysgjerrig. Og dette må da være nok. Nå MÅ hun få noen konsekvenser. Tok meg tid til å samle artikler i forbindelse med hennes nye jobb i NRK der de nærmest skriker ut at Sophie Elise trekker YNGRE mennesker og det har ikke vært måte på hvor VIKTIG stemmen hennes er og sånt, og skrev en saftig klage til NRK. Alt dette med henne og rus og "rehab" er SÅ skadelig for hun romantiserer misbruk og hun er full av dritt. Hun har åpenbart problemer og nå går skattepengene våre til en rusmisbruker. Det er nok nå, NRK. Take out the trash. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 14. februar 2023 #32171 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Jeg håper dette var spikeren i manipulerings og offerkista for SE. Nå har nrk fått bortimot 120 klager. I går var det 31 klager. Jeg er sikker på at kg er en medvirkende årsak. Takk. Endret 14. februar 2023 av Fru G Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32172 Del Skrevet 14. februar 2023 Sunaia skrev (51 minutter siden): Jeg tror ikke det. Høysterett har jo innført rusreformen litt egenhånd. Og det der var vel bare noen få brukerdoser og det blir ikke straffeforfulgt. Ikke bøtelagt en gang. https://www.avisa-st.no/nyheter/i/X6M57B/to-narkopagrepet-etter-avsloring-pa-sosiale-medier To menn bosatt i Orkdal, henholdsvis i 20- og 30-åra, ble tirsdag ettermiddag i forrige uke pågrepet etter en aksjon på deres bopel. - Vi mottok flere henvendelser fra publikum etter aktivitet på sosiale medier. Det var grunnlag for mistanke om bruk og/eller oppbevaring av narkotika, forteller Arnt Johansen, etterforskningsleder ved Orkdal og Agdenes lensmannskontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. februar 2023 #32173 Del Skrevet 14. februar 2023 Fru G skrev (1 minutt siden): Jeg håper dette var spikeren i manipulerings og offerkista for SE. Nå har nek fått bortimot 120 klager. I går var det 31 klager. Jeg er sikker på at kg erten medvirkende årsak. Takk. Veldig bra!! Håper det blir en skikkelig storm!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. februar 2023 #32174 Del Skrevet 14. februar 2023 SE har hele tiden vært klar på at de podder for NRK så lenge NRK vil ha dem. Den dagen de ikke lenger vil det, går de til noen andre. Altså en reklamebasert konkurrent. Sånn sett har hun kanskje ikke noe å tape økonomisk, kanskje tvert i mot. Schibsted betaler betraktelig bedre enn NRK, og denne skandalen betyr neppe all verden. Podcasten vil uansett bestå, SE kan fortsette å påvirke negativt i uoverskuelig framtid, fra en annen plattform. Ikke minst har hun fått sitt kick denne gangen også. Hun elsker jo å være "skandaleombrust", få masse media og oppmerksomhet. Være på alles lepper. Kanskje hele situasjonen er vinn-vinn for Sophie Elise? Mens Nora får null og niks ut av dette, (i hvert fall ikke noe positivt) og står igjen med svarteper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32175 Del Skrevet 14. februar 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Veldig bra!! Håper det blir en skikkelig storm!! Hvor mange klager må til for å kalle det "storm"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 14. februar 2023 #32176 Del Skrevet 14. februar 2023 IreneV skrev (50 minutter siden): Lurer på hvem som skaffer dem rusmidlene. De har nok en fast "dealer". Og jeg tror ikke det er små mengder vi snakker her. Politiet kan være på saken. De er ikke spesielt glade i folk som promoterer bruk av rusmidler på sosiale medier. Jeg mener SE sa på Lindmo at hun oppsøkte selgere på gata og at det var ‘dritflaut’. Arrester meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. februar 2023 #32177 Del Skrevet 14. februar 2023 Dommen er kommet: – Gitt de opplysningene Sophie Elise har gitt oss, så får ikke dette konsekvenser for samarbeidet mellom henne og NRK, og podkasten kommer som planlagt på torsdag. https://www.vg.no/rampelys/i/nQmXRL/nrk-vil-ikke-kommentere-sophie-elise-bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 14. februar 2023 #32178 Del Skrevet 14. februar 2023 Der kom det ja. Sjokk.... Fra NRK. "Gitt de opplysningene Sophie Elise har gitt oss, så får ikke dette konsekvenser for samarbeidet mellom henne og NRK, og podkasten kommer som planlagt på torsdag" Kvalmt av NRK. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 14. februar 2023 #32179 Del Skrevet 14. februar 2023 Finlay skrev (1 minutt siden): Dommen er kommet: – Gitt de opplysningene Sophie Elise har gitt oss, så får ikke dette konsekvenser for samarbeidet mellom henne og NRK, og podkasten kommer som planlagt på torsdag. https://www.vg.no/rampelys/i/nQmXRL/nrk-vil-ikke-kommentere-sophie-elise-bilde Som forventet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 14. februar 2023 #32180 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Finlay skrev (5 minutter siden): SE har hele tiden vært klar på at de podder for NRK så lenge NRK vil ha dem. Den dagen de ikke lenger vil det, går de til noen andre. Altså en reklamebasert konkurrent. Sånn sett har hun kanskje ikke noe å tape økonomisk, kanskje tvert i mot. Schibsted betaler betraktelig bedre enn NRK, og denne skandalen betyr neppe all verden. Podcasten vil uansett bestå, SE kan fortsette å påvirke negativt i uoverskuelig framtid, fra en annen plattform. Ikke minst har hun fått sitt kick denne gangen også. Hun elsker jo å være "skandaleombrust", få masse media og oppmerksomhet. Være på alles lepper. Kanskje hele situasjonen er vinn-vinn for Sophie Elise? Mens Nora får null og niks ut av dette, (i hvert fall ikke noe positivt) og står igjen med svarteper. Det lureste NH kan gjøre nå er å melde seg ut av dette mørket. Avslutte "vennskapet" med SE, og legge ned sin influencer-karriere. Hun har ikke mange følgere uansett. Hun kan få seg et ekte liv, med ekte kjærlighet. Strategien hun bør følge er å ikke kommentere bildet, men heller ikke sende inn andre saker til media. Består kjærlighetsforholdet til Marius B.H, så kan hun eventuelt kommentere episoden langt frem i tid, som et tilbakelagt kapittel, som hun gjerne skulle vært foruten, men som førte til at hun så alvoret i egen oppførsel og endret livsstil. Endret 14. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå